آیا ریباندینگ باعث ریزش مو می‌شود؟

  چهارشنبه، 17 فروردین 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
آیا ریباندینگ باعث ریزش مو می‌شود؟
زنان بسیاری دوست دارند موهایی درخشان و صاف داشته باشند و ریباندینگ مو یکی از گزینه‌هایی است که معمولا به آنها پیشنهاد می‌شود. این روش نه تنها به صاف کردن، براق شدن و نگهداری راحت موها کمک می­کند بلکه در زمانی که هر روز صبح صرف جنگیدن با موهایتان می­کنید صرفه­ جویی می­شود. اما ریباندینگ مو چیست و دقیقا چطور انجام می­شود؟ بخوانید تا متوجه شوید.

داشتن موهای زیبا و جذاب با ساختاری سالم، نیاز به تلاش و مراقبت های زیادی دارد. برای اینکه موها در بهترین حالت باقی بمانند و همواره شکل ظاهری خود را در سالم ترین حالت ممکن حفظ کنند، باید دائما از آنها مراقبت کنید. زنان بسیاری دوست دارند موهایی درخشان و صاف داشته باشند و ریباندینگ مو یکی از گزینه هایی است که معمولا به آنها پیشنهاد می شود، البته در صورتی که قصد دارید روشی را امتحان کنید که خاصیت درمانی داشته باشد و آسیب دیدگی موهای شما را جبران کند روش کراتینه نانو گلوبال مو ، اولاپلکس، پروتئین تراپی و هیبرید مو پیشنهاد می شود در غیر این صورت همین روش ریباندینگ یا صافی ژاپنی به شما پیشنهاد می شود.

صافی ژاپنی یا ریباندینگ مو چیست؟

موهای شما از آمینواسید ساخته شده است. این پروتئین­ها با پیوند­هایی به هم وصل هستند که ساختار موی شما را تعیین می­کند که می­تواند صاف، مجعد یا فر باشد. ژنتیک می تواند حالت موهای شما را در ابتدای تولد تعیین کند. اما این بدین معنی نیست که نمی توانید در طول حیات خود آن را تغییر دهید. شما می توانید با استفاده از روش های رایج، اقدام به صاف کردن موهای مجعد یا فر خود کنید. یکی از این تکنیک ها ریباندینگ یا صافی ژاپنی است. در ادامه به شما توضیح می دهیم که ریباندینگ مو چیست.

ریباندینگ مو یکی از تکنیک های صافی مو است که با استفاده از مواد شیمیایی می تواند تغییرات زیادی در ساختار موهای شما ایجاد کند. این تغییرات شامل نرم کردن موها با شکستن پیوندهای آمینواسید و بازسازی دوباره آنها برای تغییر ساختار موی شما است. ترکیبات مواد استفاده شده در این تکنیک بر پایه آمونیوم تیوگلیکولات است. توجه داشته باشید که شدت ساختارشکنی این مواد به حدی است که آن را تنها می توان روی موهای طبیعی انجام داد. در صورت مصرف این مواد روی موهای دکلره یا رنگ شده ممکن است موهایتان از بین رود. ریباندینگ مو برخلاف بوتاکس مو خاصیت درمانی ندارد و فقط موهای شما را صاف می کند.

موهای صاف

روند انجام ریباندینگ مو چگونه است؟

با توجه به اهمیت مراحل اجرای ریباندینگ، به طور خلاصه در این قسمت توضیحاتی داده شده است. این کار در سالن آرایشگاه انجام می شود و لازم است تا ابتدا موها شسته و تمیز شوند. برای اینکه موها بافت طبیعی داشته باشند، باید منتظر بمانید تا موها در هوا خشک شوند. سپس نوبت به تقسیم موها می رسد. این مرحله شبیه به تقسیم موها در موقع رنگ و دکلره است. برای جلوگیری از ریزش مو بعد از ریباندینگ لازم است تا همه مراحل با دقت و ظرافت انجام شود. روی هر قسمت مو از مواد سست کننده یا شل کننده استفاده می شود. این مواد کوتیکول های سطح مو را می شکند.

همه آسیب های مو و پوست سر در این قسمت اتفاق می افتد. آرایشگرتان باید به نحوه استفاده از مواد آشنایی کامل داشته باشد و به آرامی و با دقت کار را انجام دهد. مواد شل کننده ب مدت 30 دقیقه روی موها باقی می ماند. در این مدت دائم موها کنترل می شود. سپس از اتوی موی مخصوص برای تثبیت مواد استفاده می شود. پس از شستن موها و آبکشی از لوسیون کراتین برای سفت شدن پیوندهای تازه مو استفاده خواهد شد. در طی فرایند ریباندینگ مو، پیوندهای قبلی شکسته شده و پیوندهای جدید جایگزین می شود. مواد خنثی کننده و کراتینه نیز 30 دقیقه روی موها قرار می گیرد. سپس نوبت به آبکشی کامل موها است. البته جزئیات بیشتری وجود دارد که از ذکر آن خودداری می شود.

چطور از موهای ریباندینگ شده مراقبت کنیم؟

روند ریباندینگ مو شامل استفاده از گرما و مواد شیمیایی قوی است بنابراین بعد از انجام ریباندینگ مو، موها به سرعت و فوق ­العاده آسیب­ پذیر می شوند و به مراقبت زیاد احتیاج دارند. اگر موهایتان به تازگی ریباند شده یا اگر می خواهید این کار را انجام دهید، ما هر آنچه را برای انجام این کار لازم است بدانید به شما می­گوییم. در ادامه موارد مراقبت از موهای ریباندینگ شده آورده شده است:

  1. موهایتان را تا ۷۲ ساعت نشویید؛ این مهم­ترین چیزی است که وقتی موهایتان را ریباندینگ می­کنید باید به یاد داشته باشید. موهای شما نباید به هیچ صورت و با هر چیزی خیس شود. حدود 3 روز طول می­کشد تا موهایتان به ساختار جدیدشان عادت کنند. موهایتان را قبل از ریباندینگ بشویید تا با نتیجه­ ای کمتر از حد استاندارد رو به رو نشوید.
  2. موهایتان را باز بگذارید موهایتان را پشت گوش نیندازید و کش و سنجاق مو را کنار بگذارید. هر وسیله ­ای که موها با آن بسته شوند می­تواند روی ساختار جدید موهای شما چین­ بیاندازد؛ این در حالی است که شما نمی­خواهید خرج اضافه ­ای بتراشید.
  3. با موهای صاف بخوابید طوری بخوابید که حالت موهایتان خیلی تغییر نکند.
  4. هر چقدر می­خواهید برای استفاده از نرم­ کننده ­ها وقت بگذارید وقتی این سه روز گذشت می­توانید موهایتان را با استفاده از شامپویی ملایم با فرمول مخصوص موهای درمان شده بشویید. بعد از شستن موهایتان، کمی نرم کننده را با ضخامت روی موهایتان بمالید و چند دقیقه دیگر منتظر بمانید تا موهایتان کاملا مرطوب شود.
  5. موهایتان را با حرارت مدل ندهید موهایتان همین الان هم مدل­ دار است! اگر مطمئن هستید که نمی­توانید بدون سشوار زندگی کنید از حرارت خنک آن استفاده کنید. از گرما دور بمانید، این کار فقط به موهایتان آسیب بیشتری میزند.
  6. رنگ کردن موهایتان را به تاخیر بیندازید تا شش ماه بعد هر نوع درمان و رسیدگی به موها با مواد شیمیایی که شامل رنگ کردن موها هم می­شود، دردسری بزرگ به حساب می­آید. لازم نیست روی موهایتان مراحل زیادی انجام دهید به این ترتیب 6 ماه زمان خوبی برای رسیدگی به موهایتان با روشی جایگزین و ملایم ­تر است.
  7. از کوتاه کردن موها غافل نشوید ریباندینگ کردن مو یعنی آسیب رساندن به موها و این آسیب یعنی همان موخوره گرفتن موها. شما باید هر 6 تا 8 هفته به طور مرتب برای اصلاح موهایتان به آرایشگاه بروید. با این کار از آسیب رساندن به موهایتان با افزایش طول آنها جلوگیری می­کنید.
  8. دوش آب سرد بهترین دوست موهای شما است آب سرد به محکم شدن ساقه موها کمک می­کند، از رطوبت کمتر و در نتیجه آسیب رساندن به موها جلوگیری می­کند. این کار نه تنها به نرم ماندن و سلامت موها کمک می­کند بلکه درخشندگی آنها را هم حفظ می­کند. اگر نمی­توانید دوش آب سرد را تحمل کنید به شما توصیه می­کنیم به جای آن با آب ولرم دوش بگیرید. تا زمانی که از آب گرم یا داغ دوری کنید موفق هستید.
  9. پوست سرتان را تمیز نگه دارید باید حواستان باشد بیشترین اهمیت را به پوست موی سر خود می­دهید. پوست سر ناسالم با فولیکول­های مسدود شده منجر به مشکلاتی مثل شوره سر و ریزش مو می­شود. برای جلوگیری از این موارد، سرتان را مرتب با روغن داغ ماساژ دهید و موهایتان را با شامپویی موثر اما ملایم بشویید.
  10. موهایتان را بیش از حد نشویید موهای شما تا حدی به رطوبت احتیاج دارد که بتواند آن را دریافت کند. برای سالم نگه داشتن موهایتان، از تعداد دفعاتی که موهایتان را در هفته می­شویید کم کنید. هفته­ ای 1 تا 2 بار شستشو در هفته کافی است. شما می­توانید همیشه از شامپوی خشک برای بیشتر کردن فاصله بین دوش­هایتان استفاده کنید.
  11. از موهایتان محافظت کنید روسری، کلاه­ها و چترها بهترین دوستان موهای شماهستند. محافظت از موهایتان در برابر عوامل خشن محیطی مثل آلودگی، باران و اشعه­های UV آفتاب اهمیت بسیار زیادی دارد. از باران دور بمانید اگر در باران گیر افتادید به محض اینکه به خانه رسیدید موهایتان را بشویید. آلاینده ها و نمک موجود در آب باران برای موهای شما بسیار مضر است و می­تواند باعث آسیب چشمگیر به موها شود.
  12. نسبت به رژیم غذاییتان بی ­اعتنا نباشید باور کنید یا نه، سلامت موها بیشتر از آنچه روی موها می­گذارید به آنچه در بدنتان می­گذارید بستگی دارد. با وجود اینکه درمان های موضعی برای سالم نگه داشتن موها مهم هستند باید رژیمی متعادل را برای اطمینان از اینکه موهایتان از ریشه­ ها سالم رشد می­کنند ادامه دهید. این مراقبت های مو بعد از ریباندینگ را جدی بگیرید تا هزینه و زمانی که صرف این روش برای صافی مو کرده اید از بین نرود.

آیا ریباندینگ باعث ریزش مو می شود؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از خانم ها را درگیر کرده است. در واقع ریزش مو بعد از ریباندینگ می تواند واقعیت داشته باشد ولی در همه افراد دیده نمی شود. به طور کلی عوامل زیادی در ریزش مو دخالت دارند. به سادگی نمی توان ریباندینگ مو را علت ریختن موها دانست. مواد استفاده شده در ریباندینگ، تکنیک های اجرا و مراقبت های بعد از ریباندینگ همگی در سلامت موها تاثیر دارند. اگر بعد از ریباندینگ دچار ریزش موی شدید هستید، یکی از این 3 عامل را مقصر بدانید. اما قبل از هر چیز باید بدانید که آیا واقعا موها دچار ریزش مو است یا خیر؟ موی طبیعی و سالم نیز ریزش دارد. ریختن موها تا حد زیادی طبیعی است. در صورتی که شدت ریزش مو از رشد مو بیشتر باشد، حجم و تراکم مو کمتر می شود. در این حالت، پوست سر نیز نمایان شده و خلوت شدن موها به چشم می آید. ژنتیک، مواد شیمیایی و حرارت، برخی بیماری ها و داروهای شیمیایی، تغییرات هورمونی و …. همگی در ریزش مو نقش دارند.

برس پر از مو

علت ریزش مو بعد از ریباندینگ

برای ریباندینگ کردن موها از ترکیبات متفاوتی استفاده می شود. برندهای با کیفیت زیادی وجود دارد ولی حتی استفاده از این برندها نیز نمی تواند تضمین کافی باشد. ساختار موی افراد، ژنتیک و حتی رژیم غذایی می تواند در نحوه اثرگذاری مواد تغییر ایجاد کند. در واقع تجربه ریزش مو بعد از ریباندینگ خیلی شخصی است. برای مثال موهای خیلی نازک و ضعیف، آسیب پذیرتر هستند و در مواجهه با مواد شیمیایی قوی، دچار آسیب بیشتری می شوند. بنابر این دو خانم با موهای نازک و ضخیم، تجربه متفاوتی از ریباندینگ با یک برند دارند.

تکنیک اجرا شده در ریباندینگ نیز به طور مستقیم روی ریزش مو تاثیر دارد. در این مورد مقصر اصلی آرایشگرتان است پس موهای نازنین خود را به دست هر کسی نسپارید. آرایشگرهای با تجربه و متخصص، قیمت بیشتری دریافت می کنند ولی در مقابل خدمات با کیفیت تری نیز ارائه می دهند. با فرض اینکه مواد خوبی برای ریباندینگ استفاده شده که کاملا با نوع موهای شما سازگار است. آرایشگرتان هم تجربه کافی دارد و می داند چگونه و از چه تکنیکی، ریباندینگ مو را انجام دهد. هنوز یک کار مهم باقی مانده است و آن مراقبت های بعد از ریباندینگ برای جلوگیری از ریزش مو است. در این مورد باید از ماسک مو و شامپو و روغن های گیاهی طبق توصیه آرایشگرتان استفاده کنید.

امکان ریزش مو بعد از ریباندینگ

فرمالدئید یا آلدئید دو ماده شیمیایی قوی در ترکیبات ریباندینگ مو هستند. موقع کار با این مواد، گاز و بخار سمی تولید می شود. در برخی از فرمول ها، فرمالدئید با مواد دیگری جایگزین شده است اما همچنان نمی توان در این مورد با اطمینان سخن گفت. اگر موهای شما در اثر بی احتیاطی، استفاده مکرر از مواد شیمیایی و یا هر علت دیگری، آسیب دیده می توانید از روش های درمانی متفاوتی استفاده کنید. عوارض ریباندینگ مو در برخی افراد بیشتر است. احتمال دارد ابتدا آرایشگرتان روی چند تار مو، امتحان کند تا از واکنش بافت موها مطمئن شود.

درمان ریزش مو بعد از ریباندینگ

با همه مراقبت ها در بسیاری از موارد ریباندینگ مو مشکلاتی را به همراه دارد. ریزش مو یکی از همین موارد است ولی می توان تا حدود زیادی از آن پیشگیری کرد. در ادامه به برخی از راه های درمان ریزش مو بعد از ریباندینگ اشاره شده است:

  1. شستشوی موها بعد از ریباندینگ اهمیت زیادی دارد. از محصولات مناسب برای شستن موها استفاده کنید. هر ترکیبی که روی موها استفاده می شود باید کاملا استاندارد باشد. فراورده های حاوی سولفات، پارابن و …. موجب آسیب به موها می شوند. توصیه می شود از ماسک مو حتما استفاده کنید. با همین کار ساده، ریزش مو تا حد زیادی برطرف می شود.
  2. تقویت موها با روغن های گیاهی یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین است. روغن زیتون، آرگان و نارگیل از بهترین فراورده ها برای موها هستند. قبل از حمام موها را با روغن گیاهی ماساژ دهید و سپس موها را بشویید.
  3. سرم های ضد ریزش مو نیز برای همین منظور ساخته شده اند.معمولا سرم مو بدون نسخه به فروش می رسد. از سرم هایی استفاده کنید که حالت درمانی دارند.
  4. اگر با همه این کارها، هنوز مشکل ریزش مو بعد از ریباندینگ برطرف نشده، به پزشک متخصص مراجعه کنید. قرص های تقویت مو و روش های تخصصی تر برای درمان وجود دارد.
قبل و بعد از ریباندینگ

اگر موهای شما نیاز به درمان دارد ابتدا باید درمان مناسب را انجام دهید سپس بهترین روش را برای صاف کردن موها انتخاب کنید. صافی موی دائم، صافی برزیلی، ریباندینگ و …. همگی روی موهای سالم انجام می شود. پف و وز و مجعد بودن موها نشان دهنده خشکی و دهیدراته شدن مو است. با صاف کردن مو، هنوز مشکل برطرف نشده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس لحظه انتقال پیکر سبحان کوچولو از مسیر صعب العبور رودخونه+ ویدئو جگرخراش وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم+فیلم ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو لحظه بله گفتن همسر کم سن و سال مهدی کوشکی +عکس/فقط اونجایی که عروس میگه تا ابد بله و قند تو دل آقا داماد آب میشه... مشهد از آرامش تا طوفان در 11 ثانیه ویدیویی جالب از دوچرخه سواری شهرام قائدی، عماد سریال قطب شمال/ چه محله زیبا و باصفایی+ویدیو فیلم خنده دار از پستونک خوردن ماهی داخل آب/ آدم هاج و واج میمونه😂 حضور جورجینا و پسر ارشد سوپر قهرمان فوتبال در ورزشگاه برای تشویق+ عکس سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم پیاده روی خنده دار و بامزه همسر ستاره سادات قطبی با کالسکه صورتی پسرش/ خانم مجری تا تونست غُر زد😂+ویدیو راهنمای جامع ثبت سند خرید و فروش در حسابداری حضور فوتبالیست سرشناس در مراسم عروسی شیدا خلیق و کیوان ساکت اف/به پای هم پیرشین الهی+ عکس جشن تولد بهنوش بختیاری در خانه سالمندان و کیک قرمز پروانه‌ای شکلش+عکس عکسی از مرتضی پورعلی گنجی که از رونالدو تقلید کرد فداکاری پدر برای پسرانش درسیل+ویدئو/سیل هم مغلوب مهر پدری شد راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس غوغای اجرای شبانه حمید هیراد با آهنگ عاشقانه در خانه/ احساس تو صداش موج میزنه+ویدیو صحبت های جالب معصومه ابتکار در مورد پوشش دختران مدرسه حداد عادل/ دختر وقتی وارد مدرسه میشه باید حجابش رو برداره +ویدئو سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار! استایل دامادی و گران قیمت مرتضی پورعلی گنجی ستاره تیم ملی/ آقای فوتبالیست کراوات بست +عکس
تیتر امروز   
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش
شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین
نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم