انواع مشکلات جنسی آقایان و روش های تشخیص و درمان

  چهارشنبه، 20 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع مشکلات جنسی آقایان و روش های تشخیص و درمان
موفقیت درمان اختلال جنسی به عامل مشکل ساز بستگی دارد. برای اختلالی که ناشی از یک شرایط فیزیکی تغییرپذیر و قابل درمان است خروجی خوب خواهد بود. اختلالات خفیف مربوط به استرس، ترس یا اضطراب نیز اغلب با مشاوره، کسب اطلاعات و بهبود روابط بین زوجین با موفقیت درمان خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از همکده،یک مشکل جنسی یا اختلال جنسی به هر مشکلی در هر مرحله از چرخه ی واکنش جنسی برمی گردد که مانع از رضایت مرد یا هر دو زوج از فعالیت خود می شود. چرخه ی واکنش جنسی چهار مرحله دارد: هیجان یا میل جنسی، برانگیختگی یا تحریک، ارگاسم و فرونشینی.

تحقیقات نشان داده اند اختلالات جنسی مشکلی متداول هستند (43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان درجه ای از مشکل را گزارش داده اند) اما موضوعی است که افراد بسیاری از بیان آن اجتناب می کنند. خوشبختانه بیشتر موارد اختلالات جنسی قابل درمان هستند بنابراین باید حتما نگرانی های خود را با شریک جنسی و پزشکتان در میان بگذارید.

چه چیزی باعث مشکلات جنسی در مردان می شود؟

اختلالات جنسی در مردان می تواند نتیجه ی مشکلات روانی یا فیزیکی باشد.

عوامل فیزیکی: بسیاری از عوامل فیزیکی و سلامت می توانند باعث اختلال جنسی شوند. این شرایط شامل دیابت، بیماری های قلبی عروقی، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی، بیماری های سخت مثل مشکلات کلیه یا از کار افتادن کبد، مصرف الکل و مواد. بعلاوه عوارض جانبی برخی داروها مثل بعضی داروهای ضدافسردگی، می توانند روی میل و عملکرد جنسی اثر بگذارند.

عوامل روانی: استرس و اضطراب مربوط به کار، نگرانی در مورد عملکرد جنسی، مشکلات در روابط زناشویی، افسردگی، احساس گناه، یا اثرات تجاوز جنسی در گذشته.

چه کسی تحت تاثیر مشکلات جنسی قرار می گیرد؟

هر دو زنان و مردان تحت تاثیر مشکلات جنسی قرار دارند. مشکلات جنسی در بزرگسالان در هر سنی ممکن است ایجاد شوند. در این بین اختلالات میان افراد سالخورده رایج تر است، کسانی که به احتمال بالاتری به خاطر پیری وضعیت سلامت کاملی ندارند.

مشکلات جنسی چگونه روی مردان اثر می گذارد؟

متداول ترین مشکلات جنسی مردان اختلالات نعوظ، اختلال انزال و کاهش میل جنسی است.

اختلال انزال چیست؟

انواع متفاوتی از این اختلال در بین مردان وجود دارد که عبارتند از:

انزال زودرس: انزالی که قبل یا کمی بعد از دخول است.

انزال دیررس: وقتی انزال بسیار آرام و دیر انجام می شود.

انزال برگشتی: در این مشکل در زمان انزال مایع منی به جای رفتن به آلت تناسلی به عقب برگشته و وارد مثانه می شود.

در برخی موارد انزال زودرس و دیررس بر اثر فاکتورهای روانی ایجاد می شوند، از جمله یک زمینه ی مذهبی سخت که باعث شده فرد رابطه ی جنسی را نوعی گناه بداند، نداشتن توجه به همسر یا تجربیات جنسی وحشتناک در گذشته. انزال زودرس متداول ترین نوع از اختلال جنسی در بین مردان است و اغلب بر اثر عصبی بودن و نگرانی به خاطر نوع عملکرد در طول فعالیت جنسی ایجاد می شود. برخی داروها از جمله داروهای ضدافسردگی نیز می توانند روی انزال اثر داشته باشند زیرا باعث آسیب به اعصاب ناحیه ی کمر یا ستون فقرات می شوند.

انزال برگشتی در بین مردان مبتلا به دیابت که از آسیب به اعصاب بر اثر بیماری خود رنج می برند متداول است. علت مشکلاتی در اعصاب مثانه و دهانه ی آن است که اجازه می دهد مایع منی به عقب برگردد. در مردان دیگر انزال بازگشتی بعد از جراحی دهانه ی مثانه یا پروستات ایجاد می شود یا بعد از جراحی های دیگر در ناحیه ی شکم. بعلاوه برخی داروها، خصوصا داروهایی که برای تغییر وضعیت روانی هستند، می توانند باعث ایجاد مشکل در انزال شوند.

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ عدم توانایی برای رسیدن به نعوظ یا حفظ آن برای عمل دخول است. علل اختلال نعوظ عبارتند از بیماری هایی که روی جریان خون اثر دارند، فاکتورهای روانی مثل استرس، افسردگی و اضطراب از عملکرد جنسی ( نگرانی برای توانایی انجام رابطه ی جنسی) و آسیب به آلت تناسلی. بیماری های حاد، برخی داروها و بیماری پیرونی ( زخم در بافت آلت تناسلی ) نیز می تواند باعث اختلال نعوظ شود.

کاهش میل جنسی چیست؟

کاهش تمایل یا از دست دادن میل جنسی به کاهش علاقه برای فعالیت جنسی بر می گردد. کاهش میل جنسی می تواند نتیجه ی فاکتورهای روانی یا فیزیکی باشد. این مشکل شاید با کاهش سطح هورمون تستوسترون همراه باشد. ممکن است دلیل آن مشکلات روانی باشد، مثل اضطراب و افسردگی. بیماری هایی مانند دیابت یا فشارخون بالا. برخی داروها مثل داروهای ضدافسردگی و مشکلات در روابط.

چگونه مشکلات جنسی تشخیص داده می شوند؟

برای تشخیص مشکلات جنسی مردان، پزشک شاید سابقه ی کاملی از علائم و یک آزمایش بگیرد. شاید او تست های دیگر نیز پیشنهاد دهد تا هر مشکلی در سلامت که بتواند مربوط به اختلال شما باشد را ارزیابی نماید. شاید او شما را به متخصصان دیگری ارجاع دهد، از جمله یک اورولوژیست ( پزشکی که متخصص در زمینه ی دستگاه ادراری و سیستم تولید مثل در مردان است)، درمانگر رابطه ی جنسی و دیگر مشاوران.

اختلال جنسی مردان چگونه درمان می شود؟

بسیاری از اختلالات جنسی می توانند با درمان مشکلات روانی یا فیزیکی حل شوند. استراتژی های درمان عبارتند از:

درمان پزشکی؛ درمان هر مشکل فیزیکی که می تواند با اختلال جنسی فرد در ارتباط باشد.

داروها؛ داروهایی مانند Cialis می توانند با افزایش گردش خون به آلت تناسلی به بهبود اختلال نعوظ در مردان کمک کنند. Promescent دارویی است که برای درمان انزال زودرس استفاده می شود. اسپری آن روی آلت تناسلی زده شده و حاوی لیدوکائین است، که حساسیت را کم کرده و اجازه ی کنترل بیشتر روی انزال را می دهد.

هورمون ها؛ مردانی که سطح کمی از تستوسترون دارند می توانند از درمان جایگزینی هورمون بهره مند شوند.

روان درمانی؛ درمان با یک مشاور آموزش دیده می تواند به فرد کمک کند تا هرگونه احساس اضطراب، ترس یا گناه که روی فعالیت جنسی او اثر دارد را بیان کند.

کمک های مکانیکی؛ کمک هایی مانند وسایل وکیوم یا ایمپلنت های آلت تناسلی می توانند به مردان مبتلا به اختلال نعوظ کمک کنند.

کسب اطلاعات و ارتباط؛ دریافت اطلاعات درباره ی رابطه ی جنسی و رفتارهای جنسی و واکنش های آن می تواند به مردان کمک کند به نگرانی های خود در مورد عملکرد جنسی شان غلبه یابند. صحبت های آزاد با همسر خود در مورد نیازها و نگرانی ها نیز می تواند به غلبه بر موانع برای داشتن یک زندگی جنسی سالم کمک کند.

آیا مشکلات جنسی قابل درمان اند؟

موفقیت درمان اختلال جنسی به عامل مشکل ساز بستگی دارد. برای اختلالی که ناشی از یک شرایط فیزیکی تغییرپذیر و قابل درمان است خروجی خوب خواهد بود. اختلالات خفیف مربوط به استرس، ترس یا اضطراب نیز اغلب با مشاوره، کسب اطلاعات و بهبود روابط بین زوجین با موفقیت درمان خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (385 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (60 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (44 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (16 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس