9 نکته ی مهم و اساسی در خرید لباس کودک

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
9 نکته ی مهم و اساسی در خرید لباس کودک
خرید لباس بچه کار لذت‌بخشی است. اکثر افراد برای بچه‌ها لباس هدیه می‌برند. ولی معمولاً اندازه‌های مناسبی را انتخاب نمی‌کنند یا ممکن است برای بچه لباس زود تنگ شود. پدر و مادرها هم برای خریدن لباس بچه‌ها با چنین مشکلاتی رو به رو هستند. اما با انتخاب مدل و سایز مناسب، علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، بچه‌ها هم راحت و زیبا هستند

خرید لباس بچه کار لذت بخشی است. اکثر افراد برای بچه ها لباس هدیه می برند. ولی معمولاً اندازه های مناسبی را انتخاب نمی کنند یا ممکن است برای بچه لباس زود تنگ شود. پدر و مادرها هم برای خریدن لباس بچه ها با چنین مشکلاتی رو به رو هستند. اما با انتخاب مدل و سایز مناسب، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، بچه ها هم راحت و زیبا هستند. اگر فرزندی در راه است یا تازه متولد شده، لازم نیست برای خرید لباس عجله نکنید تا هزینه ی زیادی برای لباس بپردازید. مطلب را دنبال کنید تا نکات مهمی را درباره ی خرید لباس بچه ها بدانید. حتماً جدول سایز را در آخر مقاله ببینید.

همیشه یک سایز بزرگ تر از سایز دقیق کودک انتخاب کنید

بچه ها خیلی سریع رشد می کنند. در نتیجه سایزشان به سرعت تغییر می کند. به طور مثال بچه ها ۶ تا ۱۲ ماهه می توانند لباس سایز بچه یکساله را بپوشند یا بچه یکساله، لباس بچه دوساله را به تن کند. اما حواستان به فصل ها هم باشد. لباس های سبک تابستانی برای فصل سرما مناسب نیست و برعکس. بچه ها معمولاً موقع پاییز و زمستان دو یا سه لایه لباس می پوشند. پس موقع خرید کاپشن یا پلور، بزرگتر از سایزش بگیرید، بهتر است.

هنگام حراج ها یا تخفیف ها برای فصل یا ماه های آینده خرید کنید

اگر فرزندتان مثلاً در ماه دی ۹ ماهه است، برای ۱۸ یا ۲۴ ماهگی و زمستان و بهار آینده خرید کنید. برای خرید لباس بچه همیشه در فروشگاه اینترنتی یا حضوری به قسمت تخفیف خورده ها مراجعه کنید. با توجه به سن فرزندتان می توانید برای ماه های آینده لباس هایی با قیمت مناسب پیدا کنید.

لطافت لباس بچه مهم است

معمولا بچه ها از لباس هایی که زبر و ضخیم باشد و به قول خودمان تنشان را بخورد، خوششان نمی آید.سعی کنید به ویژه برای بچه های نوپا و نوزادان از لباس های لطیف که پوست را آزار نمی دهد، استفاده کنید.پارچه های نخی معمولا جنس لطیفی دارند راهنمای خریدلباس پنبه ای و با پوست کودکان سازگارترند.و موقع خرید لباس بچه در زمستان سراغ لباس های گرمی بروید که کرک پس نمی دهند.

برای خرید لباس بچه مناسب کمی وسواس خرج دهید و به دقت درزها و دوخت لباس را نگاه کنید.لباسی که درزهای آن محکم نباشد و دوخت نامناسبی داشته باشد؛ قطعا کیفیت و ماندگاری بالایی به ویژه بعد از چند بار استفاده و شست و شو نخواهد داشت. بنابراین درزها را به خوبی چک کنید.

لباس های زرق و برقی ممنوع!

درست است که لباس های دارای تور گیپور و پارچه های براق بسیار زیبا هستند و فرزندتان در آن ظاهر بهتری پیدا می کند؛ اما خرید لباس بچه ای را که پوست را آزار دهد و باعث قرمزی و خارش شود، از انتخاب هایتان حذف کنید.

لباس های ریش دار و بندی نخرید

لباس هایی را که در قسمت هایی دارای ریشه یا ریش و بند هستند را از لیست خرید لباس بچه به ویژه برای بچه های شیرخوار یا نوپا حذف کنید.چون کودک ممکن است آن ها را بجود، بخورد یا حتی این بندها دور گردنش قرار بگیرند و خدای نکرده باعث آسیب به او شوند.

زیپ ها و دکمه های خطرناک برای لباس بچه

وجود دکمه های رنگی ظاهر لباس بچه را جذاب تر می کند؛ اما حواستان به سفت بودن آن ها باشد.دکمه هایی که ممکن است به راحتی جدا شوند، فرزندتان را در معرض خطر خفگی قرار می دهند.هر چند وقت یک بار از سفت بودن دکمه های لباس مطمئن شوید و ترجیحا سراغ لباس هایی با دکمه های فشاری بروید.در هنگام خرید لباس بچه زیپ دار حواستان به جنس زیپ باشد، مشتقات پلاستیک امنیت و دوام بیشتری دارند.سرزیپ ها خطرناک ترین بخش لباس اند، سرزیپ های پارچه ای برای لباس کودک مناسب ترند.

چه رنگ لباسی برای بچه ها مناسب است

بچه ها نمی توانند مانند بزرگترها مدام حواسشان به لباسشان و تمیزی باشد.پس بهتر است اگر روی این مساله حساس هستید لباس هایی را با رنگ تیره یا طرح های شلوغ که لکه ها را نشان نمی دهند؛ انتخاب کنید اما پیشنهاد می گردد روزی یکبار لباس بچه به ویژه شیرخواران را عوض کنید.

استایل راحت را انتخاب کنید

لباس بچه ای را انتخاب کنید که پوشیدنش راحت تر است. این نکته به ویژه زمانی که می خواهید لباس بچه ها به خصوص نوزادان را عوض کنید به کارتان می آید.از خرید لباس هایی با یقه تنگ یا دکمه های زیاد و ریز خودداری کنید.به جای آن از لباس هایی با کمر کش، زیپ دار و یقه های آزاد استفاده کنید.در هنگام خرید سرهمی حواستان باشد سرهمی بخرید که اگر لازم شد فرزندتان را به ویژه در طول شب تعویض کنید به راحتی بتوانید پاهای او را از لباس خارج کنید.اگر برای بچه های بزرگ تر خرید می کنید؛ بازهم این نکته را در نظر داشته باشید که کودک باید بتواند لباس را بدون کمک شما بپوشد.یادتان باشد شلوارهایی را که کمر آنها با کش قابل تغییر سایز دارند؛ انتخاب کنید.

راهنمای خرید لباس نوزاد برای مهمانی ها

یادتان باشد که نباید یک لحظه هم از کوچولوی تان غافل بمانید. از انداختن روانداز، پارچه و پتو روی او، هر چند سبک و کوچک خودداری کنید. کلاه فرقی نمی کند فرزندتان زمستان به دنیا بیاید یا تابستان. در هر دوی این فصل ها او به کلاه نیاز دارد. جالب است بدانید که بیشتر حرارت بدن نوزادان از طریق سرشان از دست می رود. برای همین در فصول سرد سال سراغ کلاه هایی ضخیم بروید.

در فصل های گرم سال هم حتما برایش کلاه تهیه کنید چون موهای سرش آنقدر نازک و کم است که آفتاب ممکن است پوست سرش را بسوزاند. برایش کلاهی لبه دار بخرید تا پوستش را از نور آفتاب در امان نگه دارید. هر دوی کلاه ها باید روی گوش هایش را هم بپوشاند.

گذشته از همه این موارد نوزادان قبل از تولد محیطی گرم را در رحم مادر تجربه کرده اند اما بعد از تولد دمای محیط شان کاملا متفاوت می شود. جالب است بدانید که آن ها توانایی تطبیق دادن دمای بدن شان با دمای محیط را در حدود ۶ماهگی به دست می آورند. استفاده از کلاه در بدو تولد باعث می شود آن ها همان احساس امنیتی را تجربه کنند که در رحم مادر تجربه کرده بودند.

قبل از تولد نوزادتان راجع به چگونگی و مدت زمانی که نوزادان باید از کلاه استفاده کنند از پزشک تان سوال کنید. پیش بند بچه ها به تف کردن، برگرداندن غذا و درکل کثیف کاری روی لباس های شان علاقه ویژه ای دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان