امکانات و مشخصات فنی خودروی تیام مکث موتور

  دوشنبه، 10 بهمن 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی تیام مکث موتور
بایک رویجیانگ X3 که چند وقتی است برای تست های فنی در جاده های کشور تردد دارد، گفته می شود که بزودی با نام « تیام » توسط مکث موتور به بازار می آید. این احتمال مطرح است که بایک رویجیانگ X3 یا همان مکث تیام به صورت وارداتی در ایران عرضه شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

خبرها حاکی از آن است که شرکت مکث موتور قصد دارد بایک رویجیانگ X3 را با نام تیام به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه کند. این خودرو مدتی قبل به ایران آورده شده و هم اکنون در حال انجام تست های فنی در جاده های کشور است. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی تیام مکث موتور

تیام یا همان بایک رویجیانگ X3 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های عقب این کراس اوور اقتصادی می رساند. این خودرو که یک کراس اوور دیفرانسیل عقب به حساب می آید، ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد و به باک ۴۸ لیتری بنزین مجهز است. مکث تیام به صورت استاندارد یک خودروی ۷ نفره است و با فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متر، می تواند در ردیف اول و دوم فضای کاربردی را برای سرنشینان ایجاد کند. اما سبک طراحی اقتصادی آن سبب شده تا در بخش عقب تیام آنچنان فضای ایده آلی وجود نداشته باشد.

مشخصات کلی تیام مکث موتور

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۱۳ اسب بخار

گشتاور

۱۵۰ نیوتن.متر

گیربکس

دستی ۵ سرعته

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

—–

سرعت

۱۶۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

—–

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های تیام مکث موتور

طول

۴۵۲۰ میلیمتر

عرض

۱۷۹۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۷۷۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۰۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۴۳۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۷ نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

—–

قطر رینگ

۱۶ اینچ

آپشن ها و امکانات تیام مکث موتور

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

ندارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

پدال شیفتر

ندارد

اتولایت

تدارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

ندارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

ندارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

امکانات تیام مکث موتور

هنوز مشخص نیست که بایک رویجیانگ X3 با چه امکاناتی توسط مکث موتور عرضه می شود. در بازار جهانی نسخه فول آپشن تیام به دو کیسه هوا، تهویه الکتریکی دستی، سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین زیر آینه شاگرد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی و… مجهز است.

طراحی ظاهری تیام مکث موتور

فرم مکعبی بدنه تیام مکث موتور، تا حد زیادی به مدل اولیه وفادار باقیمانده و به جزء چراغ ها و جلوپنجره مستطیل شکل، رینگ های پنج پره، ریل سقفی و کشیدگی بخش انتهایی بدنه، نکته قابل بیان دیگری به همراه ندارد.ابعاد بدنه بایک روژیانگ X3 مکث موتور، در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.52، 1.79، 1.77 و 2.7 متر اعلام شده است.

تیام مکث موتور

طراحی داخلی تیام مکث موتور

طراحی داخلی تیام اصلا با تیارا قابل مقایسه نیست. یک کابین ساده و کاملا معمولی، راننده و سرنشینان را احاطه می کند و از این نظر با طراحی ظاهری خودرو هماهنگ است.نمایشگر لمسی وسط داشبرد نصب شده است و دکمه هایی دور آن قرار گرفته است. بالای نمایشگر، دریچه های مرکزی مستطیل شکل قرار دارد، در صورتی که دریچه های تهویه جانبی دایره ای و گرد است.فرمان کاملا گرد نیست و در پایین کمی صاف نبوده و با روکش کرومی کاور شده است. پشت غربیلک فرمان می توان، کیلومترشمار آنالوگ را دید.

متریال کابین در تیپ پایه کیفیت بالایی ندارد و پلاستیک های خشک را می توان روی داشبرد و رودری ها لمس کرد. البته برای خودرویی که در چین با قیمت های اقتصادی عرضه می شود، چیز عجیبی نیست.دو صندلی ردیف سوم خودروهای ۷ نفره مناسب افرادی با قد کوتاه و بچه ها است و این مورد درباره تیارا هم صدق می کند، چه برسد به تیام که کراس اووری جمع و جور است. با توجه به این موضوع، برای داشتن فضای کافی صندوق، باید صندلی های ردیف سوم را جمع کرد.

داخل کابین تیام مکث موتور


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز