(تصاویر) 11 مورد از شگفت انگیزترین درختان کمیاب جهان که تنها راه دیدنشان فقط و فقط سفر به عجیبترین مناطق دنیاست

  یکشنبه، 06 آبان 1403
(تصاویر) 11 مورد از شگفت انگیزترین درختان کمیاب جهان که تنها راه دیدنشان فقط و فقط سفر به عجیبترین مناطق دنیاست
ساعد نیوز: در ادامه با 11 تا از عجیبترین درختان دنیاآشنا خواهید شد از درختانی که خونریزی میکنند تا درختانی که مایع چشمی دارند، روزها چشم باز میکنند و شبها چشم می بندد.

به گزارش سرویس فیلم و عکس ساعد نیوز، جهان پیرامون ما پر از شگفتی هاست. در این مطلب با درختانی آشنا خواهیم شد که بندرت و در برخی مناطق خاص دنیا رشد میکنند. پس در طبیعت دور و برمان دنبال دیدنشان نباشیم.

1- استرالیا، درخت کاج وولمیا
عمر درخت کاج وولمیا بزرگ و زیبا به عصر یخبندان برمیگردد و بیش از 200 میلیون سال عمر دارد. ارتفاع این درخت 40 متر است و پوست آن بصورت برجستگی های قهوه ای رنگ است. درخت کاج وولمیا استرالیا در تمام طول سال سبز است و در 200 کیلومتری شهر سیدنی قرارگرفته است.

.

2- الیا بوی بون، درخت زیتون وووِز
آیا باور دارید که قدیمی ترین درخت زیتون دنیا هنوز هم همه ساله زیتون های خوشمزه به بارمی آورد؟ دانشمندانِ دانشگاه کرت، عمر این درخت را بین 3500 تا 4000 سال تخمین زده اند؛ محیط تنه ی این درخت بیش از 4, 5 متر است. این درخت در روستای آنو وووز در کرت قرار دارد و سالیانه حدود 20 هزار نفر از آن دیدن می کنند.

.

3- درخت انگور برزیلی
انگور برزیلی درخت عجیبی است که میوه هایی شبیه به تمشک بر روی شاخه ها و ساقه های آن رشد می کنند. آن ها در ایالتهای میناس گرایس( Minas Gerais) و سائو پائولو برزیل هستند. دیگر گونه های خانواده موردیان( Myrtaceae) درخت بومی برزیل، پرو، پاراگوئه، آرژانتین و بولیوی می باشند. این درخت با میوه های بنفش مایل به مشکی یا خمیری سفید آراسته است. این میوه ها به صورت خام خوردنی هستند و میتوانند در ژله ها نوشیدنیها و آبمیوه ها استفاده شوند. هنگامی که میوه ها تمام سطح درخت را می پوشاند مثل این است که حیوانات کوچکی آن را محاصره کرده اند. خواص دارویی این میوه ها شناخته شده اند.

.

4- درخت رنگین کمان
تنه درختی که اکالیپتوس رنگین کمان نام دارد، چنین می نماید که گویی سطلی از رنگ های مختلف روی تنه سرازیر شده است. این درخت بومی مناطقی در جنوب اقیانوس آرام مانند گینه نو و جزایر هاوایی است. طیف های مختلف و متفاوت رنگین تنه این درخت چهره خاصی به آن داده است. این اکالیپتوس در عین زیبایی برای بشر مفید هم هست. پوسته تنه درخت که براحتی می ریزد، جنس چوب مناسبی برای ساختن خمیر کاغذ دارد و دیگر نیازی به قطع درخت نخواهد بود.

گونه ای از درخت اکالیپتوس است که بطور طبیعی تنها در بخش های شمالی زمین مانند بریتانیا، گینه نو و میندانو رشد می کند.

.

5- درختان خون اژدها:

در بین جمعیت محلی با عنوان دم الخوین( Dam al- Akhawain) شناخته میشوند، درخت بومی جزایر سقطری یمن. این نام را بخاطر شیره سرخ رنگی که از آن می تراود به آن داده اند.

.

6- درخت بواب
درخت بوآب یک درخت بزرگ تو خالی است که در زمان های قدیم، بومیان از آن بعنوان زندان استفاده می کردند. بوآب در واقع بزرگ ترین درخت میان تهی دنیا بشمار می رود. این درخت اسرار امیز در جنوب دربی( Derby) واقع در غرب استرالیا قرار دارد و جز میراث ملی آن کشور به شمار می رود.

.

7- سکویا عظیم الجثه
سکویاها درختان غول پیکری هستند که تنها گونه موجود در رده درخت غول( Sequoiadendron) می باشند. این نوع از درختان همیشه سبز، بومی دامنه های غربی کوههای سیرا نوادا ( Sierra Nevada) در کالیفرنیا هستند. عموما درخت بزرگ نامیده میشوند و بزرگ ترین درختان جهان و از نظر سایزی بزرگ ترین موجود زنده هستند.

بطور میانگین، این درختان تا ارتفاع 50 تا 85 متر توانایی رشد دارند و قطرشان 6 تا 8 متر است. آن ها در دسته بندی قدیمی ترین موجودات زنده کره زمین قرار دارند. این درخت حتی دربرابر آتش مقاوم می باشد. سکویاها آشکار می سازند که زمانی دایناسورهای غول پیکری بروی زمین می زیسته اند. در دوره ماقبل تاریخ، اینگونه بطور وسیع در آمریکای شمالی و جنگلهای سرسبز اروپایی آسیایی گسترش یافته اند. ولی در آخرین عصر یخبندان به شدت کاهش پیدا کردند و امروزه محدوده کوچکی از کالیفرنیا را دربرگرفته اند.

.

8- درخت ژنرال شرمن
درخت ژنرال شرمن نام یک درخت عظیم و بلند قد میباشد که به افتخار ویلیام شرمن، یک ژنرال امریکایی نامگذاری شده است. این درخت یکی از بلندترین درختان سکویای غول پیکر است که ارتفاع آن نزدیک به 84٫8 متر می رسد.

حجم تنه این درخت عجیب در حدود سال های 2002 میلادی تقریباً 1487 متر مکعب برآورد شده بود. ژنرال شرمن در پارک ملی سکویا واقع در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. جالب است بدانید سن تقریبی این درخت حدود 2300 تا 2700 سال برآورد می شود.

.

9- درخت کاپوک
این درخت به دلیل تیغ های ساده و بلندی که تمام شاخه هایش را پوشانده، منحصربفرد است. اینگونه ، مختص مکزیک، آمریکای مرکزی و کاراییب و شمال آمریکای جنوبی می باشد. بعضی از گونه های آن در منطقه های گرمسیری غرب آفریقا هم یافت می شوند. این درخت برای کرکهای پنبه ای شکل به دست آمده از غلاف هسته، شناخته شده است.

مطابق با اساطیرمایایی، این درختان نشانه تقدس می باشند و در بین بلندترین درختان در جهان هستند. در میامی، فلوریدا قدیمی ترین از این نوع درخت با سن 200 سال زندگی می کند.

.

10- درخت بطری (Brachychiton rupestris)

درخت بطری، درختی عجیب بومی استرالیا است. ویژگی بارز آن تنه متورم آن است که شبیه یک بطری وارونه است. شکل منحصر به فرد تنه به عنوان یک مخزن ذخیره آب در دوره‌های خشکسالی عمل می‌کند و به درخت اجازه می‌دهد در محیط‌های خشک زنده بماند. درخت بطری افزون بر ظاهر متفاوت و عجیب خود، گل‌های زنگوله‌ای شکل و پر نقش و نگاری تولید می‌کند که به صورت خوشه‌ای شکوفا می‌شوند و کنتراست قابل توجهی را در برابر تنه صاف و پیازی آن ایجاد می‌کنند.

.

11- درخت چشمی

.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (777 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (513 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (86 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (62 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علائم و درمان عفونت واژن با روش‌های‌خانگی / از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟
ورود خانم‌ها ممنوع! فقط آقایان بخوانند / همه چیز در مورد پریود مردان و راهکارهای تسکین آن
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیروی انتظامی در تبریز
6 حقیقت عجیب درباره زنان قاجار؛ علت سبیل زنان قاجار چه بود؟ / چرا مردان به زنان چاق علاقه داشتند؟
انتخاب هئیت داوران ششمین جشنواره تئاتر  خیابانی آذربایجان شرقی
تلف شدن 21 راس گوسفند در تصادف هولناک با کامیونت
برگزاری مراسم تشییع شهید شاهرخی‌فر
دومین دوره مسابقات قهرمانی شوتو کاپ1403 به میزبانی کلانشهر اهواز
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: شاهد دور جدید درگیری بین اسرائیل و ایران نخواهیم بود/ نتانیاهو انگیزه زیادی برای تداوم جنگ دارد
رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی
ایرنا: شهادت یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
منتخب روز