امن ترین روش برای خرید ارز دیجیتال

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
امن ترین روش برای خرید ارز دیجیتال
ارز دیجیتال یک واحد پولی بی‌واسطه است که با استفاده از فناوری بلاکچین(Blockchain) فعالیت می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ارز دیجیتال این روزها در کل دنیا توانسته است جایگاه بسیار گسترده ای در زمینه های مختلف به دست آورد. اگر بخواهیم در مورد اصلی ترین کاربرد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که این ارز هیچ تفاوتی با پول واقعی ندارد؛ به عبارت دیگر یک واحد پولی همانند ریال، دلار، یورو، پوند و … است. حتی می توان گفت که کاربردی به مراتب گسترده تر و جامع تر از سایر واحدهای پولی دارد؛ چرا که ارز دیجیتال یک واحد پولی بین المللی است و مربوط به کشور خاصی نیست. لذا به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می توان در تمامی کشورها از آن استفاده کرد. پس در یک کلام ارز دیجیتال وسیله ای برای خرید و فروش و معاملات تجاری است.

نحوه تولید ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم ارز دیجیتال یک واحد پولی بی واسطه است که با استفاده از فناوری بلاکچین(Blockchain) فعالیت می کنه.

در شبکه های سنتی، تمامی اطلاعات روی یک یا چند عضو شبکه به نام سرور(Server) ذخیره میشن و سایر اعضای شبکه تحت نظارت سرورها هستند. این کار باعث بالا رفتن احتمال هک، از بین رفتن اطلاعات و ... میشه! اما بلاکچین یعنی برابری! تمام اعضای موجود در یک شبکه، قدرت عملیاتی یکسانی دارند، هیچ ناظری وجود نداره، میزان اثر بخشی تمامی اعضاء برابره و تمامی اعضاء امکان دسترسی به اطلاعات رو دارند.

افرادی که در دنیای ارز دیجیتال فعالیت می کنند، نیازمند و تحت نظارت مؤسسات مالی نیستند، محدودیت های ارسال وجه به هیچ کجای دنیا وجود نداره و تمامی افراد از نظر قدرت عمل در یک سطح قرار دارند.

برای تولید ارز دیجیتال افراد متخصصی با امکانات کامپیوتری خاصی و با استفاده از روش های پیچیده ای کدهایی غیر قابل هک و پیگیری تولید می کنند و این یعنی سلام به جهانی امن و بی مرز!

معروف ترین ارزهای دیجیتال

در حال حاضر ارز دیجیتال زیادی موجوده، هر کدوم از اونها مزایای خودش رو داره!

بیت کوین(Bitcoin) امن ترین و قدیمی ترین ارز دیجیتاله. تتر(USDT)، اتریوم(ETH)، لایتکوین(LTC)، بیتکوین کش(BCH) و ترون(TRX) نمونه های دیگه ای از ارزهای دیجیتال معروف هستند!

اما این ارزها رو چطور میشه خرید؟ خریدش حضوریه؟ از داخل ایران هم میشه؟ برای دونستن پاسخ این سؤالات در ادامه با ما باشید!

مراحل خرید ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال نیازی به مراجعه حضوری نیست. این ارزها در بستر اینترنت خرید و فروش میشن. قابل انتقال به غیر در تمام نقاط دنیاست. از داخل ایران هم قابل انجامه. خرید ارز دیجیتال غیر قانونی نیست و اتفاقیه که در چند سال اخیر، طرفداری زیادی پیدا کرده.

  1. نصب کیف پول

در ابتدا باید اپلیکیشن یکی از کیف پول های فعال در این زمینه رو نصب کنید. این کیف پول به صورت رایگان موجوده و قابلیت نصب بر روی گوشی تلفن همراه و یا کامپیوترهای شخصی رو داره. البته نسخه تحت وب کیف پول هم موجوده!

از معروف ترین کیف پول های موجود می تونیم به Atomic Wallet ، Guarda Wallet و Trust Wallet اشاره کرد.

نکته قابل توجه اینه که هیچ سازمان و هیچ فردی مسئول امنیت کیف پول شما نیست. به محض حذف کیف پولتون، با رویاهاتون خداحافظی کنید. بنابراین حتماً باید از کیف پولتون، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

کیف پول مذکور، دارای یک رشته متنی مانند شماره حساب بانکیه که از اون برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید.

البته کیف پول های سخت افزاری معتبری مانند Ledger و Trezor هم موجوده که قیمت بالایی دارند و البته امنیت بیشتری! این نوع کیف پول مناسب افرادیه که قصد نگهداری بلند مدت دارایی رو داشته یا اینکه مبالغ خیلی بالایی رو در این بازار سرمایه گذاری می کنند!

  1. مراجعه به صرافی های آنلاین ارز دیجیتال

بعد از نصب نرم افزار کیف پول، حالا نوبت به خرید ارز دیجیتال می رسه!

در نظر داشته باشید مبلغ خاصی نیاز نیست. با هر بودجه ای می تونید وارد این بازار بشید! فقط کافیه به صرافی های آنلاین مراجعه کنید و بعد از عضویت و انتقال پول، سفارش خرید بدید! صرافی ها دارایی شما رو به آدرس کیف پولتون انتقال میدن!

برای خرید ارز دیجیتال صرافی های آنلاین فراوانی در داخل و خارج کشور وجود دارند. اگر داخل ایران زندگی می کنید وبه فکر خرید ازصرافی های خارج از کشورهستید باید بدونید که ریسک بزرگی می کنید! خرید از این نوع صرافی ها فقط و فقط با استفاده از VPN ممکنه و به محض قطع شدن VPN و نمایش IP شما، حسابتون بلوکه میشه و هیچ راهی برای برگشتش نیست!

با توجه به شرایط پیش اومده بر اثر تحریم ها، انتخاب درست و عاقلانه، خرید ارز دیجیتال از صرافی های داخل کشور هست.

مزایای خرید ارز دیجیتال از صرافی های داخل کشور

امنیت! مهم ترین مسأله ای که در دنیای ارز دیجیتال وجود داره!

صرافی های آنلاین داخل کشور، مطمئن و شناخته شده هستند، استفاده از خدمات این صرافی ها نیاز به احراز هویت داره، خبر خوب اینکه احراز هویت به صورت غیر حضوری هم ممکنه، فقط کافیه مدارک شناسایی تون رو به صورت آنلاین ارسال کنید و احراز هویت صورت می گیره!

علاوه بر این موارد، صرافی های آنلاین ارز دیجیتال آموزش و پیشتیبانی دارند، نیازی به دور زدن IP نیست و خیلی از اونها در حال کسب مجوز هستند و تمامی این مواردی، دلایل موجهی برای خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی های داخل کشور هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند