انتخابات نشان‌ دهنده حیات سیاسی ملت است

  شنبه، 28 بهمن 1402 ID  کد خبر 375858
انتخابات نشان‌ دهنده حیات سیاسی ملت است
امام جمعه موقت تهران گفت: انتخابات نشان می‌دهد ملت در حیات سیاسی و اجتماعی مرگ پذیر نیست و این علامت زنده بودن ملت است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: خداوند چیزی در وجود انسان نهادینه کرده است که بعد از پایان ماموریت دنیوی از ما گرفته می شود و این یک نعمت موهبتی است.

وی افزود: خداوند متعال بشر را به نعمت عقل ممتاز کرده است و این همان حجت درونی انسانها در این دنیا است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن چیزی کم نگذاشتند. این راهپیمایی و حضور حماسی مردم بر اساس آماری که کارشناسان از همه استانها ارائه کردند بیشتر از سنوات قبل بوده است. این موجب عصبانیت و ناراحتی دشمن و تودهنی زدن به همه بوق‌های تبلیغاتی استکباری می‌شود. حضور مردم یک حضور عزت ساز و مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی دشمن بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در راهپیمایی امسال زنان مانند سایر عرصه ها در سطح وسیعی ایفای نقش کردند و حضور نوجوانان و جوانان چشمگیر بود. هرچند جوانان ما دفاع مقدس و انقلاب را ندیدند اما نشان دادند به برکت خون شهدا پاسداران خون شهدا و حافظان مکتب هستند.

وی عنوان کرد: تبلیغات دشمن بسیار پرحجم است و شب و روز توپ‌های تبلیغاتی آنان ذهن مردم ما را هدف گرفته است؛ آنان می‌خواهند پرچم ولایت را به غربت مبتلا کنند و با همکاری غربگراهای داخلی به میدان آمدند تا مردم را مایوس کنند از سوی دیگر مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست و دنیای کفر به قول خودش فشارهای فلج کننده به ما وارد کرده است اما مردم مردم علی رغم همه مشکلات با بصیرت به میدان آمدند تا بگویند با اینکه از مشکلات آگاه هستیم ولی صاحب این انقلاب ما هستیم، عهد بسته‌ایم از این انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت کنیم.

صدیقی ادامه داد: این انقلاب، انقلاب الهی است و استمرار بعثت نبی مکرم اسلام است. امروز هم پیام های پیامبر ما از طریق جانشینان ایشان که در مرتبه اول امامان هستند و در مرتبه بعد رهبر ما که نایب امام هستند به جهان می‌رسد و ایران ما جوشش جدیدی از بعثت انبیا بود و هرگز دشمنان نمی‌توانند این صدا را خاموش کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: این بعثت نبوی که در ایران درخشید همه قدرتهای شرقی و غربی حساس شدند و خواستند این نور را در کشور ما خاموش کنند اما این نور مرزها را درنوردید و امروز لبنان سوریه و عراق و یمن و غزه یک زنجیره مستحکمی است که قدرت ادعایی شیطان بزرگ و سران کشورهای اروپایی را به چالش کشید. دیدید که یمن چگونه شریان اقتصادی اسرائیل را به چالش کشید و آمریکا و انگلیس هم حریفش نشدند. لبنان را می بینید که چگونه در حال فلج کردن پایگاههای اسرائیل است و امروز گروه‌های انقلابی عراق در کنار مردم غزه در هجوم به قلب دنیای کفر هم قسم شده‌اند و پایگاه‌های نظامی آمریکای در منطقه را هدف قرار می‌دهند و این مستکبران گردن کلفت مانند برف در حال آب شدن هستند و به زودی اثبات می‌شود حق پیروز است و باطل نابود شدنی است.

وی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: انتخابات عزت مردم و تحولخواهی همیشگی آنان است. انتخابات موجب تامین امنیت روانی و فرهنگی و سیاسی کشور است. انتخابات نشان می‌دهد ملت در حیات سیاسی و اجتماعی مرگ پذیر نیست و این علامت زنده بودن ملت است. علاوه بر آن نشان می‌دهد مردنم دریافته اند باید خودشان سرنوشت خودشان را رقم بزنند.

صدیقی ادامه داد: جمهوریت،‌اسلامیت نظام را بیمه می‌کند و اگر جمهوریت نباشد احکام اسلام امکان اجرا پیدا نخواهد کرد و ولایت قوام لازم برای نفوذ داخلی و بین المللی را نخواهد داشت. تجارب تاریخی از ملت ما یک اجتماع پولادین بصیر بوجود آورده است لذا حضور در پای صندوق انتخابات یک انتخاب عقلی، سیاسی، شرعی و لایتمدارانه است.چون مشکلات داریم باید در انتخابات شرکت کنیم زیرا انتخابات موجب ارتقا توانایی کشور است و مردم می فهمند که حضورشان گره گشا است و این حضور شما موجب دلگرمی مسئولان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مشارکت پایین موجب تحمیل هزینه‌های جدید بر کشور می‌شود گفت: اگر می‌خواهید خدمتگزاران خود را دلگرم کنید راهش شرکت در انتخابات است و حتی کسانیکه مذهبی هم نیستند باید برای امنیت کشور در انتخابات شرکت کنند. لذا من مطمئن هستم مردم بصیر ما پرشور در انتخابات شرکت می‌کنند و شما باید پرچم فتح را در کنار ولایت فقیه به دست صاحب اصلی آن برسانید. همچنین حضور حداکثری در انتخابات موجب می شود کشورتان به عنوان یک کشور مقتدر در مقابل دشمنان قرار بگیرد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (118 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (106 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (91 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (79 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (76 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (31 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (30 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (21 نظر) پسر الهام چرخنده: دیگر مادری به این اسم ندارم+عکس (20 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (18 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنّا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (18 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا برای حل مشکل تیر برق جلوی خانه اش حماسه ساز شد/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (18 نظر) آخرین شعر استاد شهریار در آخرین دیدار با معشوقه سنگدلش در بستر مرگ که اشکتونو درمیاره/ نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم... (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در شیراز ؛ قلات، بهشتی در استان فارس و مقصد پر از آرامش برای گردشگران
فال ابجد روزانه چهارشنبه 24 مرداد 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 24 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 24 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 24 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 24 مرداد 1403 + فیلم
نوزاد عجیب الخلقه 2 صورته با 8 دست و پا +عکس
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفندهای طلایی برای خشک کردن تخمه هندوانه، خربزه و طالبی در خانه
فوت و فن خانه‌داری؛ ترفندهای جادویی و فوری برای خوشبو کردن توالت و حمام
رازها و ناگفته های جالب درباره 4 برادر جنتلمن علی دایی/ خانواده‌ای تحصیل کرده با مشاغل جالب توجه که همگی در 1 فروردین به دنیا آمده‌اند+عکس
لیست کاملی از هنرمندان و بازیگران محبوب ایرانی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند/ عشق مهم تر است یا سن؟+عکس
حسن روحانی: هر شب نقش منفی پوریا پورسرخ را دنبال میکنم!
لیست کامل بازیگران و هنرمندانی که کرونا جانشان را گرفت/ از علی سلیمانی تا مادر جوان غزل شاکری و بازیگر سریال مختارنامه
فوت و فن خانه‌داری؛ برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد+نکات جانبی
آیا پزشکیان جملات روحانی را تکرار خواهد کرد؟
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟