عادت های روزانه استرس زا

  شنبه، 16 شهریور 1398   زمان مطالعه 2 دقیقه
عادت های روزانه استرس زا
محققان به تازگی نتایج تحقیقاتی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد در هنگام مواجهه با این فشار، بسیاری از ما حتی از تلفن‌های خود بیشتر استفاده کنیم و این حالت اغلب بصورت اجباری یا حتی اعتیاد آور است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، حتما برای شما اتفاق افتاده است که بی صبرانه منتظر تعطیلات شوید، اما با فرا رسیدن آن جرئت نمی کنید تلفن هوشمند خود را خاموش کنید، زیرا در این صورت از نبود رسانه اجتماعی رنج می برید. جریان مداوم پیام ها، به روزرسانی ها و محتوائی که رسانه های اجتماعی به شما تحویل می دهند، گاهی اوقات می توانند یک فشار اضافی اجتماعی بر شما وارد کنند، به فضای شخصی شما حمله کنند و شما را برای پاسخ به یک دوست مجبور کنند.

فکر می کنید راه حل مناسبی برای متوقف کردن مشکل استفاده از دستگاه ها یا برنامه ها وجود دارد؟
محققان به تازگی نتایج تحقیقاتی را منتشر کرده اند که نشان می دهد در هنگام مواجهه با این فشار، بسیاری از ما حتی از تلفن های خود بیشتر استفاده کنیم و این حالت اغلب بصورت اجباری یا حتی اعتیاد آور است.

وقتی افراد با یک وضعیت اجتماعی استرس زا روبرو می شوند، مثلاً بحث و گفتگو با کسی، آنها با دوری از او با استرس کنار می آیند، ممکن است پیاده روی کنند، بِدوند یا با بچه های خود بازی کنند. اما وقتی شرایط استرس زا ناشی از استفاده از رسانه های اجتماعی است، می بینیم که مردم تمایل دارند استراتژی مقابله ای بسیار متفاوت که همان استفاده بیشتر از آن است را اتخاذ کنند.

برنامه ها و وب سایت های رسانه های اجتماعی همان چیزی هستند که ما از آن ها به عنوان فناوری های خاص با ویژگی های متعدد استفاده می کنیم، به این معنی که روش های زیادی برای استفاده از آن ها وجود دارد. می توانید بازی کنید، اخبار بخوانید، با دیدن پست های مختلف، با دوستان خود برای تعطیلات برنامه ریزی کنید. هر یک از این اقدامات در یک بستر متفاوت انجام می شود و شما را به فضای متفاوتی در درون برنامه می برد؛ بنابراین اگربرای مثال، کاربران رسانه های اجتماعی از پست مربوط آلوده کردن محیط زیست یا آزار یک کودک برنجند، می توانند با منحرف کردن توجه خود به چیزی دلپذیرتر و آرامش بخش درون برنامه، از آن استرس دور شوید.

چنین انحرافاتی در ابتدا بی ضرر به نظر می رسد، اما آن ها می توانند شما و همنوعانتان را به حلقه ای بی پایان از کاربران رسانه های اجتماعی تبدیل کنند که در استرس خود گیر افتاده اید. این وضعیت حتی می تواند نشانه اعتیاد باشد، هنگامی که شما به طور مداوم به دنبال فرار کوتاه مدت از همان موضوعی هستید که باعث ایجاد مشکلات طولانی مدت می شود.

آگاهی؛ اولین قدم برای مقابله با استرس

اولین قدم برای مقابله با این نوع واکنش، آگاهی است. اگر بتوانیم از همه مضرات مختلفی که چرخیدن در رسانه های اجتماعی عایدمان می شود آگاه شویم، بیشتر احتمال دارد که از کاربرد بی رویه آن خودداری کنیم؛ بنابراین اگر در تعطیلات پیش رویتان دوباره تجربه حس اعتیاد به عنوان یک کاربر رسانه اجتماعی را داشتید، بهتر است به جای پناه بردن به تلفن همراه خود، آن را کاملا کنار بگذارید، در غیر اینصورت برای منحرف کردن ذهن خود از آنچه در صفحات متنوع خود می بینید، ساعت ها گرفتار می شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان