ساعدنیوز
ساعدنیوز

آوانگارد و تاثیر آن در مد و فشن

  چهارشنبه، 04 اسفند 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
آوانگارد و تاثیر آن در مد و فشن
آوانگارد بودن به معنی شکستن کلیشه ها و پاگذاشتن به دنیایی جدید و خلاقانه در زمینه های مختلف فشن، میک آپ، طراحی منزل و حتی غذا است. تا انتها با ما همراه باشید تا با هنر آوانگارد بیشتر آشنا شوید.

آوانگارد به چه معنایی است؟

تعریف واژه ی آوانگارد کمی چالش برانگیز است. این کلمه در فرهنگ لغات از زبان فرانسوی نشات گرفته و به معنای طلایه دار یا پیشرو است. آوانگارد کلمه ای نظامی بود که از آن برای توصیف یک گروه کوچک از سربازان بسیار ورزیده استفاده می شد که جلوتر از تمام ارتش برای یافتن مسیر ها و هشدار در مورد خطرات احتمالی حرکت می کردند. با این طرز تفکر، می توان هنرمندان آوانگارد را نیز به عنوان گروهی از مردم توصیف کرد که در هنر بصری، ادبیات و فرهنگ اقدام به ارائه ی ایده های تازه و بسیار شگفت انگیز می کنند. درواقع، آنری سن سیمون، نویسنده ی سیاسی فرانسوی، اولین بار این واژه را در توصیف هنرمندانی به کار برد که در جنبش های عمومی ترقی خواه و اصلاحات رادیکال، حتی پیش از دانشمندان، صنعتگران و دیگر طبقات جامعه، حضور داشتند. بااین حال، ازآنجایی که مشخص نبود که «فراتر از زمان» دقیقاً به چه معناست یا به چه کسی اطلاق می شود و کدام آثار باید در دسته ی آثار انقلابی قرار گیرند، واژه ی آوانگارد به عنوان یک صفت به افرادی اطلاق شد که به دنبال شیوه ها و موضوعات جدیدی در هنر بودند که تا پیش از آن هرگز از سوی هیچ کسی دیده یا انجام نشده بود. به خاطر این ماهیت رادیکال و همچنین این واقعیت که این جنبش به طور گسترده در تقابل با ایده ها، فرآیند ها و شیوه های مرسوم بود، آوانگارد شوک برانگیز و چالشی به نظر می رسید.

اکسسوری آوانگارد

ریشه یابی تاریخ هنر آوانگارد

زمانی که اصطلاح آوانگارد وارد جهان هنر شد، برای توصیف هنری که جلوتر از زمان خود حرکت می کند مورد استفاده قرار گرفت؛ هنری که سبب شوک و تکان خوردن بیننده می شود. هدف آوانگارد تاریخی نفوذ در عادت زندگی روزمره و تحریک انقلاب اجتماعی که به اتوپیا منجر شد بود. وقتی استفاده از این اصطلاح گسترش یافت، به کار بردن آن برای جنبش های خاص آغاز شد و همین استفاده خاص بود که موفقیت آوانگارد را محدود کرد؛ هنر خوب، هنری که جلوتر از زمان خود حرکت می کند. و بنابراین آوانگارد با دلالت بر اینکه هنری خوب است، نیروی تازه یافت.اگر بخواهیم ریشه یابی تاریخ هنر آوانگارد را داشته باشیم با چالش هایی مواجه می شویم. تا قرن هفدهم، کلمه ی “هنر” به معنایی استفاده می شد که شامل دانش ، مهارت انسانی و تغییر آگاهانه ی طبیعت بود. بعدها، در طول قرن هجدهم، “هنر” نشان دهنده ی گروه خاصی از مهارت ها بود . پس”هنرهای تخیلی” یا “هنرهای خلاق” ، تمایزهای آشنایی بین هنر، علم، صنایع دستی و مد مطرح شد. در پی تمایز حوزه ی زیبایی شناسی در قرن 18 ، هنر به معنای “ظاهر زیبا” با واقعیت عملی در تضاد بود. چراکه بر اساس این تضاد درک می شد. در این مرحله ، اشکال مختلف هنری مانند ادبیات و موسیقی نیز متمایز شدند. پس هنر به نقطه نظر خود تبدیل شد و ادعای خود مختاری کرد. بنابراین عقلانیت هدفمند و تقسیم کار به عنوان اصول اساسی جامعه ی مدرن به رسمیت شناخته شد. هنر به عنوان تنها حوزه ی احتمالی در نظر گرفته شد که می توان تمامیت از دست رفته ی بشریت را در آن دید.

استایل آوانگارد در قرن هجدهم

جایگاه آثار آوانگارد

جایگاه آثار آوانگارد در زمان های مختلف متفاوت بوده است. اما این واژه، همچنین دلالت بر ترویج اصلاحات اجتماعی رادیکال دارد. در طول زمان، اصطلاح آوانگارد با جنبش های مربوط به نظریه ی «هنر برای هنر» گره خورد. گروهی اولویتشان در درجه ی اول، گسترش مرزهای زیبایی شناختی بود، تا اصلاحات گسترده ی اجتماعی. هدف از طراحی آثار آوانگارد ایجاد محصولی از تحولات سریع زمینه ها و فراتر از نیازها و مقتضیات زمانی_مکانی است. این جریان نقطه ی عطفی در تحولات تاریخ هنر و انتقال سبک محسوب می شود. تاریخ هنر بسیاری از دگرگونی های خود را، مرهون نگاه آوانگاردیسم بوده است. بنابراین نقد و ارزیابی این آثار حساس، دنباله روی قراردادهای رایج جامعه است.

برخی از پیشگامان آوانگارد:

  • Therry mugler

  • Gareth Pugh

  • Paco Rabanne

  • Comme Des Garçons

  • Viktor & Rolf

  • Maques Al Meida

  • Jacque Mus

  • Vivienne Westwood

ریسک پذیری بالای استایل آوانگارد

برای پذیرفتن و استفاده از استایل آوانگارد، باید نگاهی رو به جلو و جسارت بالایی داشت. بسیاری از دستاوردهای هنری و فرهنگی صنعت فشن از طریق دیدگاه های آوانگارد به دست آمده اند. کافیست اندیشه ی معمولی و کلیشه همیشگی راجع به استایل را کنار بذارید و ذهن خود را برای شکل دهی آینده رها کنید و فراموش نکنید که برای موفقیت در ساخت استایل آوانگارد، خلاقیت و ریسک پذیری کلید اصلی است. گاهی این ریسک پذیری می تواند به ماندگاری یک المان خاص در صنعت مد و ترند شدن آن بیانجامد. مثلا استفاده از پارچه های طلقی که ابتدا در استایل های عجیب و آوانگارد دیده می شد کم کم در مارکت پوشاک روزانه به خصوص در بارانی ها و کیف و کفش های بازار به کار گرفته و مورداستقبال واقع شد.

استفاده از رنگ گلد در طراحی لباس اوانگارد

تاثیر جنبش آوانگارد بر صنعتِ مُد و فشن

سبک آوانگارد در فشن به هر طراح یا طراحی مد گفته میشود که از قابلیت خلاقیت، مفهوم و ترکیبی خارج از زمان حال و ترند های حال حاضر دنیای فشن برخوردار باشد. شاید طرفداران این سبک در ابتدا خیلی محدودیت داشتند ولی امروزه با گذشت زمان، این سبک پیشرو در میان سلبریتی ها جای خودش را باز کرده است. یکی از وفادارترین جنبش های هنری و ادبی که تأثير بسیاری بر تمامی ابعاد زندگی بشر دارد، جنبش آوانگارد می باشد. جنبشِ آوانگارد اثراتی بر تفکر طراحان مُد داشت. عوامل دیگری که تحت تأثیر این جنبش دچار تغییراتی شد، نحوۀ بُرشِ لباس ها و سایز آنها بود. مُدِ آوانگارد که همیشه پویا و متغیر است، نگاهی رو به جلو دارد. هنرمندان و طراحان آوانگار، جسارت پیش رفتن برخلاف جریان ها را دارند و ایده های غیر معمولشان را بدون هیچ ترسی بیان میکنند. ساختارشکنی به عنوان مبنای استایل آوانگارد در نظر گرفته شده است.

معمولاً طراحان آوانگارد، اقدام به طراحی لباس های مناسب برای زنان و مردان می نمایند. ساختارِ لباس های آوانگارد بسیار چالش برانگیز است و نیز باتوجه به تجربه و سلیقۀ طراح، الگوهای آن ها بوجود می آید و اصول طراحی لباس مدنظر قرار نمیگیرد. البته بعضی از طراحان آوانگارد در عصر حاضر ، ترجیح میدهند لباس هایی که چندان عجیب و غریب نیست و بیشتر افراد آن ها را دوست دارند، را طراحی کنند؛ به عبارت دیگر، آن ها قصد فروش دارند تا از این طریق، منفعتِ بیشتری را بدست آورند.

استایل آوانگارد

فضای مد و فشن برای آوانگارد شدن، پتانسیل زیادی را بهمراه دارد؛ چون مدی بهتر است که دایماً تغيير کند و جدید باشد و همچنين موجب خلق ایده های تازه ای شود. حتی تصور برخی افراد اینست که لزوماً مد و ترندها باید عجیب باشند و با به کار بردن لفظ “اینم مد شده” هر چیز خلاف هنجاری را توصیف کنند. در دنیای مد، فضای کار بعضی از طراحان نظیر“کارل لاگرفلد” یا “جرمی اسکات” در مقایسه با استایل آوانگارد، همخوانی دارد. بهتر است بدانید که استایل آوانگارد در تضاد با انتظارات عموم جامعه است و صرفاً بعضی از افراد به چنین آیتم های روی می اورند که شامل نخبگان، سرمایه داران، سلبریتی ها و… می باشند. برخی سلبریتی ها با کاستوم های خاص مثل آویز یا لباس های نوری و یا تم سبزیجات و غذا ها در مراسم مت گالا مثال بارز آوانگارد هستند.

کسی که ساده ترین و کلاسیک ترین نوع لباس را استفاده می کند تا همیشه قابلیت استفاده از این آیتم ها را داشته باشد و برای آنها کم تر هزینه کند، مدل های آوانگارد و متفاوت را دوست ندارد. با این حال سلبریتی ها و افراد مشهور، از طرفداران استایل آوانگارد محسوب میشوند. این استایل برای هرکسی باتوجه به شرایط و موقعیت های مختلف، خاص است و از قاعده خاصی برخوردار نیست.

ایده های ارائه شده توسط طراحان برای استایل آوانگارد، با پذیرش عموم جامعه بسیار متفاوت است و حتی گاهی اوقات اکثر مردم آنها را عجیب و مسخره می دانند. آماده سازی برخی از این ایده ها که جنبه ی نمایشی دارد صرفا برای کت واک هاست و هیچ زمانی در دسترس عموم مردم قرار نمی گیرند. استایل پیشرو در بسیاری از مواقع، بعنوان یک فرصت برای ارائه ایده ها و خودنمایی طراحان در نظر گرفته میشود. در ادامه برخی مشخصه های مد آوانگارد را گرد آورده ایم با ما همراه باشید.

استفاده از خطوط و اشکال درهم در استایل آوانگارد

اشکال هندسی و خطوط پیچیده، یکی از ابزارهای اصلی ساخت استایل آوانگارد است. این اشکال که به نظر از حوزه های دیگری مثل معماری و مدل سازی وارد فشن شده اند، استایل شما را به یک اوریگامی شبیه سازی شده تشبیه می کند. همچنین استفاده از خط های نامحدود به اشکال صاف و پیچیده، شما را به یکی از مازهای مجله ای شبیه می کند که چشم بیننده را به خطا وادارمی کنداحتمالا تکرار تعداد زیادی گل یا قلب روی لباس، نه تنها بیننده را به تعجب وانمی دارد بلکه بسیار خوشایند و ملموس است. داستان وقتی عجیب و «آوانگارد» می شود که تعداد زیادی چشم انسان روی یک سرهمی بلند می بینیم که به ما زل زده اند. دقت کنید که علاوه بر پترن نامتعارف، الگوی این سرهمی، تزئین پوست دست و پا و آرایش صورت این مدل، با چشم و ذهن بیننده بازی می کند.

استفاده از خطوط درهم در طراحی مد اوانگارد

نداشتن الگوی لباس های معمولی در لباس های آوانگارد

شاید ما از دیدن لباسی که هیچ آستینی ندارد یا بدون یقه طراحی شده تعجب کنیم، اما ازدید آوانگاردی ها، این یک فرصت مناسب برای شکستن کلیشه هاست. فشن دیزاینر های آوانگارد به حدی در این زمینه حرفه ای عمل می کنند که بیننده گمان می کند این مدل هرگز دست نداشته است و به آستین نیازی ندارد! البته در تصویر زیر تنها نداشتن آستین نیست که توجه مخاطب را جلب می کند، بلکه پوشش لایه لایه لباس است که شما را یاد کاردستی هایی می اندازد که در دبستان با وسایل بازیافتی می ساختیم!

استایل آوانگارد

رنگ های مورد استفاده در طراحی های آوانگارد

باربارا گانجینی Barbara í Gongini طراح آوانگارد بیان کرده آوانگارد موجب شده بی رنگی وارد دنیای مد شود، تک رنگی که Monochrome نام دارد کمک می کند طراحان لباس هنر را به دنیای مد دعوت کنند، طراحان با ترکیب رنگ های متضاد و مکمل خلاقیت و ایده های خود را در این استایل به نمایش می گذارند. از رنگهای آوانگارد می توان به رنگ خالص سفید، قرمز، سیاه، زرد و سبز اشاره کرد. حتی در یک اتاق، قابلیت استفاده از چندین رنگ متضاد وجود دارد که انجام چنین کاری موجب پویایی می شود. در واقع تمام رنگ ها می توانند در استایل آوانگارد در تعامل و ترکیب با هم قرار گیرند، ولی در بعضی رویدادها که مجموعه دارای پیام و تم مشخصی است طراحان از رنگی مشخص برای طراحی و آرایش استفاده می کنند.

با توجه به استقبال آوانگارد از تضادهای زیبا، این جنبش به دنبال هنجارشکنی است و در آن به مقدار زیادی از ترکیب رنگ مشکی و سفید استفاده می شود و درواقع استفاده از همین دو رنگ به عنوان مشخصه های اصلی آوانگارد محسوب میشود.

استایل سیاه و سفید

چگونگی یک هنرمند آوانگارد شویم؟

شاید خیلی از افراد از آوانگارد، اشتباها به عنوان یک سبک یاد کنند در حالی که جنبش بوده و بیانگر یک طرز فکر و نگرش جدید می باشد. آوانگارد شدن برای هنرمند به اینصورتست که باید از مسیر همیشگی که بدون نوآوری ولی ساده تر است، فاصله بگیرد و قانون شکنی کند. توجه داشته باشید که هنر حاصل شده از این فعالیت، باید برای خود هنرمند و آفریننده آن جذابیت داشته باشد؛ علاوه بر آن منتقدان، هنرمندان یا افراد عادی هم توانایی درک نکات مثبت و متمایز و برقراری ارتباط با آنرا داشته باشند. هنر خلق شده باید تأثير به سزایی بر افراد بگذارد و کسانی، تمایل به دنبال کردن این روند داشته باشند.

یکی از نکات قابل توجه برای آوانگارد بودن اینست که از روحیه ی انتقادی برخوردار باشید و توانایی تحمل نظرات مخالف و نقدهای سازنده یا مخرب را داشته باشید. بهرحال چنین هنرمندی باید از روند طبیعی و همیشگی اش خارج شده باشد چون همیشه افرادی وجود دارند که نسبت به کار تو از سر دانایی یا حساسیت به قوانین، اعتراض یا نقد داشته باشند. همچنین هنرمند آوانگارد باید حرف و ایده ای برای گفتن به منظور بهبود وضعیت موجود داشته باشد. در هنر آوانگارد ضروری مواردی نظیر تأثیر مثبت، بهبود یا تغيير خلاقانه ی آن چه که هست، امری مهم می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که آوانگارد شدن بیش از نیاز به مهارت یا ژن خلاق، مرتبط به تمرین و تلاش است.

استایل اوانگارد اسیایی
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

4 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

کجا بپوشیم اینارو
شیوا
2 سال پیش

خیلی مسخرست
......
2 سال پیش

جالب بود
شیوا
2 سال پیش

چه مسخره
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (79 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...