6 اشتباه در هنگام اصلاح مو های زائد بدن

  سه شنبه، 27 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
6 اشتباه در هنگام اصلاح مو های زائد بدن
خانم ها در طول زندگی خود زمان و هزینه ی زیادی را صرف اصلاح موهای زائد بدن خود می کنند. بدیهی است بعد از صرف زمان و هزینه ی زیاد برای این کار آزاردهنده و گاه حتی دردناک، ناراحت کننده است اگر نتوانیم نتیجه ی خوبی از آن بگیریم. باقی ماندن موها روی بدن بعد از تیغ زدن یا موم انداختن موها و درنهایت قرمز شدن پوست، واقعاً آزار دهنده است.

خانم ها در طول زندگی خود زمان و هزینه ی زیادی را صرف اصلاح موهای زائد بدن خود می کنند. بدیهی است بعد از صرف زمان و هزینه ی زیاد برای این کار آزاردهنده و گاه حتی دردناک، ناراحت کننده است اگر نتوانیم نتیجه ی خوبی از آن بگیریم. باقی ماندن موها روی بدن بعد از تیغ زدن یا موم انداختن موها و درنهایت قرمز شدن پوست، واقعاً آزار دهنده است. این مسأله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

قبل از اصلاح مو های زائد، پوستتان را کف مالی نمی کنید

اصلاح کردن بدون استفاده از کف! هر چند این کار باعث صرفه جویی در زمان می شود اما همیشه باعث ایجاد برجستگی های قرمز کوچکی روی پوست می شود که از بین رفتن آنها چند روز طول می کشد. دکتر Joel Schlessinger، متخصص پوست و مشاور سایت خدمات زیبایی Real self می گوید: « ژل ها و کرم های اصلاح برای این ساخته شده اند تا به کمک آن تیغ به آرامی روی پوست لیز بخورد، بدون هیچ گونه حالت کشیدن یا نیشگون گرفتن پوست. بدون این ژل ها و کرم ها قطعا دچار سوختگی بعد از اصلاح با تیغ، بریدگی، سوزش و آسیب پوست خواهید شد. استفاده از آب در اصلاح با تیغ نیز بهتر از استفاده نکردن از ژل ها و کرم های اصلاح است.

از تیغ یکبار مصرف، بیشتر از یک هفته استفاده می کنید

اگر هر روز اصلاح می کنید، باید تیغ تان را هفته ای یکبار دور بیندازید. دکتر Schlessinger می گوید: « تیغه های کند به احتمال زیاد باعث برآمدگی ناشی از تیغ، سوزش و شکاف می شوند و تیغه های قدیمی می توانند محل تجمع باکتری شود و عفونت ایجاد کند.» اگر اصلاحی نزدیک تر به سطح پوست با کمترین التهاب می خواهید، به تعداد روزهایی که از تیغ فعلی تان استفاده می کنید، به دقت توجه کنید. دکتر Dendy Engelman، متخصص پوست در مرکز تخصصی پوست و جراحی زیبایی شهر منهتن می گوید: «قانون کلی این است که اگر احساس می کنید تیغ پوست یا مو را می کشد، آن را دور بیندازید چرا که مثل یک بمب ساعتی است که منتظر تحریک پوستتان است.

وقتی حمام داغ می گیرید اصلاح می کنید

این اشتباه ممکن است برای شما منطقی به نظر نرسد. چون اول، به نظر اینکار خوبی است و دوم اینکه بسیاری از شماها می دانید که بهتر است موهای خود را زمانی که پوستتان بخار گرفته اصلاح کنید و این عین حقیقت است.اما اگر شما پوستتان را در زمان زیادی در داخل وان آب قرار دهید پوستتان با آب آماس می کند و موها کم تر معلوم می شوند و اصلاح آن به طور کامل مشکل می شود و به همین دلیل ممکن است نتایج مورد نظرتان را دریافت نکنید و پس از اصلاح کمی مو باقی بماند.بیش از حد پوست خود را خیس نکنید و همچنین می توانید بعد از حمام اصلاح کنید اما فقط کمی صبر کنید تا تورم فرو بخوابد.

پوست تان را آماده نمی کنید

اگر قصد استفاده از موم یا وکس دارید، باید ابتدا قسمتی که می خواهید موهایش را اصلاح کنید را تمیز کنید. این کار کمک می کند باکتری هایی که روی پوست انباشته شده اند از بین بروند و جلوی تحریک یا عفونت پوست گرفته شود. به علاوه، این کار کیفیت موزدایی را بالا می برد چون دیگر بین ماده ی موزدایی و پوست، یک لایه سبوم که همان چربی طبیعی پوست است قرار ندارد.برای این منظور، می توانید از لوسیون های تخصصی یا لوسیون های حاوی الکل استفاده کنید. کافی است تکه ای پنبه را به لوسیون آغشته کنید و با آن پوست قسمتی که می خواهید موهایش را بزنید را پاک کنید.

پوست خود را اسکراب نمی کنید

قبل از اصلاح موهای زائد، بهتر است پوست را لایه برداری کنید که این کار به حذف ذرات پوست مرده کمک می کند. پس از آن می توانید به پایه مو نزدیک تر شوید و برای شما آسان تر خواهد بود که آن را در حداکثر مدت زمان ممکن اصلاح کنید.شما می توانید از یک اسکراب خریداری شده استفاده کنید و یا خودتان آن را بسازید.برای مثال، اسکرابی بر پایه قهوه یا شکر و بعد مخلوط را به قسمتیت که می خواهید اصلاح کنید، بمالید و به آرامی پوست خود را ماساژ دهید و کیسه حمام سفت نیز برای این کار مناسب است.پوست را بلافاصله قبل از اصلاح مو تمیز نکنید. این روش بهتر است که روز قبل از اصلاح انجام شود و حتما مرطوب کردن پوست خود با کرم و یا لوسیون بعد از تمیز کردن را فراموش نکنید .

بر خلاف جهت رویش مو تیغ اصلاح را بر روی پوست می کشید

این قضیه درست است که این روش ممکن است به شما کمک کند اصلاحی نزدیک تر به سطح پوست داشته باشید اما باعث درد نیز خواهد شد. علاوه بر این، نوک کند موها می تواند به جای رشد کردن به سمت بیرون، به سمت داخل پوست رشد کند. امان از موهای فرو رفته در پوست! دکتر Schlessinger می گوید: «علی الخصوص افرادی با پوست حساس، بهتر است اصلاح فقط درهمان جهت رشد موها انجام شود. اگر شما مستعد دچار شدن به سوختگی تیغ یا موهای فرو رفته در پوست هستید، از یک ژل یا سرم مخصوص اصلاح که التهاب های ناشی از تیغ زدن را تسکین می دهد، استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (123 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (94 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (43 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (17 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (11 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است