انواع مختلف اسپری های مو چیست؟

  چهارشنبه، 28 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع مختلف اسپری های مو چیست؟
امروزه صد ها نوع مختلف از اسپری های مو در بازار موجود هستند. برای موهای فر و موهای مجعد، افرادی که می خواهند موهای خود را بپیچانند و فر کنند، اسپری های قوی برای مدل موهایی که باید محکم بمانند و اسپری های سبک برای افرادی که می خواهند موهایشان حالتی طبیعی داشته باشند و ... .

حالا دیگر در هر خانه ای حداقل یک اسپری مو پیدا می شود و راحت ترین کاری که برای آرایش موها می توان انجام داد استفاده از همین اسپری هاست. با اینکه اسپری های مو سابقه چندان خوبی در نگهداری از مدل موهای سال های قبل و فرم دهی به آنها ندارند؛ اما در حال حاضر به سبب سبک تر بودن، بهتر از تمام وسایل آرایشی برای مو عمل می کنند. این اسپری ها انواع مختلف دارند که از هر کدام برای انجام هدف خاصی استفاده می شود.اسپری مو یک ابزار سریع و آسان برای تثبیت مدل مو است، اما نکته مهم این است که بتوانید از آن درست استفاده کنید. کارکردهای اسپری مو فقط به موها محدود نمی شود و این محصولات در موارد دیگر زیبایی هم دستی بر آتش دارند که آرایشگران از آنها استفاده می کنند. در این مقاله، ترفندهایی که آرایشگران در استفاده از اسپری مو به کار می گیرند را با شما در میان می گذاریم.

انواع مختلف اسپری های مو :

امروزه صد ها نوع مختلف از اسپری های مو در بازار موجود هستند. برای موهای فر و موهای مجعد، افرادی که می خواهند موهای خود را بپیچانند و فر کنند، اسپری های قوی برای مدل موهایی که باید محکم بمانند و اسپری های سبک برای افرادی که می خواهند موهایشان حالتی طبیعی داشته باشند و ... .نوع اسپری مو مربوط به مدل مویی است که می خواهید داشته باشید و هر مدلی متفاوت است . حتی ممکن است به بیش از یک نوع اسپری نیاز داشته باشید.

اسپری مو سبک :

همان طور که از نام آن پیداست ، این مدل اسپری مو، نوعی است که موهای شما را برای چند ساعت بعد از اسپری کردن منظم نگه می دارد. این نوع اسپری همچنین برای جلوگیری از وز شدن مو به کار می رود. بافت آن نیز تا زمانی که خشک شود، کمی چسبناک است.

اسپری مو متوسط :

این مدل اسپری مو از اسپری مو سبک، کمی قوی تر و سفت تر است. این مدل امکان فیکس شدن بهتر موها را فراهم می کند و باعث نمی شود که موها سنگین یا چسبناک شوند. با این حال، به طور کلی برای افرادی که موهایشان فوری حالت می گیرد، مناسب است.

اسپری مو قوی :

اگر اغلب برای مدل دادن موهایتان هزینه زیادی را صرف می کنید، پس این اسپری برای شما مناسب است. این نوع اسپری باعث می شود مو در تماس با آن خشک شود و فرم مو را تا زمان شستشو ، حفظ می کند . هم چنین برای کسانی که شکل دادن موهایشان نیز دشوار است ، مناسب می باشد.

اسپری موی ترمیم کننده :

این مدل اسپری مو در واقع یک نرم کننده است. اگر موهای آسیب دیده ای دارید, این نوع اسپری مو برای شما مناسب است. لایه های کوتیکول مو را صاف می کند، موها را نرم تر خواهد کرد و راحت تر شانه خواهند شد.

اسپری برای درخشندگی مو :

این نوع اسپری برای موهای آسیب دیده, خشک و کدر که مستعد وز شدن است، مناسب خواهد بود. همچنین می تواند براق بودن و درخششی فوری را به موها بدهد.به یاد داشته باشید که اینها فقط اسپری های پایه ای مو هستند. اگر به تازگی موهای خود را صاف و یا رنگ کرده اید, می توانید اسپری مو مخصوص را نیز پیدا کنید. از آرایشگرتان بپرسید که کدام اسپری برای موهای شما توصیه می شود.با این حال این کار را تنها با شنیدن یک جمله انجام ندهید زیرا معمولا افرادً تنها تلاش می کنند تا محصولات خود را در سالنشان به فروش برسانند و نوع و جنس موهای شما را در نظر نخواهند گرفت.

اعتیاد به اسپری مو خیلی هم جدی است!

اسپری ها تحت گروه مواد حلال طبقه بندی می شوند و برخی ها به عنوان یک ماده مخدر استنشاقی از آنها استفاده می کنند. به عبارت دیگر تنفس این مواد می تواند برای مدت کوتاهی باعث ایجاد احساس خوشایند و حتی توهم شود اما باید بدانید که این ماده نیز مانند سایر مواد مخدر، اعتیادآور و مضر است. از عوارض کوتاه مدت آن می توان به سردردهای شدید و خستگی مفرط و از عوارض بلند مدت آن می توان به آسیب مغزی و کلیوی اشاره كرد.

چشم ها را بسته و نفس خود را حبس کنید!

تحقیقات ثابت کرده است اسپری های مو می توانند باعث تحریک ریه ها و مشکلات تنفسی به خصوص در افراد مستعد و مبتلا به آسم شوند. بیماران آسمی حتی ممکن است با استفاده از آنها دچار حمله آسم شوند. از طرف دیگر تنفس مداوم اسپری مو در طولانی مدت می تواند باعث «فیبروز آلوئولیت» شود؛ بیماری ای که در آن دیواره ریه ضخیم می شود و باعث مشکلات شدید تنفسی و در نهایت مرگ مي شود. برای اینكه قطرات این اسپری ها كمتر به دهان و بینی تان وارد شوند بهتر است هنگامی كه خودتان یا آرایشگرتان می خواهد اسپری كند، چشم های تان را ببندید و دست تان را روی بینی و دهان تان بگذارید و نفس تان را حبس کنید. توصیه می شود پس از اسپری كردن، برای مدتی کوتاه آن محل را ترك كرده و تهویه اتاق را روشن كنید یا پنجره ها را باز كنید یا اینکه به حیاط یا ایوان منزل بروید و در فضای آزاد اسپری بزنید. باقی ماندن قطرات اسپری مو در فضای منزل و تجزیه شیمیایی آن می تواند روی سلامت شما اثرات نامطلوبی بر جای بگذارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (584 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (557 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...