ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه

  یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه
با شروع فصل بهار هنگام باز شدن درب و پنجره‌ها، شاهد ورود انواع پشه به داخل خانه هستیم که آرامش ما را به هم می‌زنند و خواب ما را مختل می‌کنند؛ برای دور کردن پشه‌ از خانه راه‌های متعددی را امتحان کرده‌ایم، اما بازهم نتیجه دلخواه را ندارد. به همین دلیل در این مطلب از ساعد نیوز قصد داریم بهترین راه دفع پشه از خانه را برای شما معرفی کنیم.

بیشتر ما از اسپری‌ها، کویل‌ها یا مایعات دافع حشرات برای خلاصی از پشه‌ در خانه استفاده می‌کنیم. متاسفانه، بیشتر این‌ محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند و ممکن است باعث مشکلات تنفسی شوند. به‌همین دلیل در زمان سمپاشی حشرات موذی و همچنین سمپاشی کنه تاکید می‌شود که نکات ایمنی کاملا رعایت شود.

علاوه‌بر بیماری‌های جدی که پشه‌ها منتشر می‌کنند، مانند مالاریا، تب دنگی و تب زرد، خارش پوست ناشی از نیش پشه‌ها و صدای آن‌ها به‌ویژه به‌هنگام خواب بسیار آزاردهنده است. اگر می‌خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی از شر پشه‌ها در خانه خلاص شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

راههای دفع پشه در خانه


نیش پشه‌ها می‌تواند باعث بروز خارش و التهاب در پوست شما شود. این مسئله می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و در برخی موارد می‌تواند به عفونت‌های پوستی منجر شود. برای کاهش مزاحمت پشه در خانه، ترفندهای خانگی بسیار ساده‌ای وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

سنبل هندی و شمع


سنبل هندی و شمع‌هایی با این رایحه می‌توانند به عنوان روش‌های طبیعی و موثر برای دور کردن پشه‌ از خانه استفاده شوند. سنبل هندی یک گیاه علفی است که بوی مطبوعی دارد و می‌تواند پشه‌ها را دور نگه دارد. برای استفاده از سنبل هندی می‌توانید چند برگ‌ از آن را شکسته و آن‌ها را در محلی مانند پنجره که پشه‌ها به طور معمول حضور دارند قرار دهید؛ همچنین می‌توانید اسانس سنبل هندی را با یک مقدار آب مخلوط کنید و این محلول را در یک اسپری پاش کنید و در اطراف خانه پاشید. سومین راه هم استفاده از شمع‌هایی با بوی سنبل هندی است.

سنبل

اسپری زنجبیل برای دور کردن پشه‌ از خانه


زنجبیل به دلیل رایحه قوی که دارد برای از بین بردن پشه کوره در منزل بسیار موثر است. شما می‌توانید با ساخت یک اسپری زنجبیل در خانه، به راحتی پشه‌ها را فراری دهید. برای تهیه این اسپری به شیوه زیر عمل کنید.

مواد لازم:

  • 2 تا 3 ریشه زنجبیل تازه

  • 2 پیمانه آب (حدود 500 میلی‌لیتر)

  • 1 قاشق غذاخوری روغن معطر مانند روغن لیمو یا روغن نعناع

روش تهیه:

زنجبیل را بشویید و پوست‌ آن را بردارید و رنده بزنید یا به صورت خرد شده در یک ظرف بریزید و روی شعله قرار دهید تا به جوش آید؛ حدود 10 دقیقه با حرارت کم بجوشانید تا عطر زنجبیل در فضا پخش شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و محلول زنجبیل را به خوبی سرد کنید و از صافی چایی عبور دهید و با روغن معطر مخلوط کنید؛ محلول به دست آمده را در یک اسپری بریزید؛ می‌توانید از این اسپری به صورت روزانه استفاده کنید.

اسپری گیاه ریحان


بوی ریحان برای مگس‌ها و پشه‌ها بسیار آزار دهنده است، زیرا تنفس را برایشان دشوار می‌کند؛ به همین دلیل این ماده برای از بین بردن پشه‌ های ریز در منزل بسیار موثر است. برای ساخت اسپری گیاه ریحان، می‌توانید از به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

  • یک دسته بزرگ از برگ‌های تازه ریحان

  • 2 پیمانه آب (حدود 500 میلی‌لیتر)

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نعناع (اختیاری)

روش تهیه:

برگ‌های تازه ریحان را به آب بشویید تا هرگونه آلودگی یا گرد و غبار روی آن‌ها پاک شود. سپس برگ‌ها را خشک کنید و در یک قابلمه بریزید تا به جوش آید، 10 دقیقه با حرارت کم بجوشانید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و تا به خوبی سرد شود؛ در نهایت محلول را با روغن نعناع مخلوط کنید و در یک اسپری بریزید.

خوشبو

استفاده از تله uv برای دور کردن پشه‌ از خانه


استفاده از تله UV می‌تواند یک روش موثر برای دور کردن پشه‌ از خانه باشد. تله‌های UV یک نور ماوراء بنفش منتشر می‌کنند که پشه‌ها را به آنجا جذب می‌کند و در داخل تله‌ها گرفتار می‌‌کند؛ برای نصب این تله‌ها باید آن را در ارتفاع حدود 120 تا 180 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین و دور از پنجره‌ها نصب کنید.

تفاله‌ قهوه


استفاده از تفاله قهوه روش موثر و عجیب برای عنوان روشی برای دور کردن پشه‌ از خانه است. پشه‌ها نسبت به عطری که از قهوه منتشر می‌شود، حساس هستند و نمی‌توانند آن را تحمل کنید؛ در نتیجه شما می‌توانید بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه، از تفاله آن برای دور کردن پشه‌ها استفاده کنید. این ترفند برای از بین بردن پشه های ریز گلدان نیز بسیار کاربردی است.

تفاله قهوه

سخن پایانی


اگرچه پشه‌ها عنصر مهمی از اکوسیستم ما هستند، اما ما مجبور نیستیم اجازه دهیم که از ما تغذیه کنند؛ بنابراین، چند مورد از این نکات و ترفندهای طبیعی، آزمایش‌شده و قابل اعتماد در مورد چگونگی خلاصی از پشه در خانه را امتحان کنید. امیدواریم شگرد دور کردن پشه از خانه به طور طبیعی برای شما مفید بوده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز