12 روش درست کردن کرم مرطوب کننده خانگی با مواد طبیعی و ارزان

  جمعه، 23 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
12 روش درست کردن کرم مرطوب کننده خانگی با مواد طبیعی و ارزان
کرم مرطوب‌کننده یکی از مهم‌ترین کرم‌های مراقبت از پوست است. منتها متأسفانه کرم‌های مرطوب‌کننده مرغوب و باکیفیت تقریبا گران‌اند و نمی‌توان با خیال راحت این نوع کرم‌ها را در حد نیاز پوست خرید. می‌توان این کرم ها را با استفاده از موادی که تقریبا در هر خانه‌ای وجود دارد ساخت. در این مقاله، روش ساخت کرم مرطوب کننده خانگی را آموزش داده‌ایم.

یکی از مهم ترین کرم های مراقبت از پوست، کرم مرطوب کننده است که پوست را نرم و لطیف نگه می دارد و آب و مواد مغذی موردنیاز را به پوست می رساند. بسیاری از افراد دوست دارند خودشان در منزل انواع کرم های آرایشی را درست کنند تا هم در هزینه خرید وسایل آرایشی و بهداشتی صرفه جویی کنند و هم از کیفیت مواد به کار رفته در کرم، مطمئن باشند. در این نوشته، به شما 12 روش درست کردن کرم مرطوب کننده خانگی را یاد خواهیم داد تا بتوانید این کرم ها را در منزلتان درست کنید. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

برای درست کردن کرم مرطوب کننده خانگی به چه موادی نیاز داریم؟

اگر می خواهید کرم مرطوب کننده باکیفیت و مرغوب را در خانه تهیه کنید، باید از مواد مرطوب کننده مانند خیار، شیر و ماست، روغن نارگیل، روغن زیتون، گلیسیرین، آلوئه ورا و آووکادو برای این کار استفاده کنید. شما می توانید با توجه به نوع پوست و ویژگی های پوستتان از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

روش درست کردن کرم مرطوب کننده خانگی

یکی از پرکاربردترین کرم ها و پماد ها، مرطوب کننده هاست در این بخش به شما طریقه ساخت و درست کردن بهترین و مرغوب ترین مرطوب کننده ها را آموزش می دهیم. تقریبا همه به استفاده از مرطوب کننده نیاز دارند، چه برای پوست، چه برای مو، به خصوص در فصل زمستان که به علت سردی هوا خشکی پوست و مو افزایش می یابد و پوست بیشتر به آبرسانی نیاز پیدا می کند. کرم های زیادی در بازار هستند که ادعا دارند نیازهای پوست شما را برطرف می کنند ولی گاهی قیمت بالای آنها جیب شما را حسابی خالی می کند. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید کرم های مورد نیاز خود را در خانه تهیه کنید و از لذت ساختن ماسک و کرم خانگی بهره مند شوید. شما می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از عوارض جانبی، از این کرم ها استفاده کنید چون هیچ ماده افزودنی ای در این کرم ها ی خانگی وجود ندارد و کاملا براساس نیازهای پوست شما ساخته شده است.

1. کرم خیار

یکی از بهترین کرم های مرطوب کننده برای انواع پوست، کرم خیار است که به رفع خشکی انواع پوست کمک می کند و در کاهش تورم، قرمزی و خشکی پوست تاثیر زیادی دارد. برای درست کردن کرم خیار شما می توانید خیار را رنده کنید و تکه های خیار و آب خیار را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را هر روز روی پوستتان بگذارید تا پوستی روشن تر و لطیف تر داشته باشید.

کرم خیار

2. کرم آلوئه ورا

یکی از بهترین مواد طبیعی برای مرطوب کردن پوست، رفع التهاب های پوستی و زیبایی پوست، آلوئه ورا است. اگر می خواهید پوست شما عمیقاً آبرسانی شود و پوستی نرم و لطیف داشته باشید، کرم مرطوب کننده آلوئه ورا را امتحان کنید. برای درست کردن این کرم، به 4 قاشق غذاخوری روغن بادام، 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 5 قاشق غذاخوری عسل و 1 لیوان ژل آلوئه ورا نیاز دارید. شما می توانید ژل آلوئه ورا را از برش زدن و برداشتن ژل داخل برگهای آلوئه ورا استخراج کنید یا از ژل های آماده در بازار برای این کار استفاده کنید. برای درست کردن این کرم، تمام مواد را با هم مخلوط کنید و بعد از ترکیب شدن، آن را داخل ظرف شیشه ای بریزید. وقتی این ترکیب را خوب هم زده باشید، حالت کرم مانند به خودش می گیرد. این کرم برای آرام کردن التهاب های پوستی، درمان خارش پوستی، پیشگیری از عفونت های پوستی و رطوبت رسانی به پوست عالی است. شما می توانید هر روز از کرم مرطوب کننده آلوئه ورا استفاده کنید تا پوستی نرم و مرطوب داشته باشید. البته بهتر است این کرم را در یخچال نگهداری کنید.

3. کرم مرطوب کننده سیب

احتمالاً این صحبت را از پزشکان شنیده اید که خوردن یک عدد سیب در روز، بدن را سالم نگه می دارد؛ این موضوع برای پوست نیز صدق می کند! در سیب، مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین ها از جمله ویتامین های B، A و C وجود دارد که پوست را جوان و شاداب نگه می دارد. اگر به دنبال کرم مرطوب کننده با خاصیت جوانسازی و نرمی پوست هستید، کرم سیب را در منزل درست کنید. برای درست کردن این کرم آبرسان به 2 عدد سیب، 4 قاشق چای خوری گلاب و 1 قاشق چای خوری روغن زیتون نیاز دارید. می توانید سیب را له کنید و سپس با روغن زیتون ترکیبش کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. در مرحله بعد سیب و روغن زیتون را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیایند. بعد از برداشتن آنها از روی حرارت، مقداری گلاب به آنها اضافه کنید. شما می توانید این کرم را هر روز روی پوست خود بزنید. البته باید بدانید که این کرم تنها 2 هفته ماندگاری دارد و فقط باید در یخچال نگهداری شود.

4. کرم مرطوب کننده گلیسیرین و عسل

اگر پوست خشکی دارید، می توانید با خیال راحت از کرم مرطوب کننده گلیسیرین و عسل استفاده کنید که برای مرطوب کردن پوست شما عالی است. برای درست کردن این کرم به 2 قاشق چای خوری گلیسیرین، 2 قاشق چای خوری چای سبز و 1 قاشق چای خوری عسل نیاز دارید. همچنین می توانید 1 قاشق چای خوری آب لیمو ترش نیز به این کرم اضافه کنید تا خواص آن بیشتر شود. وجود آب لیمو ترش در این کرم به روشن شدن پوست شما کمک می کند. وجود چای سبز نیز جلوی التهاب پوست را می گیرد. برای درست کردن کرم گلیسیرین و عسل، تمام مواد گفته شده را خوب ترکیب کنید و آن را داخل ظرف شیشه ای بریزید. البته اگر پوست شما در اثر برخورد با آب لیمو می سوزد، می توانید آب لیمو ترش را حذف کنید. شما می توانید شبها از این کرم استفاده کنید و صبح روز بعد، صورت خود را بشویید. این کرم خاصیت روشن کنندگی نیز دارد.

5. کرم مرطوب کننده روغن زیتون

روغن زیتون، خاصیت فوق العاده ای در مرطوب کردن پوست شما دارد و می تواند جای زخم و جوش را از بین ببرد. برای درست کردن کرم روغن زیتون شما به دو عدد کپسول ویتامین E، نصف فنجان روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. روغن نارگیل و روغن زیتون را با عسل ترکیب کنید و کمی حرارت دهید تا عسل به خوبی با روغنها ترکیب شود. سپس کپسولهای ویتامین E را اضافه کنید و اجازه دهید کرم شما سرد شود. این کرم را می توانید هر روز استفاده کنید تا شاهد تاثیر خوب آن در مرطوب کردن پوست خود باشید.

6. کرم مرطوب کننده پروتئینه

شیر یک ماده طبیعی است که به تسکین پوست شما کمک می کند و خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. شیر مانند یک لایه بردار ملایم عمل می کند که به جوانسازی پوست شما و رفع آسیبهای پوستی شما کمک می کند. با کرم شیر، ظاهر پوست شما لطیف تر و براق تر می شود و سلولهای مرده پوست شما به صورت کامل از بین می روند. همچنین وجود زرده تخم مرغ در این کرم، مواد مغذی موردنیاز برای پوست شما را تامین می کند. برای درست کردن کرم مرطوب کننده پروتئینه خانگی شما به یک زرده تخم مرغ و یک لیوان شیر نیاز دارید. ابتدا زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند. سپس کرم را در شیشه بریزید و درون یخچال قرار دهید. شما می توانید هر روز از این کرم پروتئینه عالی استفاده کنید.

 کرم مرطوب کننده پروتئینه

7. کرم اسطوخودوس

اگر پوست شما چرب بوده و مستعد جوش و آکنه است، از عصاره گیاهان برای درست کردن کرم مرطوب کننده خود استفاده کنید. با کمک عصاره بعضی از گیاهان مانند اسطوخودوس، باکتریهای موجود در سطح پوست از بین می روند و رنگ پوست به صورت طبیعی و جذاب حفظ می شود. برای درست کردن کرم اسطوخودوس شما به 2 قاشق غذاخوری آب اسطوخودوس، 1 قاشق غذاخوری عصاره نعناع و 5 تا 10 قطره روغن اسطوخودوس نیاز دارید. بعد از ترکیب کردن این مواد، می توانید آنها را درون بطری بریزید و خوب تکانش دهید. این کرم به مدت 6 ماه ماندگاری دارد. قبل از استفاده، یادتان باشد که صورت خود را خوب با آب و شوینده شستشو دهید و مقداری از این کرم را روی پوست خود اسپری کنید.

8. کرم شی باتر

شی باتر، یکی از بهترین مواد طبیعی برای پوست است که از پوست شما در برابر پیری و خشکی مراقبت می کند. اگر پوست شما خشک یا معمولی است، کرم شی باتر را بدون نگرانی استفاده کنید تا خشکی پوست شما برطرف شود. برای درست کردن کرم شی باتر مقداری شی باتر را با روغن زیتون ترکیب کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شود. می توانید مقداری کره کاکائو نیز به روغن زیتون و شی باتر اضافه کنید تا خواص کرم بیشتر شود. بعد از سفت شدن این ترکیب، دوباره آن را هم بزنید تا حالت کرم را به خود بگیرد. شما می توانید این کرم را در ظرف شیشه ای و در یخچال به مدت 6 ماه نگه دارید.

9. کرم مرطوب کننده روغن فندق

برای افرادی که پوستشان ترکیبی از پوست چرب و پوست خشک است، کرم مرطوب کننده روغن فندق را پیشنهاد می کنیم. برای درست کردن این کرم مرطوب کننده خانگی به روغن فندق، روغن آووکادو و روغن جوجوبا نیاز داریم که تمام این روغنها سرشار از مواد مفید برای پوست هستند. روغن فندق خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارد و روغن آووکادو نیز پوست را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می کند. روغن جوجوبا نیز باکتری ها و آلودگی ها را از سطح پوست دور می کند. برای درست کردن کرم مرطوب کننده روغن فندق، شما به 1 قاشق غذاخوری از هرکدام از روغن های فندق، آووکادو و جوجوبا نیاز دارید. این روغنها را درون یک بطری بریزید و درب بطری را خوب ببندید. شما می توانید این کرم را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. هر شب قبل از خواب، حدود 1 الی 2 قطره از این ترکیب را روی پوست خود بزنید و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید تا روغنهای طبیعی به خوبی جذب پوست شوند. روز بعد، پوست خود را با آب و شوینده خوب تمیز کنید و سپس از کرم ها و لوازم آرایشی استفاده کنید.

10. کرم مرطوب کننده نارگیل و آلوئه ورا

یکی از قوی ترین کرم های مرطوب کننده، کرم نارگیل و آلوئه ورا است. برای درست کردن این کرم ابتدا باید ژل آلوئه ورا را از میان برگ این گیاه تخلیه کنید. سپس با استفاده از مخلوط کن خوب آن را میکس کنید و نصف پیمانه روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه دوباره آن را با همزن هم بزنید تا یکدست شود و حالت کرمی پیدا کند. می توانید چند قطره اسانس گیاهان معطر را نیز به این کرم اضافه کنید تا خوشبوتر شود. این کرم را داخل یک ظرف دربسته بریزید و در یخچال نگهداری کنید. این کرم برای پوست های چرب و خشک بسیار عالی است و پوست شما را عمیقا آبرسانی می کند.

11. کرم رزماری و روغن درخت چای

اگر دوست دارید کرم مرطوب کننده شما همزمان با مرطوب کنندگی پوست، آن را ضدعفونی نیز کند، از کرم مرطوب کننده رزماری و روغن درخت چای استفاده کنید. این کرم، پوست شما را ضدعفونی می کند و پوست را مرطوب، لطیف و شاداب نگه می دارد. برای درست کردن این کرم مرطوب کننده به 3 قطره روغن درخت چای و 5 قطره اسانس رزماری نیاز دارید. همچنین برای بیشتر شدن خواص کرم می توانید از نصف لیوان شی باتر، 10 قطره اسانس اسطوخودوس و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام نیز استفاده کنید. همه این مواد را خوب با هم ترکیب کنید. برای ترکیب شدن کامل مواد می توانید از همزن استفاده کنید. بعد از آماده شدن کرم، آن را درون ظرف شیشه ای بریزید و کرم را در دمای اتاق نگه دارید. این کرم برای مرطوب کردن کل صورت و بدن عالی است و خواص فوق العاده ای دارد.

12. کرم ویتامینه پوست

اگر پوست صورت و بدن شما خشک است، می توانید از این کرم ویتامینه برای مرطوب کردن صورت و بدن خود استفاده کنید. برای درست کردن کرم ویتامینه شما به یک کپسول ویتامین E و یک کپسول ویتامین A و یک قاشق چایخوری چای دم کرده بابونه نیاز دارید. می توانید برای خواص بیشتر کرم، به این ترکیبات روغن بادام و عسل را نیز اضافه کنید. برای درست کردن این کرم ابتدا باید چای بابونه را به مدت 10 دقیقه دم کنید و بعد آن را با عسل ترکیب کنید. سپس کپسول ها را بترکانید و روغن بادام را نیز به آنها اضافه کنید. این مواد بعد از ترکیب شدن، حالتی شبیه به کرم پیدا می کنند و باید در ظرف شیشه ای و در جای خنک نگهداری شود.

بادام و عسل

در این نوشته با 12 روش درست کردن کرم مرطوب کننده خانگی با مواد طبیعی آشنا شدید که می توانند پوست شما را عمیقاً آبرسانی کنند تا پوستی زیبا، شاداب و شفاف داشته باشید. با درست کردن کرم مرطوب کننده موردنیازتان در خانه، می توانید با صرف هزینه ای بسیار کم همیشه از پوستتان مراقبت کنید. امیدوارم این مقاله مورد توجهتان قرار گرفته باشد. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد. اگر در این زمینه تجربه ای دارید، خوش حال می شویم با ما هم در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان