اگر کودک و نوجوان فیلم های سکسی و پورن ببیند چه باید کرد؟

  شنبه، 23 فروردین 1399   زمان مطالعه 23 دقیقه
اگر کودک و نوجوان فیلم های سکسی و پورن ببیند چه باید کرد؟
اگر فرزند شما بزرگتر از 8 سال باشد ممکن است قبلا درباره چیزهایی مانند جنسیت ، بدن ، رابطه جنسی ، حفظ بدن از سو استفاده و یا حتی پورنوگرافی با او صحبت کرده باشید . در غیر این صورت اکنون زمان خوبی برای شروع بحث درباره این موارد است .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از یک زوج، اجازه بدهید فرزندتان بداند که شما اطلاع دارید که فیلم مبتذل تقریبا اجتناب ناپذیر است و به این ترتیب به راحتی می توانید در مورد آن صحبت کنید ، حتی اگر احساس راحتی نمی کنید . علاقه به رابطه جنسی و تصاویر جنسی کاملا طبیعی است . بنابراین مهمترین مساله برای والدین این است که با این مشکل بدون قضاوت برخورد کنند . شما باید به هر سوال ، هر چند شرم آور باشد ، پاسخ دهید . شما نباید آن ها را به خاطر حس کنجکاوی شان خجالت زده کنید و یا به دلیل میل جنسی سالم گناهکار بدانید .

به هر حال ، پورن اغلب بسیار غیر واقعی است . یک انحراف واقعی از روابط انسانی که می تواند بچه ها را در معرض خطر قرار دهد و رابطه سالم با بدن خود و شریک جنسی شان را تهدید کند . بنابراین والدین باید فرزندشان را با واقعیت تطبیق بدهند . در ادامه نحوه گفتگو در مورد فیلم های مبتذل با فرزندان زیر 8 سال ، 8 الی 12 سال و 13 الی 19 سال در وبسایت یک زوج آموزش داده می شود . ( هم چنین بخوانید عوارض دیدن فیلم مبتذل و علائم اعتیاد به پورنوگرافی )


آموزش بحث در مورد فیلم مبتذل با کودکان زیر 8 سال

اگر فرزند شما به دستگاه های متصل به اینترنت مانند کامپیوتر ، لپ تاپ ، تبلت و اسمارت فون دسترسی دارد ، احتمال دارد با محتوای نامناسب مانند پورنوگرافی مواجه شود . در بعضی مواقع ممکن است لغت یا عبارت اشتباهی را در یک جستجوی کامپیوتری تایپ کنند یا روی لینکی که به نظر جذاب است کلیک کنند ، اما معلوم شود که پورنوگرافی است . بچه های دیگر یا افراد بالغ ممکن است آن ها را در معرض تماشای پورنوگرافی قرار دهند . آن ها ممکن است در سایت های بازی رایگان با محتوای پورنوگرافی مواجه شوند . از روی بعصی از کارتون های محبوب یک نسخه پورنوگرافی ساخته شده است که دیدن آن برای بچه ها بسیار ناراحت کننده است .

اجتناب از اطلاعات بیش از حد
هنگام سر و کار داشتن با بچه های زیر 8 سال والدین باید توازنی بین مراقبت از بچه هایشان و جلوگیری از افزایش کنجکاوی آن ها ایجاد کنند . اگر مطمئن هستید که فرزند شما در معرض پورنوگرافی قرار نگرفته است ، ممکن است احساس کنید که بحث طولانی می تواند باعث افزایش کنجکاوی آن ها شود .

هیچ کس نمی خواهد با بچه اش در مورد پورنوگرافی بحث کند . شما بهتر از هر کسی فرزند خود را می شناسید و می دانید که چگونه در مورد پورنوگرافی با او صحبت کنید . مساله مهم صحبت کردن است . تنها شما می توانید از آن ها محافظت کنید و آن ها را برای مواجه شدن با محتواهای نامناسب آنلاین آماده کنید . در حالی که شما می خواهید از دادن اطلاعات بیش از حد خودداری کنید ، باید تلاش کنید به کنجکاوی فرزندتان با شجاعت و صداقت پاسخ دهید .

5 نکته برای بحث در مورد فیلم مبتذل با بچه های زیر 8 سال

اگر شما فکر می کنید فرزند شما محتوای پورنوگرافی را دیده است ، مهم است که با او صحبت کنید . بحث را باز و روشن نگه دارید ، به سوالات صادقانه اما مختصر جواب دهید . سپس بپرسید ” سوال دیگه ای داری؟” یا ” آیا توضیحات کافی بود؟” ممکن است بخواهید این یک بخش از بحث مداوم درباره مسائل جنسی با فرزندتان باشد .

1. اگر آنها محتوای پورنوگرافی را دیده اند ، از مجازات آن ها خودداری کنید .
هنگامی که بچه ها از مجازات بترسند ، احتمالا احساساتشان را مخفی می کنند . آن ها ممکن است تمایلی به صحبت کردن نداشته باشند و در مقابل شنیدن و فهمیدن مقاومت می کنند . در حالی که اولین واکنش شما ممکن است ممنوعیت دسترسی به دستگاه ها باشد ، سعی کنید ارتباطات را قطع نکنید و از مجازات فرزندتان خودداری کنید .

2. یک ارتباط قابل اعتماد ایجاد کنید .
اختصاص زمان برای ارتباط با فرزندانتان به آن ها کمک می کند احساس دوست داشتن و پذیرفتن داشته باشند و به شما اعتماد کنند . بحث در مورد رابطه جنسی ، صمیمیت و پورنوگرافی هنگامی که فرزندتان به شما اعتماد کند ، بهتر صورت می گیرد . این مساله یک چالش طولانی مدت است نه یک اصلاح سریع برای لحظه ای که شما کشف می کنید فرزند شما محتوای پورنوگرافی می بیند . در این هنگام به نکته شماره یک مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که بر روی درک کردن تمرکز کنید نه مجازات کردن .

3. آماده کردن
بر روی اینکه چه می خواهید بگویید و اینکه چگونه می خواهید بگویید کار کنید . بحث در مورد مسائل جنسی می تواند مشکل باشد و برنامه ریزی از قبل راه خوبی برای ایجاد یک بحث ملایم است . طرحی بریزید که چه بگویید . نمونه هایی از مکالمات را در زیر بخوانید تا نکاتی را که باید بگویید ، بدانید .

4. برای هم صحبتی زمان اختصاص دهید .
اینگونه بحث ها در بهترین حالت یک به یک صورت می گیرد . با همدیگر به مکانی بروید (مثلا برای پیاده روی و رانندگی ) و مطمئن باشید فرزند شما احساس راحتی می کند . این محیط ها می تواند به هر کسی کمک کند تا احساس راحتی کند . هم چنین شما ممکن است بخواهید چند روز برای صحبت کردن صبر کنید تا زمان کافی برای برنامه ریزی فراهم شود .

5. سوالات زیادی بپرسید
طرح سوال کمک می کند تا سطح دانش فرزندتان را ارزیابی کنید و از سخنرانی کردن خودداری کنید . به جای اینکه بر آنچه فرزندتان دیده است تمرکز کنید بر روی اینکه فرزند شما چه احساسی دارد تمرکز کنید . به یاد داشته باشید یک بچه ممکن است به خاطر چیزی که دیده است احساس گیجی یا نگرانی کند و نیاز به اطمینان مجدد دارد .

هنگام برنامه ریزی کردن برای صحبت با فرزند زیر 8 سال خود این مسائل را در ذهن داشته باشید که صحبت کردن با فرزندتان کمک می کند تا :

– تا حد ممکن از آن ها در مقابل آسیب های قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی محافظت کنید . یا اگر قبلا محتوای پورنوگرافی را دیده اند از آسیب های بیشتر جلوگیری می کنید .

– آن ها را برای زمانی که در معرض پورنوگرافی قرار خواهند گرفت ، آماده می کنید .

نمونه های گفتگو با کودکان زیر 8 سال :
بعضی مواقع بهتر است بحث های خاصی مانند پورنوگرافی در قالب یک بحث گسترده تر مانند رابطه جنسی ، محافظت از بدن ، سوء استفاده و دیگر بحث های مشابه قرار بگیرد . در زمان های دیگر مثلا هنگام بحث درباره رابطه جنسی یا محافظت از بدن یک گپ درباره پورنوگرافی کافی است . روش شما به ارزش های خانوادگی شما و سطح بلوغ فرزند شما بستگی دارد .

بپرسید : آیا کلمه پورنوگرافی را شنیدی ؟ در موردش چی می دونی ؟
بپرسید : آیا تا حالا بچه های مدرسه در موردش حرف زدند ؟ آن ها چه می گویند ؟ ( بعضی مواقع سوال کردن از رفتارهای خود فرزند باعث مقابله کردن آن ها برای پاسخگویی می شود ، بنابراین در مورد همسالانشان سوال کنید )
بپرسید : آیا تا حالا اونو (پورنوگرافی) دیدی ؟ اگر جواب مثبت بود . بپرسید : آیا کسی بهت نشون داد یا خودت پیدا کردی ؟ اطمینان حاصل کنید فرزند شما در وضعیت سختی قرار نگرفته است . سعی کنید بفهمید چگونه با محتوای پورنوگرافی مواجه شده است .
بپرسید : آیا سوالی در مورد این موضوع داری ؟
بپرسید : فکر می کنی اگه کسی سعی کرد بهت محتوای پورنوگرافی نشون بده بهترین کار چیه ؟ در مورد گزینه ها بحث کنید . ناامید کردن آن ها از جستجوی محتوای پورنوگرافی یا نگاه نکردن به آن ها اگر کسی قصد داشت اینگونه محتواها را به ما نشان بدهد .

ایجاد کردن محدودیت ها و صحبت درباره آن ها :
می توانید به فرزندتان توضیح بدهید که این یکی از دلایلی است که بهتر است کامپیوترها و دستگاه ها به جای اتاق خواب در مکان های عمومی خانه استفاده شوند . زمان خوبی است که در مورد برنامه های کنترل والدین که بر روی دستگاه ها نصب می کنید صحبت کنید .

اطمینان بدهید :
به آن ها اجازه بدهید بدانند اگر سوالی برایشان مطرح می شود می توانند از شما بپرسند .

آموزش بحث در مورد فیلم مبتذل پیش از نوجوانی ( 8 الی 12 سالگی)

بچه ها در زمان بلوغ و نوجوانی ممکن است در مورد جنسیت و رابطه جنسی کنجکاو باشند . تغییرات مغز و بدن همراه با تغییرات هورمونی می تواند باعث افزایش علاقه بچه شما به این موضوع شود . آن ها ممکن است در زمین بازی یا در خانه دوستشان چیزی بشنوند و ممکن است بخواهند چیزهای بیشتری درباره آن بدانند ، اما پرسیدن از پدر و مادر درباره رابطه جنسی می تواند شرم آور باشد . بعضی اوقات ممکن است خودشان دست به جستجو بزنند و چیزهایی را پیدا کنند که شامل عکس و فیلم های پورنوگرافی می شود .

اینگونه مکالمات می تواند مشکل باشد . شما ممکن است احساس ناراحتی یا خجالت کنید ، یا اینکه ندانید به فرزندتان چه بگویید . متاسفانه اگر شما از این بحث اجتناب کنید ، فرزندتان ممکن است از منابع نامطمئن مانند اینترنت اطلاعات را جستجو کند . شواهد نشان می دهد بچه ها در سن 9 سالگی در معرض تصاویر و فیلم های پورنوگرافی هستند .

اگر فرزند شما بزرگتر از 8 سال باشد ممکن است قبلا درباره چیزهایی مانند جنسیت ، بدن ، رابطه جنسی ، حفظ بدن از سو استفاده و یا حتی پورنوگرافی با او صحبت کرده باشید . در غیر این صورت اکنون زمان خوبی برای شروع بحث درباره این موارد است .

یک راه برای شروع این است که با مشاور مدرسه یا دوست قابل اعتماد ، مشورت کنید . معلم فرزند شما ممکن است بتواند منابع مناسب را به شما معرفی کنید تا بتوانید این چیزها را توضیح بدهید .

چهار نکته برای شروع اینگونه مکالمات قبل از نوجوانی ( سن 9 الی 12 سالگی) :

ایجاد اعتماد :
وقتی اعتماد وجود نداشته باشد تقریبا نفوذ کردن غیر ممکن است . برای ارتباط با فرزندتان وقت اختصاص بدهید تا آن ها احساس عشق و مقبولیت داشته باشند . بحث درباره مسائل جنسی ، هنگامی که ارتباط مثبت با فرزندتان داشته باشید ، تاثیر بیشتری دارد .

آماده باشید :
بر روی آنچه که می خواهید بگویید و اینکه چگونه می خواهید بگویید کار کنید . در بعضی مواقع بحث در مورد مسائل جنسی برای والدین سخت تر از فرزندان است . از پیش برنامه ریزی کنید و برای آنچه می خواهید بگویید ، طرح مطلب ایجاد کنید .

وقت بگذارید :
اینگونه بحث ها در بهترین حالت در یک محیط یک به یک برگزار می شود . با همدیگر به جایی بروید ( مثلا پیاده روی یا رانندگی ) و مطمئن شوید که فرزندتان احساس راحتی می کند . قرار گرفتن در یک محیط بی طرف می تواند بحث را برای فرزند و پدر یا مادر راحت تر کند .

سوالات زیادی بپرسید :
به جای سخنرانی کردن سعی کنید سوال بپرسید . این کار از اینکه فرزند شما حالت دفاعی به خود بگیرد جلوگیری می کند . اگر می دانید فرزند شما پورن می بیند ، بهتر است به جای عصبانیت به خاطر دروغ گویی اش به او اجازه بدهید این را بداند که شما از این مساله آگاه هستید . بهتر است به جای ” آیا پورن دیده ای ؟ ” بگویید ” یک شب متوجه شدم پورن می بینی “

سوالات زیر بهترین راه برای بحث کردن است . بحث را بر اساس شناخت خود از فرزندتان و سطح رشد و بلوغ فرزندتان اصلاح کنید .

چه بگویم ؟
با پرسیدن اینکه “آیا خوب است در مورد موضوعات زشت صحبت کنیم ؟ ” شروع کنید . اجازه بدهید تا او بداند اخیرا چیزی را مطالعه کرده اید که شما را به فکر فرو برده است و دوست دارید نظر او را بدانید . بعد از اینکه قبول کرد با شما صحبت کند این بحث را شروع کنید .

سوال کنید : در مورد پورنوگرافی چی می دونی ؟
سوال کنید : آیا تا حالا بچه های مدرسه در موردش حرفی زدند ؟ چی گفتند ؟
سوال کنید : آیا تا حالا اونو (پورن) دیده ای ؟ و اگر جواب مثبت بود سوال کنید : کسی بهت نشون داد یا خودت پیدا کردی ؟ اطمینان پیدا کنید فرزند شما در وضعیت سختی قرار نگرفته است . تلاش کنید بفهمید فرزندتان چگونه این چیزها را پیدا کرده یا چرا در مورد آن جستجو کرده است .
اگر آنها را دیده اند سوال کنید : کی دیدی ، چه احساسی داشتی ؟ سپس در مورد این احساسات بحث کنید . بچه ها در این سنین ممکن است احساس انزجار یا حتی تجاوز کنند یا اینکه احساس کنجکاوی یا ترس داشته باشند .

توضیح بدهید : اجازه بدهید که آن ها بدانند که پورنوگرافی اغلب رفتارهای جنسی ناسالم را آموزش می دهند . از آن ها بپرسید ” اگر چه واقعا سخت است ، اما می توانی بگویی چه دیدی ؟ ” ممکن است بخواهید در مورد برخی محتویات که در پورنوگرافی نشان داده می شود بحث کنید ( مانند عدم احترام ، عدم رضایت ، خشونت و رفتارهای خطرناک جنسی ) تا به فرزندتان کمک کنید تا بداند که چرا شما درباره تماشای آن ها نگران هستید .

سوال کنید : فکر می کنی اگر کسی تلاش کرد بهت پورن نشون بده ، بهترین کار چیه ؟ اجازه بدهید فرزندتان گزینه هایی را پیشنهاد کند . ناامید کردن آن ها از جستجوی پورن یا اگر کسی پورن را نشان داد ناامید کردن اشخاص از نگاه کردن به آن ها .

برای پیدا کردن راههای محافظت در برابر نمایش پورنوگرافی با فرزندتان مشورت کنید . می توانید در مورد قوانین خانه ( مانند جستجو نکردن عمدی اینگونه سایتها ، جستجو نکردن کلمات کلیدی خطرناک ، استفاده از دستگاه ها در مناطق باز خانه و نه در پشت درب های بسته ، آفلاین بودن در ساعت های مشخصی از شب و … ) صحبت کنید . شما می توانید دستگاه های فیلتر سازی را بر روی همه دستگاه ها نصب کنید . اگر قصد دارید برنامه فیلتر سازی را که محتوای بزرگسالان را فیلتر می کنند ، بر روی دستگاه ها نصب کنید ، به فرزندتان اجازه بدهید این مساله را بداند .

تایید کنید : اجازه بدهید فرزندتان بداند که همیشه می تواند سوالات خودش را درباره این موضوع بپرسد .

اجتناب از اطلاعات بیش از حد :
ما می خواهیم از اطلاعات بیش از حد جلوگیری کنیم ، اما باید مطمئن باشیم که به کنجکاوی فرزندمان با شجاعت و با صراحت پاسخ داده ایم . بررسی کنید که آیا فرزند شما سوال دیگری دارد یا اینکه شما به اندازه کافی مسائل را برای او توضیح داده اید .

بسته به سوالات و بلوغ فرزندتان ، شما ممکن است بخواهید در مورد مسائل مربوط به رضایت ، صمیمیت در روابط نزدیک و احترام صحبت کنید . به آن ها آموزش بدهید که پورنوگرافی در آموزش این چیزها اشتباه می کند . تاکید کنید که ما همیشه باید برای لمس ، در آغوش گرفتن یا بوسیدن دیگران اجازه داشته باشیم . به آن ها بگویید اگر شخصی مخالفت کرد ، ما باید به حرف او گوش کنیم ( آموزش احترام) .

هیچ کس نمی خواهد با بچه هایش در مورد پورنوگرافی صحبت کند . اما برای آماده سازی و حفاظت از آن ها ، صحبت کردن ضروری است . بحث را کوتاه کنید . صادق باشید و برای بحث صریح در مورد مسائل جنسی تلاش کنید .

آموزش بحث در مورد فیلم مبتذل با نوجوانان (13 تا 19 سالگی)

به دلیل افزایش استقلال و صمیمیت با دوستان سخت است که همیشه برای راهنمایی کردن آن ها در کنارشان باشید . بیایید با آن مواجه شویم ، بعضی نوجوان ها ممکن است برای یادگیری مسائل جنسی به محتوای پورنوگرافی نگاه کنند ، بدون اینکه با والدین گفتگویی در این مورد داشته باشند .

این خطر وجود دارد که آموزش های پورنوگرافی می تواند به احساسات و ارتباطات نوجوانان صدمه بزند .پورنوگرافی برای روابط مثبت سودمند نیست و بر روی روان افراد تاثیر منفی می گذارد و در بعضی موارد باعث آزمایش های خطرناک می شود که سلامت فرد را تهدید می کند .

چگونه بحث کنیم ؟
حفظ اعتماد بین شما و فرزند نوجوانتان هنگام بحث درباره مسائل حساس مانند پورنوگرافی ضروری است . هنگام صحبت کردن با فرزندتان به یاد داشته باشید تلاش برای کنترل افکار یا رفتار آن ها باعث می شود آن ها در لاک دفاعی خود فرو بروند . آن ها ممکن است شما را نادیده بگیرند و یا اینکه بر خلاف پیشنهاد شما رفتار کنند . بحث “خانه من و قوانین من ” می تواند اعتماد را از بین ببرد .

از نکات زیر هنگام بحث با نوجوانتان استفاده کنید تا بحث را پیش ببرید :

بپرسید : من می خواهم با تو در مورد یکی از مسائل غیر معمول صحبت کنم . آیا مایلی هستی با من صحبت کنی ؟ ( آنها به ندرت می گویند “نه” ولی اگر آن ها پاسخ منفی دادند به آن ها احترام بگذارید و بحث را به زمان دیگر اختصاص بدهید )
بپرسید : آیا بچه ها در مدرسه پورن تماشا می کنند ؟ آیا در مورد پورن صحبت می کنند ؟
بپرسید : تا حالا اونو (پورنوگرافی) دیدی ؟ اگر جواب مثبت بود . بپرسید : کسی بهت نشون داد یا خودت پیدا کردی ؟ اگر خودشان پیدا کرده اند ، بفهمید چگونه پیدا کرده اند و چه احساسی دارند . به جای اینکه بفهمید آنها دقیقا چه چیزی دیده اند ، بیشتر بر احساسات آنها تمرکز کنید .

به نوجوانتان اطمینان بدهید آن ها در وضعیت سختی قرار نگرفته اند و سپس با توجه به شرایط بفهمید چه کاری می توانید انجام بدهید . اگر می دانید که آن ها در معرض تماشای پورنوگرافی قرار گرفته اند به جای عصبانی شدن و تنبیه کردن آن ها به آن ها بگویید که این مساله را می دانید . اگر شما ناراحت باشید و فرزندتان در لاک دفاعی باشد هر مکالمه ای احتمالا غیر موثر خواهد بود .

توضیح دهید : اگر فکر می کنید نوجوان شما دائما پورنوگرافی می بیند ، به آن ها کمک کنید تا واکنش بدنشان را نسبت به پورنوگرافی درک کنند . شما می توانید توضیح بدهید که اگر ما چیزی ببینیم که از دیدن آن لذت می بریم مغز مواد شیمیایی (دوپامین) را آزاد می کند که باعث می شود ما احساس خوبی داشته باشیم . از آنجایی که ما از این واکنش شیمیایی در مغز احساس لذت می کنیم ممکن است رفتارمان را ادامه بدهیم .

بپرسید : آیا تا حالا متوجه شدی که دوستانت برای کپی کردن چیزی که در اینترنت دیده اند صحبت کنند ؟

همچنین می توانید بپرسید که آیا متوجه شدی شخصی با دیدن پورنوگرافی تحت تاثیر قرار گرفته باشد ؟ بعضی از افراد به خاطر تمایلات غیر معمول الهام گرفته از پورنوگرافی احساس عزت نفس خود را از دست می دهند یا با دوست پسر یا دوست دختر خود رابطه ناسالمی دارند .

آنها را از تماشای پورنوگرافی دلسرد کنید . شما می توانید با کمک معلم یا مشاور مدرسه آنها را راهنمایی کنید تا این گونه مسائل را بهتر درک کنند .

از نوجوانتان سوال کنی نسبت به تقاضای شما برای عدم مشاهده پورن چه احساسی دارد . سپس با همدیگر راههایی برای کاهش احتمال قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی پیدا کنید . گزینه ها می تواند شامل درخواست از آن ها برای خودداری کردن از ورود به سایتی خاص که حاوی محتوای پورنوگرافی است ، خودداری از جستجوی کلمات کلیدی خاص که ممکن است به نمایش محتوای پورنوگرافی منجر شود و خودداری از جستجوی تصاویر خاص در بخش تصاویر گوگل باشد . تا حد ممکن از دستگاهها در مکان های باز خانه استفاده شود و از درب اتاق ها باز نگه داشته شود تا وسوسه کاهش پیدا کند .

ممکن است بخواهید از تکنولوژی برای محدود کردن دسترسی به دستگاهها (مانند جستجوی امن در اینترنت ، مدت زمان استفاده از اپلیکیشن های موبایل یا زمان استفاده و نصب برنامه هایی که سایت های بزرگسالان را فیلتر می کنند) استفاده کنید . اگر قصد دارید این کار را انجام دهید ، ابتدا با نوجوانتان صحبت کنید ، بنابراین شما روابط و اعتماد را حفظ کرده اید .

اطمینان بدهید : اجازه بدهید آنها بدانند همیشه می توانند سوالات خود را بپرسند یا اگر نگران موضوعی هستند آن را مطرح کنند .

مسائل جدی تر :
بعضی مسائل مهم دیگر هستند که شما می خواهید در مورد آن ها با فرزندتان صحبت کنید . با توجه به علاقه ، پاسخگویی ، بلوغ و قرار گرفتن در معرض پورنوگرافی آن مسائل را مطرح کنید .

عکس های سلفی برهنه :
این یک موضوع مهم برای بحث کردن است اما موضوع کاملا حساس است . یک استراتژی عالی این است که درباره اثر فرستادن سلفی های برهنه به طور کلی یا درباره یک نوجوان دیگر بحث شود . از نوجوان خود سوال کنید آیا از آن ها درخواست شده تا تصاویر برهنه خودشان را ارسال کنند یا اینکه آیا آن ها تصاویر برهنه خودشان را برای شخصی ارسال کرده اند ؟ بپرسید چگونه این اتفاق افتاده است ؟ آیا در اثر یک ارتباط مورد اعتماد تصاویر برهنه ارسال شده است ؟ اگر این تصاویر لو می رفت چه اتفاقی می افتد ؟ چه تاثیری بر روی اعتبار فرد می گذاشت ؟

بپرسید تا حالا تصاویر برهنه دریافت کردی ؟ بفهمید که آیا فرزندتان این تصاویر را به عنوان پورنوگرافی نگاه می کند . به آن ها بگویید نگرانی شما برای امنیت ، اعتبار و حفاظت از آنها در برابر آسیب ها است . هم چنین مسائل قانونی برای در نظر گرفتن وجود دارد . در اکثر کشورهای استرالیایی پورنوگرافی وجود دارد ولی اگر کشف شود فرزند شما می تواند به ساخت و توزیع پورنوگرافی کودکان ، متهم شود .

آموزش های پورنوگرافی در مقایسه با زندگی واقعی

آنچه ما در پورنوگرافی می بینیم به ندرت چیزی است که دوست داریم در زندگی واقعی تجربه کنیم . موضوعات زیر می تواند موضوع را برای فرزند شما روشن کند :

موافقت ، احترام و ایمنی
با فرزندتان در مورد اهمیت رضایت طرف مقابل برای لمس کردن ، بغل کردن یا بوسیدن ، صحبت کنید . پورنوگرافی اغلب خلاف این امر را نشان می دهد . به طور خلاصه پورنوگرافی زندگی واقعی نیست .

به آن ها کمک کنید تا درک کنند اگر کسی بگوید “نه” باید به تصمیم آن ها احترام بگذارند . و اگر فرزند شما بگوید “نه” بقیه باید با تصمیم فرزند شما موافقت کنند و هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست . به آن ها بگویید رضایت می تواند در هر زمانی از بین برود ، بنابراین می توانند بعد از اینکه با کاری موافقت کردند ، بلافاصله “نه” بگویند .

به آن ها آموزش بدهید که بی احترامی ، خشم و سوء استفاده خوب نیستند و آنها مسئول امنیت خودشان و احترام گذاشتن به دیگران هستند .

پورنوگرافی بعضی اوقات خشم و تصورات غیر واقعی از روابط جنسی را نمایش می دهد . ممکن است القا کند که رابطه جنسی گروهی و رابطه جنسی مقعدی خواسته تمام افراد است . درس های مهم در رابطه جنسی مانند استفاده از کاندوم اغلب نادیده گرفته می شوند . به آن ها کمک کنید تا بدانند آن چیزی که در پورنوگرافی می بینند به ندرت ایمن هستند و محدودیت ها عمدا برداشته می شوند تا بینندگان تحریک شوند .

صمیمیت در روابط نزدیک
ارتباط فیزیکی معمولا با افراد خاص برقرار می شود . صمیمیت چیزی بیشتر از رابطه فیزیکی است . صمیمیت با نزدیکی احساسات و ایجاد اعتماد همراه است . این عوامل در پورنوگرافی نادیده گرفته می شود . با نوجوان خود صحبت کنید که این برای آن ها به چه معنی است .

تحت فشار قرار ندهید
توضیح بدهید که بازیگرانی که در فیلم های پورن بازی می کنند ، پول می گیرند تا نشان دهند از رابطه جنسی لذت می برند . اگر نوجوان ما در روابط صمیمانه باشد ، آنها باید کارهایی را انجام دهند که با انجام آن راحت هستند و در غیر این صورت از انجام آن ها خودداری کنند .

تصویر بدن :
توضیح بدهید که اکثر بازیگران فیلم های پورن بدنشان را عمل جراحی کرده اند تا زیباتر به نظر برسند . بعضی مواقع از داروها برای حفظ نعوظ به مدت طولانی استفاده می شود . اکثر مردم شبیه بازیگران فیلم های پورنوگرافی نیستند .

عملکرد
با فرزند خود درباره عملکرد بازیگران پورنوگرافی صحبت کنید . آن ها این کارها را برای پول انجام می دهند . صحنه های گوناگون با قصه های مختلف تعبیه می شوند . در اکثرا موارد پورنوگرافی چیزی بیشتر از تخیلات نیست .

تمام شدن و به نتیجه رسیدن
بحث شما با فرزندتان معمولا به درخواست شما برای اجتناب از پورنوگرافی ختم می شود . و در مورد راه هایی برای اطمینان از انجام این کار صحبت می کنید .

در هنگام صحبت کردن با نوجوانان در سنین بالا بهتر است از امر کردن به آن ها خودداری کنید و بر ارجاع دادن به خودشان تمرکز کنید . بعضی اوقات هر چقدر بیشتر فشار بیاورید ، فرزند شما مقاومت بیشتری نشان می دهد .

سوال کنید :
” شما در چه مرحله ای از مشاهده پورنوگرافی هستید ؟”
” آیا این بحث نظر شما را تغییر داد ؟”

ایده خوبی است که انتظارات خود و قوانین خانه را به طور واضح بیان کنید . اگر آنها چیزی دیدند و نمی توانند درک کنند به آن ها کمک کنید ، آن ها می توانند از شما در مورد آن سوال کنند و هیچ موضوعی نباید سرپوشیده بماند .

بحث کردن در مورد سلامتی جنسی باعث می شود فرزند شما ارتباطات مثبت تر و روان سالم تری داشته باشند . اگر شما در مورد مسائل جنسی با فرزند خود صحبت نکنید ، ممکن است خودشان در اینترنت جستجو کنند یا از دوستشان سوال کنند و احتمالا اطلاعات غلط بدست بیاورند . آن ها کنجکاو هستند و می خواهند بدانند .


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناس
3 سال پیش

خب ممنون من پسرم و خودم اومدم سراغش تا ترکش کنم. واقعا ممنون ، واقعا . خیلی کمک کرد...
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (7 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس