5 نکته مهم قبل از خرید فرش دستبافت

  پنجشنبه، 14 دی 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
5 نکته مهم قبل از خرید فرش دستبافت
در این مقاله قصد داریم به برخی نکات مهم و کلیدی برای خرید بهترین نوع از فرش‌های دستبافت اشاره کنیم تا چالش‌های خرید آن برای افرادی که طرفداران این محصول هستند، کاهش پیدا کند.

فرش دستباف یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون منزل است که با استفاده از هنر دست ایرانیان ساخته می‌شود. این محصول به سبب افزایش تقاضا برای خرید و بالابودن میزان طرفداران آن، در بسیاری از نقاط مختلف کشور و توسط تولید‌کنندگان گوناگون به عرضه می‌رسد.

این فرش‌ها به سبب ظرافت و زیبایی منحصربه‌فرد خود، از کیفیت بالایی برخوردار هستند و معمولا در طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند‌. اطلاع از نحوه خرید این محصول یکی از مهم‌ترین چالش‌های افرادی است که قصد دارند فرش باکیفیت و اصیلی را تهیه کنند.

ما در این مقاله قصد داریم به برخی نکات مهم و کلیدی برای خرید بهترین نوع از فرش‌های دستبافت اشاره کنیم تا چالش‌های خرید آن برای افرادی که طرفداران این محصول هستند، کاهش پیدا کند.

تاریخچه فرش دستبافت

باتوجه به تاریخ و فرهنگ ایران، فرش دستباف اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع بیشتر به جهت اصالت این هنر نزد ایرانیان است. قدمت این فرش به 2000 سال می‌رسد که طی این زمان این هنر پیشرفت‌های گوناگونی داشته است.

علت اصلی افزایش میزان طرفداران این فرش، طراحی و تکنیک‌های تخصصی بافت است که باعث ارتقاء این هنر در حوزه آثار ایرانی می‌شود. خرید فرش دستباف باکیفیت و درجه یک علاوه‌بر ایجاد نمای داخلی زیبا در طراحی خانه، باعث معرفی نمادهای اصیل ایرانی می‌شود.

توصیه می‌شود که افراد برای خرید فرش‌های دستبافت ایرانی به مراکز معتبر و فروشگاه‌های اینترنتی فعال در حوزه محصولات اصیل و درجه یک مراجعه کنند. آریاس یکی از مراکز تخصصی فروش فرش‌های دستبافت ایرانی است.

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال یافتن فروشگاهای معتبر در حوزه این دسته از محصولاتید، پیشنهاد ما به شما، مرکز فروش فرش آریاس است.

فرش دستبافنکات مهم در هنگام خرید فرش دستبافت

ممکن است گروهی از افراد این باور را داشته باشند که خرید فرش دستباف باکیفیت، غیرممکن یا دشوار است. به‌طور کلی لازم است که برای تهیه هر محصول در ابتدا به برخی نکات مهم و کاربردی توجه کافی شود.

خرید فرش ایرانی دستباف نیز نیازمند رعایت برخی نکات کاربردی در این زمینه است. برخی از موارد مهمی که لازم است در هنگام تهیه این محصول به آن توجه شود به شرح زیر خواهد بود.

  • نقش فرش: فرش‌های دستباف دارای ظرافت و کیفیت مثال‌زدنی هستند. این محصولات در طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و هریک جذابیت بسیار زیادی دارند. افراد می‌توانند باتوجه به سلایق خود، فرش مورد نظر را تهیه کنند.

  • جنس فرش: از دیگر نکات مهمی که لازم است در هنگام خرید به آن توجه شود، ارزیابی میزان کیفیت و بررسی جنس نخ در فرش است. شکل بافت فرش‌های درجه یک معمولا کمی تخصصی‌تر است و نخ‌های آن از مقاومت مطلوبی برخوردار هستند.

  • اصالت فرش: فرش‌ دستباف، هنر دست ایرانی است. بررسی اصالت محصول ازجمله نکات مهم دیگری است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود؛ چراکه افراد با اطلاع از این موضوع درمی‌یابند که فرش از کدام شهر دست آن‌ها رسیده است.

  • نقش فرش: فرش‌های دستبافت دارای ظرافت و کیفیت مثال‌زدنی هستند. این محصولات در نقش‌‌ونگارهای جذابی تولید می‌شوند و هریک جذابیت بسیار زیادی دارند. افراد می‌توانند باتوجه به سلیقه خود این محصولات را تهیه کنند.

  • میزان قیمت: قیمت فرش دستباف باید باتوجه به نوع نخ، طراحی و رنگ‌های به‌کارگرفته‌شده در آن تعیین شود. لذا افراد باید مطابق با کیفیتی که دریافت می‌کنند، بهای محصول را بپردازند.

  • مراجعه به مراکز معتبر: خرید فرش باید از مراکز معتبر که در این زمینه به‌صورت تخصصی فعالیت دارند، انجام شود. فروشگاه آریاس یکی از برترین ارائه‌دهندگان فرش‌های دستبافت ایرانی است که انواع مختلفی از این محصولات را در اندازه‌های مختلف عرضه می‌کند.

توجه به نکات بالا باعث می‌شود که افراد با سهولت و سرعت بیشتری بتوانند فرش دستبافت مورد نظر خود را تهیه کنند. توصیه ما این است که افراد برای خرید این دسته از محصولات حتما به کیفیت و اصالت فرش دقت کافی داشته باشند.

فرش دستباف

مزایای خرید فرش دستبافت ایرانی

خرید فرش ایرانی دستباف یک انتخاب حرفه‌ای برای کسانی است که به طراحی دکوراسیون منزل خود توجه بسیاری دارند و به فرهنگ و هنر ایرانی علاقه‌مند هستند. این گزینه یک انتخاب‌ هوشمندانه برای افزودن زیبایی به محیط خانه است.

بسیاری از افراد از این محصول به‌منظور ایجاد نمای جذاب در دفتر کاری خود استفاده می‌کنند. برخی از مزیت‌های مهمی که خرید فرش دستبافت ایرانی به همراه دارد، به شرح زیر است:

  • تنوع چشم‌نواز رنگ و طرح

  • کیفیت و مقاومت مطلوب

  • استفاده از نخ درجه یک با دوام بسیار بالا

  • استفاده از تکنیک‌های بافت تخصصی

  • نمادی از اصالت و زیبایی فرهنگ ایرانی

  • حفظ کیفیت رنگ و عدم واردشدن آسیب در حین شست‌وشو

  • طراحی دستی و منحصربه‌فرد

در بخش بالا به معرفی مزیت‌های مهم خرید فرش ایرانی دستباف برای دکوراسیون منزل یا دفتر کاری پرداختیم. تمامی این موارد باعث شده است که بانوان نیز نسبت به تهیه این محصول تمایل بیشتری داشته باشند.

یکی از روش‌های خرید فرش دستباف ایرانی مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و فعال در حوزه عرضه این دسته محصولات است. بازار فرش آنلاین آریاس یکی از مراکز توزیع این دسته از محصولات است که سابقه قابل‌توجهی در این زمینه دارد.

قیمت‌های این فروشگاه نسبت به میزان کیفیت بسیار بالایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد، بسیار شگفت‌انگیز است. شما می‌توانید برای تهیه فرش مورد نظر خود و اطلاع از قیمت آن به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

فرش دستباف ایرانی یکی از محصولات پرفروش است که امروزه به سبب طراحی بی‌نظیر و کیفیت مطلوب آن از طرفداران بسیار زیادی برخوردار شده است. این محصول نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی محسوب می‌شود.

توجه به کیفیت این محصول و خرید از فروشگاه‌های معتبر 2 نکته بسیار مهم برای تهیه فرش‌های دستبافت ایرانی است. توصیه می‌شود که برای تهیه این محصول حتما به نقش و طرح فرش توجه کنید. این موضوع به شما در انتخاب بهتر، کمک‌ می‌کند.

آریاس یکی از عرضه‌کنندگان شناخته‌شده فرش‌های دستبافت در ایران است. این فروشگاه محصولات باکیفیت و درجه یک را به مشتریان خود ارائه می‌کند و به‌منظور تسهیل خرید مشتریان خود، امکان خرید اینترنتی را نیز فراهم کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (222 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (127 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (52 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (49 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (48 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت