اعتراف ناپدری کودک معلول قزوینی به آزار و اذیت «یسنا»

  سه شنبه، 23 دی 1399 ID  کد خبر 129065
اعتراف ناپدری کودک معلول قزوینی به آزار و اذیت «یسنا»
ساعد نیوز: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: ناپدری "یسنا" کودک معلول، فردی معتاد بوده و در بازجویی اعلام کرده که به قصد تنبیه این دختر خردسال را مورد آزار قرار داده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یسنا نام دختری روستایی است. دختری ۱۰ ساله مبتلا به سندروم داون که اهل روستای اک از توابع تاکستان قزوین است. این دختر بچه تاکستانی از سوی ناپدری اش مورد کودک آزاری قرار گرفته است.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان اظهار داشت: چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن مردی در شهرستان تاکستان قزوین یک کودک معلول را مورد اذیت و آزار قرار می داد.

او افزود: بلافاصله اقدامات لازم جهت شناسایی این فرد و کودکی که مبتلا به سندروم داون بود انجام شد و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی این مرد که در حقیقت ناپدری این کودک خردسال معلول خوانده می شود دستگیر و به صورت موقت بازداشت شد.

رجبی با بیان اینکه با همکاری پلیس فتا و اداره بهزیستی شهرستان تاکستان کارگروهی را جهت شناسایی این خانواده تشکیل دادیم، عنوان کرد: ابتدا با فردی که نخستین بار این فیلم را منتشر کرده بود ارتباط گرفتیم تا از این که آیا این رفتار ناهنجار در شهرستان تاکستان رخ داده اطمینان کامل کسب کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با بیان این که در فیلم پخش شده در فضای مجازی که مربوط به شش ماه قبل است، مشهود بود که ضارب فردی معتاد است به همین سبب با همکاری پلیس مواد مخدر به سادگی فرد شناسایی شد گفت: همچنین تعداد کودکان سندروم داون در قزوین بالا نیست و سازمان بهزیستی استان نیز اشراف کاملی بر این کودکان دارد بر همین اساس به سرعت محل زندگی این فرد را پیدا کردیم.

او با بیان اینکه این سه محور توسط کارگروه پلیس، دادستانی و بهزیستی بررسی شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن ضارب شناسایی و دستگیر شود افزود: محل زندگی این فرد در یکی از روستا های توابع اسفرورین واقع در شهرستان تاکستان قرار داشت.

رجبی عنوان کرد: ضارب ۲۴ ساله از غفلت مادر سوءاستفاده کرده و در زمانی که مادر این کودک در خارج از منزل بوده این کودک معلول را مورد ضرب و شتم قرار داده و خود نیز از رفتار های ناهنجارش فیلم تهیه کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان عنوان کرد: متاسفانه این مرد پیش از این سابقه حمل و جابه جایی مواد مخدر را داشته و انگیزه خود را از این اقدام تنبیه کودک قلمداد کرده است.

انگیزه ناپدری کودک آزار چه بود؟

او خاطرنشان کرد: به گفته فرد ضارب این کودک معلول بدون اجازه اقدام به بیرون رفتن از منزل می کرد و به همین سبب این فرد کودک را مورد ضرب و شتم قرار می دهد تا از ترس بدون اجازه به بیرون از منزل نرود.

رجبی با بیان این که این مسئله از نظر قانونی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و نمی توان به واسطه این امر فرد را محق دانست، گفت: ضارب از عمل ناهنجار خود فیلمبرداری کرده و در آن زمان احساس پشیمانی نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان عنوان کرد: این فیلم در اوایل آبان ماه امسال گرفته شده و چندی پیش توسط یکی از بستگان این خانواده در فضای مجازی منتشر شد تا به وضعیت اسفناک این کودک معلول رسیدگی شود.

هر گونه سوء رفتار نسبت به کودک جرم محسوب می شود

او افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت حمایت کودکان و نوجوانان قوانین پراکنده ای تصویب شد این در حالی است که در سال ۱۳۸۱ قانون حمایت خاص از اطفال و نوجوانان به تصویب رسید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با بیان این که قانونگذار در اردیبهشت ماه امسال نیز قانون جدیدی را در جهت حمایت بیشتر از کودکان و نوجوانان تصویب کرد گفت: هرگونه سوء رفتار اعم از توهین، تحقیر، ضرب و جرح، سهل انگاری و بی توجهی به تامین نیاز های اساسی یک طفل از لحاظ قانون جرم تلقی شده و مجازات دیه و حبس دارد.

او افزود: همچنین اگر، ولی قهری یک طفل مثل پدر یا پدربزرگ، رفتار خلاف قانون را نسبت به طفل انجام دهند دادستانی می تواند نسبت به عزل این، ولی قهری اقدام کند.

افشاگران جرم کودک آزاری مورد حمایت قانون هستند

رجبی تصریح کرد: در جرم کودک آزاری نیاز به شاکی خصوصی نیست و دادستانی به عنوان مدعی العموم شاکی خصوصی محسوب شده و نسبت به اعلام جرم و دستگیری مجرمان اقدام خواهد کرد.

او افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۹، افشاگران این اعمال زشت و ناهنجار مورد حمایت قرار گرفته و هیچ کس حق ندارد هویت این فرد را فاش کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان عنوان کرد: کسانی که قصد افشای هویت فردی را داشته باشند که مراتب قانونی را از کودک آزاری مطلع کرده، قطعا مجازات می شوند.

رجبی خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق تلفن همراه جرائمی که در اطرافشان اتفاق می افتد را به شماره ۰۹۳۳۱۰۰۷۳۴۳ پیامک کنند تا در اسرع وقت به آن ها رسیدگی شود.

او افزود: کودک هم اکنون سالم است و تحویل بهزیستی داده شده تا علاوه بر نگهداری موقت از این طفل، معاینات لازم نیز از این کودک معلول مبتلا به سندروم داون انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان عنوان کرد: مادر این کودک احساس رضایت از این وضعیت داشته و هیچ شکایتی از همسر خود ندارد، اما با این حال، چون در زمان کودک آزاری ضارب در منزل نبوده و با این فرد همکاری نداشته لذا مجرم محسوب نمی شود.

کودک آزار تاکستانی مجازات خواهد شد

رجبی در مورد مجازات کودک آزاری جسمی و روحی گفت: «کودک آزاری جسمی و روحی طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان جرم محسوب می شود؛ و با متهم این پرونده با مجازات قانونی برخورد خواهد شد. این متهم توسط رئیس محترم حوزه قضائی اسفرورین آقای اکبری بازداشت شدند.»

عامل انتشار کلیپ آزار و اذیت کودک معلول در فضای مجازی دستگیر شد

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری عامل انتشار کلیپ آزار و اذیت کودک معلول در فضای مجازی خبر داد و گفت: جزییات پرونده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ"رامین پاشایی" معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: در پی انتشار کلیپ آزار و اذیت کودک معلول در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه و تماس های مکرر هموطنان به این پلیس، مبنی بر شناسایی و برخورد با این فرد کودک آزار شده بود، موضوع بلافاصله در کارگروه ویژه پلیس فتا جهت رسیدگی سریع مطرح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و قانونی در پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قزوین؛ متهم پرونده مورد شناسایی قرار گرفت و دقایقی پیش دستگیر شد.

سرهنگ "رامین پاشایی" از تحویل متهم به همراه مستندات جمعآوری شده جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش به مراجع قضایی خبر داد و گفت: به محض جمعبندی و مشخص شدن کلیه زوایای پرونده، اطلاع رسانی جزییات و علت ارتکاب به این جرم متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به کسب مشاوره موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش های مردمی جهت رسیدگی ارسال کنند.

۹ خانواده در روستای اک تاکستان کودک مبتلا به سندروم داون دارند که قرعه این ابتلا به نام یسنا هم افتاده بود؛ و حالا از روز گذشته تا به حالا مشاهده کلیپ دردناک کودک آزاری یسنا توسط ناپدری اش، احساسات کاربران را جریحه دار کرده است.

اما به همان اندازه که مردم از مشاهده این کلیپ رنجیده خاطر شدند، از سرعت عمل دستگاه قضائی تاکستان برای دستگیری ناپدری کودک آزار احساس خشنودی کردند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (104 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (99 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (88 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (82 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (76 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (36 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (29 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (28 نظر) رهبر معظم انقلاب در خرید برای منزلشان: برنج درجه دو و سه بخرید؛ میوه هم از ارزانترین‌ها بخرید و بیارید+ویدیو (25 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (23 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (21 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (19 نظر) آخرین شعر استاد شهریار در آخرین دیدار با معشوقه سنگدلش در بستر مرگ که اشکتونو درمیاره/ نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم... (17 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چگونه همسرم را بعد از اینکه به من خیانت کرد ببخشم؟
روستای تاریخی حیرت انگیز در شیراز ؛ قلات، بهشتی در استان فارس و مقصد پر از آرامش برای گردشگران
فال ابجد روزانه چهارشنبه 24 مرداد 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 24 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 24 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 24 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 24 مرداد 1403 + فیلم
نوزاد عجیب الخلقه 2 صورته با 8 دست و پا +عکس
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفندهای طلایی برای خشک کردن تخمه هندوانه، خربزه و طالبی در خانه
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفندهای جادویی و فوری برای خوشبو کردن توالت و حمام
رازها و ناگفته های جالب درباره 4 برادر جنتلمن علی دایی/ خانواده‌ای تحصیل کرده با مشاغل جالب توجه که همگی در 1 فروردین به دنیا آمده‌اند+عکس
لیست کاملی از هنرمندان و بازیگران محبوب ایرانی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند/ عشق مهم تر است یا سن؟+عکس
حسن روحانی: هر شب نقش منفی پوریا پورسرخ را دنبال میکنم!
لیست کامل بازیگران و هنرمندانی که کرونا جانشان را گرفت/ از علی سلیمانی تا مادر جوان غزل شاکری و بازیگر سریال مختارنامه
فوت و فن خانه‌داری؛ برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد+نکات جانبی
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟