علت خار دار بودن آلت تناسلی گربه نر

  جمعه، 29 مهر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
علت خار دار بودن آلت تناسلی گربه نر
آلت گربه های نر در برخی از نژاد ها صاف و در برخی نژاد های دیگر خاردار است، خاردار بودن آلت در نر ها در هنگام تخمك ‌گذاری مهم است.ما در ادامه مطلب پیرامون این موضوع و جفت گیری در گربه ها بحث می کنیم. همراه ما باشید.

گربه ماده در حدود ۶ تا ۷ ماهگی به سن بلوغ می رسد و از این سن به بعد آن ها چندین بار در سال فحل می شوند. بارداری گربه ماده در سن کمتر از یک سال مناسب نیست زیرا گربه هنوز جثه لازم را پیدا نکرده است. گربه ماده تا ۸ سالگی و نر تا ۱۰ سالگی توانایی جفت گیری دارند.فاصله فحلی گربه حدود ۳ تا ۴ هفته است. گربه ها در این دوران به حالت پذیرش جنسی در می آیند. گربه های نر کمی دیرتر بطور میانگین در ۱۱ ماهگی به سن بلوغ می رسند.گربه ماده ۲ بار در سال می تواند زایمان کند. حالت فحلی او در هر فصل چندین بار تکرار شده تا جفت گیری انجام شود. در زمان فحلی گربه ماده بی قرار بوده و پر سرو صدا می شود. گربه ماده تنها در پاسخ به عمل جفت گیری، تخمک گذاری را انجام می دهد

دلایل خار دار بودن آلت تناسلی گربه

گربه ها موقع جفت گیری داد میزنند گربه ها موجوداتی منزوی هستند، در نتیجه نمی توان فرض کرد دقیقاً در زمان باروری تخمک که تنها ۲۴ ساعت زنده می مانند با هم باشند. به همین دلیل است که ماده ها تخمک گذاری نمی کنند مگر با تحریک توسط جفت گیری.از آنجائیکه آلت نرها در بعضی گونه ها که تخمک گذاری خودبه خودی دارند سطح صاف دارد و در بعضی گونه ها که سطح خاردار ( در گربه آلت تناسلی خاردار است) دارد تخمک گذاری القاء دارند به نظر می رسد خاردار بودن آلت برای این روند (تخمک گذاری) مهم باشد.

حضور اینها در واژن توسط پالس های عصبی به هیپوتالاموس می رود که زنجیره واکنش های هورمونی را فعال می کند و در نتیجه تخمک ها از تخمدانها آزاد می شوند(۶-۵ تخمک در یک زمان). این واقعه ۳۶-۲۵ ساعت پس از جفت گیری زمان احتیاج دارد. اسپرم ها تا ۴۸ ساعت پس از انزال زنده اند و خاصیت خود را دارا می باشند.

گربه

دلیل قرنطینه کردن گربه در زمان جفت گیری

جفت گیری چند دقیقه طول می کشد. هنگامی که انجام شد، گربه می تواند در صورت آماده بودن، دوباره آن را انجام دهد. معمولا ملکه خود را می لیسد و برای جفت گیری دیگر آماده می شود. فاصله میان جفت گیری ها ممکن است ۳۰ دقیقه یا چند ساعت باشد.ضروری هم نیست که یک گربه ماده، روز بعد به سمت همان گربه نر برگردد. اگر گربه برای جفت گیری بیرون برود، بیشتر از یک گربه نر وجود دارد. جفت گیری با چندین گربه نر، به داشتن فرزند از پدران مختلف منجر می شود.

جفت گیری گربه ها دلیل بر ناله گربه ها است؟

گربه های سالم، چه ماده چه نر، در دوره تحریک جنسی و هم چنین جفت گیری به طور معمول خیلی پر سر و صدا هستند، از آن ها صدا هایی مانند ناله خواهید شنید. در اکثر مواقع دلیل این ناله در گربه ها جفت گیری و رفتار جنسی و حفظ قلمرو می باشد. البته باید افزود که گربه ها صدای ناله را در زمان های دیگری مانند این که می خواهند از مادر و یا صاحب خود نیز جدا شوند، هم در می آورند، که در آن موقع صدای ناله بیشتر حالت عزادارانه است. هم چنین باید افزود که گربه ماده با صدا هایی مانند ناله سعی می کند گربه نر را فراخواند، البته از طرف گربه نر هم برای گربه های ماده در قلمرو خود این کار را انجام می دهد.

در این هنگام نباید به صورت خود درمانی دارویی به گربه خود دهید، در این مواقع بهتر است که با دامپزشک مشورت کنید. این نکته را هم باید افزود که این حیوانات مانند انسان ها فرایند بقا و تولید برایشان بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل این صدا های ناله مانند در آن ها طبیعی است و اگر برای افراد ناخوشایند است مشکل از ما است، نه گربه ها.

5 حقیقت درباره جفت گیری گربه ها

اگر جنس ماده ای عقیم سازی نشده باشد، در نهایت وارد مرحله باروری خواهد شد و تا سنین بالاتر نیز ادامه می یابد. تغییرات هورمونی باعث می شود که حیوان آماده بارداری شود. هم چنین باید افزود که در این حیوانات توان تولید مثل بالا می باشد. در این قسمت می خواهیم تا در مورد همه چیز درباره جفت گیری گربه ها و هم چنین به حقایق جالبی که شاید در مورد آمیزش این حیوانات نمی دانستید بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

فصل باروری

به طور معمول، گربه ها زمانی که در دوره میل جنسی قرار دارند، آماده باروری هستند. البته باید افزود که این دوره شامل 4 مرحله می باشد، که با میل جنسی شروع می شود و اگر گربه، جفت گیری موفقی داشته باشد، باردار خواهد شد. سپس گربه ماده بعد از به دنیا آوردن بچه گربه ها، آماده قرار گرفتن در مرحله بعدی میل جنسی می شود، این مرحله می تواند بدون وقفه ادامه داشته باشد. بهترین زمان برای بارداری گربه ها بهار و تابستان است، چرا که بچه گربه ها در تابستان نسبت به زمستان بیشتر زنده می مانند.

گربه ماده در مرحله میل جنسی

افرادی که گربه دارند، به راحتی می توانند دوره میل جنسی گربه خود را تشخیص دهند، چرا که رفتار گربه کاملا تغییر می کند و او آماده آمیزش است. به یاد داشته باشید که بهتر است تا زمانی که سن حیوان یک سال نشده باشد، باردار نشود. حیوان نمی تواند در سن کم، به خوبی فرزند آوری کند، به همین دلیل بهتر است اجازه دهید به اندازه کافی بالغ شود.

جفت گیری

به یاد داشته باشید که اگر پت شما در یک محیط کنترل شده ای قرار داشته باشد، هیچ گاه به طور ناخواسته باردار نخواهد شد. هم چنین جنس ماده تا زمانی که جنس نر در کنار او نباشد، نمی تواند جفت گیری کند. اگر بر روی پت خود کنترلی نداشته باشید و او به بیرون از خانه برود، احتمال این که باردار شود، زیاد است.

رفتار

زمانی که جنس ماده آماده جفت گیری باشد، با صدا هایی مانند ناله مدام جنس نر را صدا می زند. هم چنین جنس ماده زمانی که آماده آمیزش است، بویی را از خود به وجود می آورد تا جنس نر را به این گونه متوجه خود کند. هنگامی که نر متوجه این بو شود، هر جا که باشد همان جا می ماند تا ماده برای آمیزش به سمت او بیاید. ماده پشت خود را بالا می آورد و به جلو نر می نشیند. نر به پشت ماده می رود و پا هایش را نیز در دو طرف ماده قرار می دهد، آمیزش این حیوانات کمتر از یک دقیقه طول می کشد.یک جنس ماده می تواند با آمادگی کامل نر را صدا بزند و آمیزش تا چند روز اتفاق بیفتد تا هنگامی که ماده از دوره میل جنسی خارج شود. در زمانی که دوره میل جنسی ماده تمام شود، به صدا های نر دیگر اهمیت نمی دهد و به استراحت می پردازد.

خشونت

یک موضوع مهم که بهتر است بدانید، این است که احتمال دارد که ماده از نر خوشش نیاید و جفت گیری با او را رد کند. البته این موضوع برای نر هم وجود دارد، چرا که او شاید ماده را رد کند و یا به او حس شرم داشته باشد. که این رد شدن آن ها از هر دو جنس گاهی اوقات موجب خشونت در آن ها خواهد شد. جنس نر برای سر خورده کردن ماده، به او حمله می کند. یک ماده نیز خشن می شود و در این لحظه امکان جنگ وجود دارد. هر دو گربه، می توانند به یکدیگر آسیب برسانند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (169 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (95 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (84 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (74 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (48 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...