ساعدنیوز
ساعدنیوز

آیا کرم ضدآفتاب رنگی بهتر از ضدآفتاب بی رنگ است؟

  چهارشنبه، 19 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آیا کرم ضدآفتاب رنگی بهتر از ضدآفتاب بی رنگ است؟
امروزه اغلب افراد به دنبال محصولاتی هستند که چندین کاربرد داشته باشند؛ کرم ضد آفتاب رنگی یکی از این محصولات آرایشی و بهداشتی است که می توان از آن علاوه بر محافظت پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب، برای پوشاندن لک های تیره نیز استفاده کرد.

اگر از انواع کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کرده باشید، مطمئنا می دانید که این محصولات پوشش دهی بیشتری برای پوست داشته و درخشش خاصی به آن می دهند، اما این موارد تنها مزایای بهترین ضدآفتاب رنگی نیستند. برخلاف انواع کرم های ضدآفتاب بدون رنگ که از پوست فقط در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کنند، ضدآفتاب های رنگی، مانند سدی محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور آبی عمل می کنند. این محصولات پوست شما را چه در فضای باز و چه در مقابل صفحه نمایش کامپیوترتان صاف و سالم نگه می دارند. به همین دلیل، ضد آفتاب های رنگی محافظت بهتری نسبت به همتایان بدون رنگ خود دارند. اگر هنوز قانع نشده اید و دوست دارید که در مورد انواع ضد آفتاب رنگی بیشتر بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟

انواع کرم ضد آفتاب رنگی حاوی ذرات معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند. مطابق با تحقیقات ارائه شده، مشخص شده است که این نوع کرم ضد آفتاب، پوست را نه تنها در برابر UV، بلکه مقابل نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه نیز محافظت می کنند.ضد آفتاب رنگی در دسته ضد آفتاب های معدنی یا فیزیکی قرار می گیرد. این ضد آفتاب حاوی اکسیدهای آهن، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است که مانند سدی روی پوست قرار می گیرند و نه تنها از پوست در برابر اشعه های UV محافظت می کنند، بلکه مانع از نفوذ نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن همراه به داخل پوست می شوند.

کرم ضد آفتاب بی رنگ چیست؟

اگر یادتان باشد کرم های ضد آفتاب بی رنگ قدیمی ساخته شده از مواد معدنی، خیلی سنگین بودند. این کرم ها لایه گچ مانند سفیدی روی پوست باقی می گذاشتند، اما کرم های ضد آفتاب امروزی ساخته شده از مواد معدنی، حاوی رنگدانه های خاصی هستند که در برابر نور خورشید مانند سد حفاظتی عمل می کنند. جای لک و جوش ها را می پوشانند و پوستی صاف و یکنواخت فراهم می کنند. البته انواع بی رنگ آن نیز دیگر مانند قدیم نیستند و رد سفیدی روی پوست از خود برجای نمی گذارند.

ضدآفتاب روی پوست صورت

تفاوت کرم ضد آفتاب بی رنگ با رنگی در چیست؟

کرم ضد آفتاب رنگی معمولا در رنگ های مختلفی تولید می شوند تا بتوانند با رنگ پوست طبیعی افراد تطابق پیدا کنند. این کرم ها حاوی فیلترهای معدنی مثل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم و رنگدانه هایی به نام اکسید آهن هستند که می توانند موجب یکنواختی پوست شوند.رنگدانه های موجود در کرم ضد آفتاب رنگی می توانند نورهای مرئی را نیز منعکس کنند که کرم های بی رنگ فاقد این ویژگی هستند. این محصولات توانایی مراقبت از پوست در مقابل نور آبی ساطع شده از مانیتور کامپیوتر و صفحه تلفن همراه را نیز دارند.کرم های ضد آفتاب بی رنگ معمولا سفید هستند و به ندرت با رنگ پوست های مختلف سازگار می شوند. به عنوان مثال این کرم ها روی افرادی با پوست تیره، رد سفید باقی می گذارند. از آنجایی که کرم های ضد آفتاب رنگی در طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شوند، با هر رنگ پوستی سازگار بوده و ظاهری یکدست به پوست می دهند.

ضدآفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا ضد آفتاب بی رنگ؟

کرم ضد آفتاب رنگی همانند سایر محصولات ضد آفتاب اثربخشی زیادی دارد و در انواع مختلف برای پوست های چرب، خشک و معمولی تولید می شوند. از آنجایی که این کرم ها حاوی رنگدانه های اکسید آهن هستند، مقاومت زیادی در مقابل نور آبی دارند و می توانند از پیری زودرس، ایجاد لکه های تیره و بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری کنند.

کرم های ضد آفتاب بی رنگ سفید شدن پوست می شوند و به دلیل وجود تیتانیوم و اکسید روی در آنها با تعریق صورت، ردهای سفید و گچی روی پوست باقی می گذارند، بنابراین توصیه می شود که کرم ضد آفتاب رنگی و متناسب با رنگ پوست خود را تهیه کنید تا ظاهری زیباتر و طبیعی تر به صورت شما بدهد. کرم های ضد آفتاب رنگی به راحتی لکه های تیره را می پوشانند و ظاهری درخشان و زیبا به شما می دهند. این کرم ها بسیار سبک هستند و حتی می توان آنها را روی کرم های آرایشی مصرف کرد. با توجه به این نکته مصرف کنندگان می توانند علاوه بر محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر و نور آبی، از کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر و کرم های آرایشی استفاده کنند.

آیا می توانم به جای کرم ضد آفتاب رنگی از کرم پودر حاوی SPF استفاده کنم؟

در حال حاضر کرم پودر های مختلفی با SPF در بازار موجود هستند. بسیاری از افراد فکر می کنند که می توانند به جای ضد آفتاب از آن ها استفاده کنند، اما این محصولات جایگزین مناسبی برای انواع ضد آفتاب نیستند.

هرگز فریب کرم پودر های حاوی SPF را نخورید، زیرا این کرم ها عملکردی مشابه انواع ضدآفتاب رنگی ندارند. کرم پودر ها و سایر محصولات آرایشی که دارای SPF هستند، مقاومت کافی برای مقابله با نور خورشید را ندارند.

در واقع آن ها به اندازه کافی قوی نیستند و نمی توان از آن ها به جای یک ضدآفتاب رنگی موثر استفاده کرد. بلکه باید در کنار استفاده از انواع کرم پودر حاوی SPF، ضد آفتاب نیز استفاده شود. بهترین کار، استفاده از ضد آفتاب های کرم پودری است، اما باید به یاد داشته باشید که این کرم در وهله اول کارکرد ضد آفتاب دارد و بعد پوشش کرم پودر، به همین دلیل باید مانند سایر ضد آفتاب ها هر دو ساعت یکبار تمدید شوند.

ضدآفتاب روی پوست صورت

ویژگی های یک ضد آفتاب رنگی خوب با پوشش دهی عالی کدامند؟

بزرگترین مزیت استفاده از ضد آفتاب های رنگی در مقایسه با ضد آفتاب های معمولی، این است که ضد آفتاب های رنگی پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش و نور آبی محافظت می کنند. مطابق با تحقیقات، مشخص شده که حتی قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض نور آبی، باعث ایجاد استرس اکسیداتیو روی پوست می شود که می تواند منجر به چین و چروک های زودرس، لکه های تیره و سایر علائم پیری پوست شود. بنابراین، استفاده از ضدآفتاب رنگی مناسب نوع پوست می تواند به جلوگیری از علائم پیری زودرس ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و قرار گرفتن در معرض نور آبی کمک کند.

علاوه بر این، انواع ضد آفتاب های رنگی، رنگ پوست شما را یکنواخت کرده و به از بین بردن عیوب یا لک های جزئی کمک می کنند. در واقع، این محصولات را می توان به جای یک کرم پودر معمولی استفاده کرد.

نحوه استفاده از انواع کرم ضد آفتاب رنگی چگونه است؟

  • مهم ترین نکته ای که هنگام استفاده از انواع کرم های ضدآفتاب رنگی یا هر نوع کرم ضدآفتاب دیگری، باید به خاطر بسپارید این است که برای هر بار مصرف حداقل ½ قاشق چای خوری از کرم استفاده کنید. اگر تمایل دارید پوست تان کمی تیره تر شود، می توانید از کرم پودر روی ضدآفتاب استفاده کنید.
  • حتما یک ضدآفتاب رنگی انتخاب کنید که با نوع پوست شما سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر پوستی چرب دارید، می توانید از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی مانند ضدآفتاب های رنگی فاقد چربی استفاده کنید. انواع ضد آفتاب های فاقد چربی، سبک هستند و منافذ پوست را مسدود نمی کنند. افرادی که پوستی خشک دارند، نیز باید از کرم ضد آفتاب رنگی مناسب پوست خشک استفاده کنند، ضد آفتاب هایی که آبرسان هستند و باعث هیدراته شدن پوست می شوند.

چه نوع کرم ضد آفتابی انتخاب کنیم؟ رنگی یا بی رنگ؟

در زمان انتخاب کرم ضد آفتاب ابتدا باید به نوع پوست خود توجه کرده و محصول مناسب را تهیه کنید. کرم های ضد آفتاب در انواع گوناگونی برای پوشت های چرب، خشک و معمولی تولید می شوند. در صورتی که پوست شما چرب است بهتر است از ترکیبات سبک تر استفاده کنید تا مانع از بروز آکنه و جوش روی صورت شما شود. افرادی که دارای پوست خشک هستند، می توانند کرم های ضد آفتاب آبرسان را تهیه کنند.یکی از نکاتی که هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید مدنظر قرار دهید این است که کرم توانایی مقابله با طیف وسیعی از اشعه ها از جمله UVB و UVA را داشته باشد. کرم ضد آفتاب رنگی علاوه بر محافظت در مقابل اشعه های مضر در مقابل نور آبی ساطع شده از کامپیوتر هم از پوست شما محافظت می کند.مرحله بعد در انتخاب محصول مناسب، توجه به فاکتور محافظت در مقابل نور آفتاب یا عدد SPF است. این عدد نشان دهنده میزان اشعه UVB است که یک کرم ضد آفتاب می تواند فیلتر کند؛ بنابراین توصیه می شود که کرم های ضد آفتاب دارای SPF بالاتر از 30 باشند.

نکته مهم دیگر در انتخاب ضد آفتاب مناسب هماهنگی رنگ آن با رنگ پوست شماست. افرادی که پوست تیره دارند بهتر است از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنند. توجه داشته باشید که در طول روز هر دو ساعت یک بار باید کرم ضد آفتاب را تجدید کنید، در غیر این صورت مصرف آن بی نتیجه بوده و پوست شما آسیب می بیند.

محافظت کرم ضد آفتاب رنگی بیشتر است یا بی رنگ؟

کرم های ضد آفتاب رنگی و بی رنگ می توانند در مقابل اشعه ماوراء بنفش و سایر اشعه های مضر از پوست مراقبت کنند؛ اما کرم ضد آفتاب رنگی لایه محافظتی در مقابل نور آبی صفحه تبلت، تلفن همراه و کامپیوتر نیز ایجاد می کند.

از آنجایی که امروزه اغلب افراد ساعات طولانی را در مقابل کامپیوتر سپری می کنند یا به صورت مداوم از تلفن همراه استفاده می کنند، بهتر است برای جلوگیری از بروز چین و چروک و پیری زودرس، مصرف ضد آفتاب رنگی را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

ضدآفتاب رنگی

نحوه صحیح پاک کردن کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ برروی پوست صورت

در پایان روز و هنگام استراحت بهتر است کلیه مواد آرایشی را از روی پوست پاک کرده و به آن فرصت استراحت بدهید. برای پاک کردن کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ بهتر است از شوینده های روغنی ملایم استفاده کنید. برای پاک کردن کرم ضد آفتاب مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پوست خود را ابتدا با شوینده کرمی یا روغنی ملایم و سپس با شوینده ای بر پایه آب بشویید. این شوینده های علاوه بر پاک کردن آلودگی ها و گرد و غبار از سطح پوست، برای تمیز کردن کرم ضد آفتاب و سایر محصولات آرایشی نیز مناسب هستند.
  • در مرحله بعد پوست خود ار با دستمال نرم و نخی خشک کنید.
  • برای اطمینان از پاک شدن کرم ضد آفتاب و مواد آرایشی می توانید از پاک کننده های مناسب پوست استفاده کنید.
  • در انتها کرم مرطوب کننده یا سرم آبرسان را روی پوست ماساژ دهید.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...