ساعدنیوز
ساعدنیوز

آموزش تهیه سرم موی خانگی

  دوشنبه، 29 فروردین 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آموزش تهیه سرم موی خانگی
بهتر است بدانید برای محافظت از مو و موی سالم و درخشان داشتن از سرم مو استفاده کنید. سرم مو به آسانی موهای وز و خشک و بد حالت شما را نرم و زیبا و درخشان تبدیل می کند. در این مقاله ما روش تهیه سرم موی خانگی را برای شما تهیه کرده ایم، با ما همراه باشید تا موهای زیبا و براق و نرم داشته باشید.

داشتن موهای سالم و درخشان این روزها برای همه خانم ها و حتی آقایان اهمیت زیادی دارد. اگر شما موهای وز، خشک و بدحالتی احتمالا بارها از اطرافیانتان شنیده اید که استفاده از سرم مو یا ماسک را به شما پیشنهاد داده اند. با این وجود هنوز نمی دانید کدام محصول برای موهای شما بهترین است. سرم مو به راحتی موهای خشک و بد حالت را در کمترین زمان، به موهایی ابریشمی و بسیار نرم تبدیل می کند و به خاطر همین ویژگی، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. ما در این مقاله سعی کرده ایم با استفاده از محصولات طبیعی و در دسترس سرم های خانگی برای زیبایی و درخشش هر چه بیشتر موهای شما تهیه کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از سرم موی خانگی

موها به طور دائم در معرض آسیب قرار دارند. این روزها همه جا در مورد مضرات اتوی مو و سشوار گفته می شود با این همه هنوز هم از آن استفاده می شود. دستگاه های حالت دهنده حرارتی به شدت لایه کوتیکول مو را در معرض تخریب قرار می دهند. حتی اگر این مورد را ندیده بگیرید با شامپوهایی که برای شستن موها استفاده می شود چه می کنید؟ مواد شیمیایی در شوینده ها، نرم کننده های مو و دیگر محصولات مراقبت از مو به مرور موها را خشک می کنند. استفاده از سرم موی خانگی یک راه عالی برای حفظ کیفیت مو است که هیچ ضرری هم برای پوست سر یا موها ندارد. به طور کلی انواع سرم مو از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می کند. این محصولات به موهای شما رطوبت کافی و درخشندگی می بخشند. برای اینکه موهای نرم، صاف و ابریشمی داشته باشید نیاز به یک سرم خوب برای موها دارید. سرم موی خانگی بهترین محافظ حرارت مو است و تارهای مو را از آسیب های اتوی مو و سشوارهای بی کیفیت در امان نگه می دارد. جالب تر اینکه در صورت برخورد مواد با پوست سر، هیچ مشکلی ایجاد نمی شود. ترکیبات سرم های دست ساز برای پوست کف سر، خطرناک نیستند و حتی حالت بهبود دهندگی و درمانی نیز دارند.

سرم موی خانگی

روش استفاده از سرم مو

این محصول برای بعد از حمام است و روی موها باقی می ماند و نیاز به آبکشی ندارد. پس از شستن موها در حالی که هنوز مو کمی مرطوب است می توانید از سرم مو استفاده کنید. به اندازه 4-5 قطره از سرم را در کف دست ریخته و دست ها را به هم بمالید. سپس مواد را به موها بزنید و کمی صبر کنید تا مواد به خورد مو برود و جذب شود. برای سهولت بهتر است موها را به بخش های کوچک تری تقسیم کنید و به آرامی، از پشت گوش به سمت انتهای مو را با سرم آغشته کنید. سپس با یک شانه دندانه درشت موها را شانه بزنید تا مواد به همه قسمت های مو برسد. به همین سادگی خشکی و وز مو برطرف می شود و موها حالت درخشنده و براق تری پیدا می کنند. بهتر است از سرم مو برای کف سر استفاده نکنید تا موها چسبیده به هم نشود و روی سر نخوابد. نیازی نیست به موها مقدار زیادی سرم مو بمالید با این کار تنها باعث می شوید تا موهایتان چرب و کثیف به نظر برسد. در این صورت ناچارید که موها را بشویید. در صورتی که موها خیلی خشک است می توانید مثل ماسک مو، مقدار زیادی از مواد سرم موی خانگی را روی موها بمالید و از کلاه پلاستیکی استفاده کنید و بعد از دو ساعت هم موها را شستشو دهید. این ترفند هفته ای یک بار بیشتر استفاده نشود.

طرز تهیه سرم موی خانگی

با توجه به جنس موها می توانید از ترکیبات مختلفی برای ساخت سرم مو استفاده کنید. این مواد برای موهای خشک و چرب کارایی دارند. اگر بخواهید موها را درخشان و براق کنید می توانید از روغن های گیاهی با خواص فراوان کمک بگیرید. سرم های خانگی با مواد طبیعی و گیاهی تهیه می شوند و عموما پایه روغنی دارند. این مواد را با توجه به نیاز موهایتان با ترکیبات متنوعی تهیه کنید و همیشه یک شیشه کوچک از سرم مو را در کیف همراه داشته باشید. پایه اصلی سرم موی خانگی، روغن های گیاهی است. انواع روغن مایع برای تهیه سرم های مو استفاده می شود. روغن گیاهی جامد در این مورد مصرفی ندارد و مناسب نیست. روغن های گیاهی باید به روش پرس سرد و تحت فشار گرفته شوند. استفاده از مواد شیمیایی در تهیه روغن گیاهی تاثیر آن را کاهش می دهد. روغن های مرغوب با حفظ رطوبت مو از خشکی و وز جلوگیری می کنند. در ادامه طرز تهیه سرم موی خانگی آموزش داده شده است.

رزماری و جعفری درخشان کننده موها

برای تهیه این سروم موی خانگی به 2 قاشق غذاخوری تخم جعفری و نصف فنجان رزماری تازه نیاز دارید. رزماری را خورد کرده به همراه تخم جعفری با 3 فنجان آب، بجوشانید. وقتی آب به اندازه یک فنجان شد، زیر شعله را خاموش کنید. این سرم را می توانید بعد از حمام روی موها بمالید. سپس موها را در حوله بپیچید تا گرم بماند. بعد از یک ساعت هم می توانید موها را شستشو دهید. اجازه دهید تا موها به طور طبیعی خشک شود و از دستگاه های حرارتی استفاده نکنید. بعد از چند بار استفاده، کدری و ماتی موها کامل برطرف می شود. اگر در تهیه این سرم مو مشکل دارید در ادامه دستورات ساده تری نیز آموزش داده شده است.

سرم مو

سرم موی خانگی برای موهای چرب

6 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را به 2 قاشق غذاخوری روغن آرگان و به همین مقدار روغن بادام اضافه کنید. از 5-6 قطره روغن اسطوخودوس برای خوشبو شدن و تاثیرات قوی تر مواد استفاده کنید. همین ترکیب ساده بهترین سرم موی دست ساز برای موهای چرب است. نگران چرب شدن موها نباشید این ترکیب اصلا موها را چرب نمی کند. برای رفع چربی موها می توانید از این نوع سرم مو استفاده کنید. اگر ژل آلوئه ورای تازه در اختیار ندارید از روغن آلوئه ورا استفاده کنید (در داروخانه ها به فروش می رسد ) ماندگاری سرم با روغن آلوئه ورا طولانی تر از ژل است.

سرم موی خانگی برای موهای وز

معمولا موهای خشک، دچار وز هم می شوند. وقتی رطوبت مو از دست برود ظاهر مو خشک و وز و غیر قابل کنترل می شود. با انواع ماسک مو ضد وز و سرم مو می توانید رطوبت مورد نیاز مو را تامین کنید. برای خداحافظی با موی وز، به مواد مناسبی نیاز دارید. مراقب باشید مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تاثیر خوبی دارند. اگر می توانید روغن ها را خودتان تهیه کنید ولی نمونه های آماده هم در دراگ استورها به فروش می رسد. برای تهیه سرم مو خانگی برطرف کننده وز مو به 10 قاشق ژل آلوئه ورا نیاز دارید. یک برگ از گیاه آلوئه ورا را برش دهید و با قاشق قسمت ژله ای داخل برگ را جدا کنید. روغن آووکادو، نارگیل و گلاب از هر کدام به اندازه 2 قاشق غذاخوری را به ژل آلوئه ورا اضافه کنید. مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا کامل مخلوط شود. سرم موی خانگی شما آماده است. این مواد قابل نگهداری طولانی نیستند و حداکثر 5 روز وقت دارید تا از آن استفاده کنید. حتی با اولین بار استفاده نیز، وز مو برطرف می شود.

نرم کننده طبیعی موی سر

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 4 قاشق کره در یک ظرف مناسب ریخته و آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. بعد از اینکه مواد ذوب شد 5 قطره اسانس رز ماری یا اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید 2 قطره روغن نارگیل را نیز در ترکیب ماسک موی سر مخلوط کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. سپس سرم موی خانگی را در یک ظرف مناسب و در بسته ریخته و هر زمان که لازم است از آن استفاده کنید. این مواد باید در یخچال نگهداری شود در این صورت دوام بیشتری دارد.

نرم کننده طبیعی موی سر
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (105 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (62 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (15 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (40 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 بلایی که تصادف مرگبار بر سرِ ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی آورد+عکس/ همسر جوان و پسرش توی این تصادف آسمانی شدن رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ این ماشین نیست هواپیماست + فیلم تصویری دیده نشده از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همسرشان در اوایل ازدواج/ چقدر جوان بودند احمد ابوالقاسمی، داور برنامه محفل: شجریان رو دوست دارم اما چون علیرضا قربانی پسر داییمه اونم دوست دارم+ویدیو رونمایی از پیرترین مرد جهان با 256 سال سن/ تا زمان مرگ با 23 زن ازدواج کرد!+عکس غوغای خوانندگی بی نظیر حمید هیراد با آهنگ قدیمی در خانه اش/ کدوم کوه و کمر نقش تو داره یار+ویدیو افشاگری هادی چوپان از حقیقت تلخ زندگیش/ واقعا روحیه میخواد اینارو تعریف کردن و نشون دادن+ فیلم مهران مدیری مربی تیم فوتبال شد/ خداحافظی آقای بازیگر از بازیگری +فیلم خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای کوتاه کردن موی پسرش حماسه ساز شد/ کل آرایشگاه های شهر زیر سوال رفت+عکس (عکس) آرون افشار و مادرش در پشت صحنه کنسرت / چقدر ماشاءالله مادرش جوونه! پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 رونمایی همسر شاهرخ استخری از گوشواره های دخترانه شیک و گوگولی نبات کوچولو/ چه خوش سلیقه+عکس گفتگوی صمیمی با ندا قاسمی، شیرین نون خ؛ از چپ کردن ماشینش و فاصله یک قدمی با مرگ تا درخواست سلفی در دستشویی+ویدیو خواص عجیب آب پیاز عاشقانه های خاص و متفاوت فیروزه سریال گیلدخت همراه با همسر خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس صحبت های شوکه کننده و با چشمان گریانِ مادر مرتضی پورعلی گنجی: توی شالیزار کار میکردم شکم بچه هامو سیر میکردم+ویدیو رونمایی از شورت ورزشی 66 میلیون تومانی ستاره فوتبال/رامین رضاییان مرزهای خرید را جابه جا کرد+ عکس وقتی سوگل طهماسبی با این جواب نشون میده که یه اهوازی واقعی و به تمام معناست+ویدیو/ گرمای تابستون و چای یه ترکیب ترک نشدنی برا ایرانیاست😎 بهاره رهنما: به من میگید پیرزن ناراحت نمیشم چون من پیرزن جذابی هستم+ویدئو خوانندگی خارجی هومن حاج عبداللهی با لهجه مازَنی / خدا تو گِل این مرد فقط نمک ریخته +فیلم عمارت باشکوه محل نگهداری سه تار ناصرالدین شاه قاجار/ یه خونه پر از ساز و آواز 😍+ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز حامد آهنگی، کمدین معروف ایرانی+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍!+ویدیو سوگواری تمام نشدنی نسرین مقانلو برای پسر و پدر مرحومش با این ویدیو و با صدای علیرضا قربانی دل هر مادری رو به درد میاره/ خدا بهش صبر بده روایت بامزه پوریا پورسرخ از عاشق شدن و ازدواج کردنش؛ مثل خودم خیلی بی حاشیه هست+ ویدیو/ خوشبخت باشین😍 واکنش خسرو حیدری به شوخی های سریال پژمان/ وقتی همسر خسرو حیدری دست رد به پیشنهاد بازیگری زد+ویدئو درباره میوه‌فروشی که 16 سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است! +ویدئو تصویری از استراحت محمدجواد ظریف با پتوی گلبافت در هواپیما/ حمایت از کالای ایرانی توسط سیاستمدار ایرانی
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...