آدامس را چگونه از روی موها جدا کنیم؟

  شنبه، 10 مهر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آدامس را چگونه از روی موها جدا کنیم؟
اکثر کودکان علاقه مند به خوردن آدامس هستند. اما گاهی با همان آدامسی که در دهان دارند بازی می کنند، و این بازی کردن گاهی موجب می شود آدامس را به موی خود بزنند و شما برای خلاصی از این مخمصه به این فکر کنید که تنها راه جدا کردن چیدن آن قسمت از مو می باشد. اما راه حل بهتری نیز وجود دارد.

چسبیدن آدامس روی مو قطعاً اتفاقات دردناکی است و بعد از این اتفاق حتماً فکر می کنید که باید چه کاری انجام دهید. باید موهایتان را کوتاه کنید؟! اما این تنها راه حل ممکن نیست و نگران نباشید. گزینه های بهتری وجود دارد که در این قسمت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه آدامس چسبیده را از روی موها را جدا کنیم ؟

کودکان عاشق جویدن آدامس هستند و هر چقدر آدامس آن ها بزرگتر باشد، لذت بیشتری می برند. اگرچه همین آدامس های بزرگ تصادفاً و گاها به موهای ما می چسبند. در این قسمت راه حل هایی را به شما معرفی می کنیم که بدون آسیب رساندن به مو بتوانید آدامس را از روی آن جدا کنید.

1. مو را کوتاه کنید

اولین راه حل این است که ادامس را از روی سطح مو، راحت جدا کنید. می توانید از یک فویل آلومینیومی استفاده کنید و ان را روی قسمتی از مو که ادامس به آن چسبیده است نگه دارید که مطمئن باشید به نواحی دیگر نمی چسبد و سپس آن را قیچی کنید.

کوتاه کردن مو

2. پاک کردن آدامس از روی مو با یخ

این راه حل ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. باید از طریق یخ به آدامس خنکی بدهید و آن را روی مو نگه دارید و این کار را تا جایی انجام دهید که احساس کنید آدامس سفت شده است و سپس آن را تکه تکه با انگشتتان بردارید.

3. پاک کردن آدامس از روی مو با روغن زیتون

روغن زیتون به نرم کردن مو و برداشتن آدامس کمک می کند. اول این که موهای خود را با روغن زیتون مرطوب کنید. می توانید از این روغن طبیعی دیگر هم استفاده کنید و مو را به طور کامل به آن آغشته کنید. چربی روغن به جدا شدن آدامس از روی مو کمک می کند و سپس می توانید از شانه با دندانه های درشت استفاده کنید و کم کم آدامس را جدا کنید و در نهایت سر خود را بشویید تا روغن زیتون از روی آن از بین برود.

4.پاک کردن آدامس از روی مو با وازلین

وازلین مانند روغن زیتون یک ماده نرم کننده است که به جداسازی آدامس از روی موها کمک می کند. باید موی خود را به وازلین آغشته کنید و سپس چند دقیقه صبر کنید و در نهایت آدامس را به آرامی جدا کنید ، بدون اینکه موهایتان کشیده شود.

5. پاک کردن آدامس از روی مو با خمیر دندان

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما خمیردندان به جداسازی آدامس از روی مو کمک می کند زیرا بافت کرمی دارد و دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید و می تواند آدامس را شل کند و به آرامی از روی موها برداشته شود.

6. شانه زدن با کرم نرم کننده راه حل خوبی است

همه ما تا به حال در مورد استفاده از مواد نرم کننده برای مو چیزهای زیادی شنیده ایم. در این مورد هم پیشنهاد می کنیم که از کرم استفاده کرده و آن را روی موها شانه کنید. برای استفاده از آن مراحل روغن زیتون و وازلین را در پیش بگیرید.

7. سیلیکون مو هم یک پیشنهاد است

اگر در منزل سیلیکون مو دارید، قطعاً مشکلتان برطرف خواهد شد زیرا سیلیکون یک ماده نرم کننده است و به جداسازی آدامس از روی موها کمک می کند.

8. پاک کردن آدامس از روی مو با استفاده از الکل

اگرچه که این روش رایج است اما اثر پذیری آن نسبت به روش های دیگر کمتر است. بهتر است که آن را جزء روش های آخر بگذارید زیرا الکل موی شما را خشک می کند.این درمان هم شبیه به ترفند های دیگر است. کافی است که کمی از موهایتان را به الکل آغشته کنید و حدود 2 دقیقه صبر کنید و کم کم آدامس را از روی مو جدا کنید.

9. پاک کردن آدامس از روی مو با سرکه سفید

سرکه سفید آدامس را نرم می کند. برای انجام این کار باید موها را به سرکه سفید آغشته کنید و سپس دو دقیقه صبر کنید و آدامس را با دست جدا کنید. اگر آدامس جدا نشد، دوباره این مرحله را تکرار کنید و بعد از اتمام کار ، موها را شستشو دهید.

10. پاک کردن آدامس از روی مو با آبلیمو

یکی دیگر از درمان های طبیعی عنوان شده در این بخش برای برداشتن آدامس از روی مو، آبلیمو است. افراد تازه کار کافی است که آب یک عدد لیمو را بگیرند و مانند روش سرکه سفید عمل کنند. این ماده به آرامی آدامس را در خودش حل می کند و باعث جداسازی آن از روی مو خواهد شد.

11. پاک کردن آدامس از روی مو با مایونز

یکی از ترفندهای جدا کردن آدامس از روی مو استفاده از مایونز است زیرا مایونز یک ماده حلال است و مانند موارد قبل عمل می کند.

12.پاک کردن آدامس از روی مو با جوش شیرین

جوش شیرین فواید بی شماری دارد و برای پاکسازی محیط داخل منزل استفاده می شود. کافی است که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و به آرامی به موهایتان بزنید تا آدامس را در خودش حل کند و هرچند بار که خواستید این مرحله را تکرار کنید و مطمئن باشید که به موهایتان آسیبی نخواهد زد. اگرچه که که گاهی اوقات جدا کردن آدامس از روی مو برایتان غیر ممکن به نظر می رسد اما همان طور که می بینید، ترفند های زیادی وجود دارد تا این کار را به راحتی انجام دهید.امیدواریم که بدون نیاز به کوتاه کردن مو مشکلتان برطرف شود.

13. پاک کردن آدامس از روی مو با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ، آدامس چسبیده را از بسیاری چیزها به خصوص مو پاک می کند. سفیده تخم مرغ را روی آدامس بریزید، چند دقیقه بعد آرام آرام با انگشت آن را از مو جدا کنید.

14. پاک کردن آدامس از روی مو با استفاده از حلال

برای از بین بردن آدامس می توانید از حلال هایی همچون روغن اکالیپتوس، الکل مالشی، مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید.حلال را به طور مستقیم به ناحیه مورد نظر اعمال کرده و بگذارید حداقل یک دقیقه بماند. بعد از این مدت با کمک انگشتان سعی کنید آدامس را از روی موها جدا کنید.اگر آدامس جدا نمی شود حلال بیشتری استفاده کرده و مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. این کار در نهایت باعث حل و جدا شدن آدامس با کمک انگشت ها خواهد شد.بعد از جدا شدن کامل آدامس موها را با حوله تمیز کنید تا شستشوی مو راحت تر انجام شود.

15. پاک کردن آدامس از روی مو با استفاده از روان کننده

منظور از روان کننده برخی مواد روغنی ساده مانند روغن پخت و پز، موس مو، وازلین، سیلیکون مو و حتی خمیر دندان می باشد اگرچه لیست روان کننده ها تنها به این فهرست خلاصه نمی شود.ابتدا با کمک کش مو قسمت آسیب دیده را از باقی موها جدا کرده و روان کننده مورد نظر را به طور کامل و با کمک انگشت ها روی آدامس و نواحی اطراف آن بمالید.بعد از این که روان کننده کاملا روی موها اعمال شد با کمک یک شانه دندانه درشت آدامس را از موها جدا کنید. برای جلوگیری از چسبیدن مجدد آدامس به موها، در حین کار شانه را مرتبا تمیز کنید.سپس پارچه نرمی روی ناحیه کشیده و باقی مانده روغن یا مواد لغزنده را از موها پاک کنید و در پایان موهای خود را با شامپو بشویید.

16. پاک کردن آدامس از روی مو با استفاده از کره بادام زمینی

کره بادام زمینی راه حل کلاسیک برای پاک کردن آدامس چسبیده به موها است و بسیاری از افرادی که این روش را امتحان کرده اند از آن راضی بوده اند.این روش بسیار موثر است زیرا محتوای روغن موجود در کره، موها را چرب کرده و طبیعت بادام زمینی باعث تجزیه آدامس می شود.ابتدا با کمک کش مو موهای آسیب دیده را از باقی موها جدا کنید، سپس مسواک را به کره بادام زمینی آغشته و در جهت بالا به پایین روی آدامس بکشید.به مرور که کره و آدامس ترکیب می شوند آدامس تجزیه شده و ممکن است لازم باشد تا با کمک انگشت یا شانه تکه های بزرگ آدامس را از موها بردارید.در پایان از یک حوله برای تمیز کردن موها استفاده کرده و موها را با شامپو بشویید.

17. پاک کردن آدامس از روی مو با شکلات

این روش نیز برای آدامس چسبیده به مو بسیار موثر است. شکلات را آب کنید و روی آدامس بمالید. شکلات تکه های آدامس را در خود حل می کند. آدامس با شانه کردن یا برس زدن از سطح مورد نظر جدا می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (208 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (145 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (78 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (47 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (38 نظر) میز صبحانه رنگارنگ و متنوع سپیده بزمی پور برای خانواده همسرش+عکس /تزئین املت عالی شده... (12 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (12 نظر) نگاهی به کیک تولد با کلاس با طراحی زیبا سپیده بزمی پور مادر نبات و پناه/ مبارکا باشه خانووم +عکس (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (9 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (9 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (8 نظر) نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره (8 نظر) نگاهی به خونه زندگی علی پروین اسطوره فوتبال/ دو دوست در کنار هم برای یادآوری خاطرات (7 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) جواب رد رهبر معظم انقلاب به غذای غیر حلال/ لبخند جالب و معنا دار رهبر هنگام دیدن غذا الهام چرخنده: 8 سال تحقیرم کردید ! / من مخ شوهر کوچکترم را زدم !+عکس فهرست بلندبالا و شرم آور افرادی که با اشرف پهلوی رابطه نامشروع داشتند+ عکس/ خاندانی که بویی از شرافت نبرده بودند دورهمی ساده علیرضا طلیسچی و نفیسه روشن در رستورانی با چیدمان میزی بدون تجملات؛ فقط سالاد!+عکس/ آقای خواننده و خانوم بازیگر در انتظار آماده شدن غذا فال ابجد روزانه جمعه 11 خرداد 1403 فال روزانه امروز جمعه 11 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 11 خرداد 1403 آخرین تصاویر از مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)؛ قرآن‌خوانی یک خادم فال قهوه با نشان روز جمعه 11 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 11 خرداد 1403+فیلم کیک تولد باکلاس و مینیمال مینا مختاری همسر بهرام رادان/ مبارکاا باشه خانووم نگاهی به سفره های غذای رهبر انقلاب از دوران ریاست جمهوری تا رهبری/ از بشقاب ملامین و قندان پلاستیکی تا عدس با ماست و نوشابه زمزم مشکی خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از سیب زمینی سرخ کرده/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (ویدئو) تکنیک شگفت انگیز نقاشی با قاشق؛ به همین راحتی در خانه نقاشی کنید (فیلم) آموزش تا کردن 9 مدل دستمال سفره/ شیک و مجلسی ژست بانمکی که امین حیایی، سوپراستار سینمای ایران را پولدار کرد+ویدیو تغییر چهره ارغوان سریال دلدادگان بعد از 6 سال در 35 سالگی/ زمین تا آسمون فرق کرده+عکس اقدام تکرار نشدنی و تحسین برانگیز حسین امیرعبداللهیان موقع سرفه کردن وزیر سوریه و ناتوانیش از باز کردن بطری آب+ویدیو/ ببینید و لذت ببرید خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل رونمایی از مادر جوان الهه حصاری، یلدای سریال 8 و نیم دقیقه/ چقدر کم سن و سال+عکس میکاپ کردن و کرم پودر زدن مزدک رستمی بازیگر نقش برادر یکتا در سریال هشت و نیم دقیقه لذت بخش ترین کار ستاره سادات قطبی در باغ پدری اش/همیشه به خوشی و خنده بانو +فیلم قدم زدن حسین امیر عبداللهیان در محوطه دانشگاه تهران بدون محافظ و تشریفات+عکس/ واکنش و تعجب دانشجویان دیدنیه رونمایی از باغ پدری دردندشت و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان/ چه هوای سالم و آسمون صافی+عکس چهره شکسته رابعه اسکویی با لباس عروس سفیدش/ رابعه اسکویی طلاق گرفت؟+عکس تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم گریه های فیلم بردار پرسپولیسی از پشت دوربین/ بغضی که بلاخره شکست+ فیلم با این روش نگهداری، بامیه تا 1 سال تازه می مونه گشت و گذاری کوتاه در طلافروشی لوکس شاهرخ استخری+ویدیو/ عجب طرحهای خاص و دخترپسندی داره! عکس جون جونیِ مازیار لرستانی با منوچهر هادی و خانم های بازیگر در پشت صحنه سریال جدیدش/ اختلاف یا اتحاد ؟ مسئله این است! پاسخ قابل تامل و از روی سعه صدر سیدابراهیم رئیسی به تهمت هایی که علیه ایشان زده شد+ ویدیو استوری غم انگیز بازیگران برای غرق شدن عوامل سریال رویای نیمه شب +عکس نگاهی به انگشتر خاص با طراحی باکلاس مینا مختاری همسر بهرام رادان/ واقعا بهشون میاد +عکس تکه‌تکه‌ات می‌کنم؛ ادعای عجیب شریعتی نماینده تهران علیه تاجگردون!+فیلم/ التهاب در جریان بررسی اعتبارنامه ها ماجرای دختری که عکسش در صفحه رشیدپور منتشر شد +عکس تغییر چهره الهه حصاری «یلدا» سریال هشت و نیم دقیقه بعد 8 سال+عکس/ خانوم بازیگر اصلا بهش نمیاد 43 سالش باشه این زن آمریکایی توجه شریعتمداری را به خود جلب کرد استایل باشگاهی رضا گلزار سوپر استار ایرانی/ عضله نمایی آقای بازیگر+ فیلم عکس خانوادگی جذاب از علیرضا طلیسچی +عکس دکوراسیون مدیترانه ای خونه نقلی نسرین نکیسا، بازیگر نقش مادر جیران+فیلم
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز جمعه 11 خرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 11 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 11 خرداد 1403+فیلم
خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل
فال روزانه امروز جمعه 11 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 11 خرداد 1403
با این روش نگهداری، بامیه تا 1 سال تازه می مونه
این زن آمریکایی توجه شریعتمداری را به خود جلب کرد
فهرست بلندبالا و شرم آور افرادی که با اشرف پهلوی رابطه نامشروع داشتند+ عکس/ خاندانی که بویی از شرافت نبرده بودند
از بهشتی تا رئیسی، شباهت‌ها و عبرت‌ها...
کنایه سنگین و نفس گیر اطلاعات به محمود احمدی نژاد /قرار نیست روز از نو، روزی از نو شود!
اعترافات جدید کلثوم اکبری قاتل زنجیره ای مردان مازندرانی/ من پسرم را هم کشتم!
آیا واقعا انقلاب ایران کار خارجی‌ها بود؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی حامیم، خواننده جوان ایرانی و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
رونمایی از معشوقه زیبای ایرانی که رقیب عشقی فرهاد شد+عکس
منتخب روز   
تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید در منزلشان با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس