دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

6 خطر شغل وکالت در ایران چیست 

یکشنبه، 28 اسفند 1401
وکالت از جمله شغل هاییست که افرادی زیادی به سمت آن می روند. حالا سوالی که مطرح است اینه چگونه می توانیم وکیلی موفق شویم و به درآمد قابل قبول برسیم؟ در این مقاله به برسی ابعاد دیگر این شغل پر طرفدار میپردازیم که شاید از چشم شما هم دور مانده باشد. در ادامه این موارد را بخوانید.

داشتن شغل مناسب از چالش هاییست که تقریبا به نوعی از دوران کودکی تا بزرگسالی با ما همراه بوده است. از دوران کودکی از ما سوال میشد که دوست داری چه کاری شوی؟ به همین دلیل هم داشتن یک شغل مناسب و جستجوی آن از ابتدا جزو ملزومات زندگی ما حساب شده است.

وکالت از جمله شغل هاییست که افرادی زیادی به سمت آن می روند. حالا سوالی که مطرح است اینه چگونه می توانیم وکیلی موفق شویم و به درآمد قابل قبول برسیم؟ اکثر افرادی که تمایل به وکیل شدن دارند، قبل از هر موردی اول از همه به دنبال پاسخ این سوال هستند.

به عبارت دیگر پاسخ این سوال می تواند علاقه مندان به شغل وکالت را به اطمینان خاطر برساند که آیا شغل وکالت برایشان مناسب است یا خیر؟ در این مقاله به برسی ابعاد دیگر این شغل پر طرفدار میپردازیم که شاید از چشم شما هم دور مانده باشد. در ادامه این موارد را بخوانید.

شغل وکالت برای چه کسانی مناسب است؟

اول از همه بهتر است بدانید که شغل وکالت برای چه کسانی مناسب است تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که این شغل را برای خود انتخاب کنید یا خیر .

وکالت قبل از شرایط تحصیلی نیازمند یکسری شرایط روحی و شخصیتی می باشد. فردی که این شرایط را دارا باشد، می تواند با گذراندن دوره تحصیلی به عنوان یک وکیل شروع به فعالیت نماید. مهم ترین ویژگی های روحی و شخصیتی زیر را مطالعه کنید:

· شغل وکالت فراز و نشیب زیادی دارد. وکلا در مسیر شغلی خود ممکن است پرونده هایی را دریافت کنند که حل آن ها دشوار بوده و حتی منجر به دشمن تراشی برایشان شود. بنابراین اول از همه روحیه قوی مهم ترین شرایط برای ورود به دنیای وکالت می باشد.

· یک وکیل لازم است که توانایی صحبت کردن و فن بیان بالایی داشته باشد.

· شخص نباید مشکلی با حجم زیاد کاری داشته باشد. برای یک وکیل ممکن است شرایطی به وجود بیاید که مجبور شود همزمان چندین پرونده حقوقی را حل و فصل کند.

· صبور باشد. گاهی اوقات ممکن است حل یک پرونده و خاتمه دادن به آن مدت زمان زیادی طول بکشد. در این شرایط اگر وکیل صبور نباشد، ممکن است که در کار خود و حل پرونده شکست بخورد.

· آخرین مورد داشتن عزت نفس است. این مورد باعث می شود که وکیل در حضور قاضی به راحتی سخن بگوید.

در صورتی که دارای ویژگی های بالا هستید و شخصیت شما به موارد گفته شده نزدیک است، اولین شرط وکیل شدن را دارید. اما مهم ترین شرط برای اینکه وکیل شوید این است که تحصیلات آن را بگذرانید.

در ادامه به خطر های شغل وکالت و بهترین منابع آزمون وکالت می پردازیم. با ما باشید

تحصیلات لازم برای وکیل شدن

احتمالا می دانید که برای وکیل شدن لازم است که در رشته حقوق تحصیل کنید. برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های سراسری لازم است که رتبه مناسبی را در کنکور علوم انسانی کسب کنید. پس از کسب رتبه مناسب باید رشته خود را حقوق انتخاب کنید. بعد از گذراندن تحصیلات دانشگاهی نیز وکیل شدن به راحتی نیست.

زیرا لازم است که در آزمون وکالت شرکت کنید. موفقیت در آزمون وکالت در گرو استفاده از منابع مناسب می باشد. بعد از اینکه مواد امتحانی را شناسایی و درباره آن تحقیق کردید، نسبت به تهیه منابع و استفاده از آن اقدام کنید.

در صورتی که هدف شما قبول شدن در آزمون وکالت با رتبه مناسب است، باید از جدیدترین منابعی که آخرین تغییرات مواد آزمونی در آن ذکر شده است، استفاده کنید. توجه داشته باشید که سطح مطالب منابعی که تهیه می کنید نیز از موارد تاثیرگذار بر میزان موفقیت شما در آزمون می باشد. در غیر این صورت ممکن است نتیجه مطلوبی از آزمون وکالت کسب نکنید.

منظور از این حرف چیست؟ منظور این است که منابع مطالعاتی شما متناسب با درصد اطلاعاتتان باشد. از آنجایی که تنوع منابع درسی و منابع آزمون وکالت زیاد است، یافتن منابعی که پاسخگوی نیاز شما باشد، تاثیر زیادی بر موفقیت شما دارد. به طور مثال در صورتی که نسبت به تمامی نکات و مطالب مواد آزمون آگاه هستید، نیازی به خواندن درسنامه و مجدد مطالب درسی ندارید.

بهترین کار برای فهمیدن آخرین تغییرات و آخرین بروز رسانی، سر زدن به سایت های معتبری مثل تحصیلات تکمیلی می باشد مثلا سرچ کنید که: منابع آزمون وکالت تحصیلات تکمیلی

زیرا ممکن است باعث کم آوردن وقت شما شود. بنابراین در صورتی که اطلاعات شما در زمینه دروس مورد نیاز آزمون تکمیل است، بهتر است کتاب تست تهیه کنید.

خرید کتاب حقوقی و منابع درسی و آزمونی کنکوری از فروشگاهی که قابلیت پشتیبانی و مشاوره داشته باشد، منجر به دسترسی شما به جدیدترین منابع آزمونی با آخرین تغییرات می شود. زیرا این فروشگاه ها می توانند شما را راهنمایی کنند که کتاب مورد نیاز و متناسب با سطح خود را خریداری کنید.

خوشبختانه بسیاری از فروشگاه های آنلاین این امکان را به مشتریان می دهند که پس از مشاوره با کارشناسان ثبت سفارش کتاب خود را انجام دهند.

بر اساس تجربیات بسیاری از داوطلبان آزمون وکالت و سایر آزمون های حقوقی، فروشگاه کتاب تحصیلات تکمیلی یکی از فروشگاه هاییست که دارای ویژگی های ذکر شده می باشد.

شغل وکالت چه مزایا و چه معایبی دارد؟

اکنون که با شرایط ورود به شغل وکالت آشنا شدید، لازم است که از معایب و مزایای این رشته نیز مطلع باشید. نه تنها شغل وکالت، بلکه تمامی شغل ها دارای مزایا و معایب می باشند.

بررسی این موارد است که می تواند شما را از ورود به یک شغل مطمئن کند. مهم ترین مزیت های شغل وکالت عبارت اند از درآمد مناسب، جایگاه مناسب در جامعه که باعث روی آوردن افراد زیادی به این رشته شده است، کسب تجربیات گوناگون به دلیل ارتباط با افراد مختلف.

از مهم ترین مزیت های شغل وکالت آگاه شدید، حال توصیه می شود که معایب این شغل را نیز مطالعه کنید:

· رسیدن به درآمد مناسب پس از گذشت چند سال فعالیت در زمینه های حقوقی

· پیدا کردن دشمن و مورد توهین واقع شدن

· نیاز به زمان طولانی جهت به اتمام رساندن هرکدام یک از پرونده های حقوقی

· تأسیس و فعالیت مؤسسات حقوقی که مجوز آن برای افراد غیر وکیل صادر شده است که نه تنها فاقد دانش و تجربه حقوقی هستند، بلکه با بکارگیری وکلا و کارآموزان مختلف حقوقی جایگاه خود را فراتر از جایگاه وکیل ها در جامعه می آورند.

· متأسفانه در مواردی از جمله در مجتمع های قضایی، وکلا با ماموران نیروی انتظامی درگیری فیزیکی پیدا میکنند که مایه شرمساری دستگاه قضایی کشور است.

· وکلا خدمات پزشکی خاصی ندارند و معمولا شخصا بیمه درمانی خود را انجام می دهند.

· وکلا از خدمات رفاهی برخوردار نبوده و نیستند.

· این دسته از وکلا شغل پر استرس و پر اضطرابی دارند و از یک سو در جذب موکل با مشکل مواجه می شوند و از سوی دیگر در معرض استرس ناشی از تعامل با موکل هستند.

· عدم وجود ثبات شغلی در وکالت

· برخورد نادرست و بی توجهی به شأن وکلا و حرفه وکالت در دادگاه از دیگر مصادیق تهدید علیه وکلا است.

· نبود فرهنگ حقوقی در جامعه و سلب اعتماد به وکلا در جامعه از دیگر مصادیق آسیب و تهدید در جامعه حقوقی است.

شغل وکالت برای بانوان مناسب است یا خیر؟

اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید باید بگوییم که نه مثبت است و نه منفی. به عبارت دیگر اینکه بانوان این شغل را برای خود انتخاب کنند یا خیر به علاقه آن ها بر می گردد. در غیر این صورت جامعه وکلا به وکیل خانوم نیز احتیاج دارد. زیرا بسیاری از بانوان برای حل مشکلات خود ترجیح می دهند که با یک وکیل خانوم صحبت کنند. بنابراین بانوانی که به شغل های پرهیجان و متنوع علاقه مند هستند، می توانند شغل وکالت را انتخاب کنند.

مزایا و معایب شغل وکالت برای بانوان و بررسی بازار کار این شغل

با اینکه وکالت به طور کلی دارای یکسری مزیت و همچنین معایب است، اما شاید بتوان گفت که این شغل برای بانوان کمی سخت تر است. دلیل این مورد چیست؟

· ممکن است برای بانوان در مسیر فعالیت به عنوان یک وکیل خطراتی به وجود بیاید. به طور مثال برخی از بانوان وکیل به دلیل دفاع از موکلان خود دشمن پیدا کرده اند. ممکن است از این دشمنان فحش و ناسرا بشنوند یا اینکه در معرض خطر قرار گیرند.

· دومین مورد نرسیدن به امور منزل و نداشتن وقت کافی برای گذراندن با خانواده است. گاهی اوقات ممکن است آنچنان سر یک وکیل شلوغ شود که زمان کافی برای گذراندن با خانواده خود را نداشته باشد.

اما در کنار موارد بالا وکالت بازار کار مناسبی دارد و در صورتی که بانوان در این زمینه به تجربه و مهارت کافی برسند، می توانند درآمد بسیار مناسبی از این شغل بدست آورند. بنابراین به شما و تمام بانوان توصیه می کنیم که قبل از انتخاب این شغل تمامی این موارد را به طور کامل بررسی کنید.

مسیر وکیل شدن بانوان با آقایان چه تفاوت هایی دارد؟

تحصیلات لازم و مسیر وکیل بانوان با آقایان هیچ تفاوتی ندارد. چه بانوان و چه آقایان اول از همه باید دوران کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را بگذرانند و پس از قبول شدن در آزمون وکالت به عنوان یک وکیل مشغول به کار شوند. تنها تفاوتی که مسیر وکیل شدن آقایان با بانوان دارد، سختی های راه است که در بخش قبلی مطالعه نمودید.

سخن پایانی

وکیل شدن علاوه بر علاقه به مهارت و دانش کافی احتیاج دارد که این مهارت ها در گرو استفاده از منابع مناسب می باشند. علاوه بر کتاب های درسی و کسب دانش در زمینه مواد آزمونی، بسیاری از مهارت های فردی نیز با استفاده از منابع آموزشی امکان پذیر است.

بنابراین در صورتی که قصد دارید به یک وکیل کاربلد تبدیل شوید، توصیه ما این است چه در دوران دانشگاه و چه پیش از آزمون وکالت نسبت به تهیه منابع غافل نشوید.

یک توصیه بسیار مهم شخصی من این هست که حتما و حتما یک کتاب حقوق مدنی بیات در تمام دوره ی دانشجویی، آزمونی و حتی وقتی که وکیل شدید، همراه خود داشته باشید واقعا کتاب خوب و با ارزش هست از نظر من.

امروزه با وجود فروشگاه های آنلاین تهیه منابع بسیار آسان شده است. آنلاین شاپ هایی همچون تحصیلات تکمیلی توانسته اند گردآوری و فروش کتاب های حقوقی و سایر کتاب ها را باموفقیت انجام دهند. بنابراین یافتن فروشگاه آنلاین کتاب معتبر این روزها کار سختی نیست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی