اختلال نعوظ چیست؟

  دوشنبه، 29 خرداد 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
اختلال نعوظ چیست؟
اختلال نعوظ (ED: Erectile dysfunction) یک مشکل رایج در مردان است که به سختی نعوظ را بدست می آورند یا حفظ می کنند. ما در این مطلب از ساعدنیوز درباره نعوظ و اختلال نعوظ بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

داشتن رابطه جنسی سالم و لذت‌بخش حق هر زن و مردی است. با این حال، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلیل برخی اختلالات و مشکلات جنسی، دست‌کم در دوره‌ای از زندگی جنسی خود نتوانسته باشید آن طور که باید از رابطه جنسی لذت ببرید. درمان اختلالات جنسی، در اغلب موارد ممکن است و تنها لازم است خجالت یا سهل‌انگاری را کنار گذاشته و خیلی جدی درمان را پیگیری کنید. اختلال نعوظ، یکی از همین اختلالات است.

نعوظ چیست؟

وقتی فردی از نظر جنسی هیجان زده و یا تحریک می‌شود، باعث افزایش جریان‌خون از طریق شریان‌های آلت‌تناسلی می‌شود که باعث منقبض شدن ماهیچه‌های که در رگ‌های خونی آلت تناسلی وجود دارند می‌شود. منقبض شدن این ماهیچه‌ها این اجازه را می‌دهد تا جریان خون از طریق شریان‌های آلت تناسلی افزایش یابد و باعث ایجاد نعوظ شود. نعوظ زمانی به پایان می‌رسد که خون موجود در حفظه‌ها و رگ‌های خونی که در آلت تناسلی قرار دارند، از طریق سیاهرگ‌های آلت تناسلی به جهت خارج از آلت جریان یابند.

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ یک بیماری شایع سلامت جنسی است. اگر اختلال نعوظ دارید، ممکن است نتوانید نعوظی داشته باشید که برای رابطه جنسی مناسب باشد ویا اینکه نتوانید نعوظ را به اندازه کافی برای داشتن رابطه جنسی با همسرتان حفظ کنید.

اختلال نعوظ از نظر شدت متفاوت است. برای برخی از مردان، گاه به گاه پیش می آید و می تواند هر از چند گاهی مانع رابطه جنسی شود. برای دیگران، اختلال نعوظ ممکن است یک مشکل شدید و طولانی مدت باشد که تأثیر جدی بر توانایی فرد برای لذت بردن از رابطه جنسی دارد.تخمین زده می شود که 30 میلیون مرد در ایالات متحده تحت تأثیر اختلال نعوظ هستند که آن را به یک مشکل بسیار رایج تبدیل می کند.

برخی عوامل ممکن است خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش دهند. اگر مسن تر هستید، استفاده از دارو های تجویزی برای مقابله با بیماری یا عادات خاصی مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن زیاد الکل، ممکن است باعث شود تا شما بیشتر مستعد ابتلا به اختلال نعوظ باشید.

اختلال نعوظ

سخن پایانی

اگر ناتوانی در داشتن یا نگهداری نعوظ یک یا دو بار اتفاق بیفتد، ممکن است لازم نباشد دکتر را ببینید. بسیاری از عوامل سبک زندگی، مانند استرس یا مصرف بیش از حد الکل، می توانند توانایی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهند. اگر متوجه شوید مشکل بر اساس یک روال و مکرراً اتفاق می افتد و بر توانایی شما برای داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش تأثیر می گذارد، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (13 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲