آموزش مش کردن مو با کلاه‎

  جمعه، 28 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آموزش مش کردن مو با کلاه‎
آموزش مش کردن مو با کلاه با رعایت مهمترین نکات به همراه معرفی چند ترکیب رنگساژ جدید در این بخش از دنیای مد

وسایل مورد نیاز

  • کلاه مش آبي نازک يا کلاه استاندارد سفيد(آمريکايي)
  • قلاب شماره 6سر طلايي
  • پودر دکلره سفيد يا آبي
  • اکسيدان 12% يا شماره 3 هم مارک با پودر
  • کيسه زباله نازک و رنگي، سشوار دستي، روغن زيتون، شانه دم دار پلاستيکي

روش کار:

- اولین کاری که باید انجام دهید این است که موها را به خوبی شانه کنید تا اگر گره ای هست باز شود، موهای گره خورده از سوراخ کلاه بیرون نمی آید و دردناک خواهد بود.

- انتها و يک طرف کيسه زباله را پاره کرده و روي سر قرار مي دهيم بطوري که يک سمت آن بلندتر باشد .

- کلاه را روي سر قرار داده و خوب محکم مي کنيم و در قسمت تاج سر سنجاق سر را بصورت افقي از سوراخ بالاي کلاه فرو مي کنيم که کلاه در حين کار جا به جا نشود.

- موهایتان هرگز نباید خیس یا نم دار باشند حتما موهایتان را کاملا خشک کنید زیرا موهای خیس به سختی از سوراخ کلاه بیرون می آید مخصوصا اگر موهای بلندی دارید بهتر است آن ها را کمی کوتاه کنید.

- با قلاب موها را از کلاه بيرون مي آوريم و براي جلوگيري از خروج موي اضافي نوک انگشتمان را کنار سوراخ مي گذاريم.

- هنگام بیرون کشیدن موها با قلاب لازم نیست خیلی محکم قلاب را به داخل فرو ببرید زیرا این کار باعث میشود قلاب به پوست سر برخورد کند و ایجاد زخم کند.

- مو هاي بيرون کشيده شده را شانه کرده و با دست مي کشيم که زير سوراخ جمع نشده باشد.

- شروع کنید به آماده کردن مواد مش، پودر مش را با اکسیدان 12 درصد یا همان نمره 3 مخلوط میکنیم تا مواد ما یه حالت ماست مانند پیدا کند مواد نه باید زیاد سفت باشه نه شل .

- از پشت سر مواد را از انتها به سمت مرکز سر مي زنيم سپس دسته هاي مو را از هم جدا کرده از انتها تا نوک مو به مواد آغشته مي کنيم.

- هر دسته مورا جمع کرده روي سوراخ خودش قرار مي دهيم.-

سمت بلند کيسه را روي سر گذاشته و روي موها را مي پوشانيم.

- بعد از اینکه مو به پایه رسید ان ها را میشوییم البته نباید نرم کننده بزنید و بعد از گرفتن آب اضافی موها رنگساژ مورد نظر را میزنیم .

- بعد از گذشت مدت زمان حدودا یک ربع رنگساژ را از روی موها میشوییم و یک کاندیشنر به موها میزنیم سپس کلاه رو بیرون میاوریم و موها را خشک میکنیم.

مش با کاغذ فویل :

ابتدا موها را تقسیم بندی نمایید.(قسمت جلوی سر 3 قسمت ٬ پشت سر 4 قسمت )با شانه دم باریک قسمت های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید.(قطر مو نباید بیشتر از نیم سانتی مترباشد.)کاغذ فویل را به شکل مستطیل به اندازه ۵ سانتی متر از طول و عرض موها بیشتر بریده لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر حدود دو سانتی متر تا بزنید سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.مواد دکلره را از نیم سانتی متری پوست سر به موها بزنید.مقدار مواد دکلره را زیاد نزدید چون باعث نشتی به موهای زمینه خواهد شد همچنین از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید این پودرها کف نمی کند ولی در عین حال کار روشن کردن موها را انجام می دهد.سپس کاغذ فویل رابه روی موها تا کنید.موها را هر 10 دقیقه یکبار چک کنید.بعد از مکث کافی قسمت های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده شسته و رنساژمورد نظر را به روی موها بزنیدو در آخر با یک براشینگ خوب کار مش تان را به پایان برسانید.

رنساژ ها :

به رنگی که بعد از دکلره کردن روی موها می زنیم رنساژ می گوییم.برای تهیه رنساژرنگ مورد نظر را انتخاب کرده و اکسیدان و آب را به صورت 1 به 1 با رنگ مخلوط کرده تا به شکل ماست خیلی شل در بیاید. رنساژ را روی موی خیس زده و بعد از 5 تا 10 دقیقه بشوئید. اگر رنساژ در پنج دقیقه هم جواب داد می توانیم مو را بشوییم نحوه ی زدن رنساژ بر روی کلاه مش یا بطور کلی بر مو مانند شامپو زدن است .اگر می خواهید که زردی مو را بگیرید از رنگهای سری دودی یا نقره ای استفاده کنید که زردی مو را خنثی کند.اگر زردی مو زیاد است به اندازه یک نخود رنگ بنفش را با رنگ اصلی مخلوط کنید،اگر می خواهید موهایتان زردی نداشته باشد هیچ گاه سری طلایی برای رنساژ بکار نبرید.در رنساژ بسته به حجم مو از رنگ روشن در فرمول به اندازه بیشتر و از رنگ های تیره به اندازه حداکثر یک نخود استفاده کرد.اگر بخواهیم شدت تن زیتونی و طلایی و دودی را زیاد کنیم از واریاسیون های مربوط استفاده می کنیم .

اگر موهایتان را در خانه رنگ و مش کرده اید، تا ۲ الی ۳ روز هیچ شامپویی به موهایتان نزنید. بعد از دکلره کردن، موها را بلافاصله با آب گرم و نرم کننده بشویید و به مدت یک هفته از شامپو بچه استفاده کنید. از هفته دوم به بعد می توانید از انواع شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
توجه داشته باشید که آب داغ باعث ریزش مو و خشک شدن آن می شود. البته موهای شما چه رنگ شده باشد چه نباشد، بهتر است از آب ولرم برای شستشوی موها استفاده کنید. برای مدت طولانی در معرض آب گرم قرار نگیرید؛ چرا که علاوه بر بی حال نشان دادن موها، باعث شکنندگی و خشکی پوست نیز می شود.

نور آفتاب برای پوست و مو مفید است؛ اما ماندن طولانی مدت در برابر نور آفتاب به خصوص در فصل تابستان می تواند آسیب های جدی به موها وارد کرده و آن ها را خشک و ضعیف نشان دهد. اگر تمایل به آفتاب گرفتن دارید، حتما یک ربع قبل از آن از ضد آفتاب استفاده کنید و به موهایتان روغن زیتون بزنید تا نور مستقیم آفتاب به موهایتان آسیب وارد نکند.شنا کردن در استخرها نیز می تواند به موهای شما آسیب برساند؛ زیرا کلر موجود در استخرها برای موها ضرر دارد. بهترین راه حل استفاده از کلاه های مخصوص شنا است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (638 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (566 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...