دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم و نشانه های خراب بودن کمک فنر پراید 

سه شنبه، 30 آبان 1402
کمک فنر ماشین یکی از اصلی‌ترین قطعات سیستم تعلیق محسوب می‌شود و در دریافت و دفع ارتعاشات ناشی از عبور خودرو از سطوح ناهموار نقش موثری ایفا می‌کند. در این مطلب از ساعد نیوز به مهم‌ترین نشانه‌های خراب شدن کمک فنر عقب پراید اشاره کرده‌ایم.

کمک فنر نقش مهمی در کنترل خودرو و ایمنی آن دارد، به همین دلیل، هنگام مشاهده علائم خرابی باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کرد.

علائم خرابی کمک فنر عقب پراید

علائم خرابی کمک فنر عقب پراید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افت فشار: اگر کمک فنر عقب پراید خراب یا فاسد شود، ممکن است فشار آن به طور قابل توجهی کاهش یابد. این موجب افت بیش از حد بدنه خودرو و برخورد غیرمنتظره با سطح جاده می‌شود.

  • عدم ثبات: کمک فنر عقب مسئولیت حمایت و ثبات خودرو را در برابر لرزش‌ها، فرود آمدن بار و نیروهای جانبی بر عهده دارد. هرگونه خرابی در کمک فنر می‌تواند منجر به کاهش ثبات و عدم کنترل خودرو شود.

  • صداهای غیرعادی: خرابی کمک فنر ممکن است باعث تولید صداهای غیرعادی در عملکرد خودرو شود. ممکن است صداهای ضربه‌ای یا صداهای فشار و فرود آمدن بار به گوش برسد.

  • لرزش یا ناپایداری: هنگام رانندگی، اگر کمک فنر عقب پراید خراب باشد، ممکن است احساس لرزش یا ناپایداری در بخش عقب خودرو داشته باشید. خودرو ممکن است به صورت ناپیوسته و ناپایدار حرکت کند.

سخن پایانی

اگر مشکل کمک فنر شدید نباشد، می‌توان آن را تعمیر کرد. البته همان‌طور که گفتیم، کمک فنر انواع مختلفی دارد و تعمیر هر یک با توجه به ویژگی‌های آن متفاوت است. اما به‌طور کلی، در بیشتر اوقات کمک فنر باید تعویض شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 29 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂
مراحل سابمیت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
تبدیل پایان نامه به مقاله
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی