5 سایت برتر فروش عکس برای کسب درآمد

  چهارشنبه، 29 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
5 سایت برتر فروش عکس برای کسب درآمد
آیا می خواهید عکس های خود را بصورت آنلاین بفروشید و درآمد کسب کنید؟ نمی دانید کدام وب سایت اجازه فروش عکس های استوک را می دهد؟ به عنوان یک عکاس، اگر سایت های مناسب برای فروش آنلاین عکس را بشناسید می توانید به راحتی درآمد کسب کنید. در اینجا به 5 سایت برتر فروش عکس اشاره میکنیم.

عکس استوک چیست؟

تصاویر استوک منبع خوبی برای بدست آوردن عکس های با کیفیت و ارزان است که در آن ها می توانید طرح های نزدیک به آنچه در ذهن خود داشته اید را پیدا کنید. آنها برای بازاریابی، کارهای تبلیغاتی، پروژه های خلاقانه شخصی یا تجاری، انتشارات، وب سایت ها و وبلاگ ها و موارد دیگر بسیار مناسب هستند.تصاویر استوک با پسوند های مختلفی وجود دارند. بیشترین پسوند تصاویر استوک موجود را JPEG دارد. همچون PNG و RAW دیگر پسوند های موجود می باشند.

عکس استوک

مزایای عکس استوک

حال که دانستید عکس استوک چیست، بد نیست بدانید استفاده از آن چه ارزشی دارد؟ تصاویر استوک (که شامل عکاسی استوک ، وکتور ها و طراحی ها می باشد) برای کسب و کارها و طراحان بسیار لازم و ضروری است. اما اصلی ترین و مشهودترین مزیت آن صرفه جویی در وقت و پول است. استخدام یک عکاس یا طراح گرافیک برای درست کردن عکس های سفارشی هم هزینه بر است و هم وقت زیادی را از شما می گیرد. درست است که استخدام یک متخصص شاید کار حرفه ای تری باشد اما باید بدانید از زمان استخدام فرد تا تحویل گرفتن یک عکس با آنچه در ذهن داشتید یک یا دو هفته زمان از دست خواهید داد. تازه خرید تجهیزات لازم برای عکاسی و طراحی یا آموزش به فردی که مسئول این کار هست هم هزینه ی زیادی روی دست شما می گذارد.

پیشتر گفتم که، تصاویر استوک از قبل ایجاد شده و آماده استفاده هستند. به محض اینکه هزینه ی آن را پرداخت کردید ، می توانید آنها را بارگیری کرده و برای موقعیت های مختلف از آن ها استفاده کنید. برخی از آنها را به صورت رایگان می توان تهیه کرد، اما اگر آن ها را خریداری کنید هم مطمئناً بسیار پایین تر از قیمت استخدام یک عکاس یا گرافیست خواهد بود.

چه کسی عکس های استوک خریداری می کند و چه نوع عکس هایی بهترین فروش را دارند؟

بزرگترین جامعه خریداران عکس های استوک وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل وب سایت های کوچک و متوسط هستند. اما کدام تصاویر را بیشتر خریداری می کنند؟

  • مردم People
  • افرادی که مشغول کار هستند People working
  • مواد غذایی Food
  • ابزارها Tools
  • شهرها Cities
  • سفر Travel
  • طبیعت Nature

بهترین سایت ها برای فروش عکس کدام هستند؟

اکنون بیش از هر زمان دیگری عکاسان با مهارت های مختلف تقاضای زیادی برای کار دارند. همه افراد از شرکتهای بزرگ، مشاغل کوچک و متوسط گرفته تا وبلاگ نویسان، طراحان گرافیک، بازاریابان و ناشران عکس ها را بصورت آنلاین خرید و استفاده می کنند. در واقع فروش عکس در سایت های خارجی یکی از راه های کسب درآمد دلاری می باشد که بسیار جذاب و وسوسه کننده است. در این مقاله به معرفی سایت های خارجی فروش عکس می پردازیم.

کار با لبتاپ

در این بخش می خواهیم به بررسی مهم ترین سایت هایی که در این زمینه وجود دارند، بپردازیم و شرایط آن ها را بررسی کنیم:

1. سایت Adobe Stock

سایت Adobe Stock یکی از سایت های زیرمجموعه شرکت Adobe است که در زمینه فروش عکس فعالیت می کند. از مهم ترین مزایای این مارکت پلیس این است که 20 تا 60 درصد مبلغ تصویر به حساب شما واریز می شود. باقی مبلغ به عنوان پورسانت توسط Adobe Stock برداشته می شود. برای فعالیت در این سایت کافی است ثبت نام کرده و فعالیت خود را آغاز کنید. Adobe Stock به شما اجازه می دهد تا تصاویر خود را در پلتفرم های دیگر یا حتی سایت شخصی خود به صورت مستقیم بفروشید.

2. سایت Shutterstock

اگر برای انجام پروژه های خود نیاز به برخی آنگ ها دارید سایت شاتر استوک بهترین گزینه برای شماست.این سایت دارای برنامه ویرایش و طراحی است. اگر در حوزه عکاسی فعالیت دارید، بعید است که نام شاتر استوک به گوشتان نخورده باشد! فروش عکس در شاتر استوک یکی دیگر از روش های کسب درآمد از عکاسی است. سایت شاتر استوک میلیون ها کاربر و عکس دارد و به همین دلیل از محبوبیت بالایی نزد کاربران برخوردار است.

لوگو شاتر استوک

در شاتر استوک تعداد فروش تصاویر بسیار بالا است اما پورسانت آن کمتر از سایت قبلی است! در شاتر استوک به ازای هر عکسی که می فروشید، بین 20 تا 30 درصد از آن به حساب شما واریز می شود و نحوه تسویه حساب آن به صورت ماهانه است. اگر استراتژی و فعالیت خوبی داشته باشید، می توانید درآمد عالی از این پلتفرم داشته باشید.

از دیگر مزایای فروش عکس در شاتر استوک، این است که با قرار دادن تصاویر خود در آن حقوق کپی رایت کاملاً محافظت می شود! شما می توانید قوانین و شرایط استفاده از تصاویر خود را برای هر تصویر مشخص کنید و به عنوان صاحب عکس شناخته شوید. این مسئله کمک می کند تا بتوانید در حوزه فعالیتی خود به شهرت برسید.

3. سایت Alamy

سایت Alamy یک سایت بریتانیایی فروش آنلاین عکس استوک است که با هدف فروش عکس عکاسان تازه کار و حتی دانشجویان مستعد عکاسی شکل کرفته است. این سایت روزانه ۱۰۰ هزار عکس جدید را از ۱۷۳ کشور دنیا به مجموعه خود اضافه می کند و بنابر گفته سایت، ماهیانه یک میلیون دلار مبلغ حاصل از فروش عکس را به عکاسان فعال در این سایت واریز می نماید. سایت Alamy مجموعه متنوعی از انوع عکسها با موضوعات مختلف به همراه تصاویر وکتوری و فوتیج را هم برای فروش در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

سایت المای

بر اساس گزارش هایی که Alamy منتشر کرده است، تا کنون بیش از 180 میلیون دلار به عکاسان پرداخت کرده است که رقم بسیار بالایی است. در این سایت شما می توانید بدون مجوز یا کپی رایت، تصاویر خود را ثبت کنید و با خرید کاربران، مبلغ مربوط به فروش عکس را در حساب خود داشته باشید.کسب درآمد از Alamy هم به صورت کاملاً رقابتی است! عکاسانی که فروش آن ها بیش از 25 هزار دلار باشد، می توانند 50 درصد از مبلغ فروش را برداشته و عکاسانی که کمتر از 25 هزار دلار درآمد کسب می کنند، تنها 40 درصد از مبلغ کل را برمی دارند. این درصدها نسبت به سایر پلتفرم ها تقریباً بهتر بوده و به همین دلیل، یکی از انتخاب های کاربران Alamy است.

4. سایت Etsy

Etsy بهتر است به عنوان یک بازار برای خرید و فروش کالاهای دستباف بی نظیر شناخته شود. بنابراین ممکن است هنگام جستجوی سایت هایی برای فروش عکس های استوک، به این سایت فکر نکنید. با این حال سایت Etsy دارای بیش از 30 میلیون کاربر و چندین روش مختلف برای فروش عکس های شما می باشد. نکته جالب در مورد Etsy این است که آنها مخاطب بیشتری نسبت به اکثر سایت های عکس استوک دارند و جمعیتی که آماده خرید تصاویر شما است. علاوه بر این شما می توانید تصاویر دیجیتالی یا عکس های چاپی خود را در این سایت بفروشید. بنابراین اگر به دنبال گسترش کسب و کار عکاسی خود هستید، Etsy گزینه بسیار خوبی است! فقط به یاد داشته باشید هنگام فروش عکس های چاپی، شما باید در هزینه های خود هزینه چاپ، بسته بندی و حمل و نقل را هم در نظر بگیرید.

سایت Etsy همچنین به شما امکان می دهد عکس های خود را قیمت گذاری کنید و کنترل کاملی در نحوه نمایش عکس های خود به خریداران ارائه می کند. اگر می خواهید کنترل کامل در فروش عکس خود داشته باشید اما نمی خواهید سایت خود را راه اندازی کنید، ممکن است Etsy مناسب شما باشد.

5. در وب سایت شخصی خود

وب سایت خود یکی از بهترین مکان ها برای فروش آنلاین عکس می باشد. دلایلی که این گزینه را به بهترین تبدیل می کند عبارت است از:

  • می توانید قیمت های خود را تعیین کنید.
  • هیچ کس دیگری قطع نمی کند.
  • نحوه نمایش عکس های خود را به طور کامل کنترل خواهید کرد
  • شما می توانید شرایط و ضوابط خاص خود را تنظیم کنید.
  • خلاصه اینکه، شما کنترل دارید!

هنوز وب سایت ندارید؟ راه اندازی یک وب سایت دشوار نیست. دست به کار شوید. برای راه اندازی یک سایت شما نیاز به خرید دامنه، خرید هاست یا VPS و در نهایت خرید قالب از انواتو یا مارکت های دیگر دارید. پس از ایجاد وب سایت خود، باید تصاویر را به زیبایی به نمایش بگذارید تا بازدید کنندگان را به خود جلب کنید و آنها را متقاعد کنید که تصاویر شما را خریداری کنند. همچنین می توانید آلبوم های عکس با قاب های قابل تنظیم زیبا را برای نمایش و طبقه بندی تصاویر خود ایجاد کنید تا از رقبای خود جدا شوید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (684 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (178 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (72 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (58 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر) کریم باقری: در صف نان بربری و سنگگ شاطرها خارج از نوبت می‌خواهند لطف کنند و نان بدهند اما نمی‌گیرم و می‌گویم دوست دارم در صف بایستم+عکس (37 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (34 نظر)
تیتر امروز   
قتل مرد میانسال در خانه فساد / یک زن 28 ساله دستگیر شد
فال روزانه امروز یکشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 12 شهریور 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
رضا رویگری: اگر بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی تمایل به زندگی مشترک داشته باشند ادامه می دهند/ این امری عادی است!
فال انبیاء روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 12 شهریور 1403 + فیلم
این آقای جذاب عشق اول "جورجینا رودریگز" است!
شیک ترین و خاص ترین مدل های شومیز مجلسی با طراحی ساده ترند 2024
درخشش هاپکیدوکاران ورزقانی در مسابقات کشوری
امیر حسین سلیمانی رتبه نخست کنکور ریاضی 1403؛ در گفتگوی کوتاه با ساعدنیوز: به احتمال قوی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل خواهم کرد
خانواده ی نیکوکار مرندی موجب آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد شد
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو