چگونه بهترین روانشناس را شهر خود پیدا کنیم؟

  شنبه، 09 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه بهترین روانشناس را شهر خود پیدا کنیم؟
در زندگی که شما درون آن هستید باید به دو بعد جسمی و روحی خود اهمیت بدهید و از سلامت آن‌ها باخبر باشید. در واقع زمانی از زندگی لذت می‌برید که از لحاظ روانی بر خود مسلط باشید. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین‌ روانشناس در شهر خودتان هستید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید!

در زندگی که شما درون آن هستید باید به دو بعد جسمی و روحی خود اهمیت بدهید و از سلامت آن‌ها باخبر باشید. در بیشتر موارد بدن خودش می‌تواند دکتری برای جسم باشد؛ ولی روح و روان نیاز به یک دکتر روانشناس خوب دارد. در واقع زمانی از زندگی لذت می‌برید که از لحاظ روانی بر خود مسلط باشید. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین‌ روانشناس در شهر خودتان هستید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید!

کدام روانشناس را انتخاب نکنیم؟

بگذارید قبل از اینکه به دنبال انتخاب روانشناس ایده‌آل خود بروید، در رابطه با انتخاب نکردن روانشناس بد و سود جو، نکاتی را بدانید. امروزه بسیاری از افراد در دام روانشناسی زرد افتاده‌اند و‌ متأسفانه نمی‌توانند تشخیص بدهند راهی که می‌روند اشتباه است. مطمئن باشید شما نمی‌توانید روانشناس ایده‌آل خود را از درون صفحات و‌ مجلات زرد پیدا کنید، این افراد سود جویانی بیش نیستند که می‌خواهند جیب خود را پر کنند.

در گیرودار نام روانشناس و شهرت آن نباشید. منظور اهمیت ندادن به نام و‌ مدرک روانشناس نیست، در واقع شما نباید روانشناس عالی را در مدرک معتبر و رده بالا ببینید. هرچند که مدرک رابطه مستقیمی با پشت کار و زبردستی افراد دارد؛ اما مواقعی پیش می‌آید که فردی با مدرک پایین‌تر، تجربه بیشتر و تفکرات بهتری دارد.

به سراغ افرادی که توسط رسانه‌های مجازی مشهور شده‌اند، نروید؛ زیرا الان با رویا فروشی و بدون هیچ تخصصی می‌توانید بیشترین دنبال‌کننده را داشته باشید. حال با فهمیدن این نکات، باید بدانید که‌ چه روانشناسی را انتخاب نکنید و پیش آن نروید.

از افراد متخصصی که می‌شناسید، بپرسید

مطمئناً دوروبر خود افراد متخصصی در زمینه‌های مختلف می‌شناسید که بتوانند به شما در پیدا کردن بهترین روانشناس کمک کنند. به‌عنوان‌مثال دوروبر خود اگر پزشک، دندانپزشک، وکیل و ... را می‌شناسید از آن‌ها پرس و جو کنید. افراد متخصص و‌ حرفه‌ای در حوزه کاری خود، افراد زیادی را می‌شناسند؛ بنابراین احتمال اینکه بتوانند کمک‌کننده شما باشند، زیاد است.

سراغ منابع سازمان و خدمات محل کار خود بروید

بسیاری از سازمان‌ها خدماتی را به کارمندان خود ارائه می‌دهند که ممکن است یکی از این خدمات، معرفی روانشناس خوب باشد. معمولاً روانشناسانی که توسط سازمان به شما معرفی می‌شوند، قابل اعتماد و ایده‌آل هستند؛ زیرا از فیلترهای لازم برای انتخاب عبور کرده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت متخصصین معرفی شده توسط سازمان دارای دو مزیت هستند: اول اینکه قابل اعتماداند و دوم اینکه ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستند.

به سراغ گوگل بروید

در حال حاضر، هرکسی هر سؤالی دارد سراغ گوگل‌ را می‌گیرد؛ بنابراین شما هم از این خدمت نوین نهایت استفاده را ببرید. اگر نام چند تا از روانشناسان خوب محل یا شهر خود را می‌شناسید نام آن‌ها را در گوگل سرچ کنید. مطمئناً اکثر آن‌ها شناخته شده هستند و سخنانی از این روانشناسان، وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سخنان آن‌ها، خود بررسی کنید که کدام روانشناس مناسب عقاید و افکار شماست. البته اگر سخنی و نامی از روانشناس مورد نظرتان در گوگل وجود نداشت، مبنی بر معتبر نبودن ایشان نیست.

می‌توانید از وب‌سایت‌های معرفی روانشناس استفاده کنید

سایت‌های مخصوص معرفی روانشناس، بسیار بهتر از مجلات زرد هستند. برای اینکه یک روانشناس خوب در وب‌سایت‌های معتبر بتواند استخدام شود و نام نویسی کند، باید مدارک‌ معتبری ارائه دهد تا جایی در این وب‌سایت‌ها داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از این وب‌سایت‌ها، بهترین روانشناس منطقه خود را پیدا کنید، از آنجایی که روانشناسان حاضر در این وب‌سایت‌ها مجرب و با دانش هستند؛ بنابراین روانشناس ایده‌آل خود را به راحتی می‌توانید پیدا کنید.

با جستجویی که در گوگل و وب سایت‌های ایرانی داشتیم، متوجه شدیم سایت‌هایی مانند پزشک خوب و دکتریاب در حوزه معرفی روانشناس عملکرد بهتری داشته‌اند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از لیست روانشناس‌های این سایت‌ها استفاده کنید زیرا قبل از درج نام روانشناس در این سایت‌ها مدارک تحصیلی و هویتی آن‌ها بررسی می‌شود. دکتریاب سایت معرفی پزشک و روانشناس‌های سراسر کشور است که برای دسترسی به بهترین روانشناس تهران، بهترین روانشناس شیراز، بهترین روانشناس کرج، بهترین روانشناس ارومیه، بهترین روانشناس مشهد و سایر شهرها از این سایت استفاده کنید.

یک‌‌ روانشناس خوب‌ چه‌ ویژگی‌هایی دارد؟

تا به الان می‌دانید که روانشناس قابل اعتماد را از کجا پیدا کنید و همچنین توانایی تشخیص روانشناسان بد و‌ سود جو را دارید. ‌حال، شما باید با معیارهای یک روانشناس عالی آشنا شوید تا بتوانید فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید و پیش ایشان بروید. در ادامه مواردی شرح داده شده است که شما بتوانید روانشناس ایده‌آل خود را تشخیص دهید.

  • همدلی: یک روانشناس ایده‌آل باید بتواند احساسات و تجربیات مراجعان خود را درک کرده و با آن‌ها همدلی کند. در واقع درد آن‌ها را بشنود و آن‌ها را تسکین دهد.

  • شنونده خوبی باشد: آن‌ها باید بتوانند به طور فعال به نگرانی‌های مشتریان خود گوش دهند و فضای امنی را برای ابراز خود برای آن‌ها فراهم کنند.

  • حرفه‌ای بودن: روانشناسان باید سطح بالایی از حرفه‌ای بودن را حفظ کنند و استانداردهای اخلاقی را رعایت کنند؛ یعنی عصبانی نشوند و تا جایی که ممکن است از بحث و مجادله بپرهیزند.

  • نگرش باز: مهم‌ترین مسئله برای انتخاب بهترین روانشناس، نگرش آن است. آن‌ها باید نسبت به عقاید، ارزش‌ها و سبک زندگی مشتریان خود دارای دیدی باز و غیر قابل قضاوت باشند.

  • آگاهی و دانش: آن‌ها باید دانش بالایی در حوزه روانشناسی داشته باشند و آخرین تحقیقات و تکنیک‌های به‌روز در این زمینه را بدانند.

  • مهارت‌های ارتباطی: آن‌ها باید بتوانند به طور مؤثر با مشتریان خود و سایر متخصصان ارتباط برقرار کنند؛ در واقع آن‌ها باید مانند یک رفیق صمیمی برای مراجعه‌کنندگان خود باشند.

  • مهارت‌های حل مسئله: آن‌ها باید بتوانند به مشتریان خود در شناسایی مشکلات و ایجاد راه‌حل‌های مؤثر کمک کنند.

  • صبر: باید صبر داشته باشند و با جلسه‌های فراوان و منظم، تأثیر خود را روی مراجعه‌کننده بگذارند.

  • خلاقیت: روانشناسان باید در رویکرد خود نسبت به درمان خلاق باشند و روش‌های متنوعی را برای هر یک از مراجعان خود بکار بگیرند.

  • شفقت و مهربانی: روانشناسی خوب است که نسبت به مشتریان خود دلسوزی داشته باشد، واقعاً به رفاه آن‌ها اهمیت بدهد و از ته دل غم و شادی آن‌ها را درک کند.

  • ویزیت: یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب روانشناس، ویزیت ایشان است. ویزیت یک روانشناس نباید خیلی پایین باشد و در مقابل نیز هزینه بالایی نداشته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر...
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان