علت اصلی قفل شدن اینستاگرام چیست؟

  جمعه، 05 خرداد 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
علت اصلی قفل شدن اینستاگرام چیست؟
همان طور که همه می دانیم، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار مشهور و محبوب در سراسر دنیا است که مخاطبان زیادی هم در کشور ما دارد. قفل شدن اینستاگرام یکی از مشکلاتی است که اخیرا کاربران زیادی با آن رو به رو بوده و جهت استفاده از این برنامه با دردسر مواجه شده اند. در ادامه ساعدنیوز به علت قفل شدن اینستاگرام خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

اینستاگرام به دلیل قابلیت های جدید و متنوعی که در اختیار کاربران قرار می دهد، روز به روز تعداد مخاطبانش را افزایش هم می دهد. اما گاهی اوقات به دلایل مختلف کاربران می توانند در استفاده از این برنامه با چالش هایی مواجه شوند. قفل شدن پیچ اینستاگرام یکی از همین چالش ها است که جدیدا بیش تر اتفاق می افتد. اگر چه در بسیاری از موارد، اتفاقات این چنینی مانند قفل شدن صفحه اینستاگرام یا مسدود شدن کاربر به دلیل رعایت نکردن برخی الگوریتم ها رخ می دهد، اما گاهی هم مشکل از خود برنامه است. به هر حال، باید به دنبال راه های مناسب برای حل مشکل قفل شدن اینستاگرام باشیم.

دلیل قفل شدن اینستاگرام چیست؟

اگر برای شما هم پیش آمده که صفحه اینستاگرامتان قفل شده باشد، بهتر است قبل از هر کاری علت قفل شدن آن را بدانید. بی شک زمانی که بدانید، اکانت اینستاگرامتان به چه دلیلی قفل شده، بهتر می‌توانید از راه‌های متناسب با آن اقدام کنید و هر چه زودتر این مشکل را برطرف نمایید. به همین دلیل، در این بخش قصد داریم تا تعدادی از مهم‌ترین دلایل قفل شدن اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم.

استفاده از حساب اینستاگرام با چندین دستگاه مختلف

اولین دلیلی که قصد داریم در ابتدای این مطلب آن را به عنوان علت قفل شدن اینستاگرام شما معرفی کنیم، استفاده از حساب اینستاگرام با چندین دستگاه مختلف است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام استفاده از گوشی دوست یا همکارتان وارد اکانت اینستاگرام خود شده و پس از گشت و گذار در این شبکه اجتماعی فراموش کنید که از حساب کاربرتان خارج شوید. یا این که اطلاعات حساب کاربریتان را به دوست یا همکاری بدهید و از اون بخواهید وارد اکانت اینستاگرام شما شود. زمانی که شما با چندین دستگاه مختلف به یک حساب اینستاگرامی دسترسی پیدا کنید، ممکن است با مشکل قفل شدن اینستاگرام مواجه شوید.

پوستر علت قفل شدن اینستاگرام

استفاده از ربات‌های افزایش دهنده لایک، کامنت و فالوور

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود، پیج اینستاگرامتان قفل شود، استفاده از ربات‌های افزایش دهنده لایک، کامنت و فالوور است. اگر شما هم صاحب یک پیج اینستاگرامی برای کسب‌وکارتان هستید و به کمک ربات‌های اینستاگرام سعی کرده اید، آمار فالوور، لایک و کامنت پست هایتان را بالا ببرید، باید منتظر قفل شدن صفحه اینستاگرام‌تان هم باشید. حتما با خود فکر می‌کنید، که افراد زیادی را می‌شناسید که از ربات‌های اینستاگرامی برای راحتی کارشان در اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ اما پیج اینستاگرام‌شان هم قفل نشده است. باید بدانید که اگر می‌خواهید در اثر استفاده از ربات‌های اینستاگرامی، پیج شما قفل نشود، فعالیت‌های ربات را محدود کرده یا کاملا آن را متوقف کنید. به عنوان مثال می‌توانید، ربات خود را طوری تنظیم کنید که در هر ساعت، بین 15 تا 20 پست را لایک کند. در مجموع شما باید رباتی را انتخاب کنید که فعالیت‌های اسپمی نداشته باشد و به صورت عادی کار کند.

قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ

یکی دیگر از دلایل قفل شدن اکانت اینستاگرام فیشینگ است. اگر شما هم برای اولین بار است که این نام به گوشتان می‌خورد، باید بدانید، که اخیرا در اینستاگرام حمله‌های فیشینگ جدیدی گزارش می‌شوند که باعث سرقت اطلاعات شخصی از جمله رمز عبور کاربران می‌شوند. این حملات از طریق پیام هایی که ظاهری معتبر دارند، انجام می‌شود. حمله فیشینگ در اینستاگرام از طریق یک پیام شخصی به کاربران انجام شد و در آن هشداری در رابطه با نقض قانون کپی‌رایت بود و از کاربر می‌خواست تا جهت جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربری خود فرم مخصوصی را پر کنند. ظاهرا این پیام، فرد را به صفحه‌ای تقلبی منتقل می‌کند و فرد با وارد کردن اطلاعات ایمیل و حساب کاربری اینستاگرام، اطلاعاتش به سرقت می‌رود.

استفاده از برنامه‌های تغییرفیلتر شکن‌ در هنگام کار با اینستاگرام

دیگر دلیلی که می‌تواند، باعث قفل شدن حساب اینستاگرام شما شود، استفاده از برنامه‌های تغییر آی پی یا همان فیلترشکن هاست. استفاده از vpn یا فیلترشکن زملنی در میان افراد رایج شد، که برخی از پیام رسان‌ها نظیر تلگرام فیلتر شدند. پس از آن نیز بسیاری از افراد از روش‌های غیر قانونی برای استفاده از این پیام رسان استفاده کردند. یکی از این روش‌ها استفاده از vpn یا فیلترشکن است که غیر قانونی است. گاهی اوقات نیز پیش خواهد آمد، که استفاده از همین فیلترشکن‌ها باعث قفل شدن اینستاگرام شما شود. در این حالت برگرداندن پیج سخت می‌شود.

نقص فنی در زیرساخت‌های این برنامه

نقص فنی در زیرساخت‌های برنامه اینستاگرام هم می‌تواند، یکی دیگر از دلایل قفل شدن صفحه اینستاگرام باشد. گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل مشکلات فنی در ساختار اینستاگرام،‌ تعداد زیادی از حساب‌ها به صورت خودکار و بدون هیچ دلیلی دچار مشکل می‌شوند. یکی از این مشکلات قفل شدن حساب‌های اینستاگرام کاربران است. در چنین مواقعی شما در قفل شدن اینستاگرام‌تان هیچ نقشی ندارید و جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که در این گونه مواقع سعی می‌شود به سرعت مشکل برطرف شده تا کاربران بتوانند از حساب‌های شان استفاده کنند. حال بی شک این سوال در ذهنتان مطرح می‌شود، که چگونه بفهمیم علت قفل شدن صفحه اینستاگرام‌مان به خاطر نقص فنی در زیرساخت برنامه است. در صورتی که بخواهید از موضوع قفل شدن اینستاگرام خود به این دلیل اطمینان یابید، می‌توانید به سایت اینستاگرام مراجعه نموده و اطلاعیه‌های موجود در آن را مشاهده کنید اما اگر این مورد هم دلیل قفل شدن پیج اینستاگرام‌تان نباشد، باید به سراغ روش‌های بعد بروید.

توجه نکردن به الگوریتم‌های اینستاگرام در بخش‌های مختلف

توجه نکردن به چارچوب‌ها و الگوریتم‌های اینستاگرام دیگر علتی است که باعث قفل شدن پیج اینستاگرام شما می‌شود. هر زمان شما قوانین اینستاگرامی را نقض کنید، اکانت شما در این شبکه اجتماعی قفل می‌شود. از محدودیت هایی که اینستاگرام به آن واکنش نشان می‌دهد موارد زیر می‌باشد:

  • میزان تعداد لایک‌ها در هر روز و ساعت

  • مقدار فالو و آنفالو کردن‌ها در روز

  • میزان پیام‌های دایرکت در هر روز

  • میزان گذاشتن پیام‌ها در هر پست

  • تعداد کاراکترهای مجاز برای هر پست

  • میزان هشتگ‌های مجاز برای هر پست

پس تلاش کنید طبق اصول و قوانین اینستاگرام فعالیت کنید تا جلوی این اتفاق را بگیرید. زمانی که چنین مشکلی پیش می‌آید، شما باید به تیم پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بدهید تا شما را از این حالت دربیاورند.

قفل شدن اینستاگرام به خاطر سن

یکی از رایج‌ترین دلایل قفل شدن اینستاگرام که به عنوان آخرین علت در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، اشتباه وارد کردن تاریخ تولد کاربران است. این یکی از معضلاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که بیشتر کاربران پیام هشدار اینستاگرام را نادیده می‌گیرند و سن خود را به اشتباه زیر 13 سال وارد می‌کنند. حتما می‌دانید که اینستاگرام از ساخت پیج برای افراد زیر 13 سال جلوگیری می‌کند بنابراین اگر شما به اشتباه سن خود را کمتر از 13 سال وارد کرده باشید، پیج شما قفل می‌شود. چنین مشکلی تا زمانی که شما بتوانید ثابت کنید، سن شما بالاتر از 13 است و محدودیت اینستاگرام شامل حال شما نمی‌شود، حل نمی‌گردد. زمانی که شما با این ارور اینستاگرام you may not be old enough to use Instagram روبه رو شدید، می‌توانید، متوجه شوید، که دلیل قفل شدن صفحه اینستاگرام‌تان وارد کردن اشتباه سن است. در این ارور چنین نوشته شده است:

شما احتمالا سن کافی را برای استفاده کردن از اینستاگرام ندارید. ما اکانت شما را برای مدت 30 روز غیر فعال می‌کنیم اگر شما نتوانید در این مدت ثابت کنید که سنتان حداقل 13 سال است (یعنی سن شما باید بالاتر از 13 سال باشد تا بتوانید در اینستاگرام پیج داشته باشید) بعد از گذشت این زمان اکانت شما غیر قابل بازگشت خواهد شد!!!

برای رفع این مشکل باید بر روی دکمه appeal بزنید تا فرم درخواست رفع محدودیت سنی اینستاگرام برای شما باز شود. پس از اینکه بر روی این دکمه کلیک میکنید صفحه help and support اینستاگرام برای شما باز می‌شود. بعد از باز کردن صفحه لازم است در اینجا فرم درخواست اصلاح سن را پر کنیم.

پوستر استفاده کودک از تلفن همراه

سخن پایانی

بنابراین قفل شدن اینستاگرام از جمله مهم ترین این چالش ها است که می تواند به دلایل گوناگونی رخ دهد. ما در این جا تعدادی از رایج ترین دلایل lock شدن اینستاگرام را برای شما بیان کردیم. چرا که برای برطرف کردن این مشکل، اطلاع از دلیل آن بسیار حائز اهمیت است. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر...
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان