آموزش استفاده از نرم افزار همراه من

  سه شنبه، 02 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
آموزش استفاده از نرم افزار همراه من
همراه اول نخستین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران است که تاکنون حدود ۸۶ میلیون مشترک همراه اول در کشور به ثبت رسیده است. برای خرید شارژ و اینترنت همراه اول دیگر نگران نباشید برای کلیه خدمات میتوایند از این نرم افزار استفاده کنید.

شرکت همراه اول برای تسریع و تسهیل در روند ارائه خدمات اپلیکیشنی را در اختیار مشترکان قرار داده است تا بتوانند به کمک این ابزار هر چه سریعتر کلیه خدمات را به راحتی استفاده کنند. در این مطلب تصمیم داریم اپیلیکشن همراه اول را معرفی کنیم و نحوه استفاده از این ابزار را برای شما ارائه کنیم. اپیلیکشن با عنوان همراه من را از این بخش دانلود و استفاده کنید. همچنین از

  • فروشگاه پلی استور
  • برنامه بازار

نیز میتوانید نسخه اصلی این نرم افزار را دریافت نمایید.

دانلود همراه من برای آیفون در فروشگاه اصلی اپ استور مقدور نمی باشد ولی می توانید آن را از فروشگاه های برنامه ای مختلف ایرانی دیگر دانلود کنید. ولی راه بهتر برنامه همراه من برای آیفون استفاده از نسخه تحت وب آن است.

بعد از دانلود نرم افزار برای ورود به برنامه و ساتفاده از خدمات آن لازم است حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید. برای ورود به سامانه "همراه من" ، باید ابتدا در سامانه ثبت نام نمود. به منظور ثبت نام لازم است شماره تلفن همراه در بخش مربوطه وارد شده و پس از ورود تصویر امنیتی، یک کد فعالسازی به شماره مشترک ارسال می گردد. مشترک می تواند با ورود کد فعالسازی در محل مربوط به آن نسبت به تعیین رمز عبور منتخب برای خود اقدام نماید. با تعیین رمز عبور از این پس مشترکین می توانند به سامانه "همراه من" مراجعه و یا از طریق اپلیکیشن کاربردی از خدمات متنوع غیرحضوری همراه اول بهره مند شوند. در ادامه مراحل ثبت نام در سامانه آورده شده است؛

تصویر

پس از ورود شماره تلفن همراه و تصویر امنیتی، گزینه "دریافت کد فعالسازی" را انتخاب نمائید. کد فعالسازی به شماره تلفن همراهی که در این قسمت وارد نمودید پیامک خواهد شد. لذا ضروری است تا تلفن همراه شما در دسترستان باشد.

تصویر

پس از دریافت پیامک، کد فعالسازی را در محل مربوطه وارد کرده و گزینه "بررسی کد فعالسازی" را انتخاب نمائید.

تصویر

پس از ورود کدفعالسازی، مشترک قادر خواهد بود یک رمز عبور منتخب برای خود تعیین و از این پس با آن رمز به سامانه همراه من وارد شود. و از خدماتی که برنامه در اختیار شما قرار خواهد داد استفاده کنید.

ویژگی های برنامه

  • مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره
  • مشاهده موجودی و خرید شارژ (ویژه مشترکین اعتباری)
  • دریافت گزارش کامل ریز مکالمات و خلاصه کارکرد
  • فعالسازی، خرید و مشاهده گزارش مصرف بسته های نوترینو
  • مشاهده و فعالسازی بسته ­های تخفیفی و هدایا
  • انتقال اعتبار و افزایش بستانکاری
  • نمایش مشخصات مشترک و سیم کارت (PIN و PUK)
  • مشاهده و فعالسازی خدمات و انجام خدمات غیر حضوری
  • دسترسی آنلاین به پشتیبانی
  • مشاهده امتیاز و بهره مندی از جوایز باشگاه مشتریان همراه اول
  • و ...

معرفی برنامه همراه من

مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره

اولین و مهم ترین ویژگی اپلیکیشن همراه من که دقیقا برای همین کار راه اندازی شده، ویژگی مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره است. مشتریان این اپراتور تلفن همراه در کشورمان می توانند از طریق این بخش از اپلیکیشن همراه من نسبت به مشاهده لحظه ای هزینه تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند و قبوضی که به عنوان قبض پایان دوره و میان دوره صادر می شود را از طریق این اپلیکیشن مشاهده نمایید.

همچنین پس از مشاهده صورتحساب، کاربر می تواند به راحتی از طریق همین اپلیکیشن اقدام به پرداخت قبوض خود کرده و حساب خود را با همراه اول تسویه نماید. نکته اصلی در بخش مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره این است که سرعت تسویه حساب در این بخش نسبت به پرداخت از طریق اپلیکیشن های دیگر بسیار سریعتر بوده و در زمان کمتری حساب شما صفر می شود. این قابلیت برای افرادی که سیمکارتشان یکطرفه و یا کلا قطع شده است، استفاده بسیار زیادی خواهد داشت.

این قابلیت برای افرادی که از سیم کارتهای دائمی همراه اول استفاده می کنند از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که می توانند هزینه های خود را طبق این امکان خاص، مدیریت کرده و هزینه های خود را کاهش دهند.

مشاهده موجودی و خرید شارژ

یکی از کارهای دیگری که میتوان به سادگی در نرم افزار همراه اول یا همراه من استفاده کرد مشاهده موجودی و خرید شارژ همراه اول می باشد که حتی زمانی که شارژ نداشته باشید می توانید ازاین برنامه استفاده کنید. با این روش میتوانید از یک روش مطمعن و سریع برای سیم کارت خود شارژ تهیه کنید.

دریافت گزارش کامل ریز مکالمات و خلاصه کارکرد

یکی دیگر قابلیت های این اپلیکیشن، امکان مشاهده جزئیات کارکرد و ریز مکالمات سیم کارت های اعتباری و دائمی است که نیاز به دریافت رمز دوم است. این رمز از طریق مراجعه به دفاتر خدماتی اخذ می شود. در این بخش کاربران می توانند با توجه به نیاز خود به ریز مکالماتی که طی یک بازه مشخص انجام داده اند، دسترسی داشته باشند.

حتما یادتان هست که همین چند سال قبل برای اینکه بتوانید ریز مکالمات خود را استخراج کرده و یا خلاصه کارکرد سیم کارت خود را مشاهده کنید، باید به دفاتر مخابراتی مراجعه می کردید و با هزینه مادی و معنوی که انجام می دادید با سختی فراوان به این خواسته خود می رسیدید؛ ولی با این قسمت از اپلیکیشن همراه من، دیگر لازم نیست از خانه خارج شوید و هزینه های اضافی برای دریافت ریزمکالمات و خلاصه کارکرد بپردازید. به راحتی و با چند کلیک ساده می توانید این خدمات را از همراه اول دریافت کنید. برای دریافت ریز مکالمات در اپ همراه من می بایست رمز دوم داشته باشید.

رمز دوم برای این بخش از طریق ارسال عدد 1 به شماره 8969 امکان پذیر است. پس از دریافت رمز دوم می توانید ریز مکالمات خود را دریافت کنید. پروسه دریافت رمز دوم کمی طولانی است، ولی برای یکبار صورت می گیرد.

در بخش خلاصه کارکرد این اپلیکیشن نیز می توانید با انتخاب بازه زمانی مورد نظرتان، به جزئیات خلاصه کارکرد سیم کارت خود دسترسی داشته باشید. به طور مثال اگر فکر می کنید که هزینه های کسر شده از شما اشتباه بوده و یا به دلیل وجود موارد هزینه ای مخفی است، می توانید از این بخش بهره بگیرید و به جزئیات قبوض مصرفی خود دسترسی داشته باشید.

شما می توانید خلاصه کارکرد مربوط به پیامک، تماس، اینترنت، خدمات مبتنی بر محتوا و همه این موارد را به صورت مجزا مشاهده کنید و این یک امکان فوق العاده برای مشتریان سیم کارت اعتباری به شمار می رود. همچنین اگر این بخش جزو بخش های موردنیازتان است، می توانید با لمس ستاره موجود در قسمت پایین سمت چپ، آن را به لیست علاقه مندی های خودتان اضافه کنید.

بسته های اینترنت نوترینو

همه موارد فوق ویژگی هایی بود که به صورت روتین در اکثر اپلیکیشن ها وجود دارد اما در مورد امکان خرید بسته های نوترینو د راین برنامه به صورت ویژه کار شده است. در این بخش از اپلیکیشن، بسته ها به صورت دسته بندی های مختلف مانند روزانه، ماهانه و سالانه به کاربران عرضه شده و قابلیت مقایسه نیز فراهم کرده است. کاربر می تواند با یک مقایسه بسیار کامل و جامع با توجه به جزئیات هر بسته نسبت به خرید آن اقدام نماید.

البته طبق بررسی های ما برای خرید بسته اینترنتی در این اپلیکیشن یک اشکال بزرگ در مرحله نهایی خرید وجود دارد. هنگام انجام تست ها متوجه شدیم که پس از لمس بسته مورد نظر برای خرید، ناگهان آن بسته از صفحه خارج می شود و امکان انتخاب آن وجود نخواهد داشت. به نظر می رسد مسئولین این اپلیکیشن تست های لازم را در همه گوشی ها انجام نداده اند و گزارش های مربوط به این اشکال را نیز ندیده اند.

امکان غیرفعال سازی کامل اتصال اینترنتی سیم کارت نیز در اختیار کاربران قرار دارد. اگر نیاز به اینترنت ندارید و نگران هزینه های ناخواسته اینترنت در قبض خود هستید، می توانید با غیرفعال سازی اینترنت از طریق این اپلیکیشن خیال خود را از این بابت راحت کنید.

تصویر

فعال سازی هدایا و جوایز همراه اول

از دیگر بخش های قابل توجه اپلیکینش همراه من، بخش جوایز و هدایای آن است. این بخش بر بستر امتیازات اعطایی به کاربر و به موجب کارکردهای مختلف بنا نهاده شده است. کاربر می تواند با استفاده از امتیازات خود نسبت به فعال سازی آن ها اقدام نماید و در صورت نیاز از این هدایا استفاده کند.

فعال سازی آوای انتظار

آوای انتظار جزو خدمات نسبتا جدید همراه اول محسوب می شود که برای فعال سازی آن می بایست با شماره تلفن پشتیبانی این شرکت تماس گرفت ولی این امکان با وجود اپلیکیشن همراه من به راحتی قابل انجام است. برای انتخاب و فعال سازی آوای انتظار در این اپلیکیشن کافیست به بخش مربوطه وارد شوید و پس از انتخاب موضوع و نوع موسیقی مد نظر خود، آوای انتظار دلخواه خود را انتخاب و با پرداخت هزینه لازم نسبت به فعال سازی آن اقدام کنید.

از بهترین بخش های موجود در قسمت آوای انتظار، نمایش 20 آوای برتر موجود در همراه اول است. بدین ترتیب کاربران می توانند از سلایق دیگر افراد استفاده کرده و از این موارد به عنوان آوای انتظار سیم کارت خود استفاده نمایند.

تقسیط بدهی

قابلیت مفید دیگر این اپلیکیشن امکان تقسیط بدهی سیم کارت های دائمی است که یک بار در سال انجام می گیرد. طی این پروسه کاربران می توانند بدهی خود را در دو قسط پرداخت کرده و بدون آن که نیاز به تسویه کامل باشد، از سیم کارت خود استفاده نماید. این قابلیت پیش از این به حضور در دفاتر خدمات ارتباطی نیاز داشت اما در حال حاضر از طریق اپلیکیشن همراه من قابل انجام است.

پیدا کردن گوشی گم شده

از دیگر قابلیت های اپلیکیشن همراه من که بسیاری از کاربران از آن مطلع نیستند و معمولا از آن استفاده نمی شود، امکان ردیابی گوشی های گم شده است. با استفاده از این بخش می توانید تنظیماتی را انجام دهید که پس از سرقت گوشی، نسبت به ردیابی گوشی اقدام کرده و به راحتی از طریق آنتن های همراه اول گوشی موبایل خود را پیدا کنید.

طبیعتا همانند کلیه خدمات دیگری که تا کنون از شرکت های دیگر ارائه شده است این برنامه نیز با ضعف ها و حدودیت هایی همراه میباشد اما تاثیر بسیار چشم گیری در تسهیل و تسریع ارائه خدمات داشته است. از جمله ضعف هایی که اغلب کاربران با آنها ماجه میباشند عبارتند از :

  1. عدم امکان خرید بسته اینترنتی بود که تلاش چندباره ما هنگام تست برنامه نتیجه ای به همراه نداشت و برای خرید بسته ناچارا به سایت همراه اول مراجعه کردیم.
  2. اپلیکیشن همراه من می توانست خدماتی مانند بیمه های مختلف و دیگر خدمات جانبی گوناگون را همانند رقیب خود ایرانسل به کاربران ارائه بدهد که از این مورد خبری نبود.
  3. این اپلیکیشن قطعی های مکرر و بی موقعی است که در هنگام تست با آن مواجه شدیم.
  4. در اپلیکیشن همراه من، پروسه ای طولانی است که برای ورود و خروج از پروفایل سیم کارت باید طی شود. اگر بیش از یک سیم کارت از همراه اول داشته باشید، باید زمانی چند دقیقه ای را برای تغییر و تایید اعتبار حساب های خود صرف کنید.
  5. در اپلیکیشن همراه من مربوط به فرایند طولانی دریافت رمز دوم است.

مطالب مرتبط


6 دیدگاه
  دیدگاه ها
ملینا
3 سال پیش

نمیاره بالا رو روانم داره را میره 😐
ملینا
3 سال پیش

دقیقااااا
ژینا
3 سال پیش

صوفی کریمی
فریبا
3 سال پیش

۱۶ ساله این سیم کارتو رو دارم و مدام شارژ و بسته گرفتم چرا هیچ وقت برنده نمیشم از طریق اپلیکشن همراه اول امتیازها مو تبدیل به شانس قرعه کشی هم میکنم ولی هیچ وقت خبری نیس به هر کی م میگم مسخره میکنه میخنده
مرتضی
4 سال پیش

برای ثبت نام رمز ورود میخوان یادم رفت
فاطمه
4 سال پیش

من می خام بدونم چه رمزی بزارم اخه هر رکزی می زنم میگه نامعتبر😐
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (406 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس