10 نکته کلیدی کاربردی برای انتخاب کفش مناسب

  یکشنبه، 15 اسفند 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
10 نکته کلیدی کاربردی برای انتخاب کفش مناسب
انتخاب کفش مناسب می‌تواند کار دشواری باشد. خوشبختانه نکات مختلفی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها به شما کمک می‌کند کفش مناسب را برای خود انتخاب کنید. در ادامه با این نکات آشنا خواهید شد.

نکات مختلفی برای انتخاب کفش مناسب وجود دارد. نکته اول این است که کفشی را انتخاب کنید که راحت باشد. از سوی دیگر، مهم است کفشی را انتخاب کنید که برای هر جایی که می روید کفش مناسبی باشد و همچنان باعث شود استایل زیبایی داشته باشید. ما در این بخش از ساعد نیوز نکات مهمی برای انتخاب کفش مناسب ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. بررسی ساختار کفش قبل از انتخاب آن

موادی که قسمت های مختلف کفش از آن ساخته شده است را بررسی کنید. مطمئن شوید که درزهای کفش امن به نظر می رسد و همه قسمت های کفش، بادوام به نظر می رسند. اگر کفش شل و ول باشد به احتمال زیاد دوام زیادی نخواهد داشت و اگر شروع به باز شدن کند احتمالا دیگر تناسب لازم را ندارد.

2. اطمینان از کفه محکم و ضخیم

هدف اصلی از پوشیدن کفش، محافظت از پای خود است. اگر کفشی بپوشید که کفه آن نازک و شل و ول باشد، ممکن است با قدم گذاشتن بر روی چیزی تیز، پایتان آسیب جدی ببیند. به همین دلیل، لازم است مطمئن شوید که کفه کفش محکم و ضخیم است. اگر کفه کفش به قسمت بالایی دوخته شده است، احتمالا کفش بسیار باکیفیتی است.

کفش ورزشی

3. تست کردن کفش در فروشگاه

قبل از اینکه کفش را بخرید، آن را بپوشید و در فروشگاه قدم بزنید. در این صورت می توانید مطمئن شوید که اندازه کفش با پایتان تناسب دارد یا خیر. همچنین، به این موضوع توجه کنید که آیا کفش، قوس کف پای شما را نگه می دارد یا خیر. سپس پای خود را در کفش کمی تکان دهید. در این صورت، می توانید متوجه شوید که آیا چیزی پای شما را اذیت می کند یا خیر.

4. انتخاب کفش راحت

نگران شماره سایز کفش نباشید. اگر کفش بسیار کوچک است، سایز بزرگتری انتخاب کنید، حتی اگر سایز کفش از سایزی که معمولا انتخاب می کنید بالاتر است. همچنین، مهم است کفشی را انتخاب کنید که به محض پوشیدن آن احساس راحتی کنید. پاها اندازه و شکل های مختلفی دارند. بنابراین، اگر کفش متناسب با شکل و اندازه پای شما طراحی نشده باشد، احتمالا هرگز برای شما راحت نخواهد بود.

کفش راحت

5. خرید کفش، در پایان روز

ازآنجایی که در طول روز زیاد راه می روید، پای شما در آخر روز منبسط می شود. بنابراین، برای اینکه مطمئن شوید کفشتان در همه شرایط راحت است مهم است زمانی برای خرید آن اقدام کنید که پایتان در بزرگترین حالت آن قرار دارد. اگر تصمیم دارید برای خرید کفش زودتر اقدام کنید قبل از اینکه به فروشگاه بروید روی تردمیل بدوید یا ورزش هوازی دیگری انجام دهید. این کار می تواند همان تاثیری را بر روی پایتان بگذارد که راه رفتن در طول روز بر پایتان می گذارد.

6. پوشیدن جوراب هنگام خرید کفش

پوشیدن جوراب به شما کمک می کند راحت تر کفش بپوشید و از سوی دیگر، از پای شما در برابر باکتری های احتمالی ناشی از پوشیدن کفش توسط دیگران محافظت می کند. اگر می توانید سعی کنید جورابی را همراه خود داشته باشید که معمولا کفشتان را با آن می پوشید. اگر می خواهید کفشی مجلسی بخرید، جوراب نازک همراه خود داشته باشید.

7. هماهنگ کردن کفشتان با لباس

وقتی سبک کفش خود را انتخاب کردید مهم است رنگ و مدلی را در نظر بگیرید که فکر می کنید با استایلتان هماهنگی بیشتری دارد. از سوی دیگر، فصلی که می خواهید لباس موردنظرتان را در آن بپوشید در نظر بگیرید. برای مثال، اگر می خواهید لباس آزاد و تابستانی بپوشید، کفش سبک و باز انتخاب بهتری است. اگر لباستان را می خواهید در فصل سرد بپوشید، چکمه انتخاب بهتری است.

8. تطابق کفش ورزشی با ورزش مورد نظر

اگر دو تا سه بار در هفته ورزش خاصی انجام می دهید مهم است کفش ورزشی ای را انتخاب کنید که برای ورزشتان مناسب باشد. کفش های ورزشی ازنظر محل ضربه گیرها و محل خم شدن کفش با یکدیگر متفاوت هستند. اگر مطمئن نیستید که چه کفشی برای ورزشتان مناسب تر است به فروشگاه ورزشی بروید یا از مربی خود در این مورد سوال بپرسید. برای مثال، کفش فوتبال معمولا دارای میخ هایی در کف است که این میخ ها در زمین فرو می روند اما کفش بسکتبال به گونه ای سبک و انعطاف پذیر ساخته شده است و درعین حال، از مچ پا نیز محافظت می کند.

کفش های ورزشی

9. انتخاب کفش مجلسی برای محل کار و برنامه های رسمی

اگر در محیطی حرفه ای کار می کنید یا برای یک شام یا مراسم بیرون می روید، پوشیدن کفش مجلسی به شما کمک می کند جذاب تر به نظر برسید. کفش های مجلسی اغلب به رنگ مشکی یا قهوه ای هستند و از چرم یا ماده ای شبیه به چرم ساخته شده اند.

10. انتخاب کفش های کتانی یا صندل برای فعالیت های غیررسمی

اگر قرار است با دوستان خود فعالیت های مختلفی انجام دهید، پوشیدن کفش کتانی یا صندل به شما کمک می کند احساس راحتی زیادی داشته باشید. همچنین، اگر با کسی قرار دارید و می خواهید استایلی معمولی داشته باشید، این کفش ها انتخاب های مناسبی هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (651 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان