(ویدئو) سلطانِ انبه در جهان؛ قلب و مغز من در انبه است!

  یکشنبه، 01 مرداد 1402
(ویدئو) سلطانِ انبه در جهان؛ قلب و مغز من در انبه است!
ساعد نیوز: کشاورز مسلمان هندی می‌گوید: من با استعداد هستم. می‌توانم انبه را حتی در یک بیابان و در یک زمین بایر پرورش دهم. این کشاورز نام انبه‌هایش را به نام افراد مشهوری از جمله سچین تندولکر، بازیکن افسانه‌ای کریکت، آیشواریا رای بازیگر مشهور سینمای بالیوود و نارندرا مودی نامگذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، کلیم الله خان، باغبان 83 ساله هندی به مرد انبه‌ای هندی معروف است که بیش از 300 نوع میوه را روی یک درخت پرورش داده است.

کلیم الله خان با افتخار به درخت انبه 125 ساله‌ای اشاره می‌کند که مملو از ثمرات کار سخت او است. او در طول دهه‌ها حدود 300 نوع انبه را از "درخت مادر" در باغ 5.6 هکتاری خود در ملیح‌آباد آباد در اوتار پرادش پرورش داده است.

این درخت 9 متری دارای تنه‌ای تنومند و شاخه‌های ضخیم است که مانند آلوئه ورا غول پیکر پخش شده است، با برگ‌هایی با بافت‌ها و رنگ‌های مختلف از سبز روشن تا زرد - و تقریباً تمام شاخه‌های آن مملو از میوه‌هایی با رنگ، اندازه، طعم و بوی مختلف است.

کلیم الله خان می‌گوید: من به انبه وسواس دارم. همه این میوه‌ها را می‌بینید، همه آن‌ها مانند انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. آن‌ها متفاوت به نظر می‌رسند، طعم متفاوتی دارند و بوی متفاوتی دارند. من همیشه به انبه فکر می‌کنم. قلب و مغز من در انبه است. من در اطراف آن‌ها احساس شادی و هیجان می‌کنم.

وی افزود: شما همه انواع عطر‌های دنیا را جمع آوری می‌کنید، اما عطر انبه همه آن‌ها را شکست می‌دهد. به همین ترتیب، شما تمام غذا‌های خوش طعم دنیا را امتحان می‌کنید، اما طعم انبه عالی خواهد بود.

هند، خانه حدود 1000 گونه انبه و بزرگترین تولید کننده انبه در جهان است که تولید آن در سال گذشته 21 میلیون تن برآورد شده است.

اوتار پرادش بزرگترین ایالت تولید کننده انبه در هند است که سالانه چهار میلیون تن انبه دارد.

کلیم الله خان در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد که انبه و سایر میوه‌ها را در دهکده کوچک ملیح آباد، پرورش می‌دادند.

پس از ترک تحصیل در سن 10 سالگی، آقای خان هرگز تحصیلات رسمی یا مدرکی در زمینه باغبانی دریافت نکرد. اما اشتیاق او باعث شد تا انواع جدیدی از میوه‌ها را پرورش دهد. در 17 سالگی، او با این ایده که انواع انبه را روی یک درخت پرورش دهد، تحت تأثیر قرار گرفت. او در ابتدا روی درختی که پدربزرگش در باغ کاشته بود، هفت نوع انبه را آزمایش کرد. وی می‌گوید: اما درخت نتوانست میوه بدهد و طوفان آن را خشک کرد. وی افزود: من غمگین بودم، اما امیدم را از دست ندادم.

کلیم الله خان گفت: در سال 1987، دوباره شروع به کار کردم و تا سال 1991 توانستم حدود 35 نوع انبه را پرورش دهم. اکنون این درخت بیش از 300 نوع انبه را به ما می‌دهد. آقای خان از روش پیوند استفاده می‌کند.

او می‌گوید: من با استعداد هستم. من می‌توانم انبه را حتی در یک بیابان و در یک زمین بایر پرورش دهم. او نام‌های تخیلی را برای انبه‌های خود گذاشته است. این کشاورز نام انبه‌هایش را به نام افراد مشهوری از جمله سچین تندولکر، بازیکن افسانه‌ای کریکت، آیشواریا رای بازیگر مشهور سینمای بالیوود و نارندرا مودی نامگذاری کرده است.

اشتیاق آقای خان باعث شهرت ملی و بین المللی او شده است. وی در سال 2008 جایزه Padma Shri، بالاترین جایزه غیرنظامی را دریافت کرد و جوایزی را از مالزی و کویت دریافت کرد.

او می‌خواهد انبه را در بین جوانان در سراسر جهان تبلیغ کند. کلیم الله خان گفت: من نگران آینده انبه هستم. افزایش جمعیت باعث مشکل خواهد شد. باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در حال تبدیل شدن به سکونتگاه‌های انسانی هستند.

هدف من این است که انبه هندی را در سراسر جهان مشهور کنم. من می‌خواهم انبه‌های خوشمزه و خوشمزه پرورش دهم.

هدف دیگر آقای خان تمرکز بر رواج استفاده دارویی از درختان انبه است. او می‌گوید که معجون عصاره گل و شیره درخت انبه می‌تواند بیماری‌ها از درد بدن تا بیماری قلبی را درمان کند.

وی می‌گوید: چهار سال روی این موضوع کار کردم. من در سال 2008 شروع کردم و در سال 2012، موفق به استخراج خون [شیره قرمز]از درخت شدم. انبه دارای ارزش دارویی طبیعی است. این درخت خون دارد که می‌تواند ناتوانی جنسی و بیماری قلبی را درمان کند. من می‌خواهم از این خون برای اهداف دارویی استفاده شود.

کلیم الله

کلیم الله در حال پرورش انبه

کلیم الله در حال  خوردن انبه

کلیم الله

برچسب ها: میوه انبه

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (631 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان