افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار است

  شنبه، 07 تیر 1399 ID  کد خبر 87012
افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار است
ساعد نیوز: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هدف اصلی ما افزایش حقوق بازنشستگان و تحقق همسان‌سازی است، گفت: برای رسیدن به این اصل نیازمند مدلی هستیم که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود و دیگر نیازی به اختصاص اعتبارات جداگانه نباشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا، اکبر افتخاری در نشستی با حضور اعضای مجمع عالی کانون های بازنشستگان کشوری، با تأکید بر اینکه درهم ریختن امتیازهای شغلی بازنشستگان کار درستی نبوده و باعث تبعیض و نارضایتی شده است، گفت: باید امتیازها حفظ و برای افزایش حقوق ها روی ضریب ریالی کار می شد.

وی با اشاره به پیش بینی ها و تلاش های دولت برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان افزود: امسال شیب این افزایش کمی بیشتر شد و حقوق ها در چارچوب همسان سازی بین ۲۲ تا ۵۴ درصد افزایش یافت و کوشش می شود که برای سال آینده باز هم افزایش بیشتری اعمال شود.

افتخاری با بیان اینکه با علم و آگاهی از مشکلات موجود، این مسئولیت را بر عهده گرفته ام و اعتقاد ندارم که نمی شود کاری کرد، افزود: طی کردن این مسیر نیازمند یک کار جمعی است؛ تا از این مسیر بتوانیم اهداف مشترکمان را عملی کنیم.
وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه بیمه تکمیلی درمان رخ داده است، گفت: برای افزایش تعهدات پوشش بیمه تکمیلی درمان با شرکت آتیه سازان حافظ وارد مذاکره شدیم و با افزودن الحاقیه ای به قرارداد جاری و از خردادماه امسال پوشش های بیمه تکمیلی درمان را ارتقا و سقف تعهدات آن را افزایش دادیم و همچنین در حال اصلاح فرایند بیمه درمان هستیم.

افتخاری افزود: علاوه بر درنظر داشتن طرح هایی برای بیمه عمر، پیگیر هستیم تا شبکه ای از دندان پزشکان را با نظارت صندوق بازنشستگی و با کمک بیمه ملت ساماندهی کنیم تا بابت هر خدمتی که با تخفیف ارائه می کنند، ضمانتی نیز بدهند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در تعیین سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان، اگر بیشترین تعهدات به بخش درمان پایه اختصاص پیدا می کرد، بیشتر افراد از بیمه تکمیلی خود بابت اموری مانند پرداخت حق ویزیت پزشکان (که در مقابل هزینه های دیگر چندان زیاد نیست) استفاده می کردند و برای پرداخت هزینه های هنگفت درمان های تخصصی دچار مشکل می شدند، به همین دلیل و با توجه به محدودیت منابع، سعی می کنیم بودجه طوری تخصیص داده شود که بیشترین فایده را برای بازنشستگان داشته باشد.

افتخاری با اشاره به اینکه در سال ۹۵، حدود ۱۳۰ هزار نفر از بازنشستگان تعداد ۳۵۰۰ سهم بیمه ملت را به قیمت ۲۰۰ تومان خریدند، گفت: در حال حاضر ارزش این سهم به ۲۳۰۰ تومان رسیده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه اندازی صندوق ETF متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این صندوق سهام ارزنده ای دارد و به زودی وارد بازار خواهد شد و برای خرید سهام این صندوق برای بازنشستگان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

به طور جدی پیگیر فعالیت فراکسیون بازنشستگان باشیم

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت تعامل بیشتر میان بازنشستگان و مجلس یازدهم گفت: باید به طور جدی پیگیر فعالیت فراکسیون بازنشستگان باشیم و برنامه ریزی کنیم تا این فراکسیون برای پیگیری حقوق همه بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی فعالیت کند.

وی با اشاره به محدودیت های بودجه ای سال ۹۹ گفت: باید دولت ها از ظرفیت تشکل های ساختار یافته بیشتر بهره ببرند و به ساماندهی نهادهای مردمی بیشتر توجه کنند.

بابابی کارنامی با تاکید بر اینکه لازم است بازنشستگان با مجلس تعامل بیشتری داشته باشند، گفت: بازنشستگان اولویت هایشان را به مجلس اعلام کردند و ما در فراکسیون اجتماعی پیگیر امور ایشان خواهیم بود؛ با تعامل جدی چندجانبه به طور قطع مشکلات کشور کمتر می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (454 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (305 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند