انواع الگوهای تحلیل تکنیکال؛ 5 الگو که باید از آن ها استفاده کنید!

  یکشنبه، 09 بهمن 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع الگوهای تحلیل تکنیکال؛ 5 الگو که باید از آن ها استفاده کنید!
ساعدنیوز : انواع الگوهای تحلیل تکنیکال؛ 5 الگو که باید از آن ها استفاده کنید!الگوهای قیمتی یکی از مهم‌ترین مفاهیم برای فعالان در حوزه بازار سهام است. شناخت انواع الگوهای تحلیل تکنیکال،پیش‌بینی اصولی و حرفه‌ای جهت و مقدار تغییرات قیمتی در بازار را به همراه خواهد داشت.

الگوهای قیمتی یکی از مهم ترین مفاهیم برای فعالان در حوزه بازار سهام است. شناخت انواع الگوهای تحلیل تکنیکال، پیش بینی اصولی و حرفه ای جهت و مقدار تغییرات قیمتی در بازار را به همراه خواهد داشت. انواع الگوها در تحلیل تکنیکال و الگوهای قیمتی، قابلیت تکرارپذیری دارند؛ به همین دلیل شناخت صحیح و درک عمیق این الگوها، موفقیت و رشد سرمایه در بازارهای ارز دیجیتال و سهام مختلف را به همراه خواهد داشت. اگر شما هم به عنوان یک تریدر یا فعال در حوزه بازار سهام به دنبال یادگیری دقیق الگوهای قیمتی هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. در پایان با شناخت پیدا کردن از انواع الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال آشنا شده و به یک معامله گر قهار تبدیل خواهید شد.

الگوی سر و شانه؛ شناخته شده ترین الگوی نموداری بازگشتی

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین انواع الگوهای تحلیل تکنیکال، الگوی سر و شانه است. این الگوی نموداری بازگشتی، نشان دهنده یک نقطه عطف بسیار مهم یا یک اصلاح قیمت در بازه ای کوتاه و معمولی است. الگوی سر و شانه کلاسیک یک سیگنال نزولی است و الگوی سر و شانه معکوس احتمال وقوع روندی صعودی را نشان می دهد. از نظر نموداری و شکل هندسی، الگوی سر و شانه کلاسیک از سه قله به صورت متوالی تشکیل می شود که قله دوم (سر) نسبت به دو قله دیگر (شانه ها) بلندتر است. این نوع نمودار در نهایت شکلی مشابه با سر و شانه های انسان به وجود می آورد.

اگر این شکل را برعکس کنیم، یعنی به جای قله ها دره داشته باشیم، الگوی سر و شانه معکوس را مشاهده خواهید کرد. این الگوی قیمتی معمولا بعد از یک روند قوی رخ می دهد و نشانه ای از تغییر تمایلات جمعی و پتانسیل بازگشت قیمتی احتمالی است. در دوره های آموزش ارز دیجیتال داجکس با این الگوی قیمتی محبوب به صورت کاملا عمیق و اصولی آشنا خواهید شد.

الگوی پرچم؛ نشان دهنده تجدید قوای بازار بعد از افت وخیز های متعدد

یکی از انواع الگوهای تحلیل تکنیکال ادامه دهنده، الگوی پرچم است. این الگو معمولا بعد از وقوع اصلاح در یک روند قوی در بازار رخ می دهد. الگوی پرچم به بیان ساده، بعد از یک روند پرقدرت، استراحت و تجدید قوای بازار برای ادامه روند اصلی به وقوع می پیوندد. شکل نمودار الگوی پرچم، یک حرکت صعودی یا نزولی با شیب تند است که به وسیله یک سری حرکات اصلاحی کوچک متوقف شده و پس از زمانی کوتاه، بازار ارزهای دیجیتال به روند معمول و اصلی خود ادامه خواهد داد.

الگوی پرچم صعودی یک نشانه از افزایش قیمت مجدد و الگوی پرچم نزولی، نشان دهنده ادامه داشتن روند کاهش قیمت است. هر چقدر فاز اصلاح در نمودار الگو پرچم مدت زمان بیشتری طول بکشد و به سمت کنج پیش برود، احتمال حرکات قیمتی در سطحی وسیع پس از شکست را در پیش خواهیم داشت. پس از شکست و تایید آن با حجم بالای معاملات، انتظار می رود که بازار در کمترین میزان به اندازه پایه پرچم (ابتدای شروع حرکت های اصلاحی تا وقوع اولین قله یا دره) تغییرات قیمتی را تجربه کند.

تصویر

الگوی فنجان و دسته؛ اولین نشانه برای افزایش قیمت ناگهانی

الگوی فنجان و دسته یکی از شناخته شده ترین الگوهای قیمتی بین معامله گران سهام کوچک و ارزان محسوب می شود. الگوی فنجان و دسته یکی از انواع الگوهای تحلیل تکنیکال است که به عنوان اولین نشانه برای افزایش قیمتی قابل توجه در نظر گرفته می شود. شکل نموداری الگوی فنجان و دسته، کاملا مشابه با یک فنجان چای است. الگوی فنجان و دسته در ابتدا بعد از یک روند صعودی شروع به سقوط می کند و تا زمان تشکیل قسمت چپ فنجان، ادامه خواهد داشت.

با این وجود، سیر نزولی ادامه دار نیست و تشکیل شدن ساختار قسمت سمت راست به آرامی، نشان دهنده شروع سیر صعودی در بازار است. دسته فنجان در نتیجه کاهش قیمت برای مدتی کوتاه تشکیل می شود و یک فاز اصلاحی کوچک را در نمودار قیمت نشان می دهد. در ادامه با بازگشت خریداران به بازار، قیمت ها افزایش می یابد. با شرکت در دوره های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال از داجکس، به راحتی می توانید بازار و تغییرات قیمتی در آن را پیش بینی کنید. چنین موضوعی نه تنها باعث می شود سرمایه خود را از دست ندهید، بلکه برای افزایش سرمایه و سوددهی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

الگوی مستطیل یا رنج؛ کسب سود با خرید در حداقل قیمت و فروش در حداکثر قیمت

الگوی مستطیل بعد از یک حرکت صعودی یا نزولی به وجود می آید. شکل و مشخصه اصلی این الگوی قیمتی این است که قیمت به صورت تقریبی بین دو خط افقی نوسان خواهد داشت و سپس، از یکی از اضلاع خارج می شود. میزان سود بازار در این الگو به اندازه حد فاصل بین دو خط افقی نمودار است. در الگوی قیمتی مستطیل، با خرید در کف قیمت و فروش در سقف قیمت ها می توان سود بسیاری را از ترید کسب کرد.

الگوی سقف دوقلو و سه قلو؛ کسب سود فراوان با تحلیل حرفه ای این الگو

یکی از انواع الگوهای تحلیل تکنیکال رایج و شناخته شده، الگوی سقف دو یا سه قلو هستند. بسیاری از افراد با تفسیر اشتباه این نمودار سرمایه خود را از دست می دهند. معامله گران باتجربه با تحلیل حرفه ای این الگو قیمتی، می توانند برای پیدا کردن موقعیت معاملاتی مناسب استفاده کنند. در این الگو یک روند صعودی اتفاق می افتد، شاهد یک سیر نزولی خواهیم بود؛ نمودار سعی می کند به سقف قبلی برسد و از آن عبور کند ولی شکست خورده و قیمت پایین می آید.

تصویر

شناخت انواع الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال با شرکت در دوره های داجکس

در این مقاله با ۵ مورد از پرکاربردترین انواع الگوهای تحلیل تکنیکال آشنا شدیم. شناخت الگوهای نام برده شده در این مقاله و سایر الگوهای تحلیل تکنیکال برای موفقیت در بازارهای مالی الزامی است. با یادگیری این الگوها به راحتی می توان تغییرات بازار را پیش بینی کرده و بدون از دست دادن سرمایه به سودهای کلان رسید.

اگر تمایل دارید با انواع الگوهای قیمتی تکنیکال در بازارهای مالی به صورت اصولی آشنا شوید، دوره های داجکس را به شما پیشنهاد می کنیم. مجموعه داجکس با ارائه دوره های آموزش مقدماتی و تخصصی ارز دیجیتال، به شما کمک می کند به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید. برای کسب اطلاعات دقیق درباره دوره های آموزشی داجکس به سایت این مجموعه با آدرس dogex.ae سر بزنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای دستور رئیس جمهور به سخنگوی دولت برای معذرت خواهی از مردم درباره کمبود این اقلام+ویدیو آخرین نامه به رئیس جمهور شهید فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم اولین تصویر از محل دفن‌ شهید رئیسی در حرم‌ امام‌رضا(ع)+عکس استقبال مادر رئیس جمهور شهید از پیکر فرزندش در فرودگاه مشهد راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم رسول خطیبی فوتبالیست سابق در مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم/ علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد+ فیلم ماکان آریا پارسا به کمک فرزاد فرزین می آید – بررسی سریال قطب شمال از قسمت اول تا چهارم ماجرای کیش و مات شدن امانوئل مکرون در برابر سخنان سید ابراهیم رئیسی از زبان رئیس جمهور شهید کشور+ویدیو بهترین گزینه برای سفر به ترکیه کدام شهر است؟ عبور پدر آیت الله آل هاشم از میان سیل انبوه مردم برای رفتن به مزار فرزندش +فیلم بی تابی شدید و جگرخراش خواهر و فرزندان شهید دریانوش قبل از خاکسپاری بر سر قبر خالی برادرش+ویدیو پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد گریه های جگرسوز پدر شهید آل هاشم/حضور پرشور مردم تبریز در وادی رحمت +فیلم حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید + فیلم حضور دلی بانوان جوان تبریزی در مراسم وداع با پیکر شهید آیت الله آل هاشم از دید لنز ساعد نیوز دور نماند+فیلم اهدای انگشتر حاج قاسم توسط دخترش برای تدفین همراه با پیکر شهید امیرعبداللهیان+ویدئو ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس نوای حیدر حیدر مردم تبریز در وادی رحمت در مراسم بدرقه آیت الله آل هاشم+فیلم میز عزایی که مادر سید ابراهیم رئیسی برای پسر شهیدش در خانه چیده است+عکس/ ساده و بی ریاترین چیدمان! خداحافظی آخر و سوگواری پدر شهید آیت‌الله آل‌ هاشم برای پسرش+ویدیو