آنچه پیش از کوتاهی مو باید دانست

  چهارشنبه، 08 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آنچه پیش از کوتاهی مو باید دانست
مهم ترین سوال زنان در سالن های آرایش این است که آیا باید موی خود را بلند نگه دارند یا کوتاه کنند، ممکن است آرایشگر پیشنهادهایی براساس عوامل مختلفی بدهند اما تصمیم نهایی هنوز هم از طرف مشتری است. این مقاله نکات مختلفی را در هنگام تصمیم گیری برای مدل موی شما ارائه خواهد داد.

مهم ترین سوال زنان در سالن های آرایش این است که آیا باید موی خود را بلند نگه دارند یا کوتاه کنند، ممکن است آرایشگر پیشنهادهایی براساس عوامل مختلفی بدهند اما تصمیم نهایی هنوز هم از طرف مشتری است. این مقاله نکات مختلفی را در هنگام تصمیم گیری برای مدل موی شما ارائه خواهد داد.

کوتاهی مو

آیا باید موهایم را کوتاه کنم؟ صورت و نوع بدن خود را در نظر بگیرید، شکل صورت خود را بشناسید، که این اولین چیزی است که باید در هنگام فکر کردن به کوتاه کردن موهایتان در نظر بگیرید، زیرا بعضی مدل های مو فقط در شکل های خاصی از صورت خوب به نظر می رسد، انتخاب مدل موی مناسب نه تنها صورت شما را پنهان نمی کند، بلکه زیبایی طبیعی ای برای شما به ارمغان خواهد آورد، به تصویر زیر نگاه کنید تا بفهمید صورت شما چه شکلی است.

آنچه پیش از کوتاهی مو باید دانست

1. اگر چهره بیضی شکلی دارید

هر سبک مو متناسب با چهره شماست، شما می توانید هر مدل مویی بزنید ، می توانید یک مدل بلند تا استخوان ترقوه تان را امتحان کنید و سپس سعی کنید با موهای چتری تان کاری کنید تا صورتتان کوتاه تر به نظر برسد.همچنین می توانید یک موی بلند فرفری را تا کمرتان داشته باشید، این نوع چهره ها معمولا می تواند هر نوع مویی را داشته باشند، یک کوتاهی زاویه دار انجام دهید که مکمل چانه شما باشد، چتری های صاف و یا موج دار نیز باعث جذابیت بیشتر شما خواهد شد.

2. اگر صورت گردی دارید

مدل موی کوتاه پیکسی را امتحان کنید، یک مدل پشت کوتاه می تواند گردی صورت شما را کم کند ، اگر یک مدل موی بلندتر می خواهید، یک مدل موی لایه لایه داشته باشید و موهایتان را موج دار کنید، اگر واقعاً طرفدار سبک های جدید هستید، سعی کنید آن را به سبک آشفته درست کنید و یا لایه های جلو موهای خود را بلندتر از پشت موهایتان کنید.

اگر هنوز به این فکر می کنید که " باید موهایم را کوتاه کنم یا خیر؟" پاسخ بله است، شما می توانید تعداد زیادی آرایش مو موجود را امتحان کنید که اکثرا برای فرم صورت شما مناسب هستند، از بلندی های یکنواخت و یکدست اجتناب کنید .

3. موهای کوتاه یا متوسط برای صورت های مربعی خوب به نظر می رسد

صورت های مربعی شکل خطوط فک و پیشانی مشخصی دارند، مدل موی کوتاه تا متوسط با امواج نرم مو می تواند به گردی صورت شما بیفزاید، موهای بلند با چتری می توانند به جلب توجه بیننده نسبت به صورت مربعی کمک کنند ، از کوتاهی های یک دست و مدل موییی با اندازه یکنواخت که فک زاویه ای شما را نمایان تر می کند، جلوگیری کنید.

چند نکته

کوتاه نمودن موها با دفعات بیشتر، باعث نمی شود که رشد موهای شما بیشتر شود:

دور ریختن انتهای موها، تاثیر مستقیمی بر رشد موهای شما ندارد. زیرا انتهای مو، تاثیری روی فولیکول های پوست سر، که تعیین می کنند موها با چه سرعتی و چه مقدار رشد کنند، ندارد. پیرایش مو در واقع، موهای شما را برای رشد، سالم تر نگاه می دارد.

همیشه میتوانید موهایتان را بیشتر کوتاه کنید:
اگر ۱۰۰ درصد مطمئن نیستید که می خواهید موهایتان را کوتاه کنید، قسمت کوچکی از موهایتان را که کمتر از مقداریست که در نظر دارید ، کوتاه کنید. همیشه فرصت این را دارید که موهایتان را کوتاه کنید بنابراین از مقدار کوتاه تر شروع کنید تا ببینید ابتدا چه احساسی به آن دارید.



گاهی پیرایش موها را به تعویق بیاندازید:

گاهی فواصل زمانی بین پیرایش موهای خود را تغییر دهید، مثلاً به جای مرتب سازی معمول 6 یا 8 هفته ای، وقفه ای 3 یا 4 ماهه، بین پیرایش موها ایجاد نمایید. زیرا حدوداً هر سه یا چهار ماه، انتهای موها شروع به دوشاخه شدن می کند (اصطلاحاً موهای شما موخوره می گیرد) و این زمانی است که موهای شما واقعاً نیاز به پیرایش دارد.

به گردنتان فکر کنید

بعضی ها دوست دارند گردنشان را با موها بپوشانند با کوتاه کردن موها مویی ندارید که گردنتان را با آن پنهان کنید.

کوتاه و خرد کردن موها مطابق جنس مو

موها را باید مطابق جنس مو اصلاح و کوتاه کنید. موهایی که جنس محکمی دارند را اگر متقارن و یکدست کوتاه نکنید زیباتر می شود؛ اما برای موهای صاف، یکدست کوتاه کردن آن را زیباتر می کند.

کوتاه کردن مو را خودتان انجام ندهید

همیشه موهایتان را به کسی که حرفه ای هست بسپارید.

قبل از کوتاه کردن موهای خود را نشویید

شما باید بعد از کوتاهی موهایتان را خوب بشویید پس نیاز نیست قبل از اصلاح نیز موها را بشویید این کار سبب می شود مو و پوست سر خشک شود و موها آسیب ببیند.

نوع موهایتان را در نظر بگیرید

شما باید با توجه به نوع جنس موهایتان، آنها را کوتاه کنید و با یک آرایشگر مشورت کنید مثلاً برای افرادی که موهایشان فر است موی کوتاه گزینه مناسبی نیست.

موها برای کوتاه شدن باید خشک باشد

بهتر است برای کوتاه کردن موها خشک باشد این گونه نتیجه ی کار بهتر خواهد بود. البته تشخیص این موضوع بهتر است با آرایشگر باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (225 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW