6 گیاه زیبا و جادویی برای دور کردن پشه از محیط خانه

  یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 2 دقیقه
6 گیاه زیبا و جادویی برای دور کردن پشه از محیط خانه
حشرات یکی از آزار دهنده‌ترین موجوداتی هستند که آرامش ما را بر هم می‌زنند و علاوه بر اینکه خواب‌ ما را مختل می‌کند، ممکن است بیماری‌هایی توسط پشه‌ها به ما منتقل شوند؛ روش‌های مختلفی برای از بین بردن پشه وجود دارد، که در این مطلب از ساعد نیوز قصد داریم گیاه ضد پشه را به شما معرفی می‌کنیم

برای از بین بردن پشه‌های مزاحم در خانه نیازی به استفاده از مواد شیمایی نیست؛ چرا که می‌توانید از این گیاهان زیبا برای دور کردن حشرات استفاده کنید.

انواع گیاهان فراری دهنده حشرات در خانه


اگر از خود می‌پرسید که چگونه از شر پشه‌های ریز خلاص شویم ؟ باید گفت که برای فراری دادن حشرات نیازی نیست که از مواد شیمایی استفاده کنید و سلامت خود و خانواده را به خطر بیندازید؛ بلکه با استفاده از این گیاهان می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

گیاه ضد پشه ریحان


ریحان یکی از گیاهانی ضد پشه معروف است که بوی مطبوعی دارد؛ اما این بو برای پشه‌ها ناخوشایند است و آن‌ها را دور نگه می‌دارد. برای فراری دادن پشه‌ها با این گیاهان می‌توانید ریحان را در فضای باز مانند حیاط یا تراس بکارید تا هنگامی که برای استراحت به حیاط می‌روید از شر پشه‌ها در امان باشید. برای از بین بردن پشه گلدان خانگی نیز می‌توانید گیاه ریحان را در گلدان بکارید و در خانه نگه‌داری کنید.

گل

علف لیمو


سیترونا یک روغن طبیعی است که ازعلف لیمو ترش استخراج می‌‎شود و پشه‌ها را دفع می ‌‎کند؛ این گیاه با خاک‌های خشک و صخره‌ای کم عمق سازگار است و در مناطق آفتابی رشد خوبی دارد. برای استخراج ماده شیمیایی داخل آن لازم است که با دستان خود برگ‌های این گیاه را مالش دهید تا ماده مورد نظر را به دست آید. از آنجا که این گیاه حساسیت‌زا است توصیه می‌شود قبل از انجام این کار مقداری از گیاه را به ساعد خود بمالید تا مطمئن شوید که باعث ایجاد حساسیت و تاثیرات منفی بر روی پوست شما نمی ‌شود.

علف لیمو

نعنا گیاه ضد پشه


برای دور کردن حشرات بهتر است نعنا را درون گلدان بکارید؛ چرا که این گیاه به سرعت رشد می ‎کند به همین دلیل اگر آن را در باغچه بکارید، چیدن آن دشوار خواهد بود.

گیاه

اسطوخودوس گیاه فراری دهنده حشرات


اسطوخودوس به دلیل اسانس که از خود پخش می‌کند، خواص ضد حشره دارد که می‌تواند حشرات مانند پشه‌ها را دور نگه دارد. برای استفاده از این گیاه می‌توانید اسطوخودوس را در تراس یا گلدان بگذارید و از خواص شگفت‌انگیز آن برای فراری دادن پشه‌ها لذت ببرید.

گیاه

مریم گلی


از این گیاه برای دفع حشرات به روش های مختلفی استفاده می ‎شود و برای مثال با پرورش آن درون باغچه و یا گلدان می ‎توانید به دفع حشرات مزاحم کمک کنید، همچنین با سوزاندن برگ این گیاه، دودی تولید می ‎شود که از آن برای دفع حشرات موزی استفاده می‌شود.

مریم گلی

رزماری گیاه ضد پشه


با پرورش این گیاه در گلدان‌های زینتی و یا باغچه می‌توانید حشرات مزاحم را از خانه دور کنید؛ علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را در آب به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید، بعد از ساخت این اسپری می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید.

رزماری


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (118 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (34 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (25 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (21 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (5 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (7 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 7 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی