آنچه در مورد تونر مو و استفاده از آن باید بدانید

  چهارشنبه، 30 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آنچه در مورد تونر مو و استفاده از آن باید بدانید
تونر مو یک محصول مورد علاقه برای بسیاری از افراد محسوب می شود که تناژ زرد و یا نارنجی را روی موهای دکلره شده از بین می برد و معمولاً ردپایی از رنگ بنفش و آبی نیز دارد . زمانی که تونر را به موهای دکلره شده می زنیم ، کمی آن را متمایل به خاکستری ، دودی و یا پلاتینی می کنیم و در نتیجه تناژ موی ما طبیعی تر به نظر خواهد رسید

تونر مو یک محصول مورد علاقه برای بسیاری از افراد محسوب می شود که تناژ زرد و یا نارنجی را روی موهای دکلره شده از بین می برد و معمولاً ردپایی از رنگ بنفش و آبی نیز دارد . زمانی که تونر را به موهای دکلره شده می زنیم ، کمی آن را متمایل به خاکستری ، دودی و یا پلاتینی می کنیم و در نتیجه تناژ موی ما طبیعی تر به نظر خواهد رسید . همچنین باعث سالم تر و براق تر نشان دادن آن می گردد.

تونر مو

همانطور که در ابتدای این بخش از دنیای مد گفتیم ، تونر برای متعادل سازی تناژ مو به کار می رود اما غیر از تونر می توانید از محصولات دیگری مثل رنگ مو و یا شامپو های بنفش نیز استفاده کنید.

قطعا افرادی را دیده اید که موی آن ها رنگ زرد دارد. در واقع آن ها سعی کردند که موی بلوند داشته باشند اما بیشتر از بلوند ، رنگ زرد به چشم می خورد . احتمالاً در رنگ موی آن ها اشتباهی رخ داده است و علت آن هم این است که این افراد از تونر استفاده نکرده اند.

تونرها زیرتناژ رنگ مو را تغییر می دهند اما در سایه انداختن آن اثری ندارند به همین دلیل است که آن ها را به موی دکلره شده یا بلوند می زنند زیرا باعث تیرگی مو می شوند و می توانند سایه موی بلوند شما را جذاب تر کنند . از تونر می توانید برای کل موی خود استفاده کنید یا آن را فقط به بخشی از موهایتان بزنید که دوست دارید رنگ آن کمی تغییر کند.

همچنین می توانید آن را فقط به قسمت های هایلایت شده یا به ریشه ها بزنید تا طبیعی تر به نظر برسند . هرچه قدر موهایتان را بیشتر بشویید ، به تعداد دفعات بیشتری برای استفاده از تونر احتیاج پیدا خواهید کرد . تونر را می توانید در منزل و یا در سالن آرایشی استفاده کنید.

روش انتخاب تونر مناسب برای اصلاح رنگ مو

برای اینکه بتوانید تونر مناسبی را برای رنگ موهایتان انتخاب کنید ابتدا باید چرخه رنگی را به درستی بشناسید و سپس رنگ هایی را که ضد و مخالف یکدیگر هستند را کنترل کنید. برای مثال اگر رنگ مو انتخابی شما دارای تناژ سبز باشد باید از تونر قرمز برای متعادل کردن آن استفاده کنید.

تونر موی بلوند

اگر می خواهید زردی موهای بلوند را از بین ببرید، باید سایه متضاد با رنگ موی فعلی را در چرخه رنگ انتخاب کنید، مانند تونر خاکستری بنفش.

تونر رنگ موی قهوه ای مایل به قرمز

برای موهای قهوه ای مایل به قرمز باید تونر سبز را انتخاب کنید تا مو طبیعی شود.

تونر رنگ موی تیره

بلوند خاکستری یا بلوند بژ می تواند سایه تیره را خنثی کند.

تونر رنگ موهای متفاوت

برای خنثی کردن و طبیعی نمودن موهای متفاوت از تونر آبی استفاده می شود.به عنوان مثال اگر موی خود را بلوند کرده اید با چندین بار شستشو احتمالا متوجه شده اید که رنگ مو کمرنگ و زرد شده. برای از بین بردن رنگ زرد آن می توانید از تونر شماره T11 یا T18 مارک Wella استفاده کنید تا سایه خاکستری ایجاد شود.

تونر مو و نکات مهمی که باید بدانید

از مهمترین نکاتی که برای تونر مو باید به آن توجه داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تونرها برای تغییر دادن رنگ های باقی مانده به کار می روند نه اینکه سایه ای برای آنها ایجاد نمایند. منظور از این حرف این بوده که تونر مو، برای موهایی که به رنگ بلوند و یا سفید بوده است کاربرد دارد و در صورتی که موهایی سیاه و تیره دارید، مورد استفاده قرار نمی گیرد.
  • با استفاده از تونر مو می توانید سایه ای از موی بلوند خود را تیره تر، خنک تر و خاکستری رنگ و یا حتی به رنگ هایی از صورتی یا بنفش تغییر دهید.
  • از تونر مو برای تمامی قسمت های مو یا قسمتی از مو که دارای سایه است می توان استفاده نمود. برای مثال، از تونر مو برای موهایی که قسمتی از آن دارای هایلایت است و رنگ مناسبی ندارد و یا ریشه هایی که دارای مشکل است، جهت طبیعی تر شدن به کار می رود.
  • هر چه موهای خود را بیشتر بشویید، بیشتر به تونر مو نیاز پیدا خواهید کرد و از تونر مو، هم می توانید در خانه و هم در سالن های آرایشی برای برطرف کردن سایه های ایجاد شده استفاده نمایید.
  • تونر مو دارای سه نوع مختلفی از تن است مانند: تونرهای آمونیاک، تونر هایی برای رنگ و یا تونرهایی به صورت شامپو بنفش رنگ.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (589 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان