5 اشتباه مهم در رابطه عاشقانه

  چهارشنبه، 06 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
5 اشتباه مهم در رابطه عاشقانه
اگر رابطه عاشقانه ای یک طرفه باشد یعنی فقط یکی از طرفین رابطه به تقویت ویژگی های رابطه عاشقانه در خود بپردازند ، به احتمال قوی این رابطه با گذشت زمان گرمی خود را از دست داده و تضعیف می شود و در نهایت نابود می شود .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، وقتی به تازگی وارد رابطه ای می شویم، با عینک خوش بینی به طرف مقابل و رابطه مان نگاه می کنیم.

همه اشکالاتی که در طرفمان می بینیم را خیلی راحت کنار می گذاریم:از معرفی کردن شما به خانواده اش خجالت می کشد؟ می گویید هیچ اشکالی ندارد به موقع اش این کار را خواهد کرد. آنقدر شلخته است که همیشه دور تا دور خانه اش ظرف و لباس کثیف پخش شده است؟ می گویید اشکالی ندارد خودتان به اندازه کافی منظم هستید که بتوانید هر دوتان را نظم بدهید.

اما وقتی نسبت به رابطه تان واقع بین تر می شوید، همین موضوعات جدی تر به نظرتان می رسد.

اشتباهات رابطه عاشقانه :

۱- عدم از گذشت و فداکاری در رابطه عاشقانه :

گذشت و فداکاری لازمه داشتن یک رابطه عاشقانه خوب و مستمر است . اگر یک یا هر دو طرف رابطه از گذشت و فداکاری در رابطه عاشقانه شان بی نصیب باشد رابطه آنها می تواندبا مرور زمان تضعیف شده و در نهایت از هم بپاشد .

برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه کنید :

یک زن و مرد عاشق را تصور کنید . با وجود عشق بین آن ها مرد خواسته یا ناخواسته سبب تحقیر زن در مقابل دیگران می شود . اگر زن صفت گذشت و فداکاری در خود داشته باشد این صفت مرد را نادیده می گیرد تا به پیکره عشق آن ها لطمه ای وارد نشود . همین مثال را می توان به صورت عکس نیز تصور کرد . همچنین به صورت متقابل نیز برقرار است .

بدین صورت که زن یا مرد یا هردو صفات ناشایستی دارند که موجب زیر پا گذاشتن حق طرف مقابل می شود اما طرف مقابل در برابر آنها گذشت می کند .

بنابراین عدم گذشت و فداکاری به عنوان یک اشتباه در رابطه های عاشقانه شناخته می شود .

۲- عدم برخورداری از علاقه شدید قلبی بین طرفین رابطه عاشقانه :

داشتن علاقه شدید قلبی یکی دیگر از ملزومات یک رابطه عاشقانه می باشد .

بدین صورت که طرفین رابطه عاشقانه علاقه شدید قلبی نسبت به یکدیگر دارند . نبود یا کمبود این علاقه با گذشت زمان این رابطه عاشقانه را مورد هدف قرار می دهد و سبب تضعیف آن و در نهایت از بین رفتنش می شود .

بنابراین نبود یا کمبود علاقه شدید قلبی می تواند به عنوان یک اشتباه در زمره اشتباهات رابطه عاشقانه قرار بگیرد .

۳- عدم وجود محبت و مهربانی در طرفین رابطه عاشقانه :

محبت و مهربانی به عنوان یکی از نکات مهم در پایداری روابط عاشقانه قلمداد می شود . ضرب المثل ” از محبت خارها گل می شود ” نیز مصداق این نکته به شمار می رود .

عدم وجود مهر و محبت یا کمبود آن در هریک از طرفین رابطه عاشقانه ممکن است استحکام و پایداری رابطه عاشقانه را با خلل مواجه کند . در نتیجه ممکن است روابط عاشقانه در راستای این مشکل با گذشت زمان دچار تضعیف شده و در نهایت از بین برود .

برای درک بهتر این مسئله به مثال زیر توجه کنید :

زن و مرد عاشقی را تصور کنید . گاهی اوقات بنابر شرایط روزگار و مشکلات زندگی ممکن است غبار کمی بر روی رابطه عاشقانه آن ها بنشیند . مرد می تواند با گرفتن یک شاخه گل و یا استفاده از جمله دوست دارم و تقدیم آن به زن و همجنین زن با دو استکان چای یا پختن غذایی لذیذ و تقدیم آن به مرد این غبار را از بین ببرد .

شاید فکر کنید این مسائل بی اهمیت باشند اما هرگز اینطور نیست و می تواند در تقویت و دوام بیشتر رابطه عاشقانه ایفای نقش کند .

بنابراین عدم وجود محبت یا کمبود آن می تواند به عنوان یک اشتباه در اشتباهات رابطه عاشقانه حساب شود .

۴- عدم دو طرفه بودن رابطه عاشقانه :

دو طرفه بودن هر رابطه عاشقانه ای یکی از ویژگی های آن محسوب می شود .

اگر رابطه عاشقانه ای یک طرفه باشد یعنی فقط یکی از طرفین رابطه به تقویت ویژگی های رابطه عاشقانه در خود بپردازند ، به احتمال قوی این رابطه با گذشت زمان گرمی خود را از دست داده و تضعیف می شود و در نهایت نابود می شود .

برای درک بیشتر این اشتباه توجه شما را به مثال زیر جلب می کنم :

زن و مرد عاشقی را تصور کنید . زن تمام ویژگی های یک رابطه عاشقانه را در خود تقویت کرده و تمام گام هایی که برای داشتن یک رابطه عاشقانه نیاز است را برداشته است . اما مرد مثل زن نبوده و فقط بخشی از این گام ها را برداشته است .

به عنوان مثال فرض کنید ویژگی از خودگذشتگی در مرد وجود ندارد . در این صورت با گذشت زمان همینکه مرد نمی تواند پا به پای زن جلو برود (به دلیل نقص در بهره گیری کامل از ویژگی های رابطه عاشقانه ) ممکن است سبب دلسردی و ناامیدی زن شود و در نتیجه رابطه عاشقانه آن ها تضعیف شود که در نهایت ممکن است این رابطه از هم بپاشد .

بنابراین عدم دو طرفه بودن رابطه عاشقانه نیز می تواند در دسته اشتباهات رابطه عاشقانه قرار بگیرد .

۵- عدم صبوری زیاد در رابطه عاشقانه :

صبر و حوصله زیاد یکی دیگر از ویژگی های رابطه عاشقانه به شمار می رود که لازم است هر دو طرف رابطه از وجود آن در خود بی نصیب نباشند .

عدم صبوری زیاد می تواند می تواند بنیان یک رابطه عاشقانه را تضعیف کند و به مرور زمان باعث نابودی آن شود .

بنابراین عدم صبوری زیاد نیز در دسته بندی اشتباهات رابطه عاشقانه قرار می گیرد .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (639 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان