اگر با فیلترشکن از اینستاگرام استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد؟

  جمعه، 12 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
اگر با فیلترشکن از اینستاگرام استفاده کنیم چه اتفاقی می افتد؟
صرف نظر از مردم عادی که عکس و خاطرات خود را در پیج شخصی بارگزاری کرده بودند که تا همیشه به یادگار بماند، فیلتر شدن شبکه های اجتماعی به هر بهانه ای، وضعیت اقتصادی را برای برخی از اقشار جامعه سخت تر از قبل می کند. درست است که همه دسترسی به vpn و فیلترشکن دارند اما آیا استفاده از آن ها نیز درست است؟ در ادامه ساعدنیوز به این سوال پاسخ خواهد داد.

اینستاگرام به عنوان رسانه‌ای که هم جنبه سرگرمی دارد و هم تجاری از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیاست. یکی از مواردی که در رابطه با این برنامه مطرح بوده و اتفاقاً کار ساده‌ای هم به نظر می‌رسد، تغییر پسورد است که در این محتوا کامل توضیح داده‌ایم چگونه رمز اینستا را عوض کنیم ، اما همین کار به ظاهر ساده ممکنست گاهی پرچالش شود! برای مثال اگر پسورد پیجی که مدت‌ها روی آن کار کرده‌اید را فراموش کنید، خصوصاً در پیج‌های بیزینسی یک ضرر بزرگ است. ​در پی فیلتر اینستاگرام، کاربران ایرانی مجبور به استفاده از نرم افزار های فیلترشکن برای اتصال به آن هستند که این موضوع حساب اینستاگرام آنها را در معرض خطر جدی حذف شدن قرار داده است. خیلی از ما به خاطر استفاده از یوتوب و وبسایت های مختلف از برنامه ی دور زننده تحریم استفاده می کنیم. به نظر من کار درستی نیست. زیرا وی پی ان های رایگان که در فضای مجازی مثل نقل و نبات پخش هستند، اکثرا بد افزار هستند. حتی اگر از اپ استور و گوگل پلی دانلود کرده باشید. زیرا همانطور که می دانید هیچ چیز رایگانی بی دلیل نیست.

معایب استفاده از فیلترشکن های رایگان

تعداد زیادی از ما به خاطر استفاده از یوتوب و وبسایت های مختلف از برنامه ی دور زننده تحریم استفاده می کنیم. به نظر کار درستی نیست؛ چراکه وی پی ان های رایگان که در فضای مجازی به وفور وجود دارند، اکثرا بد افزار هستند؛ حتی اگر از اپ استور و گوگل پلی دانلود کرده باشید. زیرا همانطور که می دانید هیچ چیز رایگانی بی دلیل نیست. راستی به این موضوع دقت کرده اید که هنگامی که از وی پی ان های رایگان استفاده می کنید، گوشی شما داغ می کند؟ گاهی اوقات نیز گوشی شما کند می شود. همه ی این ها به دلیل استفاده از vpn است. زیرا وی پی ان های رایگان از منابع گوشی شما برای هدف های دیگر استفاده می کنند. حملاتی همچون ddos که باعث درخواست های زیاد به سرورهای وب می شود، از طریق این فیلترشکن های رایگان است. از معایب دیگر استفاده از فیلتر شکن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هک شدن گوشی به خصوص در گوشی های اندروید

  • کند شدن اینترنت

  • افزایش حجم مصرفی بسته های اینترنتی

  • پس لطفا استفاده نکنید!

  • حال برویم و ببینم اگر با فیلترشکن وارد اینستاگرام شویم چه می شود؟

    پوستر فیلترشکن

اگر با فیلتر شکن وارد اینستاگرام شویم چه میشود؟

نوبتی هم باشد نوبت به پاسخ این سوال است. در 90 درصد مواقع هیچ اتفاقی برای پیج شما نمی افتاد. شاید اکشن بلاک شوید. ما در مقاله رفع سریع اکشن بلاک در اینستاگرام به طور کامل به این موضوع پرداختیم. اما آن 10 درصد چی؟ اگر خوش شانس باشید فقط یک گزینه من ربات نیستم را باید تیک بزنید. شاید هم از شما عکس بخواهد که ثابت کنید واقعا ربات نیستید. اگر همچین اتفاقاتی افتاد بدون اطلاعات قبلی انجام ندهید و پیشنهاد می کنیم از سیستم مشاور اینستاگرام ما استفاده کنید. اگر هم بد شانس باشید، پیج شما به طور کامل از دسترس خارج خواهد شد. اما سوالی که پیش می آید این است که چرا پیج ما هنگام استفاده از فیلتر شکن در اینستاگرام از دسترس خارج می شود؟ آیا دلیل خاصی دارد؟

استفاده از فیلترشکن اینستاگرام چه خطراتی دارد؟

چنانچه فیلترشکن توسط افراد کلاهبردار منتشر شود، باعث می شود که این افراد از طریق سرورهای خارجی به داده های کابربان ایرانی دسترسی داشته باشند. به این صورت اغلب سرورهایی که اشتراک VPN – وی پی ان- را در اختیار کاربران قرار می دهند نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می‌کنند، بلکه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه کاربر، به اطلاعات درون رایانه و گوشی هوشمند وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه و گوشی کاربر را برای سرورهای خارجی میسر می‌کنند. در همین رابطه، سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا با اشاره به خطرات استفاده از فیلترشکن و وی‌پی‌ان و توصیه‌های پلیس فتا می‌گوید: اصلی‌ترین کاربرد استفاده از VPN طراحی شبکه‌های امن درون سازمانی است و این شبکه‌ها به منظور انتقال اطلاعات امن درون سازمان و کاهش امکان دسترسی افراد خارج از سازمان به اطلاعات طبقه‌بندی شده طراحی و راه اندازی می‌شوند و در اکثر موارد اطمینان کردن به فیلترشکن‌های تجاری ارزان قیمت عقلانی نیست.

دلیل دیسیبل شدن پیج اینستاگرام هنگام استفاده از vpn

همانطور که در بالاتر از معایب استفاده از وی پی ان های رایگان گفتیم، حملات دیداس با همین اپلیکیشن های رایگان اتفاق می افتاد. اما این چه ربطی به ما دارد؟ هنگامی که شما به سرورهای این vpn ها وصل می شوید، یک آی پی یا کد شناسایی دارید. کاربران دیگر نیز به همان سرور وصل می شوند و همان آی پی را دارند، یعنی آی پی کاملا مشابه. شخص هکر نیز با همین ای پی ها به سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب حمله می کنند. این آی پی ها در یک دیتابیس ذخیره می شوند و در سطح جهانی منتشر می شود، تحت عنوان اینکه این آی پی جزو افراد خطرناک است. اکثر سایت ها و اپلیکیشن ها به سیستمی وصل هستند که این آی پی ها را به یکدیگر اطلاع می دهند و اینستاگرام نیز از این موضوع جدا نیست. حال وقتی شما با آی پی های خطرناک وارد اینستاگرام می شوید، سیستم امنیتی اینستاگرام وارد کار می شود و به دلیل خطرناک بودن این آی پی پیج شما را از دسترس خارج می کند. به همین دلیل است که همواره همه ی متخصصان شبکه و امنیت استفاده از فیلترشکن های رایگان را پیشنهاد نمی کنند. ما نیز به شما استفاده از vpn رایگان را برای دور زدن فیلترها پیشنهاد نمی کنیم.

پوستر دیسیبل شدن پیج اینستاگرام

کلاهبرداری از طریق فروش فیلترشکن

همچنین گفتنی است؛ در این میان عده‌ای سودجو در پوشش ارائه فیلترشکن‌ها یا فیلترشکن مخصوص تلگرام اقدام به کلاهبرداری کرده و با توجه به بسته شدن مسیرها از طریق فیلترینگ، کاربران صرفا پرداخت هزینه می‌کنند و نمی‌توانند از محتوای تلگرام بهره‌مند شوند. در این بین صرفا کاربران هستند که متحمل ضرر خواهند شد، چراکه اطلاعات شخصی آنها به راحتی با خرید این اشتراک‌ها برای افراد سودجو قابل رویت بوده و احتمال هرگونه استفاده سودجویانه از اطلاعات شخصی آنها منتفی نخواهد بود.

کاربران به جای استفاده از فیلترشکن چه کار کنند ؟

کاربران تلگرام باید توجه داشته باشند که در صورت فیلتر شدن این پیام‌رسان، به جای افتادن در دام فیلترشکن که توسط سودجویان ایجاد می‌شود، می‌توانند از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند. شبکه‌‌های اجتماعی داخلی از امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد برای امور مختلف از جمله پیام‌رسانی و کسب‌وکار برخوردار هستند. علاوه بر این‌ها، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، مانع خروج اطلاعات شخصی و ملی از کشور و جاسوسی سرویس‌های امنیتی دشمن و همچنین رصد و مقابله جرائم سایبری می‌شود.

سخن پایانی

بنابراین در پی فیلتر اینستاگرام، کاربران ایرانی مجبور به استفاده از نرم افزار های فیلترشکن برای اتصال به آن هستند که این موضوع حساب اینستاگرام آنها را در معرض خطر جدی حذف شدن قرار داده است. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (604 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (59 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان