دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / MHLE /

 آزمون زبان MHLE چیست؟ 

چهارشنبه، 13 دی 1396
کد خبر: 1543
ساعد نیوز: با ساختار آزمون زبان MHLE و منابع این آزمون آشنا شوید.

 آزمون زبان MHLE چیست؟

آزمون زبان  MHLE) Ministry of Health Language Exam) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار می‌شود. از لحاظ ساختار، آزمون MHLE بسیار شبیه به آزمون زبان MSRT بوده سطح آن در حد آزمون زبان تافل می باشد. دانشجویان و فارغ التحصیلانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز پژوهشی زیر نظر وزارت بهداشت را دارند، لازم هست تا قبل از ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (phD) در آزمون MHLE  شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. زیرا یکی از الزامات ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی (phD) داشتن گواهی زبان آزمون MHLE  است. گواهی صادر شده تا دو سال دارای اعتبار می باشد.

  • حداقل نمره قابل قبول آزمون MHLE نمره 50 می‌باشد.
  •  این آزمون تقریبا هر دو ماه یکبار در مراکز و شهرهای مختلف برگزار می‌گردد.
  • فردی که در این آزمون شرکت می‌کند بایستی دارای دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته مربوطه یا دکترای حرفه‌ای (پزشکی, دندانپزشکی, داروسازی, دامپزشکی و یا علوم آزمایشگاهی) باشد.
  •  داوطلبان نباید در دوره‌های دکترای تخصصی یا دستیاری در کلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور مشغول به تحصیل باشند.
  • گواهی آزمون MHLE ، در زمان مصاحبه دکتری و یا قبل از برگزاری آزمون جامع دکتری، توسط کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قابل پذیرش و معتبر می باشد.
  • می توان از گواهی آزمون زبان MHLE  برای کسب فرصت مطالعاتی و یا بورسیه های تحصیلی دولتی استفاده کرد.

ساختار آزمون MHLE 

1. بخش شنیداری

این بخش از آزمون MHLE  شامل ۳۰ سوال می باشد. در این بخش که خود از چند قسمت تشکیل شده، مکالمه هایی با لهجه آمریکایی برای داوطلبان پخش می شود و بعد از هر مکالمه یک مکث کوتاه وجود دارد که در این فاصله داوطلبان بایستی به سوالات مربوط به این مکالمه پاسخ دهند.  یک قسمت از مکالمه ها بصورت تک سوالی هستند، یعنی یک مکالمه کوتاه، مکث و یک سوال، اما قسمت دیگر از این بخش بصورت یک مکالمه نسبتا طولانی بین دو نفر می باشد و پس از پایان آن داوطلب باید به چندین سوال مربوط به این مکالمه پاسخ دهد.

2. ساختار و نگارش

این بخش از آزمون MHLE  شامل ۲۰ سوال می باشد. داوطلبان در این بخش باید به سوالات ساختاری و چند گزینه‌ای پاسخ دهند. این بخش شامل دو دسته سوال است، یک دسته از سوالات بصورت جای خالی می باشد که داوطلب باید گزینه مناسب را انتخاب نماید و در دسته دوم، جملاتی نوشته شده است که در هر جمله زیر 4 کلمه خط کشیده شده و یکی از آنها اشتباه است، و داوطلب باید مورد اشتباه را انتخاب نماید.

3. درک مطلب

این بخش از آزمون MHLE   شامل ۳۰ سوال می باشد و معمولا شامل ۴ متن آکادمیک و دانشگاهی است که به ازای هر متن تعدادی سوال داده می شود که داوطلب بر اساس اطلاعت داده شده در هر متن باید به سوالات پاسخ دهد.

4. واژگان

این بخش از آزمون MHLE  ، شامل ۲۰ سوال می باشد. در این بخش تعدادی سوال جای خالی یا مترادف متضاد داده می شود تا میزان آگاهی داوطلب از لغات سنجیده شود.

منابع رایجی که برای آزمون MHLE مطالعه می شود:

 TOEFL Preparation KIT

 Barron’s Barron’s- How- to- Prepare- for the TOEFL- 11th Edition

 Longman- Complete- Course- for- the TOEFL

 ۵۰۴ Essential Words For Toefl

TOEFL Grammar Flash

TOEFL Reading Flash

TOEFL Word Flash

Preparation for the Paper Tests- By Debora Philips
 

البته داوطلبان توجه داشته باشند که طراحان سوال فقط به این منابع بسنده نکرده و همواره از ژورنال های آکادمیک دنیا نیز برای طراحی سوالات استفاده می کنند.

مطالعه سوالات زبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز می‌توانند برای آمادگی آزمون MHLE   مفید باشد، چراکه طراحان سوال آزمون MHLE معمولا همان طراحان سوالات زبان ‌آزمون ارشد پزشکی هستند.


6 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
سمانه
5 سال پیش

سلام. منابع فارسی خوبی هم در بازار برای این آزمون وجود دارند که میتونه خیلی به داوطلبان کمک کنه. مجموعه فست انتشارات جنگل واقعا عالی هستند و آزمون رو کامل پوشش میدن.
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل سابمیت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه