آیا شوهرتان سالگرد ازدواجتان را فراموش می کند؟!

  شنبه، 08 مرداد 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
آیا شوهرتان سالگرد ازدواجتان را فراموش می کند؟!
به خانم ها توصیه می کنیم سالگرد ازدواج را از چند روز قبل به همسرانشان یادآوری کنند و هم چنین با خرید هدیه ای کوچک، به همسر اصول توجه کردن را یاد بدهند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

سالگرد ازدواج برای هر زوجی یکی از مهم ترین و ارزشمندترین روزهای سال به شمار می رود و تقریبا همه آن ها این روز را جشن گرفته و عهد خود را تازه می کنند. در واقع سالگرد ازدواج بهانه ای است تا به شریک زندگی تان یادآوری کنید، هنوز هم بر سر عهدی که با او بسته اید هستید و او را مثل روز اول دوستش دارید.

سالگرد، مخصوصا اولین سالگرد ازدواج برای زن و شوهر روز خاصی است. به همین دلیل این روز باید پر از اتفاقات خوب و شادی آور باشد. وقتی درباره جشن سالگرد ازدواج حرف میزنیم، همه ما فکر میکنیم که این جشن باید با صرف هزینه های زیادی همراه باشد. مثلا اکثرا فکر میکنیم که بهترین کادو سالگرد ازدواج برای زن، طلا و جواهرات و چیزهای گران قیمت است. این در حالی است که چیزهای مهم تری مثل توجه و علاقه وجود دارد که یک خاطره خوب از سالگرد ازدواج میسازد. و نیازی به هزینه های سنگین و آنچنانی نیست. مهم همان دو قلبی است که برای هم میتپند.

چرا آقایان سالگرد ازدواج را فراموش می کنند؟

گفتنی است، یکی از مشکلات شایع بین زوج ها فراموش کردن سالگرد ازدواج ،جشن تولد ها و یا مهمانی ها توسط آقایان است.حتما برای شما و یا همسرتان اتفاق افتاده است که سالگرد ازدواج یا سالگرد اتفاق مهم دیگری را فراموش کرده باشید و به بی تفاوتی متهم شوید.البته تکرار این دست فراموشی ها، در جمعیت آقایان بیشتر است. در بیشتر مواقع که این فراموشی رخ می دهد، طرف مقابل می دانسته که همسرش، سالگرد را فراموش کرده و با خرید هدیه، تصمیم می گیرد به اصطلاح مچ گیری کند و به او ثابت کند، خودش بهتر از اوست و بیشتر برای زندگی مشترکشان ارزش قائل است.این اتفاق باعث می شود صداقت در خانواده به خطر بیفتد. همه ما به خوبی می دانیم خانم ها به این گونه مسائل حساس تر هستند و دوست دارند همسرشان با خرید هدیه آن ها را غافلگیر کند، اتفاقی که معمولا رخ نمی دهد و باعث دلخوری می شود.

به خانم ها توصیه می کنیم این تفاوت ذهنی خود و همسرشان را بپذیرند و از چند روز قبل به او یادآوری کنند و هم چنین با خرید هدیه ای کوچک، به همسر اصول توجه کردن را یاد بدهند. توجه مثبت به همسر با اقدامی مانند خرید گل و هدیه دادن، موجب رشد عاطفی زندگی مشترک می شود و ارتباط صمیمانه را افزایش می دهد. دقت داشته باشید همه ما، در حال یادگیری و کسب تجربه هستیم و هیچ ایرادی ندارد اگر در زندگی مشترک، مواردی را به همسرمان یادآوری کنیم و حتی آموزش دهیم. البته فراموش نکنید خرید هدیه نمادین در چنین سالگردهایی، زن و شوهر را به یاد خاطره دلپذیر ازدواجشان می اندازد.خرید هدیه در مناسبت های گوناگون، نوازش غیرکلامی و غیرمستقیم هدف دار است که باعث افزایش همدلی در دو طرف می شود. در آخر تأکید می کنیم یکی از رسالت های ما در زندگی مشترک، ایجاد احساس خوب در همسرمان است.

زن و مرد

ایده هایی برای جشن سالگرد ازدواج

سالگرد ازدواج خودتون رو با ایده های این بخش می تونید به یک جشن دونفره ی عاشقانه و پر از محبت تبدیل کنید. یادتون باشه که غافلگیر کردن همسرتون با کادو شادی دلپذیر باشه اما با داشتن ایده های متفاوت اهمیت این روز رو به همسرتون ثابت می کنید.جشن گرفتن در ذهن اکثریت ما به معنی خرج کردن پول هنگفت و خریدن هدیه های گرانقیمت و کیک و …. است. اما تجربه ثابت کرده است که اتفاقا پول در این نوع مراسم در درجه دوم قرار دارد، اصل حس درونی شما نسبت به آن، انگیزه و اشتیاقتان برای انجام کار ها و خلاقیت و هنری است که در آن به کار می برید. با کمی فکر کردن و صبر، هنر و حوصله به خرج دادن می توانید جشنی به یاد ماندنی و تا ابد خاطره انگیز برای همسرتان ترتیب دهید.

یک شام به یادماندنی بپزید

اگر آشپز ماهری هستید می توانید برای همسرتان غذای مورد علاقه اش را بپزید. یک غذای خوب همراه با مخلفات و دورچین مناسب می تواند یک هدیه ویژه باشد و به جشن سالگرد ازدواجتان را طعم و عطری به یادماندنی دهد. البته فراموش نکنید که باید در تزیین شام سالگرد ازدواج نهایت سلیقه را به خرج دهید. استفاده از نور شمع برای روشنایی، می تواند شامتان را رمانتیک تر کند و اگر سرو شام را با یک موسیقی بدون کلام کلاسیک همراه کنید، برای همسرتان یک شب فوق العاده را رقم خواهید زد که به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل می شود. البته حتما مد نظر داشته باشید اگر تجربه و مهارت کافی در آشپزی ندارید از انتخاب این گزینه جدا اجتناب کنید. کتابهای آشپزی نمی توانند در این زمینه به شما کمک کنند و اگر تجربه کافی را نداشته باشید، سالگرد ازدواجتان به یک خاطره ناخوشایند تبدیل می شود.

کادو و هدیه های سالگرد ازدواج

همه این ها در شیرینی فروشی ها و قنادی ها در انواع مختلف یافت می شود، اما آنچه جشن شما را متفاوت می کند این است که خودتان این ها را درست کنید. بازهم سعی کنید ساده ترین آن ها را انتخاب کنید اما آن را دلپذیر تزیین کنید. قالب های قلبی شکل برای کیک، شیرینی های خشک کوچک و شکلات عالی هستند و دیگر شما نیازی به تزیین بیشتری نخواهید داشت. برای دسر هم از ترکیب رنگ های گرم و میوه هایی مانند توت فرنگی استفاده کنید. حتی می توانید قندهای رنگی به شکل قلب درست کنید که دستور بسیار ساده ای هم دارند.

خرید یک هدیه مناسب

اگر همسرتان چیزی لازم دارد و مطمئنید که سلیقه او را در آن زمینه خاص می دانید برای او بخرید در غیر این صورت باید بدانید که همیشه مجبور نیستید پول خرج خریدن چیزی کنید. به جای آن خلاقیت به خرج دهید و کارهای متفاوتی انجام دهید. مثلا چندین خاطره خوب از زندگی مشترکتان که به هر دوی شما احساس خوبی می دهد را انتخاب کنید آن ها را مفصل و با ادبیاتی دلپذیر روی کاغذ نامه های رنگی بنویسید و در پاکت های دلپذیر بگذارید و با یک بند دلپذیر بسته بندی کنید.

کارتهایی دلپذیر برای همسرتان درست کنید

کارت های کوچک رنگی درست کنید و دلایلی که به خاطر آن ها همسرتان را دوست دارید روی آن ها مختصر بنویسید و در نهایت آن ها را در یک جعبه رنگی یا حتی یک شیشه خالی قرار دهید و آن را ربان های پارچه ای تزیین کنید.از عکس های خود نیز می توانید استفاده کنید، عکس ها را از آلبوم در آورید و زیر شیشه میز بچینید یا اینکه آن ها را با گیره های فانتزی به بند ها یا طناب های فانتزی بیاویزید.همین طور می توانید خودتان کارت های تبریکی برای همسرتان درست کنید، روش درست کردن سه کارت تبریک بسیار دلپذیر در اینجا قرار داده شده است.

یادآوری خاطرات

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که وسایل قدیمی همسرتان را که متعلق به دوران کودکی اش است و قطعا برای او خاطره انگیز است را جمع آوری کنید و با تزیینات دلپذیر درون یک جعبه مقوایی یا فلزی بچینید و به او تقدیم کنید. همین کار را می توانید با وسایل کوچک که از زمان آشنایی دارید و برای هر دو خاطره انگیز است انجام دهید.

فیلمی عاشقانه و رمانتیک تماشا کنید

برای آن شب ویژه می توانید مراسم تماشای فیلم نیز در نظر بگیرید. فیلم رمانتیک مورد علاقه هر دو یا حتی فیلم مراسم ازدواج یا فیلم های خانوادگی گزینه های خوبی برای پر کردن اوقات آن شب هستند. تنقلات مخصوص فیلم دیدن فراموش نشود.چطور است به دوران کودکی برگردید و بازی کنید. البته نه بازی های کودکانه پر تحرک و پر سروصدا بلکه بازی های ساده ای مثل دوز یا اسم فامیل یا هفت سنگ یا …… اصلا می توانید اسم بازی ها را روی کاغذهای کوچک بنویسید و داخل یک شیشه بانمک بیندازید و قرعه کشی کنید.

دکوراسیون را هم رومانتیک کنید

سعی کنید خانه را طوری طراحی کنید که تمام قسمت های آن یادآور رابطه عاشقانه بین شما و همسرتان باشد. کاغذ رنگی های را به شکل قلب برید و روی در بچسبانید. بنرهایی با قلب یا گل درست کنید و به دیوار نصب کنید. و هزاران ایده دیگر که در اینجا می توانید پیدا کنید.فراموش نکنید که باید همسرتان را برای این جشن کوچک آماده کنید برای او پیامک های عاشقانه و یا ایمیل های دلپذیر بفرستید. در تماس تلفنی که بر قرار می کنید حرف های عاشقانه بزنید.امیدواریم چشن خوبی داشته باشید.

برنامه ریزی یک سفر مهیج

بعضی از انسانها عاشق سفرند و بهترین لحظات عمرشان در روزهای مسافرت خلاصه می شود. اگر همسر شما از این دسته انسانهاست پس در انتخاب برنامه برای سالگرد ازدواجتان کار ساده ای دارید. می توانید با ثبت نام در یک تور به سفر گروهی رفته و از جاذبه های طبیعی یا تاریخی دیدن کنید. یا اینکه با رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما یا قطار به شهری که مورد علاقه همسرتان است سفر کنید .برنامه ریزی سفر می تواند یک ایده عالی برای ساختن یک خاطره ابدی در سالگرد ازدوجتان باشد. البته در انتخاب محل سفر حتما دقت لازم را داشته باشید تا جاذبه های مورد علاقه همسرتان در مقصدی که انتخاب می کند وجود داشته باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (89 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (43 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (39 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (33 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!