هزینه‌ها در دبی چگونه اند؟ مسکن، حمل‌و‌نقل، بیمه و مواد غذایی

  شنبه، 25 فروردین 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
هزینه‌ها در دبی چگونه اند؟ مسکن، حمل‌و‌نقل، بیمه و مواد غذایی
مهم‌ترین هزینه ها در دبی برای مهاجران شامل هزینه مسکن، حمل‌ونقل، خرید مواد غذایی، قبوض، بیمه و هزینه تحصیل هستند که در این مقاله از خلیج تایمز جزئیات هر یک از این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

یکی از بزرگ‌ترین سؤالات افرادی که قصد مهاجرت به دبی را دارند، این است که هزینه ‌ها در دبی به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا چگونه‌اند؟ در این مقاله از خلیج‌ تایمز، معمول‌ترین هزینه‌های زندگی در دبی و میزان حدودی هر یک از آن‌ها را برای شما قرار داده‌ایم تا برای شروع زندگی در این شهر و تهیه بودجه مورد نیاز خود برنامه‌ریزی کنید.

به گزارش خلیج تایمز: هزینه زندگی در دبی به تومان وابسته به نوسانات قیمت ارز است و به‌طورکلی در چند بخش عمده از جمله مسکن، حمل‌ونقل، خرید مواد غذایی و خواربار، بیمه‌، پرداخت قبوض، تفریحات و هزینه تحصیل قرار می‌گیرند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه مسکن در دبی

چه قصد شما خرید و چه اجاره‌ی خانه باشد، این مورد یکی از مهم‌ترین هزینه‌‌ ها در دبی خواهد بود. قیمت اجاره یا خرید خانه بسته به محله‌ی خانه متفاوت خواهد بود. خانه‌های مرکز شهر نسبت به خانه‌های اطراف شهر معمولاً قیمت بسیار بالاتری دارند. در ادامه هزینه‌ی تقریبی خرید یا اجاره‌ی خانه در دبی آورده شده است. همچنین برای دریافت مشاوره و خرید خانه در دبی می‌توانید به سایت خلیج تایمز مراجعه کنید.


اجاره

خرید

آپارتمان 1 یا 2 خواب

30 تا 100 هزار درهم

480 هزار تا 1.5 میلیون درهم

ویلای 4 خواب

200 تا 300 هزار درهم

5 تا 6.5 میلیون درهم

هزینه حمل‌ونقل در دبی

دومین مورد مهم هزینه‌ ها در دبی، حمل‌ونقل است. وسایل حمل‌ونقل عمومی در دبی شامل مترو و اتوبوس هستند. هزینه‌ی جابه‌جایی با مترو ماهانه حدود 350 درهم و هزینه‌ی هر بار استفاده از اتوبوس 3 تا 4 درهم است. استفاده از تاکسی‌های عادی یا اینترنتی یکی دیگر از روش‌های جابه‌جایی در دبی است که نسبت به مترو و اتوبوس گران‌تر است. هزینه‌ی خرید یک اتومبیل معمولی نیز در حدود 43 تا 96 هزار درهم خواهد بود.

هزینه خوراک در دبی

شهر دبی دارای تعداد قابل‌توجهی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی است. هزینهٔ خرید خواربار و مواد غذایی به طور گسترده‌ای برای افراد مختلف متفاوت است و به عادات تغذیه‌‌ای و سبک زندگی شما بستگی دارد. حداقل هزینه موردنیاز برای تأمین این مورد برای یک نفر حدوداً 1000 درهم است.

هزینه‌های قبض آب و برق و گاز

در برنامه‌ریزی‌های خود برای پرداخت هزینه ‌ها در دبی حتماً هزینهٔ پرداخت قبوض را نیز در نظر داشته باشید. این هزینه بسته به‌اندازه‌ی خانه و میزان استفاده‌ی شما متفاوت است. هزینه‌ی ماهانه قبض آب، برق و گاز و جمع‌آوری زباله‌ها حدوداً 710 درهم ماهانه است.

دبی

هزینه بیمه و خدمات درمانی دبی

داشتن بیمه‌ی درمانی برای همه‌ی ساکنین دبی الزامی است. چنانچه تحت حمایت شرکتی خاص و با ویزای کار به دبی مهاجرت کرده باشید، آن شرکت وظیفهٔ تأمین بیمه‌ی شما را بر عده دارد. چنانچه با ویزای سرمایه‌گذاری یا سایر ویزاهایی که بیمه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد به دبی مهاجرت کرده باشید، باید یکی از شرکت‌های بیمه درمانی در دبی را برای دریافت این خدمات در نظر بگیرید.

درصورتی‌که درآمد شما کمتر از 4000 درهم در ماه است، می‌توانید طرح مزایای اساسی (EBP یا Essential benefits plan) را دریافت کنید که پوششی مشابه مراقبت‌های بهداشت عمومی امارات را ارائه می‌دهند. در ادامه هزینه خدمات بیمه درمانی در دبی را برای شما قرار داده‌ایم:


برای یک نفر

برای خانواده 4 نفره

بیمه خدمات پایه درمانی

700

17000

بیمه خدمات پیشرفته درمانی

13500

70000

طرح مزایای اساسی

600

15000

هزینه تفریحات در دبی

معروف‌ترین تفریحات دبی شامل بازدید از مراکز بزرگ و متنوع خرید و مال‌ها، رفتن به ساحل، دیدن پارک‌های تفریحی با تم‌های مختلف و غذاخوردن در رستوران‌ها هستند‌. دبی مرکز تفریحات مختلف با قیمت‌های متنوع است؛ بنابراین، تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توانید تفریحات مناسب خود را در دبی پیدا کنید.

هزینه شهریه مدرسه و دانشگاه

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد مهم هزینه ‌ها‌ در دبی، شهریه‌های تحصیل در مقاطع مختلف هستند. مدارس دبی در دو بخش عمده‌ی مدارس خصوصی و مدارس عمومی قرار می‌گیرند که شهریه و شرایط تحصیل در آن‌ها متفاوت است. در ادامه به توضیح شرایط و شهریه این مدارس می‌پردازیم.

مدارس عمومی:

امروزه افراد خارجی و مهاجران اجازهٔ تحصیل در مدارس عمومی دبی را دارند. این مدارس برای شهروندان دبی مجانی هستند؛ اما افراد خارجی باید برای تحصیل در آن‌ها شهریه پرداخت کنند. زبان‌آموزشی در مدارس عمومی عربی است و زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم در این مدارس تدریس می‌شود. هزینه تحصیل در آن‌ها نیز 3500 تا 12500 درهم سالانه است.

مدارس خصوصی:

این مدارس معمولاً گزینه‌ی بهتری برای مهاجرین هستند، چرا که زبان تدریس آن‌ها عموماً انگلیسی بوده و مدارسی چندملیتی هستند. مدارس آمریکایی، انگلیسی و هندی از جمله معروف‌ترین مدارس خصوصی دبی محسوب می‌شوند و هزینه‌ی تحصیل در آن‌ها مشخصاً بیشتر از مدارس عمومی است.

مدارس هندی معمولاً از مدارس آمریکایی و انگلیسی ارزان‌تر هستند و به‌طورکلی شهریه این مدارس از 10 تا 90 هزار درهم متفاوت است. دقت کنید که هزینه‌ی خرید لباس مدرسه، لوازم‌تحریر و سرویس مدرسه را نیز باید در کنار این هزینه‌ها در نظر داشته باشید.

دبی

جمع‌بندی

در این مقاله از خلیج تایمز به بررسی هزینه‌ ها در دبی پرداختیم. هزینه‌های عمده‌ی زندگی در دبی شامل خرید یا اجاره‌ی مسکن، حمل‌ونقل، خرید خواربار، پرداخت قبوض و هزینه تحصیل هستند که جزئیات هر یک از آن‌ها بیان شد. چنانچه سؤال دیگری در مورد هزینه ها در دبی دارید می‌توانید به سایت خلیج تایمز مراجعه کنید.

سؤالات متداول:

حداقل هزینه زندگی در دبی چقدر است؟

حداقل هزینه زندگی در دبی برای یک نفر ماهانه حدود 6000 درهم بدون درنظرگرفتن هزینه‌های غیرقابل‌پیش‌بینی است.

هزینه‌ ماهانه زندگی در دبی برای خانواده چقدر است؟

هزینه حدودی خانواده دونفره 10 تا 15 هزار درهم، خانواده سه‌نفره 15 تا 20 هزار درهم و خانواده چهارنفره 22 تا 38 هزار درهم است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس لحظه انتقال پیکر سبحان کوچولو از مسیر صعب العبور رودخونه+ ویدئو جگرخراش وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم+فیلم ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو لحظه بله گفتن همسر کم سن و سال مهدی کوشکی +عکس/فقط اونجایی که عروس میگه تا ابد بله و قند تو دل آقا داماد آب میشه... مشهد از آرامش تا طوفان در 11 ثانیه ویدیویی جالب از دوچرخه سواری شهرام قائدی، عماد سریال قطب شمال/ چه محله زیبا و باصفایی+ویدیو فیلم خنده دار از پستونک خوردن ماهی داخل آب/ آدم هاج و واج میمونه😂 حضور جورجینا و پسر ارشد سوپر قهرمان فوتبال در ورزشگاه برای تشویق+ عکس سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم پیاده روی خنده دار و بامزه همسر ستاره سادات قطبی با کالسکه صورتی پسرش/ خانم مجری تا تونست غُر زد😂+ویدیو راهنمای جامع ثبت سند خرید و فروش در حسابداری حضور فوتبالیست سرشناس در مراسم عروسی شیدا خلیق و کیوان ساکت اف/به پای هم پیرشین الهی+ عکس جشن تولد بهنوش بختیاری در خانه سالمندان و کیک قرمز پروانه‌ای شکلش+عکس عکسی از مرتضی پورعلی گنجی که از رونالدو تقلید کرد فداکاری پدر برای پسرانش درسیل+ویدئو/سیل هم مغلوب مهر پدری شد راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس غوغای اجرای شبانه حمید هیراد با آهنگ عاشقانه در خانه/ احساس تو صداش موج میزنه+ویدیو صحبت های جالب معصومه ابتکار در مورد پوشش دختران مدرسه حداد عادل/ دختر وقتی وارد مدرسه میشه باید حجابش رو برداره +ویدئو سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار! استایل دامادی و گران قیمت مرتضی پورعلی گنجی ستاره تیم ملی/ آقای فوتبالیست کراوات بست +عکس
تیتر امروز   
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش
شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین
نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم