10 راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

  چهارشنبه، 20 تیر 1403 ID  کد خبر 396738
10 راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست
ساعدنیوز: در این مطلب نکات جالب و کاربردی در رابطه لا محافظت از پوست خود را یاد می گیرید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، مراقبت از پوست صورت و بدن به ویژه بعد از 30 سالگی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. معمولاً در این دوران دچار تغییراتی می‌شوید که تا پیش از این سن با آن‌ها رو به رو نشده‌اید. اما برای مراقبت از پوست چه کنیم. جای نگرانی نیست؛ با چند راهکار ساده می‌توانید پوست جوان و شاداب داشته باشید. این مقاله را دنبال کنید تا همه‌ی روش‌های مفید را بدانید. فهرست زیر نکات مهمی است که برای داشتن پوست خوب باید بدانید.

1. پاکسازی پوست

مراقبت از پوست با تمیزی آن ارتباط مستقیم دارد. هر روز صبح پوست صورت خود را بشویید تا تمیز شود و هر شب پیش از رفتن به رختخواب کاملاً آن را از هر نوع مواد آرایشی پاک کنید. رعایت این نکات باعث می‌‌شود روند بازسازی پوست تسریع شود. رفع آلودگی‌ها از روی پوست به آن امکان تنفس می‌دهد تا شاداب و جوان بماند. از متخصص پوست مشاوره بگیرید تا پاک‌کننده‌های مناسب را به شما معرفی کند. همچنین روش‌های مختلفی در کلینیک‌های پوست وجود دارد که برای شما عمل پاکسازی را انجام می‌دهند.

2. لایه برداری پوست

لایه برداری پوست باعث جوان شدن آن می‌شود و بهتر است هنگام شب انجام شود. لایه بردارهای مختلفی برای انواع پوست وجود دارد که می‌توانید متناسب با جنس و بافت پوست خودتان از بین آن‌ها انتخاب کنید. لایه برداری در شب باعث می‌شود که پوست مرده از سطح صورت شما برداشته شود تا عمل بازسازی سلول‌های پوست هنگام استراحت در شب به‌خوبی انجام شود. اگر پوست چرب یا جوش‌دار دارید، عمل پاکسازی را دو بار در هفته انجام دهید؛ در غیر این صورت یک بار در هفته کافیست.

3. محافظت از پوست

در طول روز برای مراقبت از پوست خود از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین C استفاده کنید. این دو ماده در ترکیب با هم یک محافظ قوی می‌سازند. دقت کنید که در ابتدا ضدآفتاب را روی پوست خود بمالید و بعد از این سرم‌ها استفاده کنید.

4. آبرسانی به پوست

از خشک شدن پوست در اثر کم‌آبی جلوگیری کنید. بیشتر از 5 دقیقه دوش آب گرم نگیرید و با آب ولرم حمام کنید. آب خیلی گرم چربی طبیعی روی پوست شما را از بین می‌برد. معمولاً بعد از 30 سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی پوست کم می‌شود و در نتیجه پوست بیشتر در معرض خشکی است. برای مراقبت از پوست در مقابل خشکی، از شامپوهای شست‌وشوی حاوی مرطوب‌کننده استفاده و بعد از آن با کرم‌های مرطوب‌کننده از پوست محافظت کنید.

به‌راحتی می‌توانید در خانه ترکیب‌ مؤثری برای آبرسانی به پوست تهیه کنید. 4 تا 5 قطره از هر کدام از مواد زیر را با دو لیوان آب مخلوط و روی بدن اسپری کنید.

  • روغن بدن

  • روغن بادام

  • روغن ویتامین E

  • روغن کنجد

5. استفاده از ضد آفتاب مناسب برای پوست

برای محافظت از پوست در برابر UVA و UVB، کرم ضد آفتاب با درجه‌ی مناسب SPF را هر روز روی پوست و به خصوص پوست صورت بمالید. اشعه‌ی UVA اثرات مضر طولانی‌مدت دارد و در افزایش چروک و پیری زودرس پوست مؤثر است. برای مراقبت از پوست مهم نیست در چه فصل یا آب‌وهوایی هستید. در تمام شرایط از جمله آفتابی، ابری، بارانی و برفی باید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید.

6. استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب برای پوست

مراقبت از پوست با مرطوب‌کننده‌های قوی را دست کم نگیرید. لوسیون‌ بدن و انواع کرم‌ها را بعد از شست‌وشوی پوست و حمام استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها در سلامتی پوست شما مؤثرند و باعث آبرسانی به آن می‌شوند.

7. کمک به افزایش کلاژن‌سازی

کلاژن یکی از موارد مهم در بازسازی و جوانسازی پوست است. بعد از سن 30 سالگی روند تولید کلاژن کند می‌شود، پس باید به تولید آن کمک کرد. اگرچه کرم‌های حاوی کلاژن به بازسازی پوست کمک می‌کنند اما نقش تغذیه در کلاژن‌سازی مهم‌تر است. ماهی، سبزیجات تازه‌ی سبز، ویتامین ث، تخم مرغ، گوجه فرنگی، مغز تخم کدو، آووکادو، سیر، دانه‌ی گیاه شیا و ژلاتین منابع مهم برای کمک به تولید کلاژن در بدن هستند. همچنین می‌توانید از متخصص تغذیه برای شناختن مکمل‌هایی که به کلاژن‌سازی کمک می‌کنند مشورت بگیرید.

8. مراقبت از پوست صورت و دور چشم‌ها

از مراقبت پوست دور چشم غافل نشوید. پوست دور چشم حساس‌ و آسیب‌پذیر است، پس در فرآیند افزایش سن به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. از پاک‌کننده‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید و بعد از آن یک کرم مخصوص دور چشم را روی پوست اطراف چشم بمالید.

9. نوشیدن آب کافی

برای مراقبت از پوست به اندازه‌ی 8 تا 10 لیوان در روز آب بنوشید. به همین سادگی! نوشیدن منظم آب برای آب‌رسانی به ارگان‌های داخلی بدن حیاتی است. می‌توانید کمی آبلیمو یا تکه‌های لیموترش را به آب اضافه کنید تا نتیجه مؤثرتری بر سلامت پوست داشته باشد. علاوه بر این، مواد غذایی با فیبر بالا به سیستم گوارش شما کمک می‌کند تا آب کمتری از دست بدهید.

10. ورزش کردن و پرهیز از استرس

روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی یا ورزش کنید و استرس را کاهش دهید. استرس موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن و کاهش بازسازی سلول‌های بدن می‌شود. فعالیت بدنی نه تنها به مراقبت از پوست کمک می‌‌کند بلکه فعالیت سلول‌های خون را نیز افزایش می‌دهد و اکسیژن‌رسانی را بهبود می‌‌بخشد. ورزش کردن باعث بالا رفتن ضربان قلب و ترشح هورمون‌های مفیدی می‌شود که استرس را کم می‌کنند؛ در نتیجه سرعت روند جوانسازی پوست افزایش می‌یابد.

برچسب ها: زیبایی پوست

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (582 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (182 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (51 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان