(تصاویر) «مرغ برهنه»؛ مرغ ترسناک و کاملا لختی که ناگهانی به وجود آمد!

  جمعه، 29 تیر 1403
(تصاویر) «مرغ برهنه»؛ مرغ ترسناک و کاملا لختی که ناگهانی به وجود آمد!
ساعدنیوز: مرغ بدون پر یا به تعبیری همان «مرغ برهنه»، یک نژاد عجیب و وحشتناک از مرغ است که توسط تیمی از محققان به رهبری «آویگدور کاهانر» در دانشکده ژنتیک موسسه کشاورزی Rehovot، تل آویو، اسرائیل ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، مرغ بدون پر یا به تعبیری همان «مرغ برهنه»، یک نژاد عجیب و وحشتناک از مرغ است که توسط تیمی از محققان به رهبری «آویگدور کاهانر» در دانشکده ژنتیک موسسه کشاورزی Rehovot، تل آویو، ایجاد شده است.

این مرغ همچنین به عنوان «مرغ برهنه» نیز شناخته می‌شود، هدف پس پشت این هیولای ساخته دست بشر، ایجاد مرغی بود که در مقایسه با مرغ معمولی که همه ما می‌شناسیم و دوست داریم، ارزان تر، راحت‌تر و کارآمدتر باشد.

چرا این مرغ‌ها برهنه هستند؟

جالب اینجاست که این نژاد عجیب از نظر ژنتیکی اصلاح نشده است. این مرغ‌ها حاصل تلاش 50 ساله با استفاده از روش‌های پرورش طبیعی هستند. در چند دهه گذشته، دانشمندان مرغ‌های «گردن‌لخت» را با مرغ‌های گوشتی سنتی تلاقی داده تا در نهایت این پرنده طبیعی بدون پر را ایجاد کنند.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردم و البته فعالان حقوق حیوانات به استفاده از این نژاد اعتراض دارند و دلیل آن این است که مرغ‌های بدون پر بیشتر از مرغ‌های معمولی کنونی رنج می‌برند. به عنوان مثال، آن‌ها بیشتر مستعد ابتلا به انگل، نیش پشه و آفتاب سوختگی هستند. از سوی دیگر، دانشمندان پشت این نژاد عجیب و غریب، با ذکر تمام مزایای مرغ‌های برهنه نسبت به سایر نژاد‌های «معمولی» این ایده‌ها رد می‌کنند.

مزایای مرغ برهنه

به گفته تیم تحقیقاتی تولیدکننده این نژاد، این پرندگان بدون پر هنگام مصرف گوشت‌شان توسط انسان‌ها هیچ خطری برای سلامتی ندارند. کم و بیش طعم آن‌ها یکسان است و ارزش غذایی یکسانی دارند. علاوه بر این، آن‌ها دارای مزایای خاصی هستند، از جمله:

رشد سریعتر.

گوشت آن‌ها چربی کمتری دارد.

آن‌ها محیط زیست پسند هستند و برای تولید مقدار مساوی گوشت با مرغ‌های معمولی به غذای کمتری نیاز دارند.

آن‌ها می‌توانند بهتر با آب و هوای گرم سازگار شوند.

این نژاد دوستدار محیط زیست است، زیرا برای پخت و پز نیازی به کندن پر ندارند، فرآیندی که مقادیر زیادی آب را با پر‌ها و بافت‌های چربی آلوده می‌کند.

از طرف دیگر بسیاری از مرغ‌ها به دلیل ضربان بالای قلب آن‌ها در شرایط تنش گرمایی نمی‌توانند زندگی کنند به عنوان مثال در هند مرغ‌های پردار نمی‌توانند فشار گرمایی زیادی را تحمل کنند و به همین دلیل سیستم‌های خنک‌کننده در مرغداری که شامل آب‌پاش‌ها نیز می‌شود در هند بسیار ضروریست، اما این کار هزینه بسیار زیادی دارد و بهای تمام شده مرغ‌ها برای مصرف و همچنین هزینه انرژی مصرفی را بالا می‌برد. در حقیقت، با توجه به اینکه این پرندگان پر تولید نمی‌کنند، همه موارد فوق کاملاً منطقی به نظر می‌رسند.

معایب مرغ برهنه

با در نظر گرفتن هر دو جنبه تجاری و انسانی، می‌توان گفت که نژاد مرغ برهنه دارای معایبی است:

مرغ‌های برهنه در مناطق خنک و سرد به سختی زنده می‌مانند.

بیشتر مستعد ابتلا به انگل ها، پشه‌ها و آفتاب سوختگی هستند. حتی در برابر گرد و غبار و گل و لای نیز آسیب‌پذیرتر هستند.

نر‌ها گاهی اوقات جفت گیری نمی‌کنند، زیرا پر‌ها در برخی از فرآیند جفت گیری (بال زدن، نشان دادن آن‌ها و غیره) لازم است.

ماده‌ها به طور معمول در طول فرآیند جفت گیری توسط ناخن و منقار خروس آسیب می‌بینند، زیرا آن‌ها هیچ پری برای محافظت از پوست خود ندارند. به همین دلیل، پرورش دهندگان معمولاً ناخن‌های نر‌ها را کوتاه می‌کنند.

محافظت از جوجه‌ها توسط والدین بسیار سخت است، زیرا آن‌ها پر ندارند تا گرمای مورد نیاز جوجه‌ها را تأمین کنند.

مناقشه اخلاقی

اکثریت قریب به اتفاق مرغ‌ها (حدود 75 درصد) در شرایطی رشد می‌کنند که ممکن است سال‌های بعد این شیوه پرورش جوابگو نباشد. البته همین امر در مورد سایر حیواناتی که به طور فشرده پرورش می‌یابند، مانند گاو و خوک نیز صادق است.

برخی نیز بر این عقیده هستند که این نمونه استفاده بیمارگون از علم است و حتی نشان‌دهنده نوع پیشرفت علمی در کشور‌های در حال توسعه است. از طرف دیگر مصرف‌کنندگان در رفتار تغذیه‌ای خود به هیچ عنوان با این نژاد موافق نبودند چرا که ترس از مصرف هورمون‌های غیرعادی همچنان وجود دارد.

برچسب ها: مرغ عجایب

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان