اما و اگرهای ازدواج فامیلی که بهتر است بدانید

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
اما و اگرهای ازدواج فامیلی که بهتر است بدانید
به گفته پزشکان در اکثر ازدواج های فامیلی احتمال انتقال بیماری های ارثی و ژنتیکی بسیار بالاست و باید برای جلوگیری از این مشکل قبل از ازدواج آزمایشات ژنتیک را انجام دهند.

با این وجود که پزشکان ازدواج فامیلی را منع میکنند اما هنوز هم شاهد ازدواج های فامیلی هستیم. ازدواج های فامیلی به سبب آنکه خانواده ها از همدیگر شناخت کافی دارند، بسیار خوب و ایده آل است اما از در برخی از آنها خانواده ها نسبت فامیلی خود را فراموش می کنند و گاهی به دشمن همدیگر تبدیل می شوند. اگر در ازدواج های فامیلی زوجین فاقد مهارتهای مهم زندگی باشند موفق نخواهند بود. در این بخش شما را مزایا و معایب ازدواج های فامیلی و طریقه درست رفتار در این نوع ازدواج ها مطالبی را بیان خواهیم کرد.

تصویر
مزایا و معایب ازدواج های فامیلی

انتقال بیماری های ارثی

یکی از مشکلات ازدواج های فامیلی امکان انتقال بیماری های ارثی در این نوع ازدواج ها است. بیماری های ژنتیکی مانند تالاسمی، بیماری های قلبی و عروقی و عقب ماندگی های ذهنی در این گونه ازدواج ها نسبت به دیگر ازدواج ها بیشتر است.

آشنایی بیشتر است

در ازدواج نه تنها دو جوان با یکدیگر وصلت می کنند بلکه این وصلت بین خانواده هانیزصورت می گیرد. بنابراین دو نفر که می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند باید بین خانواده هایشان نیز از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی تناسب وجود داشته باشد. در بیشتر ازدواج های فامیلی این تناسب بیشتر دیده می شوند زیرا دو خانواده سالهای زیادی را با هم زندگی کرده اند و سبک تربیتی آنها برای بزرگ کردن دختر و پسرشان تقریبا یکسان بوده است و خانواده ها از کودکی فرزندانشان را تحت قواعد خاصی که در فامیلشان نیز متداول است، پرورش داده اند. در این ازدواج ها از لحاظ نوع تربیت و فرهنگ خانواده ها و .... به احتمال زیاد مشکل زیادی به وجود نخواهد آمد. از مزیت های دیگر ازدواج فامیلی این است که شما نسبت به فرد مورد نظر شناخت بیشتری دارید و از نظر آسیب های اجتماعی نظیر مصرف سیگار، داشتن ارتباط های نامناسب و ... امکان رسیدن به اطمینان در این ازدواج ها بیشتر است.

احتمال دخالت اطرافیان

در ازدواجهای فامیلی احتمال دخالت اطرافیان در زندگی زن و شوهر بیشتر از سایر ازدواجهاست و دامنه این دخالتها معمولا گستردهتر و فراتر از خانوادههای درجه 1 دوطرف است و اغلب به کل فامیل کشیده میشود.

تصویر

طلاق و جدایی کمتر

در ازدواج های فامیلی طلاق و جدایی کمتر است زیرا با جدایی دو نفر از هم، اغلب کل روابط خانوادگی تحتالشعاع قرار میگیرد و ممکن است باعث از هم پاشیده شدن یک فامیل شود، بنابراین در صورت بروز اختلاف، بزرگان و ریشسفیدان بین زن و شوهر داوری و آشتی و مسالمت را بین آنها برقرار میکنند.

در ازدواج های فامیلی این نکات را رعایت کنید:

قبل از خواستگاری حتما این کار را انجام دهید

مهم ترین کار قبل از خواستگاری در ازدواج های فامیلی و اعلام نامزدی به اطرافیان این است که دختر و پسر باید قبل از درگیر کردن طرفین در یک رابطه عاطفی، زیر نظر خانواده ها به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند و آزمایش ژنتیک انجام دهند و در صورت اطمینان یافتن از نبود هر گونه مشکل ژنتیکی خواستگاری رسمی انجام دهند و در جلسات خواستگاری به دختر و پسر اجازه داده شود، از نظر اخلاقی و شخصیتی یکدیگر را محک بزنند.

نقش جدید والدین همسرتان را بپذیرید

یکی از معایب ازدواج های فامیلی این است که اگر بین زوجین مشکلی به وجود آید، این اختلاف نه تنها به خانواده هایشان بلکه به کل فامیل کشیده میشود. در برخی مواقع نیز اختلاف های خانوادگی و فامیلی پدر و مادرها به زندگی زوجین کشیده می شود و بر روابط میان آن ها تاثیر می گذارد و موجب آسیب به زندگی آن ها می شود.بنابراین اگر تصمیم به ازدواج فامیلی گرفته اید باید بدانید که بعد از ازدواج، به جز نسبتی که بین شما و خانواده همسرتان وجود دارد، آن ها را والدین همسرتان بدانید و با کسب مهارت های زندگی، رفتاری جدید با والدین همسرتان داشته باشید. اگر در ازدواج فامیلی، نسبت خانوادگی خود را فراموش کنید و فقط آن ها را والدین همسرتان بدانید بعد از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک، توقعات شما از خانواده همسرتان تغییر کند وتعارضاتی میان شما و خانواده همسرتان شکل می گیرد بنابراین باید نقش قبلی آنها را حفظ کنید و آنها را در جایگاه خاص تری هم قرار دهید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

تصویر

به هیچ وجه از اهمیت تحقیق غافل نشوید

هرچند در ازدواج های فامیلی شناخت بیشتری از دختر و پسر وجود دارد و به قول معروف خانواده ها می گویند «او را مثل بچه خودم بزرگ کرده ام»اما بهتر است قبل از هر ازدواجی چه فامیلی و یا غیر فامیلی دو طرف یکدیگر را مورد ارزیابی قرار دهند. در بیشتر ازدواج های فامیلی به دلیل اینکه خانواده ها با فضایی که دختر و پسر در آن پرورش یافته اند و آسیب های آن را خوب می شناسند نسبت به بررسی و ارزیابی این تناسب های بین دختر و پسر نیازی احساس نمی کنند و بی گدار به آب می زنند و درباره طرف مقابل تحقیق نمی کنند. به یاد داشته باشید در ازدواج های فامیلی به هیچ وجه به خاطر فامیل بودن نباید از اهمیت تحقیق درباره طرف مقابل غافل شد و باید هم خانواده دختر و هم خانواده پسر برای تحقیق به محل تحصیل، محل کار بروند و از دوستان صمیمی طرف مقابل پرس و جو کنند تا در آینده مشکلی پیش نیاید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
4 سال پیش

هیچ وقت ازدواج فامیلی نکنید بدترین چیز دنیا هست
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان