امیرعبداللهیان راهی آفریقای جنوبی شد

  پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ID  کد خبر 342530
امیرعبداللهیان راهی آفریقای جنوبی شد
ساعدنیوز: وزیر خارجه آفریقای جنوبی در ابتکار عملی در حاشیه اجلاس وزیران خارجه بریکس که روز پنجشنبه برگزار می شود، از تقریبا 22 وزیر خارجه غیرعضو از جمله امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در نشستی تحت عنوان «دوستان بریکس» دعوت به عمل آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، وزیر خارجه آفریقای جنوبی در ابتکار عملی در حاشیه اجلاس وزیران خارجه بریکس که روز پنجشنبه برگزار می شود، از تقریبا 22 وزیر خارجه غیرعضو از جمله وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در نشستی تحت عنوان «دوستان بریکس» دعوت به عمل آورده است.

شایان ذکر است، از کشورهای دعوت شده حدودا 9 کشور به صورت حضوری در این اجلاس هستند و چند کشور به طور مجازی در آن شرکت می‌کنند.

گفتنی است نشست سران بریکس در ماه اگوست در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

سال گذشته رئیس جمهور چین به عنوان رئیس دوره ای بریکس از سید ابراهیم رئیسی برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران بریکس دعوت کرد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه نیز در سخنانی درباره این اجلاس، با بیان اینکه در حال حاضر 19 کشور تقاضای عضویت در گروه بریکس را مطرح کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی است که تقاضای عضویت در این گروه را مطرح کرده است.

صفری در پاسخ به این سوال که فرایند عضویت ایران در گروه بریکس در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: هنوز کشورهای عضو بریکس معیارهای خودشان را برای اعضای جدید مشخص نکرده‌اند و در حال نوشتن این معیارها هستند. با توجه به معیارها و توانایی‌هایی که ما از آن برخوردار هستیم به راحتی می‌توانیم خودمان را با معیارهای احتمالی اعضای بریکس تطبیق دهیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که عضویت ایران در این گروه چه تاثیری بر دیپلماسی اقتصادی ایران خواهد داشت اظهار کرد: یکی از اثرات این موضوع این است که با کشورهای روسیه، چین، برزیل و آفریقای جنوبی که عضو این گروه هستند می‌توانیم معاملات خود را بدون استفاده از دلار و با پول ملی انجام دهیم.

وی ادامه داد: با عضویت در این گروه می‌توانیم از طریق آفریقای جنوبی و همچنین برزیل تجارت خود را در قاره آفریقا و آمریکای جنوبی گسترش دهیم. در این مناطق فضا برای صدور خدمات فنی مهندسی ایران باز است. جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش انرژی، نیروگاه، ساختمان سازی، جاده سازی و فعالیت‌های دانش بنیان و صدور خدمات فنی مهندسی از توانایی بالایی برخوردار است و عضویت در این گروه زمینه را فراهم می‌کند که ما بتوانیم این خدمات‌مان را ارائه دهیم.

صفری با بیان اینکه این سازمان موسسات مالی برای وام دادن و اعطای تسهیلات به اعضای خود ایجاد کرده است، گفت: در صورت عضویت در این گروه، ما با استفاده از این تسهیلات می‌توانیم در جهت اجرایی کردن پروژه‌هایمان در داخل کشور و سایر کشورها اقدام کنیم و در واقع از این تسهیلات برای اجرایی کردن این پروژه‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرکت وزیر امور خارجه کشورمان در نشست «دوستان بریکس» در حاشیه اجلاس وزیران خارجه بریکس، ادامه داد: شرکت در این اجلاس بسیار مهم است و در کنار آن دیدارهای جانبی که وزیر خارجه با کشورهایی چون روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و سایر کشورهایی که به عنوان ناظر برای شرکت در این اجلاس دعوت شده‌اند فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.

گروه بریکس شامل کشورهای نوظهور اقتصادی جهان یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که از نظر جمعیتی حدود نیمی از جمعیت جهان را در اختیار دارند و 30 درصد مساحت جهان را به خود اختصاص داده‌اند و یک چهارم سرمایه گذاری های صورت گرفته در جهان در این کشورها جذب شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (373 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس