ساعدنیوز
ساعدنیوز

8 مکان بی نظیر در خانه برای چیدمان شمع

  سه شنبه، 14 فروردین 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه

سالیان سال ، شمع ها به عنوان یک عنصر تزئینی در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده بودند. ولی امروزه استفده ی آنها در دکوراسیون خانه ها به روزتر شده. این نه تنها زیباست، بلکه فضا را گرم و دنج می کند و می تواند حسی تازه و عطری دل انگیز به فضای زندگی ببخشد. برخی از افراد حتی از آن به عنوان وسیله ای برای استراحت پس از یک روز طولانی و پر استرس و پاکسازی هاله خود و همچنین انرژی اطراف خودشان استفاده می کنند.

چه نوع شمع هایی برای دکوراسیون منزل خود نیاز دارید و از کجا تهیه می کنید؟ بستگی به نیاز شما دارد.

لما شما باید بدانید که چه نوع شمع هایی را در کنار هم قرار بدهید که با فضای خانه ی شما و دکوراسیون اولیه ی خانه شما مطابقت داشته باشد.

اگر به دنبال راهی برای زیبایی خانه خود با استفاده از شمع هستید، درست آمدید. در اینجا 8 راه برای استفاده درست از شمع برای ایجاد یک تغییر چشم نواز و دلنشین در فضای خانه بیان شده که قطعا برای شما مفید خواهد بود.

شمع استوانه ای

رایج ترین راه برای استفاده از شمع ها

رایج ترین نقطه از خانه که می توانید از شمع ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، مرکز یک میز قهوه یا میز ناهارخوری است. چون هم بیشتر در معرض دید هستند و اینکه در دقایقی که به استراحت نیاز دارید از حضورشان بهترین استفاده را خواهید کرد.

شمع‌های ستونی با رنگ‌های مختلف یا ارتفاع‌های مختلف بهترین گزینه برای استفاده روی میز قهوه‌خوری هستند.

شمع‌ها میز ناهارخوری شما فقط برای زیبایی ظاهری نیستند، بلکه کاربردی نیز هستند. شمع ها فضای گرم و دلپذیر خلق می کنندو نور فوق العاده ای را برای شام فراهم می کنند. همیشه می توانید با تغییر چیدمان آنها یا ترکیب آنها با سایر عناصر تزئینی مانند گل ها و کریستال ها فضا را به آسانی تغییر دهید.

شمع ستونی

چیدمان شمع

ایجاد منظره ی شگفت انگیز کنار پنجره ها با شمع


با آویزان کردن یک تاج گل شمعی می توانید پنجره هایتان را زیبا کنید، یا می‌توانید شمع‌های شیشه‌ای کوچک را در نزدیکی پنجره بچینید. حتی می توانید شمع های خود را با ساکولنت ها (نوعی گیاه گوشتی) ست کنید و انرژی طبیعی ساکولنت ها را با عنصر زیبایی شناختی و کاربردی شمع ترکیب کنید.

آویز شمعی

کاکتوس

از شمع های یخی برای داشتن ایوان دنج و زیبا استفاده کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق استراحت کردن در محیط بالکن خانه هستید، چیدمان شمع در ایوان برای شما مناسب است. هیچ چیز آرامش‌بخش‌تر از تماشای ستارگان در شب با یک فنجان چای و در کنار نور ملایم شمع‌های نیست - بخصوص در فصل زمستان.

چیزی درباره شمع های یخی شنیده اید؟ این یک راه خلاقانه برای تزئین ایوان شما است! حتی می توانید از بچه ها کمک بگیرید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که فنجان یا سطل یخ درست کنید. یک فنجان یا سطل را با آب پر کنید، یک ظرف را روی آن قرار دهید تا گودی ایجاد کند و بگذارید یخ بزند. همچنین می توانید از برف برای ایجاد شمع های یخی استفاده کنید. ظرف یخی خود را برعکس کنید و یک شمع کوچک داخل آن قرار دهید. همچنین می‌توانید شمع های یخی خود را روی ایوان بچینید و سپس بنشینید، استراحت کنید و از اثر سوسو زدن شمع‌ها در داخل یخ لذت ببرید.

چیثدمان بالکن

شمع یخی

با شمع ها به قفسه ی کتابخانه درخشش ببخش


شمع‌های کانتینری و شمع‌های ستونی هر دو می‌توانند برای این فضا استفاده شوند یا شاید شمع‌هایی در قوطی‌های تزئینی یا ظرف‌هایی که با بالش و مبل‌تان مطابقت دارند، حتی می‌توانید شمع‌های کوچک‌تر را در اشکال مختلف مانند مربع، کروی و ستاره انتخاب کنید به به قفسه ی کتابخانه ی خود حس و حال زیبایی ببخشید.

علاوه بر اینکه درخشش قفسه های کتابخانه فضای آرامی را برای یک مطالعه دلچسب ایجاد میکند، شمع ها نقش بسزایی در افزایش تمرکز دارند.

کتابخانه

با درخشش شمع ها از افکار منفی رها شوید


یکی دیگر از روش های رایج برای استفاده از شمع برای دکوراسیون داخلی منزل، استفاده از آن در حمام است. توجه داشته باشید که در اینجا نیاز به تعداد بیشتری شمع دارید. هیچ چیز آرامش‌بخش‌تر از گرفتن یک حمام در حالیکه چند شمع در اطراف شما روشن است، نیست.

شما همچنین می توانید شمع های معطر که تا حدودی رایحه درمانی هم دارند انتخاب کنید.

در اینجا یک نکته وجود دارد: رنگ شمع خود را با دکور حمام و حوله خود مطابقت دهید تا حال و هوای منسجم به آن ببخشید.

وان حمام

شمع‌ها حال و هوای اتاق خوابتان را دلپذیرتر می کنند


وجه اشتراک شمع ها و اتاق خواب ها این است که هر دو برای آرامش ساخته شده اند. در بین تمام اتاق‌های خانه شما، اتاق خواب جایی است که شمع‌ها دلپذیرترین حال و هوا را از خود نشان می‌دهند. می‌توانید یکی از آن‌ها را روی میز کنار تخت قرار دهید و هنگام استراحت پس از یک روز طولانی، آن را روشن کنید.

ایده دیگر این است که چند شمع را روی یک کمد قرار دهید و یک منظره ی چشم نواز کوچک ایجاد کنید. شما می توانید یک سینی آینه دار یا یک آینه تزئینی تهیه کنید تا بتوانید به این منظره ابعاد بدهید. حتی می‌توانید سنگ‌ها و کریستال‌های تزیینی را داخل سینی بیندازید و از شمع‌ها برای شارژ مجدد انرژی سنگ‌هایتان استفاده کنید.

اتاق خواب

با کمک شمع ها با هزینه ی کم یک نقطه ی شاهانه در خانه خود ایجاد کنید


با ایجاد یک شومینه شمعی در خانه خود یک نقطه ی شاهانه ولی ارزان قیمت در خانه خود خلق کنید. راهی برای استفاده از شومینه در شب های غیر زمستانی وجود دارد و حتی می توانید فقط با استفاده از شمع یک شومینه مصنوعی بسازید.

اگر شومینه دارید، این کار سریع و آسان است. می توانید از فضایی که شومینه شما قرار می دهد استفاده کنید. اگر اگر شومینه ندارید میتوانید از یک قاب چوبی و یا یک میز بعنوان شومینه مصنوعی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که لازمه ی داشتن این شومینه ی زیبا استفاده از تعداد زیادی شمع ستونی در اندازه های مختلف است. تعداد شمع هایی که فکر می کنید ممکن است به آن نیاز داشته باشید را تخمین بزنید و سپس آن را دو برابر کنید. برای عمق بخشیدن به شومینه خود به اندازه، ارتفاع و سایه های مختلف شمع های سفید نیاز دارید. می توانید از جا شمعی، پایه یا حتی ظروف شیشه ای برای طراحی استفاده کنید. هنگامی که از چیدمان خود راضی بودید و آماده نشستن و استراحت شدید، شمع های خود را روشن کنید و از درخشش شومینه مصنوعی خود لذت ببرید.

شومینه مصنوعی

شومینه

و در آخر

شمع‌ها به هر فضایی که به آن اضافه می‌کنید جذابیت و گرما می‌افزایند، اما فراموش نکنید که اگر می‌خواهید شمع‌ها را در فضاهای انتخابی‌تان روشن کنید، آنها را از مواد قابل اشتعال و عناصر تزئینی مانند پرده و گیاهان خشک دور نگه دارید. اکنون که چند ایده در مورد نحوه استفاده از شمع برای دکوراسیون داخلی خانه خود دارید، وقت آن است که برای آغاز سال نو دکوراسیون خانه ی خود را تغییر دهید، شمع های مورد علاقه خود را تهیه کنید و خانه خود را شیک ، جذاب و البته پر از آرامش چیدمان کنید!

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (268 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (45 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (43 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (12 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (11 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصویری منتشر نشده از 18 سالگی رهبر معظم انقلاب در حرم شاه خراسان نگاهی به خانه ابدی خرم سلطان با معماری بی نظیر طلاکوب در استانبول+عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم (فیلم) روایت دوستان قسم خورده شاه از بدمستی افسران آمریکایی در ایران / شب‌ها زن‌ها رو از دست شوهراشون میکشیدن بیرون ... غوغای بی نظیر پسر بَنّا با خوانندگی آهنگ نگارُم مَه جَبینُم در برنامه صداتو+ویدئو/نگار دردت نَبینُم نگار جون دِلوم محرم بشی... شعبده بازی بازیگر معروف سینما و تلویزیون برای سیدمحمد خاتمی+ویدیو/ هر دم از این باغ بری میرسد! دکوراسیون اروپایی و شیک پذیرایی خانه شاهرخ استخری در بلژیک/ ساده ولی زیبا و منحصر به فرد+عکس روایت خنده دار حجت الاسلام قرائتی از چسبیدن چای بعد از قلیان در حالیکه روزه‌ای+ویدیو روایتی تاریخی از طلاق عجیب ثریا اسفندیاری و محمدرضا پهلوی ؛ وقتی شاه خوش غیرت همسر خود را از مملکت بیرون کرد! نگاهی به گوشواره های شیک و دلربای دختر کوچولوی جورجینا و رونالدو/ چقدر زیبا و نازه+عکس امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس دیزاین خوشگل میز عصرونه مژده لواسانی با کیک توت فرنگی/ معلومه مزه بهشت میده+عکس خلاقیت منحصربفرد قصاب جنوبی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/ وقتی در کنار قصابی به نقاشی هم علاقه مندی!🤣 پارافریز تخصصی متن ویراستاری تخصصی مقاله ازدحام و شلوغی طرفداران بهرام افشاری، بهتاش پایتخت برای ثبت عکس سلفی با بازیگر دو متری سینما در پارکینگ+ویدیو/ رونمایی آقای بازیگر از ماشین خفن و جوان پسندش عاشقانه ترین و زیباترین عکس امیر جعفری با همای پایتخت در یک آتلیه/ ایشالا به پای هم پیر بشین! میز ناهار عاشقانه جورجینا برای همسرش/ رونالدو الان چه کیفی میکنه برای داشتن همچین کدبانویی +عکس (عکس) رونمایی از عجیب‌ترین سرباز کشور با 8 سال سابقه خدمت! / اضافه خدمت پیش این سرباز کم آورده! نگاهی به ماشین های لاکچری امیرمحمد یزدانی/ رنگو ببین😍+عکس بلایی که یک بوسه سر ابوالفضل پورعرب آورد! +ویدئو نگاهی به مراسم مفصل و جذاب شام عروسی علی دایی و همسرش/ چه تالار شیک و زیبایی+عکس ترجمه تخصصی متن (عکس) رونمایی از چهره واقعی خرم سلطان، همسر سلطان سلیمان، پادشاه عثمانی ترکیه / اصلا شباهتی به مریم اوزرلی داره؟ روایتی از جشن تولد 40 هزار دلاری فرح پهلوی با بهترین آشپز دنیا/ از آمدن آشپز مخصوص از فرانسه تا شترسواری همسر محمدرضا شاه به خاطر تولد نامبارکش! ویرایش تخصصی نیتیو ترجمه تخصصی مقاله ترجمه تخصصی کتاب دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی نگاهی به خانه ابدی زیبای مرتضی پاشایی، خواننده محبوب ایرانی ها/ طرفدارانش گلباران کردند+عکس دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی جواد رضویان تغییر جنسیت داد/ تو نبودی که میگفتی قربون دماغ قلمیت برم! +فیلم دارالترجمه رسمی آنلاین رونمایی از تصاویر زهرا یزدانی خواهر کشتی گیر امیرمحمد یزدانی/ ماشالا به این خانواده ورزشکار بهانه گیری یک دانش آموز برای نرفتن به مدرسه به او جان دوباره دارد/دروغی که به واقعیت پیوست... رونمایی از یک سنگ قبر عجیب و لاکچری و به شدت لوکس/ معلومه مُرده خیلی ماشین باز بوده+عکس (تصاویر) ژست صمیمی سروش رفیعی، بازیکن پرسپولیس، در کنار پدر پر انرژی و مادر جوانش/ میبینین سروش رفیعی چقدر زیاد شبیه پدرشه! (تصاویر) جدیدترین مدل کفش هایی که هیچ ایرانی حاضر به پوشیدنشان نیست/ شما حاضرین این کفشهای اسکلتی رو پا کنین؟ (فیلم) عوارض واکسن آسترازنکا چیست؟ / نگرانی این روزهای مردم درباره عوارض واکسن کرونا به چه علت است؟!
تیتر امروز   
روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد | زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند
روایتی تاریخی از طلاق عجیب ثریا اسفندیاری و محمدرضا پهلوی ؛ وقتی شاه خوش غیرت همسر خود را از مملکت بیرون کرد!
روایتی از جشن تولد 40 هزار دلاری فرح پهلوی با بهترین آشپز دنیا/ از آمدن آشپز مخصوص از فرانسه تا شترسواری همسر محمدرضا شاه به خاطر تولد نامبارکش!
بهانه گیری یک دانش آموز برای نرفتن به مدرسه به او جان دوباره دارد/دروغی که به واقعیت پیوست...
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
معتاد سرقت با پابند هم دزدی کرد! + عکس
سردار رادان: اگر حجاب را بگیرند خود به خود وطن و دین هم نیست می‌شود
ماجرای پادشاهی که 112 همسر داشت!
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
تعطیلات آخر هفته خاص و دلپذیر هادی چوپان در جوار حرم امام رضا(ع)/ آمدم ای شاه پناهم بده...+عکس
از مهاجرت عمو پورنگ به شبکه نمایش خانگی تا پیگیری بازی های سپاهان توسط مورینیو در حواشی داغ امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
رونمایی از نام جدید و خفن ورزشگاه اختصاصی تیم خیبر خرم آباد +جزئیات
گفتگوی درگوشی جواد نکونام با محسن فروزان جنجال به پا کرد/ پای یک تبانی بزرگ در میان است؟ +فیلم
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403