انواع کمد دیواری

  جمعه، 04 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع کمد دیواری
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید وسایلتان را نمی توانید به خوبی در اتاق خواب خود جا دهید و همیشه وضعیت نامرتب شما را اذیت می کند. این اتفاق در آپارتمان های امروزی با اتاق خواب های کم جا بیش تر پیش می آید. کمدها خود به عنوان عنصری کلیدی و بهترین راه حل ممکن برای نظم دهی، نقش موثری را در میزان فضای اشغال شده در فضا ایفا می کنند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید وسایلتان را نمی توانید به خوبی در اتاق خواب خود جا دهید و همیشه وضعیت نامرتب شما را اذیت می کند. این اتفاق در آپارتمان های امروزی با اتاق خواب های کم جا بیش تر پیش می آید. کمدها خود به عنوان عنصری کلیدی و بهترین راه حل ممکن برای نظم دهی، نقش موثری را در میزان فضای اشغال شده در فضا ایفا می کنند. در این مطلب با انواع کمد های ریلی آشنا می شوید که می توانند گوشه ای از این مشکل را حل نمایند.

انواع کمد دیواری بر حسب نوع درب

انتخاب درب های کمد یکی از مهم ترین کارها است و فکر شما را مشغول خود خواهد کرد. چون این درب ها هستند که نوع باز شدن کمد و استفاده از آن را مشخص می کنند. برای ساخت کمد می توانید یکی از دو نوع درب کمد را انتخاب کنید. درب های لولایی و درب های ریلی یا کشویی.

درب لولایی

درب هایی که به سمت بیرون باز می شوند. این مدل سنتی دارای دسته هایی برای باز کردن درب کمد دارد. در کنار این در زمان باز کردن درب باید به این نکته دقت کنید که چیزی مانع باز و بسته شدن درب کمد نباشد. یکی از معایب این کمدها هم همین مورد است.

درب ریلی

این مدل درب ها که امروزه بیشتر در ساخت انواع کمد دیواری استفاده می شود و کاربری بهتری نیز دارد. می توانید با کشیدن درب ها به هردو طرف آنها را باز و بسته کنید. در این حالت نباید نگران گیر کردن وسیله ای به درب کمد باشید. درب لولایی این امکان را به شما می دهد که به راحتی بتوانید لوازم مبلمان دیگر را در اتاق قرار دهید.

اگر شک دارید که کدام یک از انواع درب کمد بهتر است، این اطمینان را به شما می دهیم که درب ریلی انتخاب مناسب تری است. درب ریلی هم کاربردی تر بوده و هم استفاده از آن راحت تر است. این درب ها فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهند داد. این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید که در زمان تغییر یا ایجاد یک دکوراسیون جدید، راحتی و کاربردی بودن وسایل مهم ترین مساله است.

انواع کمد دیواری

این کمد ها انواع و مدل های گوناگونی دارد که شما می توانید با توجه به دکور اتاقتان بهترین مدل را که متناسب با طرح آن باشد انتخاب کنید.در اینجا شما را با بعضی از انواع این مدل ها آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کمد دیواری mdf

کمددیواری ها بر روی دیوار نصب می شود و مقدار زیادی از فضای اتاق و منزل شما را می گیرد. در نتیجه باید در انتخاب نوع و مدل کمد، طرح و رنگ آن دقت کنید و حساسیت لازم را به خرج دهید.شما با دقت مناسب در انتخاب کمد می توانید یک فضای مناسب برای ذخیره کردن وسایل منزل و اتاق خود به وجود آورده و نمای بسیار شیکی به دکوراسیون خود بدهید.
کمدهای ام دی اف از نظر رنگبندی دارای تنوع زیادی ست و رنگهای تیره و روشن را شامل می شود;همچنین رنگ آنها مات است.

کمدهای دیواری کشویی با آینه

  • این کمد دارای درب های کشویی می باشد که با آینه تزیین شده است
  • استفاده از این آینه ها، اتاق و فضای خانه ی شما را بزرگتر و روشن تر نشان می دهد.
  • به دلیل زیبایی خاصی که دارند،در راهرو نیز استفاده می شوند ;زیرا که وجود آینه آنها را از حالت کمدی صرف خارج کرده.
  • استفاده از آینه و چوب به صورت ترکیبی، جذابیت خاصی به آنها می دهد.

کمد های دیواری گلاس

کمدهای گلاس از نوع کمد های براق می باشند که بسیار زیبا و شیک هستند;آنها زیر مجموعه ی کمد ام دی اف می باشند.با این تفاوت که کمد های از جنس mdf، مات هستند.
اگر شما دوست دارید از کمد های براق و صیقلی در فضای اتاق خود استفاده کنید; مدل کمدهای هیگلاس می تواند برای شما انتخاب خوب و مناسبی باشد;این مدل کمدها، زیبایی فوق العاده ای را به دکوراسیون داخلی شما می دهد. و البته به دلیل براق بودن محیط شما را بزرگتر نشان می دهند.

کمد دیواری ریلی جدید

ریلی بودن یکی از ویژگی های مهم این کمد ها می باشد که به درب های آن محدود نمی باشد ; علاوه بر درب، خود کمد نیز می تواند به صورت یک مجموعه ی کامل ، ریلی باشد.کمد ریلی را می توان برای قسمت های مختلف خانه اعم از راهرو و زیرپله و یا آشپزخانه استفاده کرد و بهترین کارایی را از این کمد ها به دست آورد.یکی دیگر از کاربردهای خوب این کمد دیواری ها در منازل و آپارتمان های کوچک می باشد که دارای فضای کمی هستند.کمد های ریکی به دلیل این که فضایی برای باز شدن درب ها نیاز ندارند برای محیط های کوجک مناسبند.

کمد دیواری ریلی چوبی

درب های چوبی ریلی برای کمدهای دیواری از رایج ترین و درعین حال پر تنوع ترین مدل ها محسوب می شوند. درب ریلی کمدها علاوه بر استفاده سریع تر، از باز شدن درب و اشغال فضا نیز جلوگیری می کند. البته در مورد استفاده از این مدل بهتر است که با 10 ایده منحصر به فرد برای درب کمد دیواری هم آشنا باشید تا به انتخاب مناسب تری برسید. همان طور که به خوبی در تصاو.یر مشاهده می کنید، انواع جنس چوب با رنگ ها وطرح های مختلف برای این کمدها قابلیت اجرایی دارند و در نمونه هایی می توانید سطح براق و صیقلی را نیز سفارش دهید. مسلما انتخاب نوع چوب با طرح و رنگی که دارد به سبک دکوراسیون اتاق خواب شما بستگی خواهد داشت.

کمد دیواری ریلی لوکس

کمد دیواری های لوکس به واسطه طراحی درهای کشویی شان دارای مدل های خاص تر هستند. این مدل ها که بیش تر با آینه همراه است برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون کلاسیک نیز مناسب هستند. تزیینات چوبی، آینه کاری و حتی به کارگیری پارچه از تنوع طرح و نقش در این مدل خبر می دهند. اگر اتاق خواب ساده ای دارید و به دنبال تغییر دکوراسیون مناسبی برای آن هستید، این کمدها می توانند تنوع و طرح و نقش را به خوبی وارد فضا کرده و شما را به هدفتان برسانند

قیمت کمد دیواری

قیمت کمد دیواری به عوامل زیادی بستگی دارد;جنس مورد استفاده ،اندازه و ابعاد کمد،تعدادکشوها همه می تواند برقیمت تمام شده کمد دیواری تاثیر داشته باشد.برای محاسبه و برآورد قیمت باید همه اینها را را به مجری طرح ارائه کنید تا قیمت برآوردی را به شما ارائه دهد.

نکته مهم:

به این نکته توجه داشته باشید که کمد دیواری از وسایل پرکاربرد است و وسایل سنگینی در طبقات آن قرار می گیرد;از طرفی می تواند به نقطه کانونی در دکوراسیون پذیرایی و یا اتاق خواب شما تبدیل شود بنابراین در انتخاب جنس و طرح آن دقت کنید و از جنس و متریال با کیفیت استفاده کنید تا کارایی و جذابیت لازم را به دکوراسیون شما ببخشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (251 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (61 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (51 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز