چگونه ابروهایتان را پرپشت کنید

  جمعه، 09 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه ابروهایتان را پرپشت کنید
وقتی موی ابروها شروع به ریختن می‌کند برای خیلی از خانم‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد؟ اما ما به شما می‌گوییم نگران نباشید چون افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند،  البته نباید هم این مشکل را نادیده گرفت و باید به‌دنبال راهی برای درمان آن بود.

وقتی موی ابروها شروع به ریختن می کند برای خیلی از خانم ها می تواند نگران کننده باشد؟ اما ما به شما می گوییم نگران نباشید چون افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند، البته نباید هم این مشکل را نادیده گرفت و باید به دنبال راهی برای درمان آن بود. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجربه ریزش موها شود نوعی خاصی از بیماری آلوپشی است؛ در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد موها کند می شود و درآمدن دوباره موها می تواند بسیار مشکل باشد. علاوه بر این استرس خیلی زیاد هم می تواند موجب ریزش موی ابروها شود. میزان هورمون ها و تعادل نداشتن آن ها هم می توانند تاثیر زیادی روی موهای بدن داشته باشند، هرکدام از این علل درمان های خاص خود را دارند که به حتم پزشک بیش از هرکسی می تواند به شما کمک کند.

شانه ابرو را فراموش نکنید

موادی وجود دارند که هم می توانند موی ابروها را ضخیم کنند و هم سرعت رشد آن ها را افزایش دهند؛ روغن کرچک از همین گونه مواد است یعنی مجموعه ای از خواص روغن زیتون و وازلین را دارد، کافی است مقدار خیلی کم از آن را روی ریشه ابروها بمالید و کمی ماساژ دهید و بعد ابروها را با مسواکی شانه کنید. حواس تان باشد، فقط روی ابروها را با این روغن ماساژ دهید چون اگر به طور مداوم این روغن روی قسمتی از پوست بریزد ممکن است دچار مشکل موی زائد بشوید.

استفاده از موچین را متوقف کنید

اولین درمان خانگی در این لیست نکاتی در مورد نحوه رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی است. یکی از بهترین راههای حفظ ابروها در حال رشد خودداری از استفاده از موچین تا زمانی که ضخامت مورد نظر را به دست آورید.شما فقط میخواهید موهایی را که خارج از ابروهایتان رشد می کنند بیرون بکشید، اما ممکن است به طور تصادفی ابروهای اصلی خود را بیرون بکشید. 6-8 هفته طول خواهد کشید تا ابروها رشد کنند، پس صبور باشید!

زیتون

از فواید روغن زیتون زیاد شنیده اید اما شاید ندانید به رشد ابروها هم كمك می كند. كافی است هر شب كمی روغن زیتون را با گوش پاك كن روی ریشه های قسمتی كه ریخته، بمالید و فقط روی قسمت های خالی و جاهایی كه می خواهید مو رشد كند، روغن بگذارید. بعد موهای ابرو را با مسواك مخصوص شانه كنید و صبح روغن ها را بشویید.

حذف سلول های مرده پوست :

باید در این لیست از نکات در مورد چگونگی رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی نام برد حذف سلول های مرده، همیشه یک گام بسیار مهم در روند مراقبت از پوست است. همانطور که با فرایند مراقبت از ابرو، به طور منظم خلاص شدن از سلول های مرده مهم ترین گام است، و ابروها سریعتر رشد می کنند.سلول های مرده پوست، میتوانند خشکی بر روی پوست ابرو ایجاد کنند. علاوه بر این، آنها می توانند یک لایه سخت پوست ایجاد کنند این باعث می شود که ابروهای جدید برای پرورش رشد دشواری داشته باشند.شما می توانید به طور کامل از محصولات مورد استفاده برای حذف سلول های مرده پوست صورت استفاده کنید، یا این کار را فقط برای ابرو انجام دهید. با این حال، بهتر است از یک اسفنج یا برس نرم برای انجام این کار استفاده کنید.با استفاده از یک اسفنج یا برس نرم ،به آرامی بر روی ابروها مالش دهید ، شما می توانید این کار را هر 2 روز انجام دهید، تا بهترین نتایج را بدست آورید. اگر شما نمی خواهید ابروهایتان به سرعت ریزش داشته باشد، از موچین استفاده نکنید.

وازلین

شما را نمی دانم اما من هرگز فكر نمی كردم با وازلین بتوان ابروها را تقویت كرد! كافی است دو بار در روز وازلین روی موهای ابروی تان بمالید تا تاثیرش را ببینید. البته وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آنها را ضخیم تر می كند؛ در نتیجه ابروها پرتر به نظر می رسند. اگر ابروهای باریك ولی پر و یكدست می خواهید، حتما این روش را امتحان كنید و از نتیجه اش لذت ببرید.

روغن کرچک

می خواهید ابروهای تان ظرف مدت كوتاهی رشد كرده، ضخیم و پرپشت شوند؟ با روغن كرچك به هر دو خواسته تان می رسید. مقدار كمی از آن را روی ریشه ابروها مالیده، ماساژ داده و بعد ابروها را شانه كنید. البته اگر نمی خواهید دچار مشكل موی زائد شوید، فقط روی خط ابروی تان را با این روغن ماساژ دهید. برای ماساژ سرانگشتان تان را به روغن کوچک آغشته کرده و در جهت خواب موها را روی ابرو بکشید طوری که ساقه و ریشه آنها را کمی آغشته کند.

مکمل بخوریم؟

اگر دوست دارید ابروهای تان سریع تر رشد کنند باید ویتامین های بیشتری به بدن تان برسانید. مولتی ویتامین هایی وجود دارند که می توانند رشد موهای بدن را افزایش دهند و سطح هورمون های بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا می توانید با خوردن روزانه کپسول ویتامین E می تواند کمک فراوانی بکند. البته ویتامین های B۳، A و C هم می توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این ها ویتامین۶ B هم می تواند در تقویت موها، پوست و ناخن ها تاثیر بسزایی داشته باشد، مصرف روزانه ویتامین ب کمپلکس که حاوی ۱۰۰ میلی گرم ۶ B باشد می تواند بسیار موثر باشد.

مراقب آهن تان باشید

با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید خود را چک کنید. آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار کمک کننده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (540 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (421 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (203 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (121 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (121 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) (عکس) گریه های تلخ نسرین مرادی، فریده سریال نون خ در روز تشییع پیکر همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی (4 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...