5 نکته کلیدی در خرید اینترنتی گوشی

  دوشنبه، 03 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
5 نکته کلیدی در خرید اینترنتی گوشی
برای خرید اینترنتی گوشی باید به چند نکته مهم مانند سال ساخت موبایل و اعتبار فروشنده توجه کنید تا با رعایت آن‌ها، از خرید خود کاملا راضی و مطمئن باشید.

با توجه به اینکه امروز بسیاری از افراد روش آنلاین را برای خرید گوشی انتخاب می‌کنند، بهتر است با نکات مهمی که در این مسیر وجود دارد آشنا شوید تا انتخاب اشتباهی نداشته باشید. این مورد به‌خصوص با افزایش قیمت موبایل اهمیت زیادی پیدا کرده است.

موبایل از مهم‌ترین لوازم دیجیتالی به‌شمار می‌آید که افراد باید با درنظرگرفتن بودجه خود و فعالیت‌هایی که با گوشی انجام می‌دهند برای خرید آن اقدام کنند. اگر می‌‌خواهید به‌صورت اینترنتی موبایل خود را تهیه کنید لازم است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم تا خرید آسان‌تری تجربه کنید.

در خرید اینترنتی موبایل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید آنلاین گوشی یکی از روش‌های پرطرفدار است که در دنیای دیجیتالی امروز جایگاه مهمی دارد. در روش آنلاین به‌دلیل تنوع بالای مدل‌های موبایل در فروشگاه‌های مختلف، دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید در مدت کوتاهی به بررسی سخت‌افزاری گوشی‌ها بپردازید.

فروشگاه‌هایی که به‌صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند، معمولا قیمت مناسب‌تری برای کالاهای خود در نظر می‌گیرند تا توجه کاربران بیشتری را جلب کنند. به همین دلیل نیز خرید از این بازارهای آنلاین، همواره محبوبیت دارد. از نکات مهمی که پیش‌از خرید اینترنتی موبایل باید به آن‌ها توجه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موبایل

بررسی سخت افزار موبایل

سایت‌های مختلف که درزمینه فروش موبایل فعالیت دارند با عرضه گوشی‌های متنوع، این امکان را فراهم کرده‌اند تا همه کاربران پس‌از بررسی مدل‌های گوناگون، بتوانند کالای مورد نیاز خود را در فروشگاه‌های اینترنتی پیدا و خریداری کنند.

نکته‌ای که شما باید پیش‌از خرید موبایل به آن توجه کنید بررسی سخت‌افزار آن است. درصورتی‌که گوشی مورد نظر، قدرت سخت‌افزاری بالایی نداشته باشد، نمی‌توانید عملکرد درستی را از آن مشاهده کنید و این موضوع باعث کاهش اطمینان شما از خرید اینترنتی می‌شود.

بررسی سخت‌افزار موبایل نیز کاملا به میزان استفاده شما از این دستگاه دیجیتالی برمی‌گردد. اگر گیمر هستید و می‌خواهید با استفاده از موبایل، بازی‌های سنگین انجام دهید باید به‌دنبال گوشی مناسب گیمینگ باشید تا نیاز شما را برطرف کند.

برای افرادی که علاقه‌مند به عکاسی با گوشی هستند توجه به دوربین اهمیت زیادی دارد. همچنین بررسی ظرفیت رم و قدرت پردازنده برای اینکه میزان سرعت و کارایی موبایل را متوجه شوید، بسیار مهم است.

به‌طور کلی باید گفت هر شخص به بخش خاصی از سخت‌افزار موبایل اهمیت می‌دهد. شما نیز باید با درنظرگرفتن نیاز خود و کارایی که از گوشی انتظار دارید، این محصول دیجیتالی را بررسی کنید تا انتخاب درست‌تری داشته باشید.

بررسی قیمت موبایل در فروشگاه اینترنتی

مهم‌ترین دلیلی که افراد را برای خرید آنلاین گوشی ترغیب می‌کند قیمت مناسبی است که فروشگاه‌های اینترنتی برای موبایل‌های خود تعیین می‌کنند. پس شما باید حین خرید، حتما منصفانه بودن قیمت را در نظر داشته باشید.

بستر اینترنت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به بررسی قیمت موبایل‌های مختلف در فروشگاه‌های گوناگون بپردازید، بدون اینکه لازم باشد از خانه خارج شوید. پس مسیر سختی را در پیش ندارید.

برخی سایت‌های آنلاین نیز هستند که محصولات چندین فروشگاه را عرضه می‌کنند تا علاوه‌بر افزایش تنوع محصولات امکانی به‌وجود بیاورند تا کاربران به‌راحتی قیمت موبایل‌های مختلف را بررسی کنند.

درصورتی‌که یکی از این فروشگاه‌ها را انتخاب کنید دیگر لازم نیست نگران بالا بودن قیمت موبایل خریداری‌شده باشید. چراکه به‌راحتی می‌توانید بین محصولات موجود، ارزان‌ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

بررسی قیمت موبایل در فروشگاه اینترنتی

بررسی اعتبار فروشنده

در خرید اینترنتی موبایل، آنچه که بیش از دیگر موارد اهمیت دارد، اعتبار فروشنده است. این موضوع به‌خصوص با افزایش قیمت موبایل در سال‌های اخیر اهمیت پیدا کرد. در واقع اعتبار فروشنده است که باعث افزایش اطمینان ما نسبت به اصل بودن کالای خریداری‌شده می‌شود.

اگر تنها به قیمت توجه کنید و اعتبار فروشگاه را مورد بررسی قرار ندهید ممکن است کالایی غیراورجینال برای شما ارسال شود. ضمن اینکه در برخی موارد، سودجویان از این شرایط استفاده می‌کنند و پس‌از دریافت مبلغ، هیچ کالایی برای خریدار نمی‌فرستند.

به همین دلیل اعتبار فروشنده از دیگر موارد اهمیت بیشتری دارد. برای اینکه تشخیص دهید کدام فروشگاه‌های آنلاین از اعتبار بیشتری برخوردار هستند می‌توانید به بررسی نظر کاربران در سطح اینترنت بپردازید.

افرادی که موبایل خود را از فروشگا‌ه‌های اینترنتی تهیه کرده باشند معمولا درخصوص معتبر بودن فروشنده و اصل بودن کالا نظر خود را درج می‌کنند. شما می‌توانید با بررسی این نظرات، نسبت به اعتبار فروشگاه اطمینان به‌دست بیاورید.

یکی از طرح‌ترین فروشند‌های اینترنتی موبایل، دیجی کالا است که در طول فعالیت خود توانست نظر مثبت کاربران بسیاری را به‌خود جلب کند. شما نیز برای داشتن اطمینان کامل می‌توانید خرید خود را از این فروشگاه انجام دهید.

قوانین فروشگاه درخصوص مرجوع کردن کالا

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برای کسب رضایت بیشتر کاربران، امکان مرجوع کردن کالا را نیز فراهم کرده‌اند. درصورتی‌که یکی از این فروشگاه‌ها را انتخاب کنید می‌توانید تا حد زیادی نسبت به اصل بودن کالا و ارسال آن در بهترین بسته‌بندی مطمئن شوید.

هر فروشگاه اینترنتی قوانین به‌خصوصی برای مرجوع کردن کالا دارد. ازاین‌رو شما باید به بررسی این شرایط بپردازید تا اگر به هر دلیلی از کالا راضی نبودید آن را مرجوع کنید. فروشگا‌ه‌های مختلف معمولا تا 7 روز این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.

از شرایط رایجی که بسیاری از فروشگاه‌ها مانند دیجی کالا برای بازگشت کالا تعیین کرده‌اند علاوه‌بر محدودیت زمانی 7 روزه می‌توان به عدم باز کردن پلمپ جعبه موبایل و پس‌فرستادن کالا در جعبه‌ای که محصول را در آن برای شما ارسال کرده‌ بودند، اشاره کرد.

توجه به سال ساخت گوشی

تولیدکننده‌ها معمولا در ساخت سری‌های جدید موبایل، به ازبین‌بردن ایرادهای احتمالی که در مدل‌های اولیه وجود داشت می‌پردازند. به همین دلیل نیز به افراد توصیه می‌شود حین خرید اینترنتی، به سال ساخت گوشی توجه کنند تا جدیدترین موبایل موجود در بازار را که نرم‌افزای به‌روز دارد، بخرند.

جمع‌بندی

فروشگاه‌های اینترنتی این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بدون خارج شدن از خانه و زمان در مغازه‌های مختلف، گوشی مورد نیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان بخرید. اما در این بین لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

به‌طور کلی زمانی که خرید اینترنتی موبایل را انتخاب می‌کنید باید به بررسی سخت‌افزار گوشی، سال ساخت آن، قیمت مناسب، اعتبار فروشنده و شرایطی که برای مرجوع کردن کالا وجود دارد بپردازید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان