آموزش بن مژه و نکات مهم در مورد آن

  دوشنبه، 16 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش بن مژه و نکات مهم در مورد آن
تاتو بن مژه یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای داشتن آرایش دائمی است . در تاتوی بن مژه رنگ دانه ها بین ریشه مژه ها به صورت منظم تزریق می شود. اینکار برای کسانی که چشم های درشت و مژه های کم پشت دارند نیز مناسب است.

بن مژه یا تتوی خط چشم یکی از روش های زیباسازی چشم ها به شمار می رود. در این روش مژه ها پرتر نشان داده می شود تا فرم و حالت چشم ها دارای جلوه بهتری باشد. برای رسیدن به این هدف از روش بن مژه برای اضافه نمودن رنگ بین مژه ها و یا ایجاد یک خط نازک در محل مژه ها استفاده می شود. در این مقاله در خصوص مطالب تکمیلی بن مژه صحبت خواهد شد.

بن مژه جز آرایش های نیمه دائمی محسوب می شود و یک نوع تاتو به حساب می آید. این کار در آرایشگاه های تخصصی و مراکز بهداشتی انجام می شود.بن مژه به دو روش انجام می شود که در روش اول درواقع با اضافه کردن جوهر مخصوص روی خط مژه ها و پر کردن فضای خالی بین مژه ها ظاهری زیبا به چشم ها می بخشد. در روش دوم یک خط نازک بالای خط مژه ها کشیده می شود و بنا به خواسته فرد این خط دنباله دار یا ساده خواهد بود.

به صورت کلی تاتو یک نوع آرایش دائم محسوب می شود لذا برای افرادی که زمان لازم برای آرایش ندارند یا انجام آرایش های روزانه برای آنها دشوار است، می تواند گزینه مناسبی باشد. بسیاری از افراد از کشیدن خط های چشم پهن بر روی پلک خود بیزار هستند و همواره به دنبال یک روش طبیعی جهت زیباتر نشان دادن چشم ها می باشند. برای این افراد، بن مژه که تنها مژه ها را پر تر نشان می دهد، گزینه مناسبی می باشد.

آموزش بن مژه

  • قبل ازانجام بن مژه باید مشتری از تمام فواید و عوارض آن آگاه شود و سپس اقدام به این کار کند به دلیل حساسیت بالای آن توصیه می شود تمام جواب کار سنجیده شود.
  • رنگ برای تاتو انتخاب شود هر چند عموما رنگ مشکی استفاده می شود اما باز هم باید نظر مشتری پرسیده شود.
  • از آن جایی که این روش نیاز زیادی به قرینه سازی ندارد و روی خط مژه انجام می شود. لوازم استریل کار را آماده کرده تا بن مژه را روی خط مژه پیاده کنید.
  • در این مرحله باید بی حسی زده شود این روش همانند سایر روش های تاتو یا میکروپگمنتیشن دارای درد می باشد و باید از بی حسی برای درد کمتر استفاده شود. توجه داشته باشید که مواد بی حسی به داخل چشم نفوذ نکند برای این کار پلک بالا را به سمت زاویه بالا بگیرید.
  • در این قسمت سوزن دستگاه باید انتخاب شود معمولا از سوزن دو سر استفاده می شود. و تمام تنظیمات آن اعم از تنظیم سرعت، جایگذاری آن در دستگاه، عمق سوزن و … از طریق دکمه هایی که روی دستگاه وجود دارد انجام می گیرد.
  • رنگ مورد نظر را در ظرف مخصوص آن ریخته و هم می زنیم برای اینکه رنگ آنتیره تر شود از دو قطره رنگ قرمز در آن استفاده می کنیم. سوزن دستگاه را درون مواد رنگی فرو برده تا مقداری از آن برداشته شود توجه کنید که کل سوزن را درون مواد نبرید زیرا باعث می شود هنگامی که رنگ را روی مژه تزریق می کنید رنگ پخش شده و درون چشن نیز ریخته شود.
  • پلک را توسط انگشت خود به قسمت بالا کشیده و عملیاد طراحی را شروع کنید.به دلیل اینکه امکان پلک زدن در چشم های بسته وجود دارد اگر پلک ها با دو انگشت نگه داشته شود امکان پلک زدن کمتر می شود. دقت کنید که این کار را با دقت و خوصله انجام دهید که آسیبی به چشم وارد نشود.
  • بن مژه مدل خاصی ندارد و طرح پیاده شده بروی مژه افراد به طرح چشمان آن ها بستگی دارد.
  • بعد از انجام این کار حتما از پماد های مخصوص استفاده کرده و به مدت 3 روز آن را چرب نگه دارید.

نکات مهم موقع انجام تاتوی مژه

  • برای جلوگیری از ورم چشم ها کنترل فشار دست تاتو کار اهمیت زیادی دارد.
  • تزریق رنگ دانه ها بین مژه ها می بایست منظم انجام شود.
  • قبل از انجام تاتوی چشم می بایست از قطره استریل چشمی استفاده کنید.
  • داروی بی حسی را کمی بالاتر از بین مژه استفاده کنید.
  • اگر می خواهید بن مژه پلک پایین انجام دهید، از داروی بی حسی به دلیل رفتن دارو به داخل چشم و ایجاد سوزش و حساسیت، برای این قسمت استفاده نکنید.
  • از بهداشت محل و مهارت تاتو کار مطمئن باشید.

مراقبت بعد از تاتوی بن مژه

  • پس از انجام بن مژه چشم از تابش مستقیم نور آفتاب به صورت خود جلوگیری کنید.
  • چشم های خود را 3 روز با آب نشویید.
  • پس از انجام تاتوی چشم از کمپرس یخ به مدت 24 ساعت استفاده کنید.
    برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و روی پلک ها قرار دهید.
    سعی کنید یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید چون ممکن است باعث سردرد شود.
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی روزی سه بار مقدار بسیار کمی از پماد را با استفاده از گوش پاک کن بر روی قسمت تاتو شده بمالید.
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید.(روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن مقدار بسیار کمی از پماد هیدروکورتیزون چشمی روی قسمت تاتو شده بمالید)


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (634 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان