دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

اقدام عجیب و خبرساز پدر حسن یزدانی در آستانه المپیک پاریس همه را حیرت زده کرد 

دوشنبه، 01 مرداد 1403
کد خبر: 398698
ساعدنیوز: در حالیکه چند روز بیشتر تا بازی‌های المپیک باقی نمانده و خیلی‌ها امید دارند، با توجه به غیبت دیوید تیلور در پاریس، حسن یزدانی کشتی را صاحب اولین قهرمان دو طلایی تاریخش کند، اما دغدغه‌های پدر این کشتی‌گیر متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، حسن یزدانی با 9 نشان طلا، نقره و برنز در رقابت‌های المپیک و میادین جهانی صاحب دوبنده وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک تابستانی 2024 پاریس است. او که صاحب مدال طلای المپیک 2016 ریو و مدال نقره المپیک 2020 توکیو است، باوجود جراحی کتف پس از بازی‌های آسیایی سال گذشته، خرداد ماه توانست حضور در سومین المپیک دوران قهرمانی‌اش را قطعی کند.

یزدانی برای رسیدن به المپیک 2024 پاریس، کامران قاسم‌پوری متفاوت را بار دیگر به عنوان رقیب پیش‌روی خود می‌دید و اگر پا پس می‌کشید، شاید حضور در سومین المپیک تابستانی را از دست می‌داد. او در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان حریفانش را برد و صاحب نشان طلا شد، تا همانطور که چند روز پیش از این اعزام، محسن کاوه سرمربی تیم ملی گفته بود «صاحب دوبنده وزن 86 کیلوگرم همین حالا هم حسن یزدانی است و فقط باید در بوداپست مشخص شود پس از جراحی کتفش، شرایط کشتی گرفتن دارد یا نه و کامران قاسم‌پور آلترناتیو اوست»، صاحب دوبنده وزن 86 کیلوگرم شود. وزنی که در این سال‌ها از آن او بوده و طی سال‌های ملی‌پوش شدنش، هیچ مسابقه‌ای را بدون مدال ترک نکرده است.

در روز‌هایی که کشتی هر لحظه به مهم‌ترین رویداد سالش و شاید به نوعی چهار سالش، نزدیک می‌شود، فیلمی در فضای مجازی از پدر حسن یزدانی بازنشر می‌شود که در حضور وزیر ورزش و معاونانش اظهارنظری داشته که از چند منظر قابل بررسی است. پدر این کشتی‎‌گیر به نظر می‌رسد در آستانه 30 سالگی پسرش هم دوست دارد همه جا در کنار او حضور داشته یا اگر هم کنار پسرش نیست، به جای پسر قهرمانش صحبت کند. در ویدئوی وایرال شده، یزدانیِ پدر خطاب به کیومرث هاشمی در مورد وامی صحبت می‌کند که حسن یزدانی برای ساخت مجموعه ورزشی‌اش گرفته و حالا در دی ماه امسال باید قسط 5 میلیاردی‌اش را بپردازد.

یزدانیِ پدر می‌گوید که ورزش توجیه اقتصادی ندارد و حسن یزدانی به جای آنکه سراغ ساخت کارخانه برود، باتوجه به اینکه خودش از قشر محروم و بچه روستا بوده، دوست داشته خدمتی به ورزش و مردم این منطقه بکند. او به موضوعی اشاره می‌کند که علیرضا دبیر هم شاکی شده که چرا فکر حسن یزدانی خراب است و کارش را درست انجام نمی‌دهد و دلیلش هم همین قسط 5 میلیاردی وامی است که گرفته و باید دی ماه آن را پرداخت کند، اما با چه درآمدی؟

این صحبت‌ها، اما بیشتر از آنکه کسی را به این فکر بیندازد و حتی دو آتیشه‌ترین هواداران حسن یزدانی را ناراحت کند که چرا قهرمان 9 مداله کشتی آنقدر تأمین نیست تا دی ماه امسال بتواند بدون مشکل، قسط 5 میلیاردی‌اش را پرداخت کند و از حالا فکرش مشغول نباشد، موضوعات دیگری را به ذهن متبادر می‌کند.

موضوع مهم این است که چرا در آستانه المپیک 2024 پاریس، جایی که می‌تواند کشتی را صاحب اولین دو طلایی المپیکش کند، پدر یزدانی باید به چیزی غیر از این موضوع مهم فکر کند و تمرکز قهرمان جهان را هم از بین ببرد؟ اساساً چرا قهرمانی که رویش سرمایه‌گذاری شده و از سال 2015 که در رده سنی بزرگسالان به تیم ملی رسید، از سرمایه ملی مملکت استفاده کرده و پیش از آن هم در اردوی نوجوانان و جوانان بوده، خود را در ایام قهرمانی درگیر مسائل مالی به این سبک کند که به ادعای پدر یزدانی صدای علیرضا دبیر هم در بیاید که چرا فکرش خراب است؟ دبیری که بار‌ها در موضوعات دیگر از جمله دوپینگ هم گفته، چون کشتی‌گیران از بودجه دولتی -بخوانید بیت‌المال- استفاده می‌کنند در صورت کوتاهی و تخلف باید آن هزینه را بازگردانند.

آیا دغدغه فکری قهرمان المپیک 2016 ریو، حالا که رقیب شماره یکش دیوید تیلور هم نتوانسته به المپیک برسد، نباید کسب مدال طلا در المپیک 2024 پاریس باشد؟ خصوصاً آنکه کشتی در این سال‌ها به واسطه تلاش و پیگیری‌های مداوم دبیر، به لحاظ مالی در رفاه‌ترین فدراسیون بوده و قهرمانانش -کشتی‌گیران در سطح تیم ملی- با حمایت رئیس فدراسیون هم بحث استخدامی و هم حق و حقوق و جوایزشان به نحو احسن انجام شده است. احسن البته همخوان با وضعیت اقتصادی جامعه؛ قهرمانان کشتی در این سال‌ها بلافاصله بعد از مسابقات‌شان جوایزی که دبیر آن‌ها را از منابع غیردولتی و از بخش خصوصی تأمین کرده، دریافت کرده‌اند.

سال گذشته حسن یزدانی که البته نقره جهانی را گرفته بود، همراه با دو طلایی سنگین‌وزن آزاد و فرنگی جهان، با تلاش‌های دبیر به استخدام بانک ملی درآمد. او از زمانی که به عضویت تیم ملی درآمد، باتوجه به اینکه هیچ میدانی را بدون مدال ترک نکرده، در این سال‌ها بالاترین مبلغ قرارداد را در لیگ برتر کشتی هم داشته است. با این حال این روز‌ها و در آستانه میدان حساس المپیک، یزدانیِ پدر می‌گوید که دغدغه این کشتی‌گیر پرداخت قسط 5 میلیاردی است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 01 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استوری تسلیت پرویز پرستویی برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پر نور
تبدیل پایان نامه به مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
استوری تسلیت پژمان بازغی برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پر نور